Waarom zouden ze dat niet gewoon geleidelijk doen of een beetje mengen?quote:Op zondag 17 september 2006 12:43 schreef snellejelle het volgende:
Omdat het zo hoort
Ikea is zweden met zweedse namen en zweedse (eet)producten. Ik denk dat iedereen in de war raakt als Ikea ineens Nederlands is
Dat het bedrijf is nederland is geregistreerd houd nog niet in dat het een nederlandse gedachtengang moet hebben. Veel bedrijven hebben hier hun hoofdkantoor vanwege het gunstige belastingklimaat.quote:Op zondag 17 september 2006 12:45 schreef IHVK het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat niet gewoon geleidelijk doen of een beetje mengen?
Niks mis met een beetje chauvinisme en het is een goede manier om Nederland beter op de kaart te zetten..
Ook bij de directie zitten weinig nederlandse namen:quote:Raad van Toezicht INGKA Holding B.V.:
Hans-Göran Stennert (voorzitter), Jan I Carlsson, Peter Kamprad, Göran Lindahl, Carl Wilhelm Ros, Bruno Winborg. Magdalena Gerger. Ingvar Kamprad (senior adviseur).
quote:Anders Dahlvig (president-directeur), Hans Gydell (vice-president), Josephine Rydberg-Dumont, Mikael Ohlsson, Werner Weber, Peter Högstad, Ian Duffy, Pernille Lopez, Lars Gejrot en Sören Hansen.
Ah, bedankt.quote:Op zondag 17 september 2006 12:52 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Dat het bedrijf is nederland is geregistreerd houd nog niet in dat het een nederlandse gedachtengang moet hebben. Veel bedrijven hebben hier hun hoofdkantoor vanwege het gunstige belastingklimaat.
Dit is in elk geval het overzicht van de organisatie.
http://www.ikea.com/ms/nl(...)ea_is_organized.html
[afbeelding]
De raad van toezicht klinkt ook nog heel erg zweeds
[..]
Ook bij de directie zitten weinig nederlandse namen:
Management IKEA groep:
[..]
Ik denk dat ik de schuld aan de Engelse wikipedia mag geven.quote:Op zondag 17 september 2006 12:55 schreef roelofjan het volgende:
Is Ikea wel in Nederlandse handen eigenlijk?
"De rechtsvorm waaronder het bedrijf wereldwijd zaken doet, is een Nederlandse besloten vennootschap genaamd Inter IKEA Systems B.V., die gevestigd is in Delft. De moederorganisatie is echter gevestigd in Leiden: de INGKA Stichting. Deze Stichting is eigenaar van alle IKEA bedrijven in de wereld."
Dat zegt nog niet zoveel namelijk. Zal waarschijnlijk gewoon om belastingtechnische redenen zijn.
Of zijn de Rolling Stones en U2 ook Nederlandse bands omdat ze in Nederland geregistreerd staan?
En trouwens, ze zouden bij Ikea wel gek zijn om hun imago om te gooien.
Dat klopt dus gewoon.quote:Op zondag 17 september 2006 12:57 schreef IHVK het volgende:
IKEA is a privately held Dutch international low cost home furnishings retailer.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ikea
Sorry maar ik begrijp het niet helemaal.quote:Op zondag 17 september 2006 12:57 schreef Floripas het volgende:
Afgezien daarvan moet natuurlijk die stichting per direct worden aangepakt. Alle winsten van Ikea worden naar "een goed doel gestort" door ze onder een stichting te scharen die er nauwelijks tot geen belasting over betaalt.
Ja, als dat een goed doel is dan zijn godverdomme mijn mojito's ook een goed doel. Wie trakteert me op accijnsvrije drank?
Ja, maar het is niet mijn schuld als ik dat anders interpreteer he?quote:
Dat mag je de belastingdienst kwalijk nemen in nederland.quote:Op zondag 17 september 2006 12:57 schreef Floripas het volgende:
Afgezien daarvan moet natuurlijk die stichting per direct worden aangepakt. Alle winsten van Ikea worden naar "een goed doel gestort" door ze onder een stichting te scharen die er nauwelijks tot geen belasting over betaalt.
Ja, als dat een goed doel is dan zijn godverdomme mijn mojito's ook een goed doel. Wie trakteert me op accijnsvrije drank?
Natuurlijk, want een bedrijf dat elk gaatje van de wet opzoekt en nog maar nčt legale constructies gebruikt om belastingen te ontduiken mag je niks kwalijk nemen...?quote:Op zondag 17 september 2006 13:06 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Dat mag je de belastingdienst kwalijk nemen in nederland.
Niet ikea die gebruikt maakt van de geldende regels.
Volgens mij niet.quote:Volgens mij is dit trouwens reeds een achtrerhaald verhaal.
quote:Op zondag 17 september 2006 12:59 schreef IHVK het volgende:
[..]
Sorry maar ik begrijp het niet helemaal.
Kan je ff duidelijk uitleggen wat er allemaal mis is/zou zijn met Ikea?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |