In de herfst in Nederland misschien wel ja.quote:Op maandag 18 september 2006 13:37 schreef devv05 het volgende:
[..]
In de herfst is het heerlijk zwemmen in een verwarmd zwembad
Jij zit niet in Nederland dus?quote:Op maandag 18 september 2006 13:40 schreef popolon het volgende:
[..]
In de herfst in Nederland misschien wel ja.
Niet helemaal nee.quote:
hoe groot is die dan? :yquote:Op maandag 18 september 2006 21:51 schreef BretsiG het volgende:
Onze komt in april.![]()
[afbeelding]
¤ 6500 incl. met inbouw, pomp en (eenvoudige) verwarming.
Dat van die zelfgemaakte zonnecollector werkt idd, alleen houdt er wel rekening mee dat die darm erg lang moet zijn.quote:Op zondag 17 september 2006 12:04 schreef Archont het volgende:
Wij kunnen in belgië wel wat langer genieten van ons zwembad hoor.
Van mei tot september is dikwijls geen probleem. Soms zelf tot in oktober. En een verwarming via de zon moet niet veel kosten, gewoon een dikke zwarte darm in een spiraal oprollen en op de grond in de zon leggen, daar dan wat glas over, en je hebt een zelfgemaakte zonnecollector.
of een trage waterflowquote:Op maandag 18 september 2006 21:55 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat van die zelfgemaakte zonnecollector werkt idd, alleen houdt er wel rekening mee dat die darm erg lang moet zijn.
ooh das niet gek voor die prijs dan, alles wat ik vind is een getal met 4 nulletjes er inquote:Op maandag 18 september 2006 22:23 schreef BretsiG het volgende:
8 X 4 X 1.5M
Is zo te zien zo een zeilbad.quote:Op maandag 18 september 2006 22:37 schreef devv05 het volgende:
Sorry hoor, maar voor die prijs moet er haast wel iets mis mee zijn
Is het een polyester bad? Ben wel benieuwd van welk merk.
quote:Op maandag 18 september 2006 22:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
we zouden hier slechts 80~100cm willen
In Nederland mag je niet dieper dan 1.50mquote:Op maandag 18 september 2006 22:39 schreef popolon het volgende:
Hoe dieper hoe duurder, die van mij is 2.80 meter diep (en het ondiepe gedeelte 0.75 meter) en dan wordt het al een ander verhaal.
Bretsig, hoeveel liter water gaat er in dat bad?
baantjes trekken doe je dr toch niet in :pquote:Op maandag 18 september 2006 22:43 schreef popolon het volgende:
[..]
Da's meer een hottub dus. Ook lekker.
Shit zeg, dat wist ik niet. Wat een vage regel.quote:Op maandag 18 september 2006 22:45 schreef bleiblei het volgende:
[..]
In Nederland mag je niet dieper dan 1.50m.
Dieper dan moet je er altijd iemand met een badmeester diploma of zoiets wazigs aanwezig zijn.
Baden die al voor 199x/200x gebouwd waren geldt die regel niet voor. Baden erna wel.
Starline baden zijn meen ik altijd 1.50 diep en max 4.5m (dat laatste weet ik niet 100% zeker) breed.
De maximale breedte heeft te maken met het vervoer. Anders kan het gevaarte niet meer onder bruggen en tunnels door.
Klopt inderdaadquote:Op maandag 18 september 2006 22:45 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Starline baden zijn meen ik altijd 1.50 diep en max 4.5m (dat laatste weet ik niet 100% zeker) breed.
De maximale breedte heeft te maken met het vervoer. Anders kan het gevaarte niet meer onder bruggen en tunnels door.
Chemicalien zijn inderdaad duur omdat je met allerlei soorten (import)belasting zit en dat spul uit Frankrijk moet komen. In Frankrijk zelf is het allemaal veel goedkoper.quote:Op maandag 18 september 2006 23:29 schreef popolon het volgende:
Er hoeft niks te zijn met zeil, mits het fundament natuurlijk in orde is.
En de kwaliteit verschilt nogal.
Ik weet wel waarom ik maar een keer in een zwembadwinkel ben geweest, wat een prijzen. Vooral de producten om het water mooi te krijgen/houden zijn verschrikkelijk duur en vaak overbodig.
Ze proberen natuurlijk veel geld te verdienen in die korte tijd, da's wel logisch.
Ik heb verschillende zeilbaden gezien en als het geen gloednieuw bad is merk je vaak dat er water tussen het zeil en de betonnenbak komt. Daarnaast... Kweenie, is persoonlijk, maar imho ist zo een cheape oplossing. En doordat het relatief goedkoop is wordt het niet vaak mooi afgewerkt enzo.quote:Op maandag 18 september 2006 23:29 schreef popolon het volgende:
Er hoeft niks te zijn met zeil, mits het fundament natuurlijk in orde is.
En de kwaliteit verschilt nogal.
Ik weet wel waarom ik maar een keer in een zwembadwinkel ben geweest, wat een prijzen. Vooral de producten om het water mooi te krijgen/houden zijn verschrikkelijk duur en vaak overbodig.
Ze proberen natuurlijk veel geld te verdienen in die korte tijd, da's wel logisch.
denk ook dat je dat niet echt voorkomt, grondwater etcquote:Op dinsdag 19 september 2006 10:49 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik heb verschillende zeilbaden gezien en als het geen gloednieuw bad is merk je vaak dat er water tussen het zeil en de betonnenbak komt. Daarnaast... Kweenie, is persoonlijk, maar imho ist zo een cheape oplossing. En doordat het relatief goedkoop is wordt het niet vaak mooi afgewerkt enzo.
Chemicalien hoeven niet duur te zijn, ik heb de hele zomer m'n zwembad in perfecte staat gehad m.b.v. huishoudartikelen: Bleekwater (voor Cl), zout voor de was (Ph verhogen) etc.quote:Op dinsdag 19 september 2006 09:33 schreef devv05 het volgende:
[..]
Chemicalien zijn inderdaad duur omdat je met allerlei soorten (import)belasting zit en dat spul uit Frankrijk moet komen. In Frankrijk zelf is het allemaal veel goedkoper.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |