abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 juni 2007 @ 13:40:38 #101
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50089962
quote:
Op maandag 4 juni 2007 09:04 schreef Jan_de_Hoop het volgende:
Popolon, wat ben je in de VS nu ongeveer kwijt voor zo'n huis, zonder in details te treden? Je hoort namelijk wel vaak dat huizen daar stukken minder kosten dan in Nederland, of valt dat wel mee?
Kijk hier eens: Verenigde Staten van Amerika! dan krijg je een idee.

Net zoals in Nederland, het hangt een beetje af van waar je zit.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_50091602
Leuk topic
  woensdag 13 juni 2007 @ 02:54:08 #103
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50397539
Nou het is weer genieten mensen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_50415512
Yep..

eergister ff nieuw zand in t zandfilter gemikt.. en nou is t water helemaal grijzig :/

oude zand was viez
  woensdag 13 juni 2007 @ 16:56:59 #105
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50415930
Vreemd, met het filterzand zou je jaren en jaren moeten kunnen doen. Af een toe een 'backwash', dus de troep er even uitspoelen en klaar ben je.
pi_50416142
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:56 schreef popolon het volgende:
Vreemd, met het filterzand zou je jaren en jaren moeten kunnen doen. Af een toe een 'backwash', dus de troep er even uitspoelen en klaar ben je.
t was behoorlijk ranzig, t stonk ook enorm dus we hebben maar een nieuw zakje gehaalt, zoveel kost t ook niet

alleen nou is mn water grijs :/ grmbl
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:21:31 #107
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50416781

't Enige wat je kunt doen is de pomp laten draaien.
pi_50416868
doet die dus al.. alleen echt minder grijs wordt t atm niet grmbl tis ook altijd wat

zand hoef je toch niet eerst uit te spoelen?
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:37:08 #109
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50417357
Niet dat ik weet. Normaal filterzand is héél fijn zand.
pi_50417897
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:37 schreef popolon het volgende:
Niet dat ik weet. Normaal filterzand is héél fijn zand.
0.4 / 0.8 mm quartz zand oid, dat zat er voor heen ook in :/
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:57:33 #111
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50418034
Foto's !!
  vrijdag 29 juni 2007 @ 22:48:11 #112
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50986458
Nou dan doe ik het zelf wel:

Je grootste vrienden als het op een zwembad aankomt: Bleekwater en een testkit.

En er is nog chloor aanwezig in het water, precies wat je wilt:

Crystal clear:

En ook nog wat plastic troep om mee te 'spelen':

Er lag vanochtend een jong verdonken stinkdiertje in het zwembad. Dus maar even wat extra 'shock' (chloor dus) er in gedaan.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 23:43:48 #113
183620 sn7475
"Nunc aut Nunquam"
pi_50988273
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:37 schreef devv05 het volgende:
In de herfst is het heerlijk zwemmen in een verwarmd zwembad
maar hoeveel keren kun je daar in Nederland gebruik van maken gezien ons regenachtig weerklimaat?
pi_50995885
geen idee... tis nu ook niet echt top weer he..?

enige wat na 6 dagen weer ff draait ist zandfilter..

zonnecollector hebben we nog niet aangezet omdat t toch niet warmt.. ( buizen liggen nog open en bloot ) bij een nieuw tuinhuisje (volgend jaar) komt er waarsch een plexiglazen cover over heen (welke uiteraard wel verwijderbaar moet zijn)
  zaterdag 30 juni 2007 @ 18:36:58 #115
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_51006918
Het weer in Nederland zit niet echt mee, zeker niet als je een zwembad hebt. Op zich wel jammer natuurlijk.
pi_51029563
Wat foto's van ons zwembad:

Totaalbeeld van het zwembad
Die blauwe rol vanachter is het zeil voor 's nachts. Dat moeten we nog inbouwen in de grond zodat hij niet meer zichtbaar is.

Nog een totaalbeeld van het zwembad
Stukje terras met daarachter het pomphuis.

De collector
En dankzij deze collector die perfect naar het zuiden gericht staat zwemmen wij ieder jaar vanaf eind april Werkt echt perfect. Het verbruikt alleen een beetje elektriciteit om de pomp draaiende te houden en binnen een dag of drie stijgt de temperatuur van 15 tot 28°C (het kan warmer, maar 28°C is ruim genoeg..)

We hebben het zwembad nu vanaf 2004 (geheel zelf gebouwd) en zijn er nog altijd heel tevreden over!

Edit: blijkbaar heeft imageshack de thumbs geblokkeerd voor fok, ik zal een andere server zoeken om ze up te loaden. Als je op de afbeeldingen klikt kun je ze wel nog zien.

[ Bericht 9% gewijzigd door Inox op 01-07-2007 16:01:06 ]
  zondag 1 juli 2007 @ 16:29:49 #117
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_51030593
Mooi bad. Is dat in Nederland?
pi_51041839
België, net over de Nederlandse grens
pi_51044164
das nog es een collector
  zondag 1 juli 2007 @ 23:34:40 #120
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_51044223
Da's een grote ja.

Die hebben we hier in Michigan niet nodig. Warm genoeg vanaf mei t/m september.
pi_51044435
en ons zwembad stroomt bijna over van t regen water van de afgelopen dagen
pi_51044544
Laat ik ook eens wat foto's plaatsen:

4 x 8 x 1.45 m.

Het dek dat er op ligt is een zogenaamd solar-deck, houdt in dat het isolerend werkt en het water verwarmt als de zon er op staat, het deck verwarmt het water tot 28/29 graden in een paar (zonnige) dagen, wanneer we ongedudldig zijn verwarmen we het bij en dan is het water per dag ongeveer 3 graden op te warmen.

[ Bericht 11% gewijzigd door TeChNo2 op 01-07-2007 23:52:00 ]
Gelukkig zonder haar
pi_51053889
Zo'n deck hebben wij ook ooit gehad, het warmt idd zeer goed op. Ook tegen 's nachts afkoelen is dat ideaal. Dat extra verwarmen, bedoel je daar een stookketel mee?

De collector is bij ons door middel van 2 sensoren en een elektrische driewegkraan geregeld. Eén sensor meet de watertemperatuur, de andere de temperatuur (straling) aan de collector. In de driewegkraan komen deze sensoren samen en kan de gewenste temperatuur ingesteld worden. De kraan regelt dan zelf de waterstroom (door de collector en de filter, of enkel door de filter). Overdag kan de collector het water opwarmen (een graad of 3-4 per dag bij mooi weer), 's nachts kan hij indien nodig afkoelen. Momenteel staat hij op ongeveer 28°C ingesteld.

Dankzij de isolatie in de wanden en het afdekzeil kan de temperatuur erg lang op peil gehouden worden, dat is iets wat je echt moet hebben als je lang wilt kunnen zwemmen (toch in Nederland en België).
pi_51058975
hier ist water nog steeds 20 graden zonder bij warmen... collector is al 2 weken niet gebruikt.. ( ja ff 5 min doorspoelen van de leidingen :p)
pi_51064255
Het water wordt, als het nodig is, bijgestookt door de CV-ketel (idd dmv driewegklep). Werkt prima want zomers ghebruik je de cv toch niet voor je huis... in de praktijk is een paar dagen stoken voldoende om het zwem-zeizoen een paar weken eerder te laten starten en een paar weken langer door te laten lopen zo in de herfst.
Gelukkig zonder haar
pi_51066183
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:32 schreef TeChNo2 het volgende:
Het water wordt, als het nodig is, bijgestookt door de CV-ketel (idd dmv driewegklep). Werkt prima want zomers ghebruik je de cv toch niet voor je huis... in de praktijk is een paar dagen stoken voldoende om het zwem-zeizoen een paar weken eerder te laten starten en een paar weken langer door te laten lopen zo in de herfst.
daar zit wat in..

ik zit er hier aan te denken om een bad of keukengeisertje te hangen.. omzo in de tuin ook over wat warm water te beschikken voor een afspoeldouche alleen ik voel er nou weinig voor om een gasleiding in te graven.. een gaspot lijkt me stukken handiger ( en veiliger ? )

en een boiler.. no thnx :p
pi_51066606
we hebben een warmwater-douche aangesloten op de... boiler (die door dezelfde cv wordt verwarmd) en dat werkt perfect... Wat heb je tegen een boiler eigenlijk ?
Gelukkig zonder haar
pi_51067269
quote:
Op maandag 2 juli 2007 18:49 schreef TeChNo2 het volgende:
we hebben een warmwater-douche aangesloten op de... boiler (die door dezelfde cv wordt verwarmd) en dat werkt perfect... Wat heb je tegen een boiler eigenlijk ?
dat ik nu al beitels kan slijpen op de draaischijf van mn KWH meter
pi_51067562
de onze werkt gewoon via de cv (op gas dus)
Gelukkig zonder haar
pi_51068326
quote:
Op maandag 2 juli 2007 19:13 schreef TeChNo2 het volgende:
de onze werkt gewoon via de cv (op gas dus)
mjah

ik voel er weinig voor om ook nog eens een gasleiding naar t tuinschuurtje te brengen eigenlijks

de stoep moet toch al open daar niet van.. ( nieuwe elektra en leiding water ) maar gas hmm nee dat vertrouw ik niet zo
pi_51070526
nee, we hebben geen gas naar buiten, de cv ketel (= boiler) is beneden en van daaruit een thermostaatkraan en dan een (warme) waterleiding naar buiten... ("machinekamer"/pomp zwembad bevinden zich in dezelfde ruimte (in het huis dus)
Gelukkig zonder haar
pi_51072181
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:25 schreef TeChNo2 het volgende:
nee, we hebben geen gas naar buiten, de cv ketel (= boiler) is beneden en van daaruit een thermostaatkraan en dan een (warme) waterleiding naar buiten... ("machinekamer"/pomp zwembad bevinden zich in dezelfde ruimte (in het huis dus)
hehe.. warmwater in grote hoeveelheden moet van de zolder komen..

dus dat is naar de tuin al gauw een meter of 30 aan leiding..

niet te doen dus
pi_51085695
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:05 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hehe.. warmwater in grote hoeveelheden moet van de zolder komen..

dus dat is naar de tuin al gauw een meter of 30 aan leiding..

niet te doen dus
Dat is goed te doen hoor

Toen wij ons zwembad aanlegden, waren verbaast dat er voor de leidingen (waar het verwarmde door stroomde) geen 'standaard' isolatie te verkrijgen was. Natuurlijk is het gekkenwerk om je zwembadwater eerst 75m naar een collector te vervoeren, en daarna nog eens 75m terug (in de koude grond). We gingen dus opzoek naar een goede isolatie. Dit is een zéér effectieve, maar simpele oplossing:

De witte buis die je ziet liggen in de leiding zoals deze normaal altijd in de grond wordt gelegd. Wij hebben deze echter eerst in isolatie voor verwarmingsbuizen gestoken en daarna in grote waterdichte flexibele buizen. Dat is op onderstaande afbeelding te zien.

In totaal legt het zwembadwater meer dan 150m af, met deze isolatie is dat perfect te doen.

pi_51086577
Er bestaan wel degelijk geïsoleerde buizen voor warm water hoor. Wij hebben onder onze binnenkoer een speciale buis lopen met daarin 4 kanalen voor oa de verwarming en het warm water. Verwarmingsinstallatie staat in vleugel recht tegenover woongedeelte, buizen helemaal rond leggen was niet te doen, dus onder de grond gegaan, en dat lukt perfect. Buis heeft een diameter van een dikke 20cm dacht ik.
pi_51088675
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 11:00 schreef Archont het volgende:
Er bestaan wel degelijk geïsoleerde buizen voor warm water hoor. Wij hebben onder onze binnenkoer een speciale buis lopen met daarin 4 kanalen voor oa de verwarming en het warm water. Verwarmingsinstallatie staat in vleugel recht tegenover woongedeelte, buizen helemaal rond leggen was niet te doen, dus onder de grond gegaan, en dat lukt perfect. Buis heeft een diameter van een dikke 20cm dacht ik.
Er zullen inderdaad vast wel geïsoleerde buizen bestaan, maar ik bedoel dat deze normaal niet gebruikt worden bij zwembaden. De witte leidingen (zoals op een van de bovenstaande foto's te zien) worden normaal los in de grond gelegd. We hebben heel wat winkels/bedrijven afgezocht, maar dit was de enigste echte oplossing die we tegen zijn gekomen.
pi_51906216
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:03 schreef popolon het volgende:
Openen van het zwembad.

Het bad, hier ergens achter te vinden dus:
[afbeelding]

We beginnen met het leegpompen van het regenwater wat bovenop het zeil ligt:
[afbeelding]

Een klein pompje in een emmer met gaten (zodat er geen bladeren in komen) doet het werk:
[afbeelding]

De emmer dus
[afbeelding]

Close up van de emmer, ook zichtbaar zijn de kikkervisjes. Er leven op dat moment al miljoenen diverse beestjes in.
[afbeelding]

Afvoer van het water op de straat:
[afbeelding]

[afbeelding]

Blijkbaar geen vies water, dit vogeltje vind het prima te drinken:
[afbeelding]

Afvoer vanuit een andere hoek:
[afbeelding]

Nadat al het water en rotzooi (bladeren, beestjes, takken etc.) er uit is gaan we het zeil er af halen:
[afbeelding]

Tadaa. Een vriend van me doet het zware werk. Het water zag er nog prachtig uit onder het zeil.
[afbeelding]

Er is natuurlijk heel wat dood spul afgezakt naar de bodem:
[afbeelding]

En regenwormen die onder het zeil zijn gekropen en toen de verdrinkingsdood vonden.
[afbeelding]

Niet gek de helderheid na de opening:
[afbeelding]

'Wapens' klaar om de rotzooi van de bodem te zuigen,. Gaat direct de straat op, dit wil je niet persé in je zandfilter:
[afbeelding]

Bijvullen met bronwater:
[afbeelding]

Een dagje wachten en dan de pomp laten draaien voor een tijdje, goed 'shocken' (met chloor, in mijn geval bleekwater) om alle organismen te doden. Ph/TA (Total alkanility) controleren en we kunnen zwemmen.
omg maak jij jaarlijks al die beestjes dood?
  zaterdag 28 juli 2007 @ 03:15:03 #137
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_51906891
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 02:22 schreef Cahir het volgende:

[..]

omg maak jij jaarlijks al die beestjes dood?
Ja zielig.

Gedurende de zomer kom je ook nog wel eens een verzopen muis of klein wasbeertje tegen. Die donderen dan over de rand en komen er nooit meer uit.
pi_51913020
Het klinkt allemaal erg geil, maar met een zomer als deze ben je toch blij dat je geen zwembad in de tuin hebt zeg .
pi_51929344
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 14:59 schreef Yeahinho het volgende:
Het klinkt allemaal erg geil, maar met een zomer als deze ben je toch blij dat je geen zwembad in de tuin hebt zeg .
Dat ligt er aan wat je zelf wilt, ik heb deze zomer bijna dagelijks gezwommen. Terwijl het regent in een warm zwembad liggen heeft ook iets Gisteren heb ik voor het laatst gezwommen en toen was het nog 26 graden, warm genoeg
pi_51957990
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 14:59 schreef Yeahinho het volgende:
Tja het blijft behelpen hoor

enne @ Inox... hier 28
Gelukkig zonder haar
pi_51958730
quote:
Op maandag 30 juli 2007 13:21 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

Tja het blijft behelpen hoor

enne @ Inox... hier 28
Nice
Wat voor verwarming?

Edit: laat maar, CV las ik net
pi_51958941
huh staat mijn CV op 't net
Gelukkig zonder haar
pi_52115007
In BelgiË precies wel een bouwvergunning nodig voor een zwembad . Iemand een actuele link van die site van poolforum, werkt bij in elk geval niet.
  zondag 5 augustus 2007 @ 14:39:55 #144
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52118644
Ik zou gewoon eens bij de gemeente informeren, dit zal wel per gebied verschillen waarschijnlijk.
  PR/Manusje van alles zondag 5 augustus 2007 @ 16:02:51 #145
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_52120194
Ik wil ook een zwembad maar de begroting laat het niet toe. Dus meer dan een tvp in dit topic zal het wel niet worden
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_52120466
40 euries by Toysrus
pi_52122230
Bah, ben jaloers op je zwembad, popo.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  zondag 2 september 2007 @ 15:00:09 #148
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_52890934
Ik ben ook jaloers. Onze nieuwe tuin laat het wel toe maar de centen niet helemaal denk ik Tenzij het voor een paar 1000 euro zou kunnen. Dan mijn vrouw nog overtuigen
Trotse mamma :)
  zondag 2 september 2007 @ 15:03:12 #149
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52891011
Ik ben bang dat je voor een beetje degelijk bad wel wat meer kwijt bent.

Nog een paar weken, dan gaat 'ie weer dicht, als de bladeren echt beginnen te vallen dan blijft 't opruimen geblazen en daar heb ik geen zin in.

Vandaag nog wel zwemmen natuurlijk, 't wordt zo'n 28 graden.
  zondag 2 september 2007 @ 15:18:37 #150
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_52891447
Naar wat ik hier heb gelezen zal het idd wat meer kosten

Have fun
Trotse mamma :)
pi_52893098
hier gaat die binnenkort leeg. verwarmings collector is te zwaar geworden voor het verrotte dak van het tuinschuurtje
pi_52909287
goeie tips hier, tvp.
pi_52917880
Voorlopig blijft hij hier nog open. Ieder mooi dagje van september nog zwemmen, daarna zal het wel stilaan afgelopen zijn :p
pi_52922702
als t dakje hier niet inzakte dan was die ook wel langer gereed gebleven..
  maandag 3 september 2007 @ 21:42:58 #155
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52926129
Voor die paar dagen laat ik hem niet meer open. Je kunt in Michigan van mei/juni tot half sept. op mooi weer rekenen met af en toe een fikse wolkbreuk.

't Wordt dan eigenlijk te normaal als je elke dag kunt zwemmen, klinkt gek maar zo is het wel.
pi_52993031
Wij hebben er hier ook 1 in de tuin zitten(nja mijn ouders dan). Niet verwarmd, maar deze zomer was toch wel heel weinig qua zwemmen. Scheeldt wel of je een doek erop hebt, en het bad opzich geisoleerd hebt. 2 dagen warm en het water stijgt zo al naar de 25graden.
Mercedes-Benz
pi_53017534
De meeste baden zijn gevuld met 'chloor' water. Nu kan ik daar niet zo goed tegen en zou, indien er ooit een zwembad komt, een zoutwater bad willen hebben.

Verschilt een zoutwater bad veel met een chloor bad? Waar zou je dan zoal aan moeten denken?
pi_53017721
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 22:22 schreef _Arthur het volgende:
De meeste baden zijn gevuld met 'chloor' water. Nu kan ik daar niet zo goed tegen en zou, indien er ooit een zwembad komt, een zoutwater bad willen hebben.
Had je al gedacht aan een zwemvijver?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_53023976
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 22:29 schreef Jordy-B het volgende:
Had je al gedacht aan een zwemvijver?
Je moet natuurlijk wel circulatie van het water hebben, stilstaand water is nog erger en helemaal een mooie bron voor allerlei intressante beestjes.
pi_53031189
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 08:52 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Je moet natuurlijk wel circulatie van het water hebben, stilstaand water is nog erger en helemaal een mooie bron voor allerlei intressante beestjes.
Jep... daar heb je een (filter)pomp voor.

En tegen de interessante beestjes die het dan nog de moeite waard vinden, heb je een paar visjes...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 8 september 2007 @ 16:40:58 #161
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_53031394
fucking hell wat relax zo'n eigen badje...
gauw maar eens gaan sparen... 20 duizend las ik ergens he? dan heb je wel wat...
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_53031977
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 16:30 schreef Jordy-B het volgende:
Jep... daar heb je een (filter)pomp voor.

En tegen de interessante beestjes die het dan nog de moeite waard vinden, heb je een paar visjes...
Ik zie me al zwemmen tussen de snoekbaarzen

Nee, dan liever gewoon een zwembad maar dan met zoutwater ipc chloorwater.
  zaterdag 8 september 2007 @ 17:17:13 #163
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53032029
Hoe erg kun je er niet tegen?

Als je het gaat vergelijken met bijv. een openbaar zwembad dan zal het met je persoonlijke bad erg meevallen qua chloor. In openbare zwembaden zit over het algemeen veel meer chloor dan in je eigen bad. Eigenlijk zit er vaak teveel chloor in.
pi_53032669
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 17:17 schreef popolon het volgende:
Hoe erg kun je er niet tegen?

Als je het gaat vergelijken met bijv. een openbaar zwembad dan zal het met je persoonlijke bad erg meevallen qua chloor. In openbare zwembaden zit over het algemeen veel meer chloor dan in je eigen bad. Eigenlijk zit er vaak teveel chloor in.
idd.. van een middagje hier in het bad liggen heb ik veel minder last dan als ik een middagje in het openbare bad ga

hoewel het in het warme binnenwater veel meer chloor bevat imo dan het koudere buiten water
pi_53034388
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 22:22 schreef _Arthur het volgende:

Verschilt een zoutwater bad veel met een chloor bad? Waar zou je dan zoal aan moeten denken?
Zoek eens wat info over UV-desinfectie en koperionisatie. De enige chloor die je dan nog verbruikt, is eenmaal in de week een chloorchock, maar die chloor is er na een dag ongeveer volledig uit. Wij hebben het ook en het werkt perfect
  woensdag 12 september 2007 @ 00:24:51 #166
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53110963
En hij is gisteren dichtgegaan.

Net op tijd want vandaag kwam er al een aardig herfststormpje over met behoorlijke rukwinden.

Nu gaan we weer fijn beestjes kweken in onze 'vijver'.

[ Bericht 24% gewijzigd door popolon op 12-09-2007 00:34:52 ]
pi_53122759
Zo ondiep is je zwembad.
  woensdag 12 september 2007 @ 15:42:51 #168
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53123254
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:20 schreef Cahir het volgende:
Zo ondiep is je zwembad.

Bij de duikplank is het bijna 3 meter. Je moet niet al het water eruit pompen, da's slecht voor de structuur. Er zit dus nog heel veel water in.

Je pompt zoveel water eruit totdat alle leidingen droog komen te staan zodat je er anti-vries in kunt doen.
  zaterdag 15 september 2007 @ 04:28:56 #169
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53190843
En twee eendjes probeerden het even maar er is toch te weinig water voor ze.
pi_53193640
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 04:28 schreef popolon het volgende:
Mischien is dit dan wel iets om de beestjes weg te houden:
http://www.dumpert.nl/med(...)embadeigenaar_1.html
  zaterdag 15 september 2007 @ 16:09:10 #171
191638 mcse2007
microsoft certified engineer
pi_53198299
quote:
Op woensdag 12 september 2007 00:24 schreef popolon het volgende:
En hij is gisteren dichtgegaan.

Net op tijd want vandaag kwam er al een aardig herfststormpje over met behoorlijke rukwinden.

[afbeelding]

[afbeelding]

Nu gaan we weer fijn beestjes kweken in onze 'vijver'.
Wow... wist je dat zwemmen in je eigen zwembad in de winter ook heel stoer kan zijn?
"Microsoft nr.#1 in software worldwide"
  zaterdag 15 september 2007 @ 16:51:12 #172
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53199110
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 16:09 schreef mcse2007 het volgende:

[..]

Wow... wist je dat zwemmen in je eigen zwembad in de winter ook heel stoer kan zijn?
Zwemmen met -25 is inderdaad best stoer maar sorry, ik pas toch.
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:04 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Mischien is dit dan wel iets om de beestjes weg te houden:
http://www.dumpert.nl/med(...)embadeigenaar_1.html
pi_53202176
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 16:51 schreef popolon het volgende:

[..]

Zwemmen met -25 is inderdaad best stoer maar sorry, ik pas toch.
[..]

!

-25 in een verwarmd bad ja! :>
  zaterdag 15 september 2007 @ 20:53:21 #174
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53204443
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 19:21 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

!

-25 in een verwarmd bad ja! :>
*ril* koud

Ik denk dat de energierekening de spuigaten gaat uitlopen dan, vooral gezien de winters in Michigan.
pi_53205054
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 20:53 schreef popolon het volgende:

[..]

*ril* koud

Ik denk dat de energierekening de spuigaten gaat uitlopen dan, vooral gezien de winters in Michigan.
je moet ook je water tot +32 verwarmen dan eh dat wordt van idd bijtels slijpen op je meters
  zaterdag 15 september 2007 @ 21:35:14 #176
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53205508
Bedankt maar ik pas.

Heb jij nog plannen voor volgend (zwem)seizoen?
pi_53205733
de tuin verbouwen

moet een nieuw tuinhuisje komen.. anders zakt de collector er nog door beetje verrot nu :p
pi_53297023
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 21:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
de tuin verbouwen

moet een nieuw tuinhuisje komen.. anders zakt de collector er nog door beetje verrot nu :p
http://www.thesietch.org/projects/solarthermalpanel2/index.htm

Heb je hier iets aan???
pi_58224980
Kick

Popolon ga je binnekort weer duik in je zwembad nemen?

Blijf leuk topic vinden misschien ooit ook nog is in de toekomst een echt zwembad in de tuin
............................
  dinsdag 22 april 2008 @ 13:19:04 #180
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_58225083
Ik wacht nog een maandje met openen. Nu laat ik het over aan de twee eenden die er in zitten.

Gelukkig hebben ze geen aandacht voor het ei anders zou ik straks met een dilemma zitten: Bij het openen van het zwembad kleine eendjes wegjagen is wel wat sneu.
pi_58225717
Lol, zijn het steeds de zelfde?
Alleen als hartje winter is zullen ze natuurlijk ergens anders spelen?
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 04:28 schreef popolon het volgende:
............................
pi_58226562
Ik dacht gisteren - bij het zien van de eerste échte zonnestralen van dit jaar - toevallig aan dit topic .
pi_58231095
tijdje geleden het water er uit gepompt.. wat er nog in stond van de afgelopen zomer behoorlijk dood..maar wel kraakhelder..

nu met iets meer geweld de vast gekoekte aanslag er halen en dan kan er inweze weer vocht in
pi_58246804
Ik ben ook aan het kijken.

Ik heb nu qua prijs in gedachte 4500 euro voor het aansluiten en de spulletjes kopen
1000 euro voor het afvoeren van de grond (meot allemaal door een klein rotpoortje
moet alleen nog bedenken wat het kost om het bouwkundige gedeelte te maken.

We kunnen en doen heel veel zelf dus ik dacht max aan 7500 euro en dan moet je een goed bad hebben (geen solar dek)

Wie heeft zijn eigen bad gemaakt??
pi_58257726
Het is nu al 18 graden (het water) !

Trouwens ik vind het knap als je het voor 7500 voor elkaar krijgt...
Waarom pompen de mensen hierboven allemaal hun bad leeg ? Ik laat alleen de leidingen leeglopen, verder niks...
Gelukkig zonder haar
  woensdag 23 april 2008 @ 17:19:52 #186
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_58258171
Ik pomp het bad bijna half leeg (zo'n 30.000 liter water), ook omdat er zoveel sneeuw valt in de winter. Ik laat het peil net onder de uitgang van de leidingen komen zodat die netjes leeggezogen kunnen worden en er anti-vries in kan.
En ook, als ik dat niet zou doen heb ik een vrij aardige overstroming.

18 graden is wel vrij fris hoor, daar ga je niet voor je lol in. En dan daalt de temp. nog vrij aardig 's nachts.
pi_58258265
18 graden is nog maar 10 graden van de normale temp.... (maar ik ben verwend en ga er pas in als het minstens 26 is) en dat alleen maar door d ezon (solardeck) enne die temp daallt 's nachts echt niet hoor.
Gelukkig zonder haar
  woensdag 23 april 2008 @ 17:28:55 #188
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_58258387
Met solarpanels niet nee maar daar doe ik niet aan, die heb ik echt niet nodig in de zomer.

Je merkt wel dat het diepe gedeelte (bijna 3 meter) altijd wat frisser is.
pi_58258536
Ik heb geen solarpanelen maar een solardeck..dit dus:
(isoleert en verwarmt zodra de zon er op schijnt, zonnepanelen zijn lelijk)

Gelukkig zonder haar
  woensdag 23 april 2008 @ 17:38:52 #190
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_58258636
Deck ja, die heb ik verkocht. Bad ziet er netjes uit trouwens.

Jammer dat je in NL niet zo diep mag zonder speciale vergunningen of een 'badmeester'.
pi_58258781
De vergunning was in 5 minuten geregeld hoor

Die foto was van tijdens de bouw/aanleg, deze is iets recenter... (afgelopen zomer cq wat daar voor door moest gaan)
Gelukkig zonder haar
  woensdag 23 april 2008 @ 17:49:47 #192
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_58258930
Ik dacht ergens te lezen in dit topic dat 1.45 meter max. was. Hoe diep is deze dan?
pi_58259171
1.44 we hebben deze maat genomen omdat je dan kunt zwemmen maar ook aan de kant kunt hangen (bijv. met een drankje in je handen... maarre dieper zou net zo makkelijk zijn geweest want in eerste instantie wilden we 1.80 en dat mocht ook). Ik denk dat het erg afhankelijk is van de gemeente, en ik woon gelukkig in een erg makkelijk dorp wat dat betreft.

[ Bericht 0% gewijzigd door TeChNo2 op 24-04-2008 22:39:32 ]
Gelukkig zonder haar
pi_58259504
Gaat popolon alle kikkervisjes weer doden ?
  maandag 26 mei 2008 @ 18:28:26 #195
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_58923798
Al het regen water wordt er weer uitgepompt, aankomend weekend gaat 'ie weer open.

Hete hele gebeuren staat hier uitgebreid beschreven: Zwembad in de tuin
pi_58924530
Wat een gedoe zeg (waarom ?), maar wel lekker dat je vanaf aankomend weekend weer kan zwemmen. Hier is het een kwestie van een extra dosis chloor, filter aan, paar dagen wachten, verwarming aanzetten (indien nodig) en 2 of 3 dagen later: zwemmen.

[ Bericht 18% gewijzigd door TeChNo2 op 26-05-2008 19:15:24 ]
Gelukkig zonder haar
  maandag 26 mei 2008 @ 19:15:12 #197
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_58924750
Gedoe? Dat valt erg mee hoor, meer een routineklus nu al. 't Is een paar uur werk. En dan heb je ook wat.

En je kan er natuurlijk niet 'zomaar' wat chloor in gooien, dat moet je wel een beetje meten. Aangezien de effectiviteit van chloor aan de PH waarde is gebonden.
pi_58924966
ik zeg ook niet dat ik er zomaar wat in gooi... gewoon zoals de zwembadbouwer heeft geadviseerd en dat werkt prima enne echt geen uren werk hoor.
Gelukkig zonder haar
  maandag 26 mei 2008 @ 19:31:51 #199
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_58925070
Nou nou, een paar uur om je zwembad te openen. 't is wel wat. Zoiets doe je één keer per jaar, dan moet 't natuurlijk in 10 seconden?

Nou goed, 't is mij om het even, vind het altijd wel leuk om te doen. BBQ aan , radio aan, biertje erbij.
pi_58925932
als je maar lol hebt nietwaar...
Gelukkig zonder haar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')