Kijk hier eens: Verenigde Staten van Amerika! dan krijg je een idee.quote:Op maandag 4 juni 2007 09:04 schreef Jan_de_Hoop het volgende:
Popolon, wat ben je in de VS nu ongeveer kwijt voor zo'n huis, zonder in details te treden? Je hoort namelijk wel vaak dat huizen daar stukken minder kosten dan in Nederland, of valt dat wel mee?
t was behoorlijk ranzig, t stonk ook enorm dus we hebben maar een nieuw zakje gehaalt, zoveel kost t ook nietquote:Op woensdag 13 juni 2007 16:56 schreef popolon het volgende:
Vreemd, met het filterzand zou je jaren en jaren moeten kunnen doen. Af een toe een 'backwash', dus de troep er even uitspoelen en klaar ben je.
0.4 / 0.8 mm quartz zand oid, dat zat er voor heen ook in :/quote:Op woensdag 13 juni 2007 17:37 schreef popolon het volgende:
Niet dat ik weet. Normaal filterzand is héél fijn zand.
maar hoeveel keren kun je daar in Nederland gebruik van maken gezien ons regenachtig weerklimaat?quote:Op maandag 18 september 2006 13:37 schreef devv05 het volgende:
In de herfst is het heerlijk zwemmen in een verwarmd zwembad
daar zit wat in..quote:Op maandag 2 juli 2007 17:32 schreef TeChNo2 het volgende:
Het water wordt, als het nodig is, bijgestookt door de CV-ketel (idd dmv driewegklep). Werkt prima want zomers ghebruik je de cv toch niet voor je huis... in de praktijk is een paar dagen stoken voldoende om het zwem-zeizoen een paar weken eerder te laten starten en een paar weken langer door te laten lopen zo in de herfst.
dat ik nu al beitels kan slijpen op de draaischijf van mn KWH meterquote:Op maandag 2 juli 2007 18:49 schreef TeChNo2 het volgende:
we hebben een warmwater-douche aangesloten op de... boiler (die door dezelfde cv wordt verwarmd) en dat werkt perfect... Wat heb je tegen een boiler eigenlijk ?
mjahquote:Op maandag 2 juli 2007 19:13 schreef TeChNo2 het volgende:
de onze werkt gewoon via de cv (op gas dus)
hehe.. warmwater in grote hoeveelheden moet van de zolder komen..quote:Op maandag 2 juli 2007 20:25 schreef TeChNo2 het volgende:
nee, we hebben geen gas naar buiten, de cv ketel (= boiler) is beneden en van daaruit een thermostaatkraan en dan een (warme) waterleiding naar buiten... ("machinekamer"/pomp zwembad bevinden zich in dezelfde ruimte (in het huis dus)
Dat is goed te doen hoorquote:Op maandag 2 juli 2007 21:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hehe.. warmwater in grote hoeveelheden moet van de zolder komen..![]()
dus dat is naar de tuin al gauw een meter of 30 aan leiding..![]()
niet te doen dus
Er zullen inderdaad vast wel geïsoleerde buizen bestaan, maar ik bedoel dat deze normaal niet gebruikt worden bij zwembaden. De witte leidingen (zoals op een van de bovenstaande foto's te zien) worden normaal los in de grond gelegd. We hebben heel wat winkels/bedrijven afgezocht, maar dit was de enigste echte oplossing die we tegen zijn gekomen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:00 schreef Archont het volgende:
Er bestaan wel degelijk geïsoleerde buizen voor warm water hoor. Wij hebben onder onze binnenkoer een speciale buis lopen met daarin 4 kanalen voor oa de verwarming en het warm water. Verwarmingsinstallatie staat in vleugel recht tegenover woongedeelte, buizen helemaal rond leggen was niet te doen, dus onder de grond gegaan, en dat lukt perfect. Buis heeft een diameter van een dikke 20cm dacht ik.
omg maak jij jaarlijks al die beestjes dood?quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:03 schreef popolon het volgende:
Openen van het zwembad.
Het bad, hier ergens achter te vinden dus:
[afbeelding]
We beginnen met het leegpompen van het regenwater wat bovenop het zeil ligt:
[afbeelding]
Een klein pompje in een emmer met gaten (zodat er geen bladeren in komen) doet het werk:
[afbeelding]
De emmer dus
[afbeelding]
Close up van de emmer, ook zichtbaar zijn de kikkervisjes. Er leven op dat moment al miljoenen diverse beestjes in.
[afbeelding]
Afvoer van het water op de straat:
[afbeelding]
[afbeelding]
Blijkbaar geen vies water, dit vogeltje vind het prima te drinken:
[afbeelding]
Afvoer vanuit een andere hoek:
[afbeelding]
Nadat al het water en rotzooi (bladeren, beestjes, takken etc.) er uit is gaan we het zeil er af halen:
[afbeelding]
Tadaa. Een vriend van me doet het zware werk.Het water zag er nog prachtig uit onder het zeil.
[afbeelding]
Er is natuurlijk heel wat dood spul afgezakt naar de bodem:
[afbeelding]
En regenwormen die onder het zeil zijn gekropen en toen de verdrinkingsdood vonden.
[afbeelding]
Niet gek de helderheid na de opening:
[afbeelding]
'Wapens' klaar om de rotzooi van de bodem te zuigen,. Gaat direct de straat op, dit wil je niet persé in je zandfilter:
[afbeelding]
Bijvullen met bronwater:
[afbeelding]
Een dagje wachten en dan de pomp laten draaien voor een tijdje, goed 'shocken' (met chloor, in mijn geval bleekwater) om alle organismen te doden. Ph/TA (Total alkanility) controleren en we kunnen zwemmen.
Ja zielig.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 02:22 schreef Cahir het volgende:
[..]
omg maak jij jaarlijks al die beestjes dood?![]()
Dat ligt er aan wat je zelf wilt, ik heb deze zomer bijna dagelijks gezwommen. Terwijl het regent in een warm zwembad liggen heeft ook ietsquote:Op zaterdag 28 juli 2007 14:59 schreef Yeahinho het volgende:
Het klinkt allemaal erg geil, maar met een zomer als deze ben je toch blij dat je geen zwembad in de tuin hebt zeg.
Tja het blijft behelpen hoorquote:Op zaterdag 28 juli 2007 14:59 schreef Yeahinho het volgende:
Het klinkt allemaal erg geil, maar met een zomer als deze ben je toch blij dat je geen zwembad in de tuin hebt zeg.
Nicequote:Op maandag 30 juli 2007 13:21 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Tja het blijft behelpen hoor![]()
enne @ Inox... hier 28
Had je al gedacht aan een zwemvijver?quote:Op vrijdag 7 september 2007 22:22 schreef _Arthur het volgende:
De meeste baden zijn gevuld met 'chloor' water. Nu kan ik daar niet zo goed tegen en zou, indien er ooit een zwembad komt, een zoutwater bad willen hebben.
Je moet natuurlijk wel circulatie van het water hebben, stilstaand water is nog erger en helemaal een mooie bron voor allerlei intressante beestjes.quote:Op vrijdag 7 september 2007 22:29 schreef Jordy-B het volgende:
Had je al gedacht aan een zwemvijver?
Jep... daar heb je een (filter)pomp voor.quote:Op zaterdag 8 september 2007 08:52 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk wel circulatie van het water hebben, stilstaand water is nog erger en helemaal een mooie bron voor allerlei intressante beestjes.
Ik zie me al zwemmen tussen de snoekbaarzenquote:Op zaterdag 8 september 2007 16:30 schreef Jordy-B het volgende:
Jep... daar heb je een (filter)pomp voor.
En tegen de interessante beestjes die het dan nog de moeite waard vinden, heb je een paar visjes...
idd.. van een middagje hier in het bad liggen heb ik veel minder last dan als ik een middagje in het openbare bad gaquote:Op zaterdag 8 september 2007 17:17 schreef popolon het volgende:
Hoe erg kun je er niet tegen?
Als je het gaat vergelijken met bijv. een openbaar zwembad dan zal het met je persoonlijke bad erg meevallen qua chloor. In openbare zwembaden zit over het algemeen veel meer chloor dan in je eigen bad. Eigenlijk zit er vaak teveel chloor in.
Zoek eens wat info over UV-desinfectie en koperionisatie. De enige chloor die je dan nog verbruikt, is eenmaal in de week een chloorchock, maar die chloor is er na een dag ongeveer volledig uit. Wij hebben het ook en het werkt perfectquote:Op vrijdag 7 september 2007 22:22 schreef _Arthur het volgende:
De meeste baden zijn gevuld met 'chloor' water. Nu kan ik daar niet zo goed tegen en zou, indien er ooit een zwembad komt, een zoutwater bad willen hebben.
Verschilt een zoutwater bad veel met een chloor bad? Waar zou je dan zoal aan moeten denken?
quote:Op woensdag 12 september 2007 15:20 schreef Cahir het volgende:
Zo ondiep is je zwembad.
Mischien is dit dan wel iets om de beestjes weg te houden:quote:Op zaterdag 15 september 2007 04:28 schreef popolon het volgende:
En twee eendjes probeerden het even maar er is toch te weinig water voor ze.
Wow... wist je dat zwemmen in je eigen zwembad in de winter ook heel stoer kan zijn?quote:Op woensdag 12 september 2007 00:24 schreef popolon het volgende:
En hij is gisteren dichtgegaan.
Net op tijd want vandaag kwam er al een aardig herfststormpje over met behoorlijke rukwinden.
[afbeelding]
[afbeelding]
Nu gaan we weer fijn beestjes kweken in onze 'vijver'.
Zwemmen met -25 is inderdaad best stoer maar sorry, ik pas toch.quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:09 schreef mcse2007 het volgende:
[..]
Wow... wist je dat zwemmen in je eigen zwembad in de winter ook heel stoer kan zijn?![]()
quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:04 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Mischien is dit dan wel iets om de beestjes weg te houden:
http://www.dumpert.nl/med(...)embadeigenaar_1.html
quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:51 schreef popolon het volgende:
[..]
Zwemmen met -25 is inderdaad best stoer maar sorry, ik pas toch.
[..]![]()
quote:Op zaterdag 15 september 2007 19:21 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]!
-25 in een verwarmd bad ja! :>
je moet ook je water tot +32 verwarmen dan ehquote:Op zaterdag 15 september 2007 20:53 schreef popolon het volgende:
[..]*ril* koud
Ik denk dat de energierekening de spuigaten gaat uitlopen dan, vooral gezien de winters in Michigan.
http://www.thesietch.org/projects/solarthermalpanel2/index.htmquote:Op zaterdag 15 september 2007 21:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
de tuin verbouwen
moet een nieuw tuinhuisje komen.. anders zakt de collector er nog doorbeetje verrot nu :p
quote:Op zaterdag 15 september 2007 04:28 schreef popolon het volgende:
En twee eendjes probeerden het even maar er is toch te weinig water voor ze.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |