Ik kijk nooit (meer).quote:Op zondag 17 september 2006 13:54 schreef dwerg het volgende:
Ik moet het nog even laten bezinken voor ik een definitief oordeel geef.
Dat ken ik dan weer niet.quote:Op zondag 17 september 2006 14:19 schreef dwerg het volgende:
Ik kon er wel om glimlachen. 't Is geen Eek the Cat natuurlijk.
Deze foto heeft mijn jongste broertje gevonden, maar die is van vorig jaar.quote:Op zondag 17 september 2006 14:25 schreef Lienekien het volgende:
Heb je trouwens je kas/huis al gevonden op Google Earth?
Ha, blijkt nog dezelfde te zijn. Ik kan zelf pas sinds kort mijn eigen huis redelijk scherp krijgen.quote:Op zondag 17 september 2006 14:31 schreef dwerg het volgende:
[..]
Deze foto heeft mijn jongste broertje gevonden, maar die is van vorig jaar.
Ik heb juist een hekel aan mensen die maar blijven hangen in oppervlakkigheden. Dat verbaast me ook altijd zo aan blind dates die je op tv zit, dat ze echt niet weten wat voor vragen ze kunnen stellen om een gesprek wat meer diepgang te geven. En diepgang betekent niet dat het mysterie meteen verdwijnt. Je wilt elkaar toch leren kennen! En als je elkaar niet wilt leren kennen, dan is een enigszins intelligent gesprek waar je nieuwe inzichten in zou kunnen opdoen toch een verademing vergeleken met mind numbing smalltalk?quote:Op zondag 17 september 2006 12:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nou, ik hou juist helemaal niet van die mensen die na een uur al hun seksleven, hun verstoorde relatie met hun ouders, hun jeugdtrauma's en hun gendefecten hebben gedeeld. Een beetje terughoudendheid kan geen kwaad.
O, dat ben ik met je eens. Maar ik heb liever een intelligent gesprek over wezenlijke zaken dan een gesprek over mijn kwalen. Gelukkig kan dat ook.quote:Op zondag 17 september 2006 14:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb juist een hekel aan mensen die maar blijven hangen in oppervlakkigheden. Dat verbaast me ook altijd zo aan blind dates die je op tv zit, dat ze echt niet weten wat voor vragen ze kunnen stellen om een gesprek wat meer diepgang te geven. En diepgang betekent niet dat het mysterie meteen verdwijnt. Je wilt elkaar toch leren kennen! En als je elkaar niet wilt leren kennen, dan is een enigszins intelligent gesprek waar je nieuwe inzichten in zou kunnen opdoen toch een verademing vergeleken met mind numbing smalltalk?
Ik heb het gister met de metrokaartjescontroleur die altijd bovenaan de trap staat gehad over zijn trombosebeen.quote:Op zondag 17 september 2006 15:17 schreef Isabeau het volgende:
Ik weet helemaal niet zo goed hoe je 'small talk' moet doenIk ben daar heel erg slecht in. En mensen beginnen tegenover mij eigenlijk altijd over hun kwaaltjes
Doen ze dat bij jullie ook dan?
Broer beklaagde zich erover dat er zo weinig gesproken wordt over dingen die mensen écht bezighouden. Dat is toch niet hetzelfde als van mensen verlangen dat ze hun privé-leven uit de doeken doen?quote:Op zondag 17 september 2006 15:03 schreef Lienekien het volgende:
Blind dates die je op tv ziet, zijn toch niet echt maatgevend, denk ik. Ik ben zelf ook niet zo'n small talk type, maar je kunt een ander ook leren kennen zonder zijn hele doopceel te hoeven lichten.
Ik doe geen geneeskunde.quote:Op zondag 17 september 2006 15:17 schreef Isabeau het volgende:
Ik weet helemaal niet zo goed hoe je 'small talk' moet doenIk ben daar heel erg slecht in. En mensen beginnen tegenover mij eigenlijk altijd over hun kwaaltjes
Doen ze dat bij jullie ook dan?
Nee, je kan op verschillende niveaus openhartig zijn. Alleen is het wel eens lastig om zo'n niveau aan te prikken.quote:Op zondag 17 september 2006 15:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Broer beklaagde zich erover dat er zo weinig gesproken wordt over dingen die mensen écht bezighouden. Dat is toch niet hetzelfde als van mensen verlangen dat ze hun privé-leven uit de doeken doen?
Ik denk dat die blind dates op tv schrikbarend realistisch zijn.
Ja, inderdaad.quote:Op zondag 17 september 2006 15:27 schreef Isabeau het volgende:Maar dat was dan vast weer een interessant gesprek met het oog op je eigen recente historie
Ik ben inmiddels zo ver dat ik gewoon openlijk verkondig dat ik er zo moe van word om overal maar een mening over te moeten hebben.quote:Op zondag 17 september 2006 15:31 schreef Isabeau het volgende:
Ik weet nooit waar ik sta bij veel issues. Het is dus raar om geen mening te hebben, maar ik vind vaak dat ik te weinig ergens vanaf weet om een duidelijke mening te hebben. Dus mijn mening zweeft vaak mee met diegene waar ik mee praat. Als ik iemand irritant vind of niet zo mag dan ben ik tegen waar hij voor is en als ik iemand wel leuk vind dan kan ik me vaak ook wel vinden in zijn of haar mening.
Natuurlijk heb ik bij bepaalde zaken wel een duidelijke mening, maar meestal dus gewoon niet. En als je dat zegt dan gelooft niemand je
Politiek is juist een alleraardigst onderwerp! En als je er een woordenwisseling over kunt hebben zonder dat er na dat gesprek sprake is van ruzie, dan weet je dat je met iemand te maken hebt waar je het mee kunt vinden.quote:Op zondag 17 september 2006 15:27 schreef I.R.Baboon het volgende:
Maar vragen over politiek irriteren me wel in gelijke mate (best stom, want in principe ben ik meestal wel in voor een reflexie op de politieke situatie, maar niet als je elkaar 3 minuten kent).
Zo. Ben jij er ook weer eens.quote:Op zondag 17 september 2006 15:40 schreef Tha_Erik het volgende:
Middag.
Nou ja, bekenden doen het al heel vlot. "Oh, nu ik je toch spreek...ik heb de laatste tijd zo'n last van x"quote:Op zondag 17 september 2006 15:35 schreef Claudia_x het volgende:
Vertellen mensen je vooral over hun kwaaltjes als je verteld hebt waar je voor studeert? Of adem je het artsenbestaan?
Ja, ik heb een druk weekend achter de rug.quote:
Ik vind Advocaat van de Duivel spelen altijd heel erg leukquote:Op zondag 17 september 2006 15:36 schreef Lienekien het volgende:
Ik hou er eigenlijk wel van om niet altijd maar volgens verwachting te converseren. Om bijvoorbeeld vrij plotseling iets heel openhartigs en sociaal onwenselijks te melden. Binnen grenzen, uiteraard.
Wat heb je dit weekend gedaan?quote:Op zondag 17 september 2006 15:42 schreef Tha_Erik het volgende:
Ja, ik heb een druk weekend achter de rug.
Wat leuk, al die gesprekken! En dan moet je ook wel een makkelijke prater zijn.quote:Op zondag 17 september 2006 15:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja, bekenden doen het al heel vlot. "Oh, nu ik je toch spreek...ik heb de laatste tijd zo'n last van x"
Maar ook met vreemde mensen in de trein zit ik binnen no time te babbelen over kwaaltjes en dergelijke. Heel raar.
Maar ik heb sowieso al snel leuke gesprekken met mensen in de trein. Soms heel persoonlijke inkijkjes in het leven van iemand die je nooit meer gaat zien. En sommige gesprekjes koester je dan als leuke herinneringenBijv. een meisje dat op reis was geweest door de voormalige Sovejtunie (spannende anekdotes!), of een meneer die in de jaren 50 naar Australie was geëmigreerd en nu voor het eerst weer terug was in Nederland (vond de mensen afstandelijker), of die mevrouw die me openhartig vertelde dat ze haar huwelijk niet meer zag zitten en ze aan mij vroeg of ik vond dat je dan voor je huwelijk moet vechten of je geluk moet najagen. Dat waren leuke gesprekken die niet de platgetreden paden bewandelden van 'ze hadden regen voorspelt voor vandaag, maar het blijft mooi weer!'
Vrijdagavond orkestrepetitie, daarna een verjaardag die tot vrij laat duurde, volgende dag orkestuitvoering die van 20;00 tot 23;00 duurde, en nog wat nagetafeld. Vandaag weer een concert, fietsend erheen gegaan (dik half uur fietsen), spelen, en weer fietsend terug.quote:
De vreemde als biechtvader. Waarom niet?quote:
Boos uit het ramen turen, zeker. Wat ben je toch een angry young man.quote:Op zondag 17 september 2006 15:46 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik heb een enorme afkeer van 'zinloos' gepraat in trein/ wachtkamer/ ziekenhuis/ etc. Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in die mensen, en meestal heb ik wel wat beters te doen. Maar goed, ik ben een naar mens.
Op zich snap ik het wel, dat je een vreemd iemand als uitlaatklep gebruikt. Je kan heel je verhaal kwijt aan iemand die je er toch nooit meer mee zal confronteren (ok, zeg nooit nooit, maar bij wijze van spreken dan).quote:Op zondag 17 september 2006 15:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De vreemde als biechtvader. Waarom niet?
Dat klinkt inderdaad als een druk weekendquote:Op zondag 17 september 2006 15:46 schreef Tha_Erik het volgende:
Vrijdagavond orkestrepetitie, daarna een verjaardag die tot vrij laat duurde, volgende dag orkestuitvoering die van 20;00 tot 23;00 duurde, en nog wat nagetafeld. Vandaag weer een concert, fietsend erheen gegaan (dik half uur fietsen), spelen, en weer fietsend terug.
Je bent zeker iemand die altijd met een MP3-speler op luid zo strak mogelijk naar buiten danwel in een boek staart om maar geen enkel oogcontact te hoeven makenquote:Op zondag 17 september 2006 15:46 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik heb een enorme afkeer van 'zinloos' gepraat in trein/ wachtkamer/ ziekenhuis/ etc. Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in die mensen, en meestal heb ik wel wat beters te doen. Maar goed, ik ben een naar mens.
Foucault heeft daar wel interessante dingen over geschreven, over de bekenteniscultuur.quote:Op zondag 17 september 2006 15:49 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Op zich snap ik het wel, dat je een vreemd iemand als uitlaatklep gebruikt. Je kan heel je verhaal kwijt aan iemand die je er toch nooit meer mee zal confronteren (ok, zeg nooit nooit, maar bij wijze van spreken dan).
Opschepper.quote:Op zondag 17 september 2006 15:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Foucault heeft daar wel interessante dingen over geschreven, over de bekenteniscultuur.
Als je tegenwoordig echt alles weet van de nieuwste Nokia dan is dat heel normaal. Weet je dingen over een goed schrijver dan ben je elitair of een opschepper (en het was neem ik aan/hoop ik een grapje van je). Wat een wereldquote:
Daar kun je toch nog best oud mee worden.quote:Op zondag 17 september 2006 15:59 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik weet niet wat het is dat me zo afschrikt. Ik word al helemaal zenuwachtig als ik ergens voor informatie heen moet bellen, of iets moet vragen in een winkel..
Oh, de dokter zei dat ik nu nog maar een paar maanden te gaan had.quote:Op zondag 17 september 2006 16:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daar kun je toch nog best oud mee worden.
Het is een grapje, maar met een serieuze ondertoon. Leuk dat Foucault er iets over heeft geschreven, maar vertel er dan ook iets over. Nu is het een beetje 'name dropping'. Of ben ik nou ineens 'dom' omdat ik nog nooit Foucault heb gelezen?quote:Op zondag 17 september 2006 16:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je tegenwoordig echt alles weet van de nieuwste Nokia dan is dat heel normaal. Weet je dingen over een goed schrijver dan ben je elitair of een opschepper (en het was neem ik aan/hoop ik een grapje van je). Wat een wereld
Als je ermee naar de dokter bent geweest, valt het alweer mee. Als je het echt erg had, dan had je dat niet gedurfd.quote:Op zondag 17 september 2006 16:05 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Oh, de dokter zei dat ik nu nog maar een paar maanden te gaan had.
Hij kwam opens op huisbezoek. Verdomde huisartsen ook altijdquote:Op zondag 17 september 2006 16:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je ermee naar de dokter bent geweest, valt het alweer mee. Als je het echt erg had, dan had je dat niet gedurfd.![]()
Foucault was homo. Wist je ook niet, zeker.quote:Op zondag 17 september 2006 16:07 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ken Foucault alleen van "de slinger van Foucault", en heb verder geen idee wat het is, wie het is en waarom het is![]()
.
Neen.quote:Op zondag 17 september 2006 16:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Foucault was homo. Wist je ook niet, zeker.![]()
Al-tijd een krant bij de hand houden, Claudia.quote:Op zondag 17 september 2006 15:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Boos uit het ramen turen, zeker. Wat ben je toch een angry young man.
Ik was nog bezig een stukje te tikken, vooral voor Erik, omdat Foucault zulke interessante dingen heeft gezegd over homoseksualiteit in verband met thema's als macht en subjectivering. Dat de bekenteniscultuur iets positiefs lijkt maar het eigenlijk niet is, omdat homo-zijn vroeger niet bepalend was voor je gevoel van zelf-zijn. Tegenwoordig is homoseksualiteit niet zozeer wat je doet, maar wie je bent. Er wordt van je verwacht dat je uit de kast komt: biecht op aan je ouders, je vrienden, je psychiater. Doe dit gerust in een talkshow. Zoek lotgenoten in zelfhulpgroepen. Wat je ook doet: praat er vooral over. En zo word je een “homoseksueel” met je eigen subcultuur, bladen, disco’s, sauna’s en kledingstijl.quote:Op zondag 17 september 2006 16:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is een grapje, maar met een serieuze ondertoon. Leuk dat Foucault er iets over heeft geschreven, maar vertel er dan ook iets over. Nu is het een beetje 'name dropping'. Of ben ik nou ineens dom omdat ik nog nooit Foucault heb gelezen?
Nou, ik ben niet zo van de MP3spelers (óf de batterij is leeg, óf de oordoppen zijn kapot, óf ik ben hem thuis vergeten) maar in essentie klopt het. Ik ken al meer dan genoeg echt leuke mensen met wie ik graag praat of in de kroeg zit, en ik heb echt geen behoefte aan inhoudsloze gesprekjes van 20 minuten (en doordat ik die behoefte niet heb, ben ik er ook niet goed in). Met collega's doe ik dat bijvoorbeeld wel, maar dat is functioneel (blablabla, bedrijfscultuur, etc.).quote:Op zondag 17 september 2006 15:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je bent zeker iemand die altijd met een MP3-speler op luid zo strak mogelijk naar buiten danwel in een boek staart om maar geen enkel oogcontact te hoeven maken![]()
Ik ben ook wel eens in zo'n bui![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |