quote:Op zondag 17 september 2006 00:28 schreef JeRa het volgende:
Neuh, want in tegenstelling tot veel fanatici uit ik wel respect jegens de meeste gelovigen. Ik laat die mensen persoonlijk wel in hun waarde. Dan mag ik toch wel algemeen gezien iets tegen religies hebben?
Welk respect spreekt hier precies uit?quote:Ik ben verder net zo tegen het Christendom als tegen de Islam wat dat betreft
Welk gedeelte van het woord 'persoonlijk' snap je niet?quote:Op zondag 17 september 2006 00:31 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
[..]
Welk respect spreekt hier precies uit?
Je laat mensen in hun waarde alleen ben je tegen de religie die ze aanhangen. De religie die ze aanhangen lijkt me onderdeel van hun waarde.
ik heb het vooral over de manier waarop het geuit wordt. heb je trouwens die film gezien die ik vrij in het begin gelinkt heb?quote:Op zondag 17 september 2006 00:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heeft niet bijna elke ideologie hier last van, mijn waarde?²
Religie is vaak persoonlijk.quote:Op zondag 17 september 2006 00:33 schreef JeRa het volgende:
Welk gedeelte van het woord 'persoonlijk' snap je niet?
Ik kan tegen een religie zijn, maar nog steeds iemand in zijn waarde laten ook al hangt ie die religie aan. Ergens tegen zijn is niet gelijk respectloos zijn tegenover
Die was best ludiek toch?quote:Op zondag 17 september 2006 00:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb het vooral over de manier waarop het geuit wordt.
Neen, welke?quote:heb je trouwens die film gezien die ik vrij in het begin gelinkt heb?
van jou wel jaquote:Op zondag 17 september 2006 00:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die was best ludiek toch?
[..]
Neen, welke?²
''Wolken van achteruitgang'' ? Hoe moet ik mij dat landschap voorstellen?quote:Op zaterdag 16 september 2006 23:57 schreef Super7fighter het volgende:
. In het middeleeuwse Europa hingen zwarte volken van achteruitgang over het Europese continent,
Het hedendaagse midden-oosten, want daar zijn die wolken heengetrokken.quote:Op zondag 17 september 2006 00:49 schreef Apropos het volgende:
[..]
''Wolken van achteruitgang'' ? Hoe moet ik mij dat landschap voorstellen?
Maar die zouden moeten botsen met de wolken van vooruitgang die kwamen uit het Midden-Oostenquote:Op zondag 17 september 2006 00:52 schreef Gio het volgende:
[..]
Het hedendaagse midden-oosten, want daar zijn die wolken heengetrokken.![]()
De aarde is rond, ik weet wel waar ze weer terechtkomen.quote:Op zondag 17 september 2006 00:52 schreef Gio het volgende:
[..]
Het hedendaagse midden-oosten, want daar zijn die wolken heengetrokken.![]()
Wees gerust. Zodra je geforceerd geïndoctrineerd bent dat het helemaal niet zo erg is om je volledig te onderwerpen, vind je het allemaal niet zo erg.quote:Op zondag 17 september 2006 00:55 schreef zoalshetis het volgende:
ik wil eigenlijk de middeleeuwen niet terug hebben. heel eng.
Mjah, maar ik ga religies niet actief verdrijven. Als mensen een keuze hebben gemaakt om een religie aan te hangen, so be it, daar heb ik respect voorquote:Op zondag 17 september 2006 00:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Religie is vaak persoonlijk.
Als je ergens tegen bent lijkt het me logisch dat je zoiets het liefste ziet verdwijnen of niet?
Heel interessante docu, ben nu halverwege.quote:Op zondag 17 september 2006 00:43 schreef zoalshetis het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=-1211228663574416724
ik verdien geen credits. iemand anders had hem al in deel 1 gepost. ben ff de naam kwijt enzo.quote:Op zondag 17 september 2006 01:20 schreef Ringo het volgende:
[..]
Heel interessante docu, ben nu halverwege.
Hayek.quote:Op zondag 17 september 2006 01:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik verdien geen credits. iemand anders had hem al in deel 1 gepost. ben ff de naam kwijt enzo.
quote:Op zondag 17 september 2006 00:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoeveel ECHTE Christenen zijn er nog? Hoeveel van die gasten worden Moslim omdat ze zich niet thuis voelen bij de vrijblijvendheid/vaagheid/onduidelijkheid van het Christendom? Enorm veel!
Die gasten weten het zelf niet eens man, geloven ze nou in één God, zijn het er 3, zijn het er 2? Het is 1 maar toch 3, de 3-eenheid. Zo mono-theïstisch zijn ze dus blijkbaar niet. Vage zooi dus...²
Je bent niet bekend met de 3-eenheid? Niet? Ok, wacht even:quote:Op zondag 17 september 2006 01:31 schreef Pracissor het volgende:
Dat je praat over het christendom als een geloof waarin 3 goden worden aanboden, laat alleen je complete gebrek van kennis van het christendom zien.
Bronquote:Het Latijnse woord voor drie-eenheid is trinitas, dat 'drietal' betekent. Een ander woord voor drie-eenheid wordt is triniteit; het bijvoeglijk naamwoord van triniteit is trinitarisch.
Het gaat om de theologische opvatting van vele stromingen binnen het Christendom dat God bestaat uit drie heilige componenten of aspecten: de Vader, de Zoon (Jezus Christus) en de Heilige Geest. In deze betekenis krijgt het woord een hoofdletter. Met name van belang is het standpunt dat Christus (een aardse manifestatie van) God zelf was. De Drie-eenheid is in de Late Oudheid en de vroege Middeleeuwen onderwerp van strijd geweest: met name Arianen verzetten zich tegen erkenning van de Drie-eenheid, die vanuit Rome juist steeds gepropageerd werd.
ben je bekend met de maangod?quote:Op zondag 17 september 2006 01:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je bent niet bekend met de 3-eenheid? Niet? Ok, wacht even:
[..]
Bron
1+1+1=1![]()
![]()
²
Al-Laat? Ja hoor. Een pre-Islam god? Één van de goden van de Arabieren in het Pré-Islam tijdperk, het tijdperk dat ook wel bekend staat als "het tijdperk der onwetenden". Hoebal was er ook één overigens.quote:
al-laat klink best wel als allah?quote:Op zondag 17 september 2006 01:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Al-Laat? Ja hoor. Een pre-Islam god? Één van de goden van de Arabieren in het Pré-Islam tijdperk, het tijdperk dat ook wel bekend staat als "het tijdperk der onwetenden". Hoebal was er ook één overigens.²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |