abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41855196
Dat notabene een Ajacied dit topic opent

PSV vs Feyenoord. Kluivert vs Charisteas. Koeman vs Koeman. Ronald vs Erwin.
quote:
TROTSE BROERS
door Valentijn Driessen en Jeroen Kapteijns

EINDHOVEN/ROTTERDAM, zaterdag
De voetbaldieren Erwin en Ronald Koeman stonden in hun carrières als speler en trainer al vaker tegenover elkaar. Maar nu de broers Koeman morgen bij PSV-Feyenoord voor het eerst als hoofdverantwoordelijken van Nederlandse topclubs met elkaar de degens kruisen, is dit een item dat de hele internationale voetbalwereld doorgaat. PSV-trainer Ronald Koeman (43): „Dit is ook echt iets bijzonders. Hier mag de hele familie Koeman trots op zijn.” Feyenoord-trainer Erwin Koeman (44): „Onze ouders zijn heel trots; zou ik ook zijn als ik twee zoons zou hebben, die op zo’n podium acteren. Lijkt me normaal.”

Doet het je nog wat om tegenover je broer te staan?
Ronald: ,,Eerder stonden we als trainers tegenover elkaar toen Ronald bij Ajax werkzaam was en ik bij RKC. Nu zijn we beiden hoofdtrainer bij topclubs als PSV en Feyenoord en dat maakt het wel apart.”
Erwin: „De belangen zijn ook wat groter en het is allemaal wat hectischer. Voor de buitenwereld is het een item, maar wij maken ons er niet zo druk over. Daar zijn we te nuchter voor. Ik zou de avond voor de wedstrijd gerust een biertje met hem kunnen drinken. Geen probleem, al wordt het moeilijk omdat we beiden in trainingskamp zitten.”

Beïnvloedt zo’n topper de manier waarop jullie in de week voorafgaand aan de wedstrijd met elkaar omgaan?
Ronald: „Je laat elkaar in zo’n week met rust. Allebei hadden we natuurlijk ook een Europese wedstrijd. Dan heb je sowieso al een drukke week. Normaal hebben we veel contact, maar nu even niet. Net als tijdens de zoektocht naar een spits van PSV en Feyenoord. Dan laat je toch niet het achterste van je tong zien.”

Erwin: „Normaal zijn Ronald en ik heel open tegen elkaar. Maar dat is met zo’n wedstrijd voor de deur anders. Net als tijdens onze zoektocht naar spitsen. Uiteraard heb ik wel geïnformeerd naar Angelos Charisteas, want die heeft Ronald anderhalf jaar geleden naar Ajax gehaald en hij werkte een aantal maanden met hem. Nu Ronald terug is in Nederland, in Eindhoven en we vlak bij elkaar wonen, zien we elkaar trouwens vaker dan in de vorige jaren, toen we vooral per telefoon contact hadden. In de afgelopen twee maanden heb ik hem vaker gezien dan in de vijf jaar ervoor. We komen geregeld bij elkaar over de vloer. Evenals onze kinderen, die heel goed met elkaar omgaan. De twee oudsten zijn zestien jaar en gaan samen op stap. Vind ik verschrikkelijk leuk om te zien dat het zo goed gaat.

In welk opzicht is je broer een andere trainer?
Ronald: „Ik denk dat er veel overeenkomsten zijn. Allebei houden we van een gezond stuk discipline in de groep. Ook hebben we dezelfde voetbalopvatting. We willen verzorgd, aanvallend voetbal spelen, maar wel met balans in het elftal.”

Erwin: „We zijn twee verschillende persoonlijkheden. Was vroeger al zo. Hij is jonger, maar zat eerder in de kroeg. Ik kreeg als 18-jarige speler van PSV een auto en híj reed ermee door de binnenstad van Groningen, zónder rijbewijs. Met Ronald komt ook iets meer binnen. Hij is meer aanwezig, terwijl ik meer iemand van de achtergrond ben. Waarmee ik me goed staande kan houden. Ik wil graag ook zo blijven, omdat ik zo mezelf ben en me daar prettig bij voel.”

Ronald: „In mijn spelerscarrière heb ik vaker op de voorgrond moeten treden. DaarErwin door ben ik meer gewend aan aandacht. Koeman: Je kunt zeggen dat Erwin daardoor nog „Een zwaar iets meer ’normaal’ is dan ik onverdiende ben.”

Ronald Koeman: „Het liefst win ik met zo’n hoog mogelijke uitslag, 8-0 of zo”

Met een overwinning kun je de situatie voor je broer zwaarder maken.
Speelt dat nog door je hoofd?
Ronald: „Daar denk ik helemaal niet over na. Ik gun mijn broertje alle goeds en heel veel overwinningen, maar pas weer ná deze wedstrijd. Voor mij geldt het tijdens de wedstrijd niet dat we broers zijn, ik kan dat goed scheiden. Als speler heb ik hem ook een keer neer moeten leggen, toen hij door dreigde te breken. Nu zou ik ook het liefst met een zo hoog mogelijke uitslag winnen. Bij wijze van spreken liever met 8-0 dan met 1-0. Puur om aan te geven, dat ik zo’n wedstrijd strikt professioneel benader.”

Erwin: „Als de wedstrijd eenmaal begint, dan zie je niet je broer in de andere dug-out zitten, maar gewoon een tegenstander, waarvan je wilt winnen.” Lachend: „Maar 8-0 vind ik wel een beetje overdreven. Het liefst zou ik dan zwaar onverdiend winnen. Met 0-1. Dat is misschien nog wel leuker dan 8-0.”

Erwin Koeman: „Een zwaar onverdiende 1-0 zege is leuker”

Hebben jullie het plan om ooit nog samen een klus aan te pakken?

Ronald: „Daar hebben we het eerlijk gezegd wel eens over gehad. Maar op dit moment is dat helemaal niet aan de orde. Is ook moeilijk als je allebei bij een topclub werkt. Maar voor de toekomst sluit ik dat toch zeker niet uit.”
Erwin: „Samenwerken zal niet zo snel gebeuren. Alhoewel we elkaar goed zouden aanvullen. We zijn anders als trainer. Ik heb meer geduld dan hij. Het is moeilijk aan te geven of we als combinatie de ideale trainer zouden zijn. Er zijn ongetwijfeld eigenschappen die we beiden missen.”

pi_41855689
quote:
Doet het je nog wat om tegenover je broer te staan?
Ronald: ,,Eerder stonden we als trainers tegenover elkaar toen Ronald bij Ajax werkzaam was en ik bij RKC. Nu zijn we beiden hoofdtrainer bij topclubs als PSV en Feyenoord en dat maakt het wel apart.”
Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet,
het kan dooien, het kan vriezen,
we kunnen winnen of verliezen,
maar een beet're club dan deze is er niet.
pi_41855752
word een 3 of 4-0 voor Psv
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_41856603
Niet alleen Erwin Koeman is een oude bekende,
Ook Theo Lucius keert weer terug naar het Philips Stadion.
quote:
15 september 2006 19:45

Komende zondag keert Theo Lucius terug bij zijn grote liefde, PSV. De middenvelder koos deze zomer voor een overstap naar Feyenoord omdat hij vond dat 'het tijd werd om voor een basisplaats te gaan'.

© PSV Media - Theo Lucius wordt in Rotterdam geïnterviewd.

"Wisselwerking was top"
Théééooo verklaarde dat zijn ploeg met een gelijkspel tevreden zal zijn. Het zal voor hem in ieder geval een vreemde gewaarwording zijn in het Philips Stadion in een Feyenoord-shirt: "Ik ben de supporters bij PSV veel schuldig. Ze hebben mij al die jaren super ondersteunt en ik heb altijd proberen te geven wat ze van mij vroegen. Ik denk dat die wisselwerking top was", zei Lucius voor de camera van PSV TV in aanloop naar de eerste topper van dit seizoen.

Interview Theo Lucius (PSV TV; 3.04 min.)

© 2006 PSV Media. Deze PSV TV-productie mag niet in zijn geheel of gedeeltelijk voor heruitzending worden gebruikt via andere media zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de auteur.

© PSV NV
Dat stond op PSV.nl,
Deze open brief van Theo stond eerder deze week op PSV.nl:
quote:
Theo Lucius keert komende zondag met Feyenoord terug in het Philips Stadion, waar hij jarenlang een van de meest populaire PSV'ers was. Hij schreef een open brief aan de supporters, die hier in zijn geheel wordt gepubliceerd.

© Pics United - Theo Lucius.
PSV PSV Fans United
Deze open brief is afkomstig uit het septembernummer van het clubblad ‘Eendracht maakt macht’, van supportersvereniging PSV Fans United. De brief was ook bedoeld voor alle leden van zijn eigen fanclub. Komende zondag zal er ook in het programmaboekje PSV Flits aandacht zijn voor de rentree van Theo in Eindhoven, als aanvoerder van tegenstander Feyenoord. Hieronder de volledige brief zoals die eerder is gepubliceerd in het meest recente magazine van PSV Fans United.

PSV Beste supporters,

Zoals iedereen weet heb ik recentelijk de overstap gemaakt van PSV naar Feyenoord. Een transfer die ik niet zomaar gemaakt heb. PSV is een fantastische club, met fantastische mensen en geweldige supporters. Een club waar ik altijd een speciaal gevoel bij zal hebben. Ik kwam er echter al langere tijd niet meer echt aan spelen toe. Soms moet je keuzes maken. Als voetballer wil ik graag elke week spelen en laten zien wat ik in mijn mars heb. Deze kans wordt mij geboden bij Feyenoord.

Alhoewel ik met pijn in mijn hart afscheid heb genomen van PSV voel ik mij intussen al aardig thuis bij Feyenoord en ga ik er, zoals ik overigens altijd gedaan heb, helemaal voor. Langs deze weg wil ik jullie allemaal heel hartelijk danken voor al die fantastische jaren waarin ik heb kunnen rekenen op jullie steun. Ik heb echt super genoten van alle feesten, de mooie spandoeken, alle aandacht en aanmoedigingen. Waar wij speelden, waren jullie en dat ga ik echt missen.

Houdoe en hopelijk toch nog eens tot ziens in het stadion.

Theo Lucius

Bron: Eendracht maakt macht (september), PSV Fans United

© PSV NV
pi_41857019
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 05:26 schreef BliksemSchigt het volgende:
"DaarErwin door ben ik meer gewend aan aandacht. Koeman: Je kunt zeggen dat Erwin daardoor nog „Een zwaar iets meer ’normaal’ is dan ik onverdiende ben.”
WTF?

Ben ik de enige die hier niks van snapt.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_41858730
quote:
Erwin Koeman: „Een zwaar onverdiende 1-0 zege is leuker”
In blessuretijd met een onterechte pingel
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:22:06 #7
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_41858822
De broedertwist.
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:42:00 #8
67174 Dos37
Come on Twente
pi_41859266
Tsjah ik hoop dat Kluivert gaat scoren voor de rest maakt me niet uit.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_41859522
PSV
pi_41859541
Laat Kluivert Feyenoord maar de genadeklap geven in deze wedstrijd
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_41859666
Wegspelen die Rotterdammers . Tijd voor de eerste echte overtuigende wedstrijd dit seizoen.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_41860418
Maandagmorgen krantenkop : Ronald pleegt broedermoord op Erwin

Subtitel : Feyenoord gaat zwaar de boot in, positie Erwin wankelt.
pi_41860929
Deze gaan we winnen. We gaan pas tegen Veendam de boot in
  zaterdag 16 september 2006 @ 13:45:50 #14
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_41861029
zal stil zijn hier...

psv fans en feyenoord fans in eindhoven
en ajax fans in kerkrade

overbodig topic

pi_41861274
Ongetwijfeld. Want iedereen zit in het stadion.
pi_41861413
Ik zie het al jaren bij de zielige supporters, dat 'P$V', maar ik wil het nu wel eens weten. Waar slaat dat dollarteken op? PSV zit in dik financiele zorgen
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_41861439
dubbelpost

Vermoedelijke opstelling:

Gomes
Kromkamp - Alex - Salcido - Lamey
Afellay - Simons - Mendez
Aisatti - Koné - Farfán

In de tweede helft Tardelli voor Aisatti en Kluivert voor Koné
pi_41861490
pi_41861605
Kluivert ging sowieso invallen toch?
pi_41861897
Kansloze missie voor Feyenoord lijkt me...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_41862043
Kluivert maakt er minimaal twee!
please?
pi_41862075
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 14:22 schreef GoodNews het volgende:
Kluivert maakt er minimaal twee!
waarvan er 1 wordt afgekeurd door Pieter Vink
pi_41862149
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:59 schreef JustJunior het volgende:
dubbelpost

Vermoedelijke opstelling:

Gomes
Kromkamp - Alex - Salcido - Lamey
Afellay - Simons - Mendez
Aisatti - Koné - Farfán

In de tweede helft Tardelli voor Aisatti en Kluivert voor Koné
Nee ik denk dat ze farfan in de spits zetten en kone op links en later farfan achter kluivert, tenminste ze deden ze het op de training en op rechts culina
pi_41862180
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 14:16 schreef HeatWave het volgende:
Kansloze missie voor Feyenoord lijkt me...
Ik weet het zo net nog niet. Ik ben er allesbehalve gerust op, dat PSV morgen gaat winnen
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_41862232
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 14:28 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ik weet het zo net nog niet. Ik ben er allesbehalve gerust op, dat PSV morgen gaat winnen
maar je schat PSV toch wel hoger in al feyenoord?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')