abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41853806
Dusja, ik ging gister maar even de stad in om een screenprotector te halen voor mijn k800i.
Eerst maar even naar thephonehouse. Die vent achter de balie zegt zo, dat ik maar even naar een andere winkel moet gaan, namelijk de telefoonshop in de Oud Ebbingestraat...
Okay denk ik, dat moet dan maar...

Nouja, kom ik er binnen, 1 meoder achter de toonbank en dr zoon..
Hmm die zoon was bezig met 2 meiden, dusja, komt die vrouw op me af:

'Wat moet jaai willah!?'

Ik:
Ik zou graag een protector hebben voor mijn beeldscherm van mijn mobieltje.
zij:
Ik jij niet begrijpen..
Ik: Het is een doorzichtige sticker, voor op het scherm, zodat het scherm niet beschadigt.
Zij: <vul in turkse naam>, weet jaai wat haai bedoelah?
Hij: Hmm, ja weet what haai bedoelt jo, die hebbah we nu nie! Morgen wel.
Ik: Hmm, okay, kom ik misschien morgen maar even langs.

Ik had toen echt zo'n gevoel van, heb je verdikkeme een eigen zaak, en dan kan je niet eens Nederlands praten..

Ben dezelfde middag nog even naar de BelCompany gegaan en die hadden die protectors wel.. En ik stap denk ik nooit weer die Turkenwinkel in.. Alleen al hoe die vrouw tegen me begon te praten
  † In Memoriam † zaterdag 16 september 2006 @ 02:13:10 #2
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_41853841
Huh, groningen right ?
Of hebben ze op meer plekken een oude ebbingestraat?
Waar precies ?
pi_41853856
Jep Groningen, als je de trekpleister weet in de Oude Ebbingestraat, iets links er tegenover. (er stond een steiger voor)

Ergens in het midden tussen dat kanaal en de grote markt (dus wat dat betreft 'vrij centraal'). Aan de kant van de Albert Heijn.

[ Bericht 36% gewijzigd door JohanTop op 16-09-2006 02:20:45 ]
  zaterdag 16 september 2006 @ 02:17:41 #4
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41853917
Die werken tenmisnte! En trekken geen uitkering!

Als het geod is
pi_41853992
Ts ging naar een belhuis, ipv telefoonwinkel

domme ts
^_
pi_41854527
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 02:17 schreef nsfw het volgende:

Als het geod is
eigen zaak is handig om zwart geld wit te wassen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  † In Memoriam † zaterdag 16 september 2006 @ 03:22:12 #7
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_41854576
Is dat die ene winkel, met die frontjes voor het raam enzo ?
Wat je eigelijk helemaal geen winkel kan noemen ?
pi_41854595
Alsof je een frikadel bestelt in Dubai.
pi_41854622
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 03:22 schreef Sebasser het volgende:
Is dat die ene winkel, met die frontjes voor het raam enzo ?
Wat je eigelijk helemaal geen winkel kan noemen ?
Jups.... maargoed, the phone house wilde blijkbaar dat ik niet naar BC ging... :x

Die 'winkel' is net een inloopkast
  † In Memoriam † zaterdag 16 september 2006 @ 03:38:59 #10
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_41854742
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 03:26 schreef JohanTop het volgende:

[..]

Jups.... maargoed, the phone house wilde blijkbaar dat ik niet naar BC ging... :x

Die 'winkel' is net een inloopkast
Klopt, daarom kom ik er ook nooit
pi_41854838
Wat jaaaj bedoelah?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 16 september 2006 @ 03:59:29 #12
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_41854896
Je ging een 'screenprotector' halen voor je 'K800i V8 phone'?

Geen wonder dat ze je niet begrijpen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_41855461
*gniffelt* Ik weet wat de TS bedoelt.
pi_41855465
Turk + Eigen Zaak..

something's not right here.
JOHNNY HEITINGA
  zaterdag 16 september 2006 @ 10:02:20 #15
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_41856237
quote:
Ik had toen echt zo'n gevoel van, heb je verdikkeme een eigen zaak, en dan kan je niet eens Nederlands praten..
Zo gaar he. Denken dat 'screen protector' Nederlands is
Zeg dan ook meteen "doorzichtige sticker, voor op het scherm, zodat het scherm niet beschadigt".
pi_41856286
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 03:59 schreef popolon het volgende:
Je ging een 'screenprotector' halen voor je 'K800i V8 phone'?

Geen wonder dat ze je niet begrijpen.
K800i V8 1.6 of was het een 2.0?
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_41856294
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 02:17 schreef nsfw het volgende:

Als het geod is
of het is juist een verkapte manier om een uitkering te vangen. bovendien doet illegale handel het prima hoor.
pi_41856325
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 10:02 schreef Gluckskafer het volgende:

[..]

Zo gaar he. Denken dat 'screen protector' Nederlands is
Zeg dan ook meteen "doorzichtige sticker, voor op het scherm, zodat het scherm niet beschadigt".
Och in zulke gevallen mag je er vanuit gaan dat ze de Engelse term ervoor wel weten. Op het internet wordt ook altijd deze term gebruikt, en die stickers die ik nu gekocht heb staat het ook op.
Dat zou hetzelfde zijn als je een dvd een dvs noemt.. (Digitale video schijf..), of een CD een CS... Compacte schijf
pi_41856430
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 10:09 schreef 7th_wave het volgende:

[..]

of het is juist een verkapte manier om een uitkering te vangen. bovendien doet illegale handel het prima hoor.
Jup, en daarnaast staan ze dan ingeschreven bij de kvk, en hoeven ze geen btw te betalen
  zaterdag 16 september 2006 @ 10:19:55 #20
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_41856431
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 02:10 schreef JohanTop het volgende:
Dusja, ik ging gister maar even de stad in om een screenprotector te halen voor mijn k800i.
Eerst maar even naar thephonehouse. Die vent achter de balie zegt zo, dat ik maar even naar een andere winkel moet gaan, namelijk de telefoonshop in de Oud Ebbingestraat...

'Wat moet jaai willah!?'

Ik:
zij:
Ik jij niet begrijpen..
Ik: Het is een doorzichtige sticker, voor op het scherm, zodat het scherm niet beschadigt.

Ben dezelfde middag nog even naar de BelCompany gegaan en die hadden die protectors wel.. En ik stap denk ik nooit weer die Turkenwinkel in.. Alleen al hoe die vrouw tegen me begon te praten
Heb respect voor die mensen...
pi_41856493
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 10:19 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

Heb respect voor die mensen...
Ik heb best respect voor mensen, echter als je een eigen zaak in Nederland opent, lijkt het mij dat je wel op een redelijke manier Nederlands moet kunnen spreken.
pi_41856597
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 10:24 schreef JohanTop het volgende:

[..]

Ik heb best respect voor mensen, echter als je een eigen zaak in Nederland opent, lijkt het mij dat je wel op een redelijke manier Nederlands moet kunnen spreken.
Gezien de hoeveelheid allochtonen is dàt steeds minder nodig.
Big dick.
pi_41856715
Tja da's niks die rare taaltjes in de winkels, vooral dat greuningzzz dat is helemaal niet te verstaan.
Gelukkig zonder haar
pi_41856758
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 10:38 schreef TeChNo2 het volgende:
Tja da's niks die rare taaltjes in de winkels, vooral dat greuningzzz dat is helemaal niet te verstaan.
In de winkels in Groningen spreken ze echt geen Gronings, maar gewoon Nederlands, (of een poging ertoe). Ze zijn niet zoals Friezen. En verder is Gronings meer een omgangstaal. Maargoed, alsof bijvoorbeeld Haagse Sjonnie zo goed te verstaan is Of Limbolander Sjef.. Maikuuul
Of jij mag mij een winkel in Groningen aanwijzen waar ze nog Grunns praten , en kom dan niet aan met Oude Pekela, Winschoten, Ter Apel of iets uit dat straatje..

[ Bericht 6% gewijzigd door JohanTop op 16-09-2006 10:46:20 ]
pi_41856969
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 10:41 schreef JohanTop het volgende:

[..]

In de winkels in Groningen spreken ze echt geen Gronings, maar gewoon Nederlands, (of een poging ertoe).
dat bedoel ik...
Ze zijn niet zoals Friezen. En verder is Gronings meer een omgangstaal. Maargoed, alsof bijvoorbeeld Haagse Sjonnie zo goed te verstaan is Of Limbolander Sjef.. Maikuuul
[/quote]
Haagse Sjonnies en Limburgs vind ik dan wel weer leuk om te horen... ach ja 't blijft een kwestie van: wat vind je zelf leuk cq normaal klinken he?
ps: ik ben een import-brabo... nou schiet maar...
Gelukkig zonder haar
pi_41857200
Hehe, valt me ook op dat zulk soort telefoonwinkeltjes _ALTIJD_ door Turken of andere enigszins Arabisch georienteerde medemensen gerund worden Ik heb geen ervaring met die shop uit de topicstart, maar ik ben in Groningen wel eens naar zo'n zaak geweest aan de nieuweweg. Ook gerund door een Turk maarhij heeft me wel goed geholpen dus geen negatief woord erover
pi_41857255
Ik vind vooral Turken in de winkel juist altijd super behulpzaam, soms iets té. Als Hollander ben je toch wat afstandelijker. (En dan heb ik het wel niet over jongeren heh, dat ligt meestal toch net iets anders, maar dat geldt voor alle jongeren die soms zo ongeïnteresseerd in winkels staan.)
[KNE]-Mod
pi_41857326
De eigenaren van zulke winkels zitten vaak in de illigale business. Allochtonen he
pi_41857349
Wees blij achterlijke debiel
Op deze manier komen ze veel in contact met Nederlands dus ==> Ze leren er wat van...ipv te gaan zeiken kan je er wat vaker naar toe gaan..verdient hij waarschijnlijk ook nog eens wat meer
pi_41857363
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 10:19 schreef JohanTop het volgende:

[..]

Jup, en daarnaast staan ze dan ingeschreven bij de kvk, en hoeven ze geen btw te betalen
ach dat doe ik ook
pi_41857410
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:13 schreef Devrim_ het volgende:
Wees blij achterlijke debiel
Op deze manier komen ze veel in contact met Nederlands dus ==> Ze leren er wat van...ipv te gaan zeiken kan je er wat vaker naar toe gaan..verdient hij waarschijnlijk ook nog eens wat meer
Had ze maar een cursus Nederlands moeten volgen. En de klant dwingen hun winkels te bezoeken? In Nederland is de klant koning en beslist zelf waar hij/zij heengaat. Die Turken moeten maar een keertje uit hun isolement kruipen. Ze leven hier al een dikke 40 jaar.
pi_41857491
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:16 schreef slaapkamermug het volgende:

[..]

Had ze maar een cursus Nederlands moeten volgen. En de klant dwingen hun winkels te bezoeken? In Nederland is de klant koning en beslist zelf waar hij/zij heengaat. Die Turken moeten maar een keertje uit hun isolement kruipen. Ze leven hier al een dikke 40 jaar.
Ze hebben een hele fucking zaak en jij gaat fucking zeiken over een fucking isolement
Grapjas

overigens word er niemand gedwongen om naar een zaak te gaan
pi_41861723
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:20 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Ze hebben een hele fucking zaak
Chinezen ook.
  zaterdag 16 september 2006 @ 14:12:38 #34
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_41861784
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 02:10 schreef JohanTop het volgende:

'Wat moet jaai willah!?'

Ik:
zij:
Ik jij niet begrijpen..

Jij maakt wat mee he??

Dit is zoooo typerend.....eerst maar klagen dat ze moeten integreren en dat ze moeten werken....Hebben ze een eigen zaak en doen hun best is het nog niet goed......

Jammer hoor
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_41862341
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 14:10 schreef slaapkamermug het volgende:

[..]

Chinezen ook.
Wil jij ook een blootje?
Je punt is?
pi_41862433
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 08:15 schreef Camplo het volgende:
Turk + Eigen Zaak..

something's not right here.
Hoezo? Bij mij in de buurt heb je inmiddels alleen nog maar Turkse zaken. Wel een beetje eentonig, dat wel
Een Aziatische toko of een Surinamer in de straat zou meer dan welkom zijn.

[ Bericht 15% gewijzigd door Sasandra op 17-09-2006 22:51:44 ]
A spoonful of sugar...
pi_41862702
Turkse bakkers en supermarkten zijn trouwens erg goed en goedkoop, althans, dat is mijn ervaring

En dat Nederlands, ach, dat komt wel als er meer autochtonen naar hun winkeltjes gaan.
Big dick.
pi_41862765
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 14:10 schreef slaapkamermug het volgende:

[..]

Chinezen ook.
Maar daar kan je een nummertje roepen, kwartiertje wachten en het ligt voor je klaar. Bij de turken sta je na een kwartier nog steeds te roepen wat je wilt.
pi_41862813
sticker op het schermpje van je telefoon
pi_41862911
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 15:03 schreef Repeat het volgende:
sticker op het schermpje van je telefoon
Koop dan een klaptelefoon zou je zeggen
Big dick.
  zaterdag 16 september 2006 @ 15:21:56 #41
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_41863156
Wat een onzin allemal hier zeg. Wees blij dat ze zelf in hun onderhoud kunnen voorzien in plaats van op jouw belastingcentjes te teren. En met die illegale handel zal het ook wel meevallen. Bedrijven worden in Nederland gemiddeld 1x per 5 jaar doorgelicht door de belastingdienst.

Ze zullen het toch wel goed doen en klanten hebben, anders zou die zaak allang niet meer bestaan.
Mijn God, wat willen jullie dan? Dat ze thuiszitten en hun handjes ophouden?

Overigens, slechts ter info, er zijn relatief gezien meer Start-ups van buitenlandse afkomst dan van Nederlandse afkomst.

Enne, ook ik ben een zgn. allochtoon (nederlandse in het buitenland) en heb een eigen zaak opgezet terwijl mijn Duits nog niet perfect is. En weet je wat? Ik kom handen te kort met al die Duitse klanten!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_41863974
Idd, TS moet maar eens een eigen winkeltje opzetten in het midden van Istanbul en proberen zijn huur ervan te betalen. En als je het dan niet gelijk begrijpt als ik om een onderdeel vraag ga ik je ook op Fok belachelijk maken.
pi_41866351
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 15:21 schreef Tinkepink het volgende:
En met die illegale handel zal het ook wel meevallen. Bedrijven worden in Nederland gemiddeld 1x per 5 jaar doorgelicht door de belastingdienst.
Daarom moet je ook altijd contant betalen
  zaterdag 16 september 2006 @ 18:52:27 #44
138448 PeZu
Suspended animation
pi_41867221
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 10:12 schreef JohanTop het volgende:

[..]

Och in zulke gevallen mag je er vanuit gaan dat ze de Engelse term ervoor wel weten. Op het internet wordt ook altijd deze term gebruikt, en die stickers die ik nu gekocht heb staat het ook op.
Dat zou hetzelfde zijn als je een dvd een dvs noemt.. (Digitale video schijf..), of een CD een CS... Compacte schijf
behalve da ndat het de v voor versatile staat en niet voor video
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_41867395
Lastig, maar ik vraag me af wat erger is: een Hollander met accent die tegen je aan gaat lallen of een buitelander die dat doet. Ik zie geen verschil. Behalve dat de eerste zws wel Nederlands spreekt, maar dit weigert te doen en de tweede oprecht een poging doet maar het nog niet voldoende beheerst.
De eerste vind ik persoonlijk erger.
(Un)masking for the greater good.
pi_41867528
Turken met een winkel

Witwaszaak voor de plantjes
pi_41869760
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 18:59 schreef Natalie het volgende:
Lastig, maar ik vraag me af wat erger is: een Hollander met accent die tegen je aan gaat lallen of een buitelander die dat doet. Ik zie geen verschil. Behalve dat de eerste zws wel Nederlands spreekt, maar dit weigert te doen en de tweede oprecht een poging doet maar het nog niet voldoende beheerst.
De eerste vind ik persoonlijk erger.
Accenten worden hier al zolang Nederland bestaat gesproken slimmerik. Dat hoort bij de Nederlandse cultuur.
pi_41899557
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 15:08 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Koop dan een klaptelefoon zou je zeggen
Klaptelefoons zijn kut (scharnieren!), en hebben vaak ook een schermpje aan de buitenkant , daarnaast hebben die telefoons niet een bescherming over de fotolens heen
pi_41899625
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 14:12 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Jij maakt wat mee he??

Dit is zoooo typerend.....eerst maar klagen dat ze moeten integreren en dat ze moeten werken....Hebben ze een eigen zaak en doen hun best is het nog niet goed......

Jammer hoor
Zo'n eigen zaak horen zij te nemen, wanneer hun Nederlands van een acceptabel niveau is
  zondag 17 september 2006 @ 20:29:49 #50
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_41899721
wat kost zoeen protector eigenlijk?
pi_41899816
Helaas 10 euro , en dan bleek dat het beeld er wazig van wordt, (en ja khad m er goed opgeplakt, zonder luchtbubbels enzo..)
Ik raad het in ieder geval niet aan voor die prijs.. (had zelf beter verwacht)

(je krijgt dan wel zoveel dat je 12 k800i's mee kan beplakken)
pi_41899902
Heb de protector er ook niet meer opzitten.. simpelweg omdat het beeld wazig wordt..
  zondag 17 september 2006 @ 20:38:10 #53
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_41900009
oh
pi_41900137
Henk Sperma Tank
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')