eigen zaak is handig om zwart geld wit te wassenquote:Op zaterdag 16 september 2006 02:17 schreef nsfw het volgende:
Die werken tenmisnte! En trekken geen uitkering!
Als het geod is
Jups.... maargoed, the phone house wilde blijkbaar dat ik niet naar BC ging... :xquote:Op zaterdag 16 september 2006 03:22 schreef Sebasser het volgende:
Is dat die ene winkel, met die frontjes voor het raam enzo ?
Wat je eigelijk helemaal geen winkel kan noemen?
Klopt, daarom kom ik er ook nooitquote:Op zaterdag 16 september 2006 03:26 schreef JohanTop het volgende:
[..]
Jups.... maargoed, the phone house wilde blijkbaar dat ik niet naar BC ging... :x
Die 'winkel' is net een inloopkast
Zo gaar he. Denken dat 'screen protector' Nederlands isquote:Ik had toen echt zo'n gevoel van, heb je verdikkeme een eigen zaak, en dan kan je niet eens Nederlands praten..
K800i V8 1.6 of was het een 2.0?quote:Op zaterdag 16 september 2006 03:59 schreef popolon het volgende:
Je ging een 'screenprotector' halen voor je 'K800i V8 phone'?
Geen wonder dat ze je niet begrijpen.
of het is juist een verkapte manier om een uitkering te vangen. bovendien doet illegale handel het prima hoor.quote:Op zaterdag 16 september 2006 02:17 schreef nsfw het volgende:
Die werken tenmisnte! En trekken geen uitkering!
Als het geod is
Och in zulke gevallen mag je er vanuit gaan dat ze de Engelse term ervoor wel weten. Op het internet wordt ook altijd deze term gebruikt, en die stickers die ik nu gekocht heb staat het ook op.quote:Op zaterdag 16 september 2006 10:02 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Zo gaar he. Denken dat 'screen protector' Nederlands is
Zeg dan ook meteen "doorzichtige sticker, voor op het scherm, zodat het scherm niet beschadigt".
Jup, en daarnaast staan ze dan ingeschreven bij de kvk, en hoeven ze geen btw te betalenquote:Op zaterdag 16 september 2006 10:09 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
of het is juist een verkapte manier om een uitkering te vangen. bovendien doet illegale handel het prima hoor.
Heb respect voor die mensen...quote:Op zaterdag 16 september 2006 02:10 schreef JohanTop het volgende:
Dusja, ik ging gister maar even de stad in om een screenprotector te halen voor mijn k800i.
Eerst maar even naar thephonehouse. Die vent achter de balie zegt zo, dat ik maar even naar een andere winkel moet gaan, namelijk de telefoonshop in de Oud Ebbingestraat...
Okay denk ik, dat moet dan maar...
Nouja, kom ik er binnen, 1 meoder achter de toonbank en dr zoon..
Hmm die zoon was bezig met 2 meiden, dusja, komt die vrouw op me af:
'Wat moet jaai willah!?'
Ik:
Ik zou graag een protector hebben voor mijn beeldscherm van mijn mobieltje.
zij:
Ik jij niet begrijpen..
Ik: Het is een doorzichtige sticker, voor op het scherm, zodat het scherm niet beschadigt.
Zij: <vul in turkse naam>, weet jaai wat haai bedoelah?
Hij: Hmm, ja weet what haai bedoelt jo, die hebbah we nu nie! Morgen wel.
Ik: Hmm, okay, kom ik misschien morgen maar even langs.
Ik had toen echt zo'n gevoel van, heb je verdikkeme een eigen zaak, en dan kan je niet eens Nederlands praten..![]()
Ben dezelfde middag nog even naar de BelCompany gegaan en die hadden die protectors wel.. En ik stap denk ik nooit weer die Turkenwinkel in.. Alleen al hoe die vrouw tegen me begon te praten![]()
Ik heb best respect voor mensen, echter als je een eigen zaak in Nederland opent, lijkt het mij dat je wel op een redelijke manier Nederlands moet kunnen spreken.quote:Op zaterdag 16 september 2006 10:19 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
Heb respect voor die mensen...
Gezien de hoeveelheid allochtonen is dàt steeds minder nodig.quote:Op zaterdag 16 september 2006 10:24 schreef JohanTop het volgende:
[..]
Ik heb best respect voor mensen, echter als je een eigen zaak in Nederland opent, lijkt het mij dat je wel op een redelijke manier Nederlands moet kunnen spreken.![]()
In de winkels in Groningen spreken ze echt geen Gronings, maar gewoon Nederlands, (of een poging ertoe). Ze zijn niet zoals Friezen. En verder is Gronings meer een omgangstaal. Maargoed, alsof bijvoorbeeld Haagse Sjonnie zo goed te verstaan isquote:Op zaterdag 16 september 2006 10:38 schreef TeChNo2 het volgende:
Tja da's niks die rare taaltjes in de winkels, vooral dat greuningzzz dat is helemaal niet te verstaan.
dat bedoel ik...quote:Op zaterdag 16 september 2006 10:41 schreef JohanTop het volgende:
[..]
In de winkels in Groningen spreken ze echt geen Gronings, maar gewoon Nederlands, (of een poging ertoe).
ach dat doe ik ookquote:Op zaterdag 16 september 2006 10:19 schreef JohanTop het volgende:
[..]
Jup, en daarnaast staan ze dan ingeschreven bij de kvk, en hoeven ze geen btw te betalen![]()
Had ze maar een cursus Nederlands moeten volgen. En de klant dwingen hun winkels te bezoeken? In Nederland is de klant koning en beslist zelf waar hij/zij heengaat. Die Turken moeten maar een keertje uit hun isolement kruipen. Ze leven hier al een dikke 40 jaar.quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:13 schreef Devrim_ het volgende:
Wees blij achterlijke debiel
Op deze manier komen ze veel in contact met Nederlands dus ==> Ze leren er wat van...ipv te gaan zeiken kan je er wat vaker naar toe gaan..verdient hij waarschijnlijk ook nog eens wat meer
Ze hebben een hele fucking zaak en jij gaat fucking zeiken over een fucking isolementquote:Op zaterdag 16 september 2006 11:16 schreef slaapkamermug het volgende:
[..]
Had ze maar een cursus Nederlands moeten volgen. En de klant dwingen hun winkels te bezoeken? In Nederland is de klant koning en beslist zelf waar hij/zij heengaat. Die Turken moeten maar een keertje uit hun isolement kruipen. Ze leven hier al een dikke 40 jaar.
Chinezen ook.quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:20 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Ze hebben een hele fucking zaak
Jij maakt wat mee he??quote:Op zaterdag 16 september 2006 02:10 schreef JohanTop het volgende:
Dusja, ik ging gister maar even de stad in om een screenprotector te halen voor mijn k800i.
Eerst maar even naar thephonehouse. Die vent achter de balie zegt zo, dat ik maar even naar een andere winkel moet gaan, namelijk de telefoonshop in de Oud Ebbingestraat...
Okay denk ik, dat moet dan maar...
Nouja, kom ik er binnen, 1 meoder achter de toonbank en dr zoon..
Hmm die zoon was bezig met 2 meiden, dusja, komt die vrouw op me af:
'Wat moet jaai willah!?'
Ik:
Ik zou graag een protector hebben voor mijn beeldscherm van mijn mobieltje.
zij:
Ik jij niet begrijpen..
Ik: Het is een doorzichtige sticker, voor op het scherm, zodat het scherm niet beschadigt.
Zij: <vul in turkse naam>, weet jaai wat haai bedoelah?
Hij: Hmm, ja weet what haai bedoelt jo, die hebbah we nu nie! Morgen wel.
Ik: Hmm, okay, kom ik misschien morgen maar even langs.
Ik had toen echt zo'n gevoel van, heb je verdikkeme een eigen zaak, en dan kan je niet eens Nederlands praten..![]()
Ben dezelfde middag nog even naar de BelCompany gegaan en die hadden die protectors wel.. En ik stap denk ik nooit weer die Turkenwinkel in.. Alleen al hoe die vrouw tegen me begon te praten![]()
Hoezo? Bij mij in de buurt heb je inmiddels alleen nog maar Turkse zaken. Wel een beetje eentonig, dat welquote:Op zaterdag 16 september 2006 08:15 schreef Camplo het volgende:
Turk + Eigen Zaak..
something's not right here.
Maar daar kan je een nummertje roepen, kwartiertje wachten en het ligt voor je klaar. Bij de turken sta je na een kwartier nog steeds te roepen wat je wilt.quote:
Koop dan een klaptelefoon zou je zeggenquote:Op zaterdag 16 september 2006 15:03 schreef Repeat het volgende:
sticker op het schermpje van je telefoon
Daarom moet je ook altijd contant betalenquote:Op zaterdag 16 september 2006 15:21 schreef Tinkepink het volgende:
En met die illegale handel zal het ook wel meevallen. Bedrijven worden in Nederland gemiddeld 1x per 5 jaar doorgelicht door de belastingdienst.
behalve da ndat het de v voor versatile staat en niet voor videoquote:Op zaterdag 16 september 2006 10:12 schreef JohanTop het volgende:
[..]
Och in zulke gevallen mag je er vanuit gaan dat ze de Engelse term ervoor wel weten. Op het internet wordt ook altijd deze term gebruikt, en die stickers die ik nu gekocht heb staat het ook op.
Dat zou hetzelfde zijn als je een dvd een dvs noemt.. (Digitale video schijf..), of een CD een CS... Compacte schijf
Accenten worden hier al zolang Nederland bestaat gesproken slimmerik. Dat hoort bij de Nederlandse cultuur.quote:Op zaterdag 16 september 2006 18:59 schreef Natalie het volgende:
Lastig, maar ik vraag me af wat erger is: een Hollander met accent die tegen je aan gaat lallen of een buitelander die dat doet. Ik zie geen verschil. Behalve dat de eerste zws wel Nederlands spreekt, maar dit weigert te doen en de tweede oprecht een poging doet maar het nog niet voldoende beheerst.
De eerste vind ik persoonlijk erger.
Klaptelefoons zijn kut (scharnieren!), en hebben vaak ook een schermpje aan de buitenkantquote:Op zaterdag 16 september 2006 15:08 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Koop dan een klaptelefoon zou je zeggen![]()
Zo'n eigen zaak horen zij te nemen, wanneer hun Nederlands van een acceptabel niveau isquote:Op zaterdag 16 september 2006 14:12 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Jij maakt wat mee he??
Dit is zoooo typerend.....eerst maar klagen dat ze moeten integreren en dat ze moeten werken....Hebben ze een eigen zaak en doen hun best is het nog niet goed......
Jammer hoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |