Ze konden geen van allen fatsoenlijk een instrument bespelen.quote:Op woensdag 20 september 2006 21:46 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
hij kwam ook bij de band omdat hij cool was en niet omdat hij goed kon bassen.
nja, op Pop staan een paar lekkere baslijntjes hoorquote:Op woensdag 20 september 2006 21:46 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
[..]
Mee eens, Adam is een vrij basic bassist, hij kwam ook bij de band omdat hij cool was en niet omdat hij goed kon bassen. Adam zal in zijn baslijnen nooit een noot teveel spelen. De meest opvallende baslijn is die van With or Without You.
- Bij de Vertigo DVD heeft Bono een paar nummers last van een kikker in zijn keel. Bij (ik dacht) Elevation is het effe echt mis en roept die om hulp.quote:Op woensdag 20 september 2006 13:03 schreef roelofjan het volgende:
Ik ben wat speciale/opvallende/grappige fragmenten aan het verzamelen, wie weet er meer?
ah meer bassisten hiero dus. Ik speel nu zo'n 12 jaar, waarvan alleen de laatste 4 jaar zeer actief.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:46 schreef BlaineDeMono het volgende:
[..]
Haha wat een prutser! Miracle Drug kan je spelen als je 3 baslessen hebt gehad!
Ik kan het weten want ik speel al meer dan 9 jaar basgitaar!
Overigens vind ik Adam een vrij matige bassist...
quote:Op donderdag 21 september 2006 07:57 schreef Dandelion het volgende:
tjeemig wat een verhaal op de vroege ochtend, ik lijk waxxer wel...
Aha kijk, jij gaat ervan uit dat als een bassist technisch vaardig is, je hem ook goed moet vinden. Maar techniek is maar een deel van de muziek. Als een musicus perfecte beheersing over zijn instrument heeft, wil dat nog niet zeggen dat hij With or Without You gevoelig kan spelen. Of dat hij het hele publiek aan het springen krijgt bij Where the Streets Have no Name, terwijl hij toch echt een perfecte baslijn heeft met syncopische zestienden en geaccentueerde triolen.quote:Op donderdag 21 september 2006 08:48 schreef BlaineDeMono het volgende:
PS. Ik begrijp niet dat jij een hekel hebt aan bassisten als Flea en Les Claypool!
Vooral Flea vind ik zo'n beetje de meest technisch vaardige bassist die er rondloopt,
hij kan letterlijk (bijna) alles aan!
Zit wat in, of bv. the killer groove uit New Year's Day!quote:Op donderdag 21 september 2006 09:17 schreef m021 het volgende:
[..]
Aha kijk, jij gaat ervan uit dat als een bassist technisch vaardig is, je hem ook goed moet vinden. Maar techniek is maar een deel van de muziek. Als een musicus perfecte beheersing over zijn instrument heeft, wil dat nog niet zeggen dat hij With or Without You gevoelig kan spelen. Of dat hij het hele publiek aan het springen krijgt bij Where the Streets Have no Name, terwijl hij toch echt een perfecte baslijn heeft met syncopische zestienden en geaccentueerde triolen.
jep in het begin van where the streets speelt adam wel iets van triolen in ieder geval op bepaalde live versies.quote:Op donderdag 21 september 2006 09:22 schreef BlaineDeMono het volgende:
[..]
Zit wat in, of bv. the killer groove uit New Year's Day!
Maar goed, Flea krijgt zoiets ook wel voor elkaar (zelf gezien bij Pinkpop !)
Overigens, triolen in Streets?
Wat betekent trouwens 'syncopisch' ook alweer?
Steward Copeland, die drummert van de Police is daar een meester in.quote:In de muziek spreekt men van een syncope wanneer een of meerdere tonen niet op de tel of puls vallen, waardoor een of meerdere normale accenten verlegd worden.
De syncope wordt in de muziek gebruikt om het accent te verleggen, om het accent op een andere dan de gebruikelijke / verwachte plaats aan te brengen.
In een 4/4-maat bijvoorbeeld zijn de eerste en de derde tel de zware tellen, de tweede en de vierde de lichte. Normaliter worden de accenten dus op 1 en 3 gelegd. Van een syncope kan sprake zijn wanneer de nadruk op de 2e en de 4e tel komt te liggen.
Die triolen en syncopen bedoelde ik als synoniem voor "technisch hoogstaand". Wat ik wilde zeggen is dat Streets er niet beter op zou worden als Adam er allerlei moeilijke dingen in zou verwerken.quote:Op donderdag 21 september 2006 09:22 schreef BlaineDeMono het volgende:
Overigens, triolen in Streets?
Wat betekent trouwens 'syncopisch' ook alweer?
Ok, alleen speelt Adam wel andere riffs in de live-versie van Streets, met name in hetquote:Op donderdag 21 september 2006 09:56 schreef m021 het volgende:
[..]
Die triolen en syncopen bedoelde ik als synoniem voor "technisch hoogstaand". Wat ik wilde zeggen is dat Streets er niet beter op zou worden als Adam er allerlei moeilijke dingen in zou verwerken.
quote:Op donderdag 21 september 2006 07:57 schreef Dandelion het volgende:
[..]
......... "Nou kiek es effe mien jong, zo mot da" .....
Nouhou!! Ik dacht nog toen ik begon te lezen, tjeee wat scherp voor dat tijdstip, haha! Dan ben ik nog een kasplantje hoor!quote:tjeemig wat een verhaal op de vroege ochtend, ik lijk waxxer wel...
ik denk dat die essentie eigenlijk in alle vier de bandleden zit. Larry met zijn rare roffels op de toms, edge met zijn niet-accorden en adam met zijn baslijntjes. En bono, maar dat is een verhaal apart.quote:Op donderdag 21 september 2006 10:39 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Ik zie ze nog zo staan ook...
Maar idd, de baslijnen zijn misschien wel "simpel", maar houd zelf ook niet van die stoerdoenerij, die baslijnen van Flea zijn misschien zelfs wel DE reden waarom ik the RHCP anno nu zo... niks vind...
[/quoite]
held
[quote]
De baspartijen in de muziek van U2 vind ik bijna... essentieel voor de nummers (of klink ik nu zweverig? ). De kracht zit juist in die eenvoud.
LOL!quote:Nouhou!! Ik dacht nog toen ik begon te lezen, tjeee wat scherp voor dat tijdstip, haha! Dan ben ik nog een kasplantje hoor!
Ik kan daar niet genoeg op kotsen, tenenkrommend, ik HAATquote:Op donderdag 21 september 2006 11:19 schreef Megalomaniac het volgende:
Hoe staan jullie tegenover One met Mary J?
Ik vind het niks, maar dat ligt niet aan MJ Blige. Ik vond het sowieso al geen bijzonder nummer.quote:Op donderdag 21 september 2006 11:19 schreef Megalomaniac het volgende:
Hoe staan jullie tegenover One met Mary J?
Ik vind One soms een irritant nummer, meestal gewoon goed en soms prachtig en ontroerend!quote:Op donderdag 21 september 2006 12:31 schreef m021 het volgende:
[..]
Ik vind het niks, maar dat ligt niet aan MJ Blige. Ik vond het sowieso al geen bijzonder nummer.
Ik vind mensen die deze versie van One als heiligschennis beschouwen dan ook belachelijk. Iets moet eerst heilig zijn voordat je het kan heiligschenden.
Liever niet zeg maar.quote:Op donderdag 21 september 2006 11:19 schreef Megalomaniac het volgende:
Hoe staan jullie tegenover One met Mary J?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |