abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41843862
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 19:35 schreef __Saviour__ het volgende:
En het was alleen maar een quote he. En daarvan raken ze al over de zeik.
Over Mohammed mag je alleen maar goede dingen zeggen ook al is dat in strijd met de waarheid. Ik zie nog steeds niet in welk opzichte dit citaat wat de Paus heeft gebruikt verkeerd is.
pi_41844007
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 19:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoevaak hoor je een zeer belangrijke moslimleider iets zeggen over de Paus of de Christenen? Bovendien denk ik dat als je kritiek hebt op de leider van het leger van de Heer, hij je wel een kopje kleiner maakt.

Van mij mag je voor de rest allerlei verbanden leggen die er volgens jouw zijn hoor, alleen ik vind ze totaal niet rationeel.
Ik hoor jouw geliefde moslimleiders anders herhaaldelijk krijsen dat er iemand dood moet.
En wel vanuit hun moskee!!!!
Dat hoor je in kerken nooit.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_41844112
Historisch heeft de paus gewoon gezegd zoals het is.
Mohamed heeft niets toegevoegd aan bestaande religies en hij heeft zijn geloof met bloed en het zwaard verbreid.
Tot op de huidige dag wordt je vermoord als je er een andere mening op na houdt.
Ik zie het probleem niet zo, feiten zijn feiten.
Misschien zijn de mohammedanen daarom zo kwaad omdat de paus ze ontmaskerd heeft.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_41844134
hopelijk gaat dit weer escaleren.... popcorn erbij en kijken maar....
Free people own guns! Slaves do not!
pi_41844367
Maar wat is nou precies de context van het verhaal van de paus?

Het ging erover dat er geen geweld voor/door het geloof mag ontstaan als ik het goed heb.
Hierna quote de paus iemand uit de 14e eeuw die door de Turken/moslims is aangevallen, die vind dat Mohammed de Islam met geweld heeft verspreid.
De paus zegt dat het wel erg bot is gezegd door deze man.
Maar waarom heeft hij nu precies deze quote gebruikt?
Is hij het ermee eens of vind hij dat zulke uitspraken niet kunnen?
Meedoen is belangrijker dan winnen!
pi_41844487
Ieder Heilig boek ( Sprookjesboeken imo ) kun je op meerdere manieren uitleggen.

Feit is helaas dat een zeer groot gedeelte van de huidige Moslimwereld een uitleg van de Koran krijgt/leest die niet bepaald vredelievend is. Dit in tegenstelling tot prachtige bloei en momenten van vrede die de Islam gekend heeft in bijv. het land van de Moren.

Momenteel is het bij het Christendom net andersom. De bijbel is eeuwenlang gebruikt als excuus voor kruistochten, machtsmisbruik etc. Gelukkig legt het merendeel van de Christenen momenteel de bijbel op een positieve manier uit.

Het zal nog wel eeuwen duren eer alle geloven de meest vreedzame uitleg van hun geloof willen en kunnen accepteren. Maar misschien hebben ze het geloof dan niet meer nodig?

De Paus bedoeld juist dat met zijn toespraak, dat de Koran verkeerd gebruikt (misbruikt) wordt!

De Paus zal nu iig wel doorkrijgen dat hij heel voorzichtig moet zijn met uitspraken over de Islam aangezien er elementen zijn die er politiek gewin uit proberen te halen door zijn uitspraken bewust verkeerd te Interpreteren.
pi_41844677
Dus de Paus bedoelde dat ook Christenen de Koran misbruiken ipv alleen de Moslims?
Meedoen is belangrijker dan winnen!
pi_41844798
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 20:21 schreef _The_General_ het volgende:

Ieder Heilig boek ( Sprookjesboeken imo ) kun je op meerdere manieren uitleggen.

Feit is helaas dat een zeer groot gedeelte van de huidige Moslimwereld een uitleg van de Koran krijgt/leest die niet bepaald vredelievend is. Dit in tegenstelling tot prachtige bloei en momenten van vrede die de Islam gekend heeft in bijv. het land van de Moren.

Momenteel is het bij het Christendom net andersom. De bijbel is eeuwenlang gebruikt als excuus voor kruistochten, machtsmisbruik etc. Gelukkig legt het merendeel van de Christenen momenteel de bijbel op een positieve manier uit.

Het zal nog wel eeuwen duren eer alle geloven de meest vreedzame uitleg van hun geloof willen en kunnen accepteren. Maar misschien hebben ze het geloof dan niet meer nodig?

De Paus bedoeld juist dat met zijn toespraak, dat de Koran verkeerd gebruikt (misbruikt) wordt!

De Paus zal nu iig wel doorkrijgen dat hij heel voorzichtig moet zijn met uitspraken over de Islam aangezien er elementen zijn die er politiek gewin uit proberen te halen door zijn uitspraken bewust verkeerd te Interpreteren.
Misschien is dat wel enigszins een frustratie in bepaalde islamitische landen dat de macht/welvaart en beschaving van de islam niet direct meer te zien zijn. De hoogtij dagen van de islam liggen toch nog steeds in het verleden.

Daarnaast hebben godsdienstwaanzinnigen een grote(re) mond en/of meer invloed in belangrijke islamitische landen dan gematigde moslims.
pi_41845892
Maar de Islam is toch vredelievend?
Waarom krijg ik dan toch steeds meer de indruk dat men elke relatie met de Islam aangrijpt om te gaan rellen?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_41846193
Alsof moslims zo lief over ongelovigen spreken...

http://video.google.com/videoplay?docid=-1211228663574416724
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_41846342
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 21:19 schreef Hayek het volgende:
Alsof moslims zo lief over ongelovigen spreken...

http://video.google.com/videoplay?docid=-1211228663574416724
Da's Moslim bashen, dat telt niet
  Donald Duck held vrijdag 15 september 2006 @ 21:27:03 #287
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_41846386
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 21:08 schreef Het_hupt het volgende:
Maar de Islam is toch vredelievend?
Nee
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_41846426
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 18:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het niet loskoppelen van die twee zaken, zou erg niet-rationeel zijn van jouw kant. Immers mijn argument over geletterden en ongeletterden staat als een huis. Je ziet deze rellen alleen in BEPAALDE gebieden, BINNEN de moslimwereld. Als jij deze gebeurtenissen en "de dogmatische trekjes" niet loskoppelt, dan zou het vreemd zijn dat er in andere moslimlanden niet of nauwelijks gereageerd wordt, en in anderen heel fel. Het zijn toch allemaal echt moslims.
Ahum, Mutant, nou loop je heel leuk intellectueel te zwetsen alsof maar een deel van je broeders zich overdreven aangevallen gedraagd, toch bedien je jezelf van een lompe dogmatische sneer wanneer je het zelf niet kan nalaten de paus als een seniele oude gek te schetsen... tss...
Waar is Meki eigenlijk... ?

pi_41846471
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 21:27 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Nee
Vreemd, waarom probeert men dat toch de "ongelovigen" wijs te maken?
pi_41846675
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:00 schreef Megumi het volgende:

[..]

Volgens de BBC zag Jezus er dus zo uit. Dus als we het over ongeschoren tuig gaan hebben.

[afbeelding]

Verklaart ook meteen waarom ie zo heet.
pi_41847096
eindelijk de hele tijd zitten de moslims op ons te kankeren er wordt een keer iets terug gezegt en het is huilen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_41848060
Ik ben hier nog hoor
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_41849016
Vrijdaggebed enzo komt eraan, de reacties moeten binnenkort wel komen. Nu nog hopen dat de paus geen excuses aanbiedt.
pi_41849063
edit
X
pi_41849134
De nummers komen uit India en waren van voor Mohammed. Dus wat is de link die je zoekt daarbij?
  vrijdag 15 september 2006 @ 23:30:09 #296
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_41849913
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 19:35 schreef __Saviour__ het volgende:
En het was alleen maar een quote he. En daarvan raken ze al over de zeik.
Nee, daar gaat het juist niet om. Als je de diepere betekenis erachter niet ziet....
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
pi_41850181
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 23:05 schreef Alulu het volgende:
edit
Hoezo een edit? Klopte de info niet?
pi_41850961
Ik ben benieuwd wat voor acties er nu gaan komen. Als het een beetje meezit gaat nu een paar extreme moslims een aanslag plegen op het vaticaan en heb je de poppen aan het dansen.
pi_41852084
't is allemaal wel jammer, waarom moet zo'n paus nou zoiets zeggen. hoever staat ie buiten de wereld? of is het een opzetje? is ie levensmoe en wil hij als een martelaar in het jurkje sterven? om net zo pope-ulair te worden als z'n voorganger?
waar liefde woont gebiedt de Heer Zijn zegen
pi_41852233
Ik vind het wel ok.
Hij wil gewoon zeggen ermee, stop met geweld want het geloof is allesbehalve dat.

Het is geen belediging tegen de islam. Hij zegt niet islam is slecht. Geweld uit geloof, en welk geloof dat ook is is geen geloof.

* "Love your neighbor as yourself" - Moses (ca. 1525-1405 BCE) in the Torah, Leviticus
* "What you do not want others to do to you, do not do to others." - Confucius (ca. 551–479 BCE)
* "What is hateful to you, do not to your fellow man." - Hillel (ca. 50 BCE-10 CE)
* "Do unto others as you would have them do unto to you." - Jesus (ca. 5 BCE—33 CE) in the Gospels,Luke 6:31;Luke 10:27 (affirming of Moses);Matthew 7:12;
* "Hurt no one so that no one may hurt you" — Muhammad (c. 571 – 632 CE) in The Farewell Sermon.

Ver#om##e waarom ben ik geen paus

[ Bericht 8% gewijzigd door Tatutatu op 16-09-2006 01:11:46 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')