abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 september 2006 @ 13:37:07 #51
16701 scanman01
Today's a good day
pi_41833576
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 13:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

FF voor de goede orde! E10 heeft niks tegen Janine of haar ras. E10 doelde op moslims (en moslim zijn is niet ras gebonden, netzoals christelijk zijn dat niet is).
Zijn uitlatingen gingen voornamelijk over allochtonen.
My soul is painted like the wings of butterflies
  vrijdag 15 september 2006 @ 13:37:18 #52
58921 Day
You can fly!
pi_41833577
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 13:30 schreef scanman01 het volgende:

[..]

HUH

Niet mee zit, in de zin van, ik ga er me er niet druk over maken, niet over lopen opvreten, want dan kan ik, zeker vandaag de dag, bezig blijven. Racisten zet ik op 'ignore', die zijn mijn kostbare tijd niet waard.
Tenzij ze rechtstreeks iets tegen mij durven te zeggen, dan wordt het een andere zaak.
Maar goed, meestal zijn ze te laf om dat te doen.
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
pi_41833594
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 13:37 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Zijn uitlatingen gingen voornamelijk over allochtonen.
Maar daar bedoelt hij moslims mee.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 15 september 2006 @ 13:43:41 #54
156798 Ifa
ow mêhn, miene böllus
pi_41833676
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 13:38 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Zo heel precies weet hij niet wat hij bedoeld.
Langeweile??? Stellt euch vor den Spiegel und kotzt euch selber an.... und wartet so lange bis der Zeitpunkt kommt, wo ihr merkt wie doof die Idee eigentlich war.
  vrijdag 15 september 2006 @ 14:05:41 #55
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_41834086
quote:

[..]

En dat maakt het minder erg?? Ten eerste hoef je geen allochtoon te zijn om moslim te zijn, ten tweede is alle moslims over één kam scheren mi erg kort door de bocht. moslimterrorisme afkeuren bijv. is iets genuanceerder

Ik weet niet zo goed wat ik van die Etienne moet vinden. Het gaat mij te ver al zijn uitlatingen onder pubergedrag of groepsgedrag te scharen. Hij lijkt me "gewoon" xenofoob. (dat wat de boer niet kent.... )
hij noemt zich extreem rechts, wat ik van hem zie valt dát wel mee. Maar helemaal fris vind ik m niet....
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 15 september 2006 @ 14:24:23 #56
156798 Ifa
ow mêhn, miene böllus
pi_41834424
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 12:09 schreef rickfcdb het volgende:

[..]

Volgens mij zegt hij dat het moeilijk is om je mening over dit soort zaken te geven zonder als extreem rechtse jongeren over te komen.

Je mag in "dit land" niet zeggen wat je denkt, he. ALs je racistische uitrpraken doet wordt je zomaar voor racist uitgemaakt....
quote:
[..]
Het zou anders zijn als hij de hele dag loopt te verkondigen dat blanken beter zijn en alle zwarte dood moeten en nog wat van die kreten.
Wat een naive kijk op racisme. Racist ben je pas als je de hele dag loopt te verkondigen dat je er een bent?
Ga eens voor de "lol" een tijdje rechts-extremistische forums lezen. Die lui zijn niet allemaal dom en een deel hangt de visie aan dat het hun taak is niet op te vallen en op minder opzichtige wijze te werk te gaan.

Of hij actief op die forums bezig is en tot die groep behoort weet ik niet. (alhoewel, wat doet die banner van Blood & Honor op zijn site) maar hij is zich er bewust van dat hij maar beter niet alles uit moet spreken wat hij denkt. Als bijv. Janine straks hem confronteerd met haar motivatie voor de nominatie (dat ze hem racist noemt) gaat hij ongetwijfeld een hele tijd roepen dat ie niet zo is. En dat geloof je hem dan?)
quote:
[..]
ik vind het allemaal niet zo schokkend wat hij zegt.
Ach, het went...(m.a.w: ik vind die zin al shockerend. Begrip voedingsbodem. Kijk maar naar een pyramide: de extreme top is in de minderheid en wordt gedragen door een brede basis, of, zoals iemand eerder relativerend zei: je hebt gradaties.
Akelig wordt het niet als de top heel extreem is, maar als er een brede meerderheid is die vindt dat het allemaal wel meevalt.

Etienne en Marcel zaten ergens in het begin over Semith te praten. Dat ie zich gedroeg als nederlander, taal en cultuur eigenlijk nederlands was. Schokkerend vond ik dan dat het gesprek beeindigd werd met een "maar toch..." gevolgd door elkaar begrijpende blikken.
Langeweile??? Stellt euch vor den Spiegel und kotzt euch selber an.... und wartet so lange bis der Zeitpunkt kommt, wo ihr merkt wie doof die Idee eigentlich war.
  vrijdag 15 september 2006 @ 14:33:20 #57
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_41834578
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 14:24 schreef Ifa het volgende:

[..]

Je mag in "dit land" niet zeggen wat je denkt, he. ALs je racistische uitrpraken doet wordt je zomaar voor racist uitgemaakt....
[..]

Wat een naive kijk op racisme. Racist ben je pas als je de hele dag loopt te verkondigen dat je er een bent?
Ga eens voor de "lol" een tijdje rechts-extremistische forums lezen. Die lui zijn niet allemaal dom en een deel hangt de visie aan dat het hun taak is niet op te vallen en op minder opzichtige wijze te werk te gaan
.

Of hij actief op die forums bezig is en tot die groep behoort weet ik niet. (alhoewel, wat doet die banner van Blood & Honor op zijn site) maar hij is zich er bewust van dat hij maar beter niet alles uit moet spreken wat hij denkt. Als bijv. Janine straks hem confronteerd met haar motivatie voor de nominatie (dat ze hem racist noemt) gaat hij ongetwijfeld een hele tijd roepen dat ie niet zo is. En dat geloof je hem dan?)
[..]

Ach, het went...(m.a.w: ik vind die zin al shockerend. Begrip voedingsbodem. Kijk maar naar een pyramide: de extreme top is in de minderheid en wordt gedragen door een brede basis, of, zoals iemand eerder relativerend zei: je hebt gradaties.
Akelig wordt het niet als de top heel extreem is, maar als er een brede meerderheid is die vindt dat het allemaal wel meevalt.
Etienne en Marcel zaten ergens in het begin over Semith te praten. Dat ie zich gedroeg als nederlander, taal en cultuur eigenlijk nederlands was. Schokkerend vond ik dan dat het gesprek beeindigd werd met een "maar toch..." gevolgd door elkaar begrijpende blikken.
Wat versta jij dan onder een racist ? Iemand die op een bepaalde manier ergens over denkt ? Of iemand die in daad en gebaar er blijk van geeft extremistische denkbeelden aan te hangen ?>
Ik mag toch hopen het laatste, ianders kun je net zo goed ophouden met alles.
Wat jij doet is iedere vorm van communicatie simpelweg onmogelijk maken met vage verdachtmakingen en insinuaties, met het leggen van absurde normen en toetsingskaders.
Uit wat voor wereld kom jij , woont jouw huis in de Efteling soms? Kom op zeg, je kunt niet alles en iedereen over een stofkammetje halen, zo zit de wereld niet in elkaar.
_ De mens is de maat van alle dingen _
pi_41834750
quote:

[..]

Dat maak jij er van... Als we allemaal paranormaal begaafd waren, hadden we dat op kunnen pikken...maar helaas.
Je kan hem alleen afrekenen op wat er uit z'n snavel komt. En wat daar uit komt dat hebben we allemaal kunnen horen/lezen.
pi_41834797
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 14:43 schreef T-lex het volgende:

[..]

Dat maak jij er van... Als we allemaal paranormaal begaafd waren, hadden we dat op kunnen pikken...maar helaas.
Je kan hem alleen afrekenen op wat er uit z'n snavel komt. En wat daar uit komt dat hebben we allemaal kunnen horen/lezen.
het is vaak zo wanneer mensen zeggen dat ze een hekel aan allochtonen hebben en je vraagt dan een beetje door, dat dan blijkt dat ze dan moslims bedoelen en niet de hele groep allochtonen.
Dat komt om dat ze in de media niks anders horen dan het woord "allochtoon".
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_41834976
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 14:45 schreef JohnDope het volgende:

[..]

het is vaak zo wanneer mensen zeggen dat ze een hekel aan allochtonen hebben en je vraagt dan een beetje door, dat dan blijkt dat ze dan moslims bedoelen en niet de hele groep allochtonen.
Dat komt om dat ze in de media niks anders horen dan het woord "allochtoon".
Moslims is ook een te ruim begrip denk dat het meer land/regio gebonden is. Mensen uit bv Indonesië en Turkije verschillen veel van de Noord-Afrikaanse moslims.
Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:03:17 #61
130125 versabommie
Hartelijke Bommenlegger
pi_41835122
Zomaar een vraag: Ik vind alle mensen die niet WILLEN maar wel kunnen werken en de staat derhalve oplichten over mijn hardwerkende rug een inferieur ras, die ze wat mij betreft het land uit mogen schoppen, en die ik niet wil in dezelfde kroeg/winkel/toilet waar ik kom.

Ben ik dan een racist?
Wie laat alle meisjes blozen? Da's Bommie in zijn lederhose!
This is my imaginary warning light. If it starts blinking, a situation has 10 seconds to resolve itself before I flash white with anger and kill somebody!
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:03:55 #62
16701 scanman01
Today's a good day
pi_41835135
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 14:24 schreef Ifa het volgende:

Ja, gek hè....
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:50:21 #63
156798 Ifa
ow mêhn, miene böllus
pi_41836312
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 14:33 schreef PH52 het volgende:

[..]

Wat versta jij dan onder een racist ? Iemand die op een bepaalde manier ergens over denkt ? Of iemand die in daad en gebaar er blijk van geeft extremistische denkbeelden aan te hangen ?>
Ik mag toch hopen het laatste, ianders kun je net zo goed ophouden met alles.
Ik moet je teleurstellen: dat eerste. Racisme is in eerste instantie toch echt een manier denken en het is niet noodzakelijk om allemaal extreme dingen te doen om toch een racist te zijn.

Het zit wat ingewikkelder in elkaar. Iedereen heeft wel iets racistisch, maar niet iedereen is racist. (simpel voorbeeld: bus/tram is vol, plaats vrij naast een allochtoon en een nederlander, waar ga je zitten?)
quote:
Wat jij doet is iedere vorm van communicatie simpelweg onmogelijk maken met vage verdachtmakingen en insinuaties, met het leggen van absurde normen en toetsingskaders.
Waar heb je het over?
quote:
Kom op zeg, je kunt niet alles en iedereen over een stofkammetje halen (..).
Deed ik dat?
pi_41836527
Ik zal het even simpel uitleggen!!
Ik noem Marokkaan als voorbeeld, veelal uit eigen ervaringen het zo ondervonden:

Als je 1 Marokkaan neemt, en die is je collega, of je buurman, of iemand waar dan ook, in zijn eentje, dan zal je hier makkelijk mee kunnen opschieten.

Neem nu een groep marokkanen , dan is het een heel ander verhaal.
Dit botst namelijk heel erg en hier gedragen ze zich anders, voelen ze zich meer geroepen om stoer te doen.

Bij E10 is het hetzelfde, hij is wel ok als er dus geen overmacht is van buitenlanders.

Als er bijvoorbeel 30 man allochtonen in het huis had gezeten, en 5 Nederlanders, iets wat zo langzamerhand makkelijk te vergelijken is met de huidige stand van zaken in de grotere steden in Nederland, dan is het een ander verhaal, trek je niet met elkaar op, zie je niet de goede kanten van elkaar en helaas, voelen de Marokkanen zich meer en makkelijker gedwongen om heibel te veroorzaken omdat ze sterk staan.

Het is zo simpel!

Ik ben geen racist, ik heb wel een hekel aan buitenlanders die allen bij elkaar zitten en zich niet mengen onder de bevolking waardoor je dus scheve verhoudingen krijgt
Ik kijk graag sterren.
Bruine sterren.
pi_41836765
Ter aanvulling

Als ik over straat loop word ik zeker minimaal 1x per week lastig gevallen door Medelanders
Veelal hangende oud-jongeren, waar ook veel jong grut bij zit

Eenmaal aangekomen op werk heb ik een Medelander als collega die ik dus best wel top vind
Ik zie hem niet als een Medelander, ik denk er niet eens aan dat hij van een andere cultuur afkomstig is, alleen als hij en zijn vrouw een heelijke avondmaaltijd maken en mij uitnodigen merk ik het
Echt totaal niet de moeite om er ook maar 1 seconde aan te denken dat hij Buitenlander is

Waarom heb ik dan wel problemen met Medelanders die ik niet ken, waar ik geen contact mee heb? waarom ben ik dan meerdere keren overvallen door Medelanders die in groepjes op je staan te wachten?
Waarom kan ik soms mijn eigen straat niet uitlopen ( en de volgende straat weer in )zonder een angstig gevoel te hebben?

Wat is het verschil tussen hun en mijn collega? wat veroorzaakt dat verschil?

Massa zeg ik je, groeperingen. . . als ze bij elkaar zijn is het wreed volk!

Het zijn dus net Hyena's ( goed geschreven ) ?

Rustige dieren (soms zelfs angsthazen) in hun eentje maar roofdieren in een groep!

Zelfe bij E10
Zit met Semih in het huis, Semih is een normale gozer wat 75% van de Medelanders ook wel zijn en zo kan het allemaal dus wel!

Het is de natuur die hier aan de touwtjes trekt, aard van het beestje
Ik kijk graag sterren.
Bruine sterren.
  vrijdag 15 september 2006 @ 18:01:13 #66
16701 scanman01
Today's a good day
pi_41840135
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 16:07 schreef KlootMajoor het volgende:
Massa zeg ik je, groeperingen. . . als ze bij elkaar zijn is het wreed volk!
En dat geldt niet voor autochtonen? Van ieder voorbeeld waar jij mee aankomt, kan ik makkelijk een voorbeeld er naast leggen waar groepjes van 'blanke nederlanders' bij zijn betrokken. Als ik 's nachts alleen door een tunnel loop en er komt me een groepje allochtonen tegemoet, dan ga ik even terug. Dat geldt alleen OOK voor een groepje autochtonen. Ook dan ga ik even terug. Wat jij naar mijn idee aan het doen bent is net zoiets als een bericht uit de krant aanhalen waar in staat dat een marokkaan een geweldsmisdrijf heeft gepleegd.... terwijl op diezelfde pagina ook eenzelfde bericht staat over een 'blanke nederlander'. Die zie je alleen niet. Alleen dat bericht over die marokkaan blijft hangen.
  vrijdag 15 september 2006 @ 18:22:22 #67
156798 Ifa
ow mêhn, miene böllus
pi_41840716
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 16:07 schreef KlootMajoor het volgende:

<snip>

Het is de natuur die hier aan de touwtjes trekt, aard van het beestje
Wat je in je betoog doet is wantoestanden toeschrijven aan de "natuur" van Marokkanen. Hoe niet-racistisch kun je zijn...
quote:
Ik ben geen racist
Poeh, gelukkig maar...
quote:
Het is zo simpel!
Oh, geruststellend...

vrijdag 15 september 2006 @ 18:22:56 #68
156798 Ifa
ow mêhn, miene böllus
pi_41840728
<snip> voutje, dubbelpost
pi_41852079
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 13:28 schreef Day het volgende:
Het schijnt toch dat sommigen hier niet WILLEN horen wat E10 zegt. Ik heb het hem live horen zeggen dat hij extreem-rechts is en net in het filmpje van PE ook.
Allemaal leuk en aardig dat er dan wordt gezegd: hij meent het niet zo, hij is een meeloper, blablabla, maar die jongen is 19, hè? Oud genoeg dus om een eigen mening te vormen.
Hoewel ik er normaal niet mee zit als mensen rascistische gedachtes hebben, vind ik het in het geval van E10 wel schokkend, die jongen is notabene zelf allochtoon of heeft tenminste allochtonen is zijn familie. Ik snap Janine, in dit geval, dan ook helemaal! Dat zit haar het meest dwars!
Volkomen mee eens! E10 is zelf een halfbloed en houd er dan zo'n gedachtengang op na. Daar klopt geen reet van. En ja, misschien wordt hij wel door zijn vrienden beïnvloed maar als je 19 jaar bent, ben je oud genoeg om je eigen mening te vormen en de gedachtengang van je vrienden af te keuren.

Hij mag dan wel een puber zijn of net uit de pubertijd zijn maar dat is geen excuus om zijn uitspraken goed te praten. Al dat gelul hier in Nederland over Marokanen en Turken werkt alleen maar negatief. Als er een misdrijf wordt gepleegd doet het er niet toe van welke afkomst de dader is. Het enige wat er toe doet is het feit dat er weer een misdrijf is gepleegd.

Wij Nederlanders roepen allemaal dat allochtonen moeten inburgeren. Maar ondertussen maken we ze het wel onmogelijk want we blijven ze met achterdocht aankijken. Wat doet het er toe of allochtonen weten wie onze koningin is, welke stamppotten er zijn en hoe laat we eten?

Mensen kunnen pas inburgeren als ze de taal leren en door bijvoorbeeld werk of scholing zich kunnen mengen met autochtonen. Als jij verhuisd naar het buitenland om redenen zoals werk, betere toekomst, ontsnappen aan de oorlog, wil je maar 1 ding: Je thuisvoelen en een leven opbouwen. En dan zit je echt niet te wachten op mensen die je met de nek aankijken.

[ Bericht 25% gewijzigd door Cyan op 16-09-2006 00:57:31 ]
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')