quote:
jeetje wat goed van jequote:Op vrijdag 15 september 2006 12:54 schreef Isabeau het volgende:
Ik had al een miniem vermoeden dat dat fout zou zijn
quote:Afrikaans is die taal wat vir Wes-Europa en Afrika verbind... Dit vorm 'n brug tussen die groot helder Weste en die magiese Afrika... En wat daar groots aan hulle vereniging kan ontspruit – dit is miskien wat vir Afrikaans voorlê om te ontdek. Maar wat ons nooit moet vergeet nie, is dat hierdie verandering van land en landskap as't ware aan die nuwe wordende taal geslyp, geknee, gebrei het... En so het Afrikaans in staat geword om hierdie nuwe land uit te sê... Ons taak lê in die gebruik wat ons maak en sal maak van hierdie glansende werktuig...
niet helemaal, maar ik reken het goed (anders wordt dit zo'n urenlang openstaande vraag, heb ik een hekel aan)quote:Op vrijdag 15 september 2006 13:09 schreef Neleos het volgende:
Het monument voor het de Afrikaanse taal?
+1 voor NoSigarquote:Op vrijdag 15 september 2006 14:01 schreef NoSigar het volgende:
[quote]Op vrijdag 15 september 2006 10:25 schreef Isabeau het volgende:
Hoe heet deze vrucht, bekend om haar geur
[/qoute]
Ach, de doerian, kijk eens aan. Nog nooit een geroken.
Zin in een gokje?quote:Op vrijdag 15 september 2006 14:58 schreef Isabeau het volgende:
(de huidige vraag is trouwens die van de rockopera van de kinks, dus je hoeft geen vraag te verzinnen)
Nee, wel een Engelse leider, alleen veel langer geleden.quote:Op vrijdag 15 september 2006 15:23 schreef NoSigar het volgende:
CHurchill?
Ik zoek een voornaam. Een koning.quote:Op vrijdag 15 september 2006 15:41 schreef NoSigar het volgende:
Cromwell?
Hehe. Ik dacht dat het bekender was.quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:26 schreef Etcetera het volgende:
Arthur? naar Koning Arthur?
ik wist het alleen door die hint van de koningenquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:27 schreef Neleos het volgende:
[..]
Hehe. Ik dacht dat het bekender was.
Etcetera + 1
Gerrit Komrij?quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:28 schreef Etcetera het volgende:
[..]
ik wist het alleen door die hint van de koningensorry
Wie was de eerste dichter des vaderlands?
ik ben ff etentot zo
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |