abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41817879
Die irritante kutpubers van tegenwoordig weten het verschil nieteens meer tussen "me" en "mijn"! Vroeger waren het vooral de VBO-kutjes en de LTS-boeren die het verschil niet wisten, maar tegenwoordig is het een breedverdeeld gebrek aan opvoeding. Hebben deze mensen geen Nederlands meer op school?

Dus, even allemaal opletten:

"Dit is mijn zus", kan je afkorten met "dit is m'n zus" maar dus niet met "dit is me zus"!

"Me" is een afkorting van "mezelf". Je kan dus wel zeggen: "ik heb me voorgenomen om ..." wat een afkorting is van '"ik heb mezelf voorgenomen om ...". Zoals je ziet is het onmogelijk om "me" nu toe te passen als bezittelijk voornaamwoord omdat de volledige zin dan wordt: "dit is mezelf zus".

Hetzelfde geldt voor mensen die het verschil niet weten tussen "als" en "dan". Terwijl het kinderlijk eenvoudig is:

Iets is meer of minder DAN iets of iemand.
Iets is hetzelfde ALS iets of iemand.
Iets is gelijk AAN iets of iemand.

Simpel toch?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_41817907
Ja.
pi_41817933
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:34 schreef sizzler het volgende:
Die irritante kutpubers van tegenwoordig weten het verschil nieteens meer tussen "me" en "mijn"! Vroeger waren het vooral de VBO-kutjes en de LTS-boeren die het verschil niet wisten, maar tegenwoordig is het een breedverdeeld gebrek aan opvoeding. Hebben deze mensen geen Nederlands meer op school?

Dus, even allemaal opletten:

"Dit is mijn zus", kan je afkorten met "dit is m'n zus" maar dus niet met "dit is me zus"!

"Me" is een afkorting van "mezelf". Je kan dus wel zeggen: "ik heb me voorgenomen om ..." wat een afkorting is van '"ik heb mezelf voorgenomen om ...". Zoals je ziet is het onmogelijk om "me" nu toe te passen als bezittelijk voornaamwoord omdat de volledige zin dan wordt: "dit is mezelf zus".

Hetzelfde geldt voor mensen die het verschil niet weten tussen "als" en "dan". Terwijl het kinderlijk eenvoudig is:

Iets is meer of minder DAN iets of iemand.
Iets is hetzelfde ALS iets of iemand.
Iets is gelijk AAN iets of iemand.

Simpel toch?
Klein foutje

Moet van elkaar niet aan elkaar

gebruiker 2609 is een stom ventje
pi_41817948
dat ge-'als-dan' vind ik wel grappig bij mensen die dialecten spreken die beinvloed zijn door het Duits.
pi_41817971
Ach, vroeger gebruikte ik ook een allerhande verzameling van verkeerd gespelde woorden.
Ze groeien er wel uit.
pi_41818034
Lik toch mijn bruine anjer !

gebruiker 2609 is een stom ventje
  donderdag 14 september 2006 @ 22:39:42 #7
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_41818052
Ja, zo is t gros van de taalfouten wel te wijten of te koppelen aan dialict. Hoevaak je wel niet dingen ziet zoals "me eigen" Ja, dat komt uit t haags, of <insert willekeurig boeren dialect>.
Nee echt niet.
pi_41818074
Me zus moet natuurlijk Jezus zijn
pi_41818113
Net zo irritant als dat ge-hun
pi_41818161
70%(?) van Nederlandse jongeren doet VMBO/heeft VMBO gedaan.
Met alle respect overigens.
Zelf geniet ik nu HAVO 5
  donderdag 14 september 2006 @ 22:42:24 #11
153991 roque79
nog geen ondertiteling
pi_41818162
dezepenisvanjezus

aan elkaar plakken mag wel?
Neem je dromen eens mee de dag in..
pi_41818189
Mee eens!
censuur :O
pi_41818264
Is het aantal VMBOERS dat deze fout maakt groter als het aantal VWOERS?
  donderdag 14 september 2006 @ 22:45:44 #14
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_41818303
gaan we weer....
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_41818344
ik doe vmbo, maar dat wilt niet zeggen dat we het verschil niet weten tussen m'n en me. Het is br33zaH om het te schrijven zoals het klinkt
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_41818361
amen
pi_41818382
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:44 schreef Rekkie het volgende:
Ik zou me geld zetten op de uitkomst "ja".
pi_41818450
quote:
Overigens wilt het niet zeggen dat als je vwo bent dat je echt alles correct schrijft enzo. Er zijn ook breezers in VWO die zo schrijven.
K begrijp zowieso niet waarom mensen VMBO dom vinden en VWO slim.
Ja k weet, VWO leert mee enzo, blabla hoef ik niet te horen, k weet best hoe het zit. Maar uiteindelijk is het allemaal hetzelfde gedrag. Er zijn vaak nerd in VWO, maar net zoveel in VMBO

ja k ben vmbo, en nee, het is niet om mezelf te verdedigen maar ik vind mensen dom die dit vinden
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_41818494
quote:
Geen idee. Maar ik kom het tegenwoordig echt zó vaak tegen dat het er op lijkt dat het een meer verspreid probleem is dan vroeger. Laatst kwam ik het nog tegen in de sollicitatie van een rechtenstudent. Ik vind dat Van der Hoeven zich hier sterk voor moet maken.
  donderdag 14 september 2006 @ 22:51:33 #20
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_41818515
quote:
(^^) //áR©0 (^^) Voer geen oorlog, voer de eendjes ! Why drink and drive when you can blow and fly zegt:
dennis dta wete jij wel. een vriend van em he heel veel muziek op se pc staan en hij sei als ik nou me ... code geef dak dan op sijn coputer kan.. maar dann moe je iets doen programmatje hebbe fosow
M'n broertje
Ook geen sig dus
  donderdag 14 september 2006 @ 22:51:41 #21
8369 speknek
Another day another slay
pi_41818524
"mekaar", daar krijg ik pas echt jeuk van. Met mekaar. ELKAAR LUL.

En het erge is, die woorden worden nog opgenomen in de vandale ook .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_41818565
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:49 schreef Sjibble het volgende:

[..]

K begrijp zowieso niet waarom mensen VMBO dom vinden en VWO slim.
Simpel: als je slim bent dan zit je niet op het vmbo.

No offence.
  donderdag 14 september 2006 @ 22:58:17 #23
36884 Hells_Angel
Ik ben Gruis, geen bikermuis!
pi_41818803
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:52 schreef sizzler het volgende:

[..]

No offence.
Er zitten zelfs slimme mensen op het VMBO, alleen die willen het niet gebruiken of weten niet hoe.

En wat een gezeik om niks weer, op taalpuristen.
Een engel uit de hel, klinkt als iets moois uit beide werelden.
Lost in the 4400
Know thyself
pi_41818824
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:52 schreef sizzler het volgende:

[..]

No offence.
Ik kan best havo hebben, maar heb gewoon een probleem om me te concentreren op dingen die me niet intereseren
Dus ik ben vmbo omdat ik niks/amper wat hoef te leren, misschien dat ik volgend jaar wel HAVO probeer na mn VMBO, maar goed
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:58 schreef Hells_Angel het volgende:

[..]

Er zitten zelfs slimme mensen op het VMBO, alleen die willen het niet gebruiken of weten niet hoe.

En wat een gezeik om niks weer, op taalpuristen.
[/quote]
pi_41818826
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:51 schreef speknek het volgende:
"mekaar", daar krijg ik pas echt jeuk van. Met mekaar. ELKAAR LUL.

Zo ie zo
s'ochtends
"ut" in plaats van "het"
etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')