Klein foutjequote:Op donderdag 14 september 2006 22:34 schreef sizzler het volgende:
Die irritante kutpubers van tegenwoordig weten het verschil nieteens meer tussen "me" en "mijn"! Vroeger waren het vooral de VBO-kutjes en de LTS-boeren die het verschil niet wisten, maar tegenwoordig is het een breedverdeeld gebrek aan opvoeding. Hebben deze mensen geen Nederlands meer op school?
Dus, even allemaal opletten:
"Dit is mijn zus", kan je afkorten met "dit is m'n zus" maar dus niet met "dit is me zus"!
"Me" is een afkorting van "mezelf". Je kan dus wel zeggen: "ik heb me voorgenomen om ..." wat een afkorting is van '"ik heb mezelf voorgenomen om ...". Zoals je ziet is het onmogelijk om "me" nu toe te passen als bezittelijk voornaamwoord omdat de volledige zin dan wordt: "dit is mezelf zus".
Hetzelfde geldt voor mensen die het verschil niet weten tussen "als" en "dan". Terwijl het kinderlijk eenvoudig is:
Iets is meer of minder DAN iets of iemand.
Iets is hetzelfde ALS iets of iemand.
Iets is gelijk AAN iets of iemand.
Simpel toch?
Ik zou me geld zetten op de uitkomst "ja".quote:Op donderdag 14 september 2006 22:44 schreef Rekkie het volgende:
Is het aantal VMBOERS dat deze fout maakt groter als het aantal VWOERS?
Overigens wilt het niet zeggen dat als je vwo bent dat je echt alles correct schrijft enzo. Er zijn ook breezers in VWO die zo schrijven.quote:Op donderdag 14 september 2006 22:44 schreef Rekkie het volgende:
Geen idee. Maar ik kom het tegenwoordig echt zó vaak tegen dat het er op lijkt dat het een meer verspreid probleem is dan vroeger. Laatst kwam ik het nog tegen in de sollicitatie van een rechtenstudent. Ik vind dat Van der Hoeven zich hier sterk voor moet maken.quote:Op donderdag 14 september 2006 22:44 schreef Rekkie het volgende:
M'n broertjequote:(^^) //áR©0 (^^) Voer geen oorlog, voer de eendjes ! Why drink and drive when you can blow and fly zegt:
dennis dta wete jij wel. een vriend van em he heel veel muziek op se pc staan en hij sei als ik nou me ... code geef dak dan op sijn coputer kan.. maar dann moe je iets doen programmatje hebbe fosow
Simpel: als je slim bent dan zit je niet op het vmbo.quote:Op donderdag 14 september 2006 22:49 schreef Sjibble het volgende:
[..]
K begrijp zowieso niet waarom mensen VMBO dom vinden en VWO slim.
Er zitten zelfs slimme mensen op het VMBO, alleen die willen het niet gebruiken of weten niet hoe.quote:Op donderdag 14 september 2006 22:52 schreef sizzler het volgende:
[..]
Simpel: als je slim bent dan zit je niet op het vmbo.![]()
No offence.
Ik kan best havo hebben, maar heb gewoon een probleem om me te concentreren op dingen die me niet intereserenquote:Op donderdag 14 september 2006 22:52 schreef sizzler het volgende:
[..]
Simpel: als je slim bent dan zit je niet op het vmbo.![]()
No offence.
quote:Op donderdag 14 september 2006 22:58 schreef Hells_Angel het volgende:
[..]
Er zitten zelfs slimme mensen op het VMBO, alleen die willen het niet gebruiken of weten niet hoe.
En wat een gezeik om niks weer,op taalpuristen.
quote:Op donderdag 14 september 2006 22:51 schreef speknek het volgende:
"mekaar", daar krijg ik pas echt jeuk van. Met mekaar. ELKAAR LUL.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |