abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41810645
Ik zit er over na te denken om een macbook te kopen maar ik zit nog met een hoop vragen waarop ik geen antwoord op kan vinden op apple.nl of op forums. Daarom stel ik ze hier maar in de hoop fatsoenlijke antwoorden te krijgen. En ja ik weet dat ik een computernoob ben (reacties voor zijn) en ik wil een apple kopen omdat ik er altijd goede dingen over hoor van mensen die zo'n ding hebben.
- Kun je een apple aansluiten op een draadloos internet router waar nu alleen nog maar windows pc's op aangesloten zitten?
- Krijg je alle noodzakelijke software er standaard bij? Ook programma's (evt vergelijkbaar met) als word, excel, powerpoint etc.
- Kun je er downloadprogramma's zoals Limewire (even geen discussies welk programma beter is aub) op installeren?
- Is het lastig om aan aanvullende software te komen, en is dat dan prijzig?
- Is het verstandig om dat 'Apple Care ProtectionPlan' af te sluiten?
- Zitten er sowieso nog haken en ogen aan een apple waar je niet zo snel aan denkt maar wel belangrijk kan zijn?
- Levert het hebben van een Mac nog problemen op op bijvoorbeeld scholen enz, met bijvoorbeeld internet.
- Hoe zit het met virusscanners en zo voor de mac, daar lees ik niet veel over namelijk
- Hoeveel geheugen zou ik nodig hebben als ik dat ding alleen voor mijn studie (rechten) zou gebruiken?
- Heeft er iemand nog ervaringen (met problemen etc) met een mac, waar ik (gezien de tekst) niet aan denk?
- Ghehe en misschien een beetje Breezah, maar kun je ook msnen op zo'n ding

En ik ben ook niet te lui om dit soort dingen zelf op te zoeken maar dit soort informatie vind je niet zo snel op internet, daarom vraag ik het aan mensen die mogelijk zelf ervaring hebben met een mac. Voor serieuze reacties alvast bedankt.

[ Bericht 4% gewijzigd door __droogkloot__ op 14-09-2006 19:54:38 ]
Vraag het aan mij, ik weet het ook niet.
pi_41810822
- Kun je een apple aansluiten op een draadloos internet router waar nu alleen nog maar windows pc's op aangesloten zitten?
Ja.
- Krijg je alle noodzakelijke software er standaard bij? Ook programma's (evt vergelijkbaar met) als word, excel, powerpoint etc.
Neen, maar zijn wel te koop.
- Kun je er downloadprogramma's zoals Limewire (even geen discussies welk programma beter is aub) op installeren?
Ja.
Nee, zelfde prijzen ongeveer als voor windows.
Niet minder of meer verstandig als een Dell extended support plan en dergelijke.
- Zitten er sowieso nog haken en ogen aan een apple waar je niet zo snel aan denkt maar wel belangrijk kan zijn?
Ja, het is even wennen, want het werkt anders. De meeste mensen die ik ken wilden MS Windows niet meer terug zodra ze OSX gewend waren.
- Levert het hebben van een Mac nog problemen op op bijvoorbeeld scholen enz, met bijvoorbeeld internet.
Dat is geheel afhankelijk van je school. (beveiliging via oddessy clients enzo bijvoorbeeld)
- Hoe zit het met virusscanners en zo voor de mac, daar lees ik niet veel over namelijk
Ook voor de mac zijn er virussen. Wel veel minder. Toch verstandig om een VS te installeren. (ja ook dat bestaat voor mac)
- Hoeveel geheugen zou ik nodig hebben als ik dat ding alleen voor mijn studie (rechten) zou gebruiken?
Voor een rechtenstudie gewoon wat er standaard in het ding geleverd zit. (ik heb een tijd rechten gedaan en het is geen studie waarvoor je een enorm krachtige laptop nodig hebt)
- Heeft er iemand nog ervaringen (met problemen etc) met een mac, waar ik (gezien de tekst) niet aan denk?
Neen.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_41810920
Ok bedankt he
  donderdag 14 september 2006 @ 20:14:35 #4
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_41811662
Ik doe 'm ook een keer

Ja, geen enkel probleem
Semi, de standaard MS producten niet, wel andere programma's, Office is trouwens wel gewoon voor de Mac verkrijgbaar
Ja
Wat wil je ?
Ik zou zelf zeggen 'nee'
Minder game software, als je weinig gamed dan biedt de mac alles wat je wil hebben
Alleen wanneer ze met weirde vpn/authenticatie protocolletjes/programma's werken. Zouden ze niet moeten doen
Is niet nodig
Gig is netjes
Mocht je het nou ECHT willen kan je altijd nog XP naast OS X op je Mac installeren
Ja
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_41811739
Als je een macbook koopt mag je in onze coole reeks posten!
pi_41812128
En dan ben je wel echt de man hoor!

Even om verwarring te voorkomen, je geeft zelf aan een volledige noob te zijn: kijk niet verbaas als je Windowsversies niet werken op de Mac, het is echt een volledig ander systeem. Om maar even de vragen voor te zijn, want je leest nog vaak genoeg verhalen van mensen die hun *.exe's op Macs proberen
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_41812145
quote:
Op donderdag 14 september 2006 19:45 schreef __droogkloot__ het volgende:
Ik zit er over na te denken om een macbook te kopen maar ik zit nog met een hoop vragen waarop ik geen antwoord op kan vinden op apple.nl of op forums. Daarom stel ik ze hier maar in de hoop fatsoenlijke antwoorden te krijgen. En ja ik weet dat ik een computernoob ben (reacties voor zijn) en ik wil een apple kopen omdat ik er altijd goede dingen over hoor van mensen die zo'n ding hebben.
Ja
Je krijgt er een compleet pakket bij voor het beheren van je muziek, foto's, video, software om video te bewerken en zelfs muziek te maken. Maar nee, Office zit er niet gratis bij.
Ja, je hebt een OS X versie van Limewire
Wat mij opviel is dat veel software freeware is. En de rest is zeer goedkoop
Je hebt daar een jaar de tijd voor, ik zou gewoon even afwachten op verhalen van falende Macbooks, en het anders het laten voor wat het is
Ja, Apple is verslavend. Binnen twee weken had ik al een keyboard, adapter kabeltje e.d.
Tot nu toe ben ik dat nog niet tegengekomen. Sterker nog: Op de HU hebben windows-gebruikers een programmatje nodig wat bij OS X gewoon ingebouwd zit!"
[b]OS X heeft op zijn hoogst 2 a 3 virussen, die niet gevaarlijk zijn

Als je met Word aan de slag gaat, en bv. ook Excel, raad ik 1GB aan
Ik niet
Zelfs beter dan met Windows

En ik ben ook niet te lui om dit soort dingen zelf op te zoeken maar dit soort informatie vind je niet zo snel op internet, daarom vraag ik het aan mensen die mogelijk zelf ervaring hebben met een mac. Voor serieuze reacties alvast bedankt.
pi_41812565
Bedankt allemaal.
  donderdag 14 september 2006 @ 21:44:46 #9
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_41815754
er zit volgens mij wel iets van een office programma op de mac toch? ik had bij mijn mac een spreadsheed programma en een tekstverwerk programma.. mgoed word werkt gewoon makkenlijker
OOЯ
pi_41815803
Een MacBook aanschaffen is een van de betere besluiten van de laatste 20 jaar in mijn leven.
pi_41819056
quote:
Op donderdag 14 september 2006 21:44 schreef oor het volgende:
er zit volgens mij wel iets van een office programma op de mac toch? ik had bij mijn mac een spreadsheed programma en een tekstverwerk programma.. mgoed word werkt gewoon makkenlijker
Bij de MacBook wordt Word enzo meegeleverd maar dit kun je maar 30 dagen gebruiken, zo'n trial meuk maar je kan Office gewoon voor je Mac kopen
Bram! Boterham!
  donderdag 14 september 2006 @ 23:37:48 #12
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_41820402
quote:
Op donderdag 14 september 2006 20:14 schreef ChOas het volgende:

Ik zou zelf zeggen 'nee'
Ik zou 'ja' zeggen. De PowerBook van m'n collega was meer dan een jaar oud en kreeg kuren (1 geheugenslot dood, witte vlekken in het scherm). Viel dankzij dat protection plan toch binnen de garantie. Neemt niet weg dat je ook met zo'n plan je notebook voor lange tijd kwijt bent voor reparatie (in zijn geval een week of zes).

Voor tekstverwerking etc kun je natuurlijk ook gewoon OpenOffice gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')