Nou, ooit werkte ik op het "kantoor" (lees: hok) van een winkelketen waar men pc's verkoopt.
Om wat afwisseling te hebben en "in touch"
![]()
te komen met het product heb ik ook weleens een paar dagen achter de kassa gestaan.
Toen kwam er een klant met een defecte pc, en ik moest de technische dienst erbij roepen...
Nu had ik natuurlijk wel eerder gezien hoe dat ging. Je drukt op de bel onder de toonbank en je wacht.
Dat deed ik dus ook, beetje vaag want het knopje ging niet terug. Toen maar eens mijn collega erbij geroepen en gezegd dat het knopje niet terug veerde en mijn collega van de technische dienst maar niet kwam... waarop mijn collega dus witbleek werd.
collega: "Dat meen je niet!"
ik: "ehm, jawel... ik ben redelijk serieus. Is er iets dan?"
collega: "ja, je hebt volgens mij het overvalalarm geactiveerd"
ik: "hehe, leuke grap man! geh, die's goed man! whehehe woehaha111
![]()
"
not completely true... want ik had inderdaad het overvalalarm geactiveerd. Iedereen ineens in de stress, we moesten een code intikken om het alarm op te heffen, maar die was natuurlijk nergens te vinden.
Vervolgens werden we door de alarmcentrale gebeld (lekker handig ook tijdens een "overval"
![]()
) en moesten we ook een bepaalde procedure doorlopen.
Maar de verantwoordelijke bedrijfsleider wist natuurlijk van geen enkele procedure af, dus het gevolg was dat in ca. 10 minuten de hele straat afgezet was en er gewapende pliesies verdekt opgesteld stonden.
Tja, en na een paar minuten kwam er een agent naar binnen om polshoogte te nemen. Ik was het niet meneer!
'Een nederlaag is onvermijdelijk als je uitgangspunt is het spel te winnen, in plaats van te voorkomen dat je het verliest' (John von Neumann)