Supermarkt:
- Was bezig met een steekwagen met veel te veel kratten frisdrank er op (praat nu over 1985, in die tijd waren er nog géén PET flessen, alles zat nog in ZWARE glazen flessen). Rij over de drempel van het magazijn de winkelruimte in,
knakt het blad van de steekwagen omlaag gewoon overbelast. Gevolg: gigantische zooi...
Schoonmaken.
- Haastklus: vloer moest in de was gezet worden. Terwijl ik aan het vegen was was een collega aan de andere kant al bezig om de vloer in de was te zetten. Door een gebrekkige coordinatie veeg ik míjn stof in zíjn kleverige waslaag. Collega
![]()
, ik
![]()
Winkel:
- Kassa moest verplaatst worden, ik zou even een verlengsnoertje leggen. Had in mijn enthousiasme alvast de stekker ingestoken en daarna pas de contrastekker gemonteerd. Heb ik nog een paar fraaie brandwonden aan over gehouden.
- Vrachtwagen uitladen: rolcontainer vol kerstballen valt van de laadklep af. Er was er letterlijk niet één meer heel
- Rolcontainers stonden om-en-om (een recht, een op zijn kop er in) opgeslagen. Als we er eentje nodig hadden dan smeten we het bovenste ding er af, daarna even een stapje achteruit. Helaas haakte de spanband vast en donderde de hele stapel om. Zat ik met mijn arm tussen, heb nu nog littekens op mijn pols.
- Bezorgen in 020: een bank naar 3hoog achter takelen. Waren maar met zijn tweeen en de bank moest over het zonnescherm van een winkel aan de straat heen. Winkelier wilde het scherm niet binnnenhalen waardoor ik met zowel het hijstouw als het stuurtouw in de weer moest. Gevolg: zonnescherm bijna van de gevel afgeramd
- Met vrachtlift regelmatig op -1,5 en +4,5 gezeten, terwijl er maar deuren van -1 tot +4 waren. (Niet echt een blunder, gewoon een slechte lift)
Laboratorium.
- Dure machine ondergeknoeid met koningswater waarin edelmetalen opgelost waren. Na schoonmaken een paar fraaie kleurige vlekken op de buitenkant, viel verder wel mee.
- Door falende pomp mezelf onder het fosforzuur gespoten. De eerste en enige keer dat ik onder een nooddouche gestaan heb.
- Koelwaterslang los: paar cm water op de vloer (en het was een behoorlijk groot laboratorium!)
- Pindakaas voor onderzoek 50% verdunnen met water in een blender. Helaas zat het deksel los en konden we het plafond gaan dweilen.
Groot bankbedrijf, IT functie
- Met ongelukkig SQL statement een zeer grote tabel uitroeien waarvan geen backup bleek te zijn. Ging weliswaar om een test-DB, maar toch. Voelde me overigens niet erg schuldig: hadden ze maar een backup moeten hebben
Huidige IT functie (industriele omgeving)
- Meerdere malen kritische systemen op foute en ongelukkige momenten rebooten, netwerkswitches platgooien etc. (Te mijner verdediging: degenen die er last van hebben hebben hun werkzaamheden dan niet aangemeld).
Er is vast nog wel meer, maar dit komt nu even bovenborrelen.