abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43732826
quote:
Op maandag 20 november 2006 22:30 schreef P-Style het volgende:
Ik zeg van wel, maar aangezien je, zoals je zelf al aangeeft, je HD-recorder toch gebruikt om tv-uitzendingen op te nemen (en vervolgens weer te geven) zul je het daarbij niet zo merken. Bij de PS2 is het al een stuk duidelijk merkbaar.
Ik kan het allicht eens proberen, zo duur is zo'n kabeltje ook niet.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_43795497
Ik heb vandaag topspin2 gekocht. Stop m in de xbox en dat ding zegt dat ik van Pal50 naar Pal60 moet overschakelen anders doet ie t niet. Dus ik naar display en settings, staat ie al op Pal60. Ik snap er dus niks van waarom die het niet doet. Iemand een idee?

Gebruik een HDTV, misschien ligt t daaraan?
pi_43811475
Dan kan je TV het waarschijnlijk niet aan. Is je TV wel goed ingesteld?
pi_43821248
Iemand nog tips voor een goede kwaliteit RGB scartkabel?

-edit-

Laat maar, QED AV2110 besteld

[ Bericht 58% gewijzigd door Strolie75 op 23-11-2006 17:17:41 ]
pi_43825710
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:09 schreef Strolie75 het volgende:
Iemand nog tips voor een goede kwaliteit RGB scartkabel?

Laat maar, QED AV2110 besteld
QED is niet het minste merk inderaad. Maar ik dacht eigenlijk dat je juist je PS2 via RGB scart zou aansluiten.
pi_43826970
quote:
Op donderdag 23 november 2006 17:32 schreef P-Style het volgende:
QED is niet het minste merk inderaad. Maar ik dacht eigenlijk dat je juist je PS2 via RGB scart zou aansluiten.
Neej, ik heb via via een component kabel geregeld, maar de beeldkwaliteit is niet echt super. Ik denk dat ik het bij de 360 en de Wii ga houden.
pi_43842058
quote:
Op donderdag 23 november 2006 18:18 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Neej, ik heb via via een component kabel geregeld, maar de beeldkwaliteit is niet echt super. Ik denk dat ik het bij de 360 en de Wii ga houden.
pi_43842066
Het blijft een feit, welke TV je ook koopt: je hebt altijd te weinig ingangen
pi_43842090
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 07:17 schreef Strolie75 het volgende:
Het blijft een feit, welke TV je ook koopt: je hebt altijd te weinig ingangen
Ik heb er geen last van hoor gijs
pi_43842113
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 07:22 schreef -Struikrover- het volgende:
Ik heb er geen last van hoor gijs
Teveel apparaten Gijs...

Maar als de HDMI kabel er eindelijk voor de 360 komt zit ik goed.
pi_43842253
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 07:28 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Teveel apparaten Gijs...

Maar als de HDMI kabel er eindelijk voor de 360 komt zit ik goed.
Die geeft bijna geen kwaliteitsverbetering hey. Die zit op componenet zit op 90% van HDMI ofzo
pi_43842278
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 07:54 schreef -Struikrover- het volgende:
Die geeft bijna geen kwaliteitsverbetering hey. Die zit op componenet zit op 90% van HDMI ofzo
Gaat me niet om de kwaliteit, maar ik heb een HDMI ingang waar ik niks mee doe, en dan kan de Wii straks via compontents.
pi_43842285
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 07:58 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Gaat me niet om de kwaliteit, maar ik heb een HDMI ingang waar ik niks mee doe, en dan kan de Wii straks via compontents.
Ga je nog dig tv halen ?
pi_43842305
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 07:59 schreef -Struikrover- het volgende:
Ga je nog dig tv halen ?
Ik denk het niet, zoveel TV kijk ik eigenlijk niet. Plus:
  • Weer een kastje met kabels.
  • Zappen via zo'n kastje.
  • Nog meer baggerzenders.

Ik wacht totdat er een ruimer aanbod van HD-televisie is.
  • "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_43873550
    Heel intressant topic, hele goeie openingspost ook

Ik denk er al een tijdje aan om een lcd te kopen voor het hd gebeuren, probleem is alleen dat ik niet al te lang geleden een nieuwe 'gewone'' breedbeeld tv heb gekocht. Na het lezen in dit topic denk ik dat ik toch maar een poosje wacht en er LCD's met meerdere HDMI ingangen zijn en HDMI gewoon wat meer de standaard is want dan moeten er natuurlijk ook HD dvd's gekeken worden met 7.1 sound erbij Tis best lastig kiezen omdat het nu allemaal nog zo in ontwikkeling is allemaal vind ik
      zaterdag 25 november 2006 @ 09:30:17 #266
    12888 Skull-splitter
    your selection of the finest
    pi_43873588
    Mjah, ik snap de hele HDMI-hype niet helemaal... Geluid moet uiteindelijk toch uit mijn surroundset komen (glad about that) en het beeld is nagenoeg hetzelfde met HDMI...
    I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
    Steam: Skullsplitter
    Origin-naam:013skullsplitter
    pi_43873624
    quote:
    Op zaterdag 25 november 2006 09:30 schreef Skull-splitter het volgende:
    Mjah, ik snap de hele HDMI-hype niet helemaal... Geluid moet uiteindelijk toch uit mijn surroundset komen (glad about that) en het beeld is nagenoeg hetzelfde met HDMI...
    Volledig digitaal en geen kwaliteit verlies en als het de nieuwe standaard word wacht ik nog wel even tot ie helemaal in en goed verkrijgbaar is
    pi_43875503
    Zolang HDMI nog zo beroerd werkt (zie bijv. de samsung HD-Decoder voor digitale TV), blijf ik zoveel mogelijk via component aansluiten.
    Scheren is voor schapen!
    pi_43879574
    Het staat allemaal nog in de kinderschoenen, lossen ze in de loop van tijd wel op

Ik ga langzamerhand maar een beetje sparen voor een hd-dvd thuisbioscoop, zal wel genieten worden als je films thuis in 1080p kan kijken met 7.1 geluid, ik ben al meer te tevreden met me goedkope 5.1 geluid bij me dvd's, jammer dat de nintendo wii geen gebruik maakt van HD maar via component zal het er ongetwijfeld ook goed uit zien
    pi_43881043
    quote:
    Op zaterdag 25 november 2006 09:30 schreef Skull-splitter het volgende:
    Ik ben maar wat blij met HDMI als nieuwe standaard voor AV-verbindingen tussen apparaten. Voor het beeld, omdat het de omslachtige en onnodige vertaalslag van "digitaal -> analoog -> digitaal" elimineert.

Maar zeker ook voor het geluid, juist voor de toekomstige AV-receivers, omdat het tot nog toe de enige manier is om 8 geluidskanalen van hoge kwaliteit ongecomprimeerd te transporteren. Want ook hier wordt een onnodige vertaalslag geelimineerd, namelijk die van "real time berekend surround geluid -> gecomprimeerd naar Dolby Digital -> gedecodeerd in de AV-receiver/versterker". De hele reden dat de ouwe Xbox en de Xbox360 Dolby Digital gebruiken voor 5.1 bij games is simpelweg omdat S/PDIF te weinig bandbreedte heeft voor 6 of meer ongecomprimeerde geluidskanalen.

Dit alles over een kabeltje die je via je receiver kan doorlussen naar je tv. En niet te vergeten het simpele kleine USB-achtige stekkertje, waarmee lompe gammele stekkers als SCART ook tot het verleden behoren.
    pi_43883762
    quote:
    Op zaterdag 25 november 2006 16:30 schreef P-Style het volgende:
    -knip-
    Zijn er al LCD tv's met (meerdere) HDMI aansluitingen?
    pi_43884761
    quote:
    Op zaterdag 25 november 2006 18:23 schreef Manie_Riets het volgende:
    Zijn er al LCD tv's met (meerdere) HDMI aansluitingen?
    Veel van de duurdere grotere TV's hebben al 2 HDMI ingangen. Maar zelf zit ik eigenlijk meer te wachten op de receivers/versterkers met meerdere HDMI ingangen.
      zaterdag 25 november 2006 @ 20:38:20 #273
    12888 Skull-splitter
    pi_43887547
    quote:
    Op zaterdag 25 november 2006 16:30 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ik ben maar wat blij met HDMI als nieuwe standaard voor AV-verbindingen tussen apparaten. Voor het beeld, omdat het de omslachtige en onnodige vertaalslag van "digitaal -> analoog -> digitaal" elimineert.

Maar zeker ook voor het geluid, juist voor de toekomstige AV-receivers, omdat het tot nog toe de enige manier is om 8 geluidskanalen van hoge kwaliteit ongecomprimeerd te transporteren. Want ook hier wordt een onnodige vertaalslag geelimineerd, namelijk die van "real time berekend surround geluid -> gecomprimeerd naar Dolby Digital -> gedecodeerd in de AV-receiver/versterker". De hele reden dat de ouwe Xbox en de Xbox360 Dolby Digital gebruiken voor 5.1 bij games is simpelweg omdat S/PDIF te weinig bandbreedte heeft voor 6 of meer ongecomprimeerde geluidskanalen.

Dit alles over een kabeltje die je via je receiver kan doorlussen naar je tv. En niet te vergeten het simpele kleine USB-achtige stekkertje, waarmee lompe gammele stekkers als SCART ook tot het verleden behoren.
    Mjah, leuk en aardig, maar mijn receiver wordt voorlopig niet vervangen, hooguit mijn TV. En dan blijft enkel over dat het volledig digitaal blijft, de rest is dan redelijk irelevant... s/PDIF heeft trouwens genoeg bandbreedte, echter zitten we met het probleem dat er gewoon te weinig dingen zijn die echt 7.1 zijn...
    pi_43888586
    Denk dat het kwa 7.1 wel toe zal gaan nemen wanneer hd-dvd en blueray wat meer gangbaar zijn maar goed tis nog wel ff wachten daarop
      zaterdag 25 november 2006 @ 21:37:42 #275
    12888 Skull-splitter
    pi_43889589
    quote:
    Op zaterdag 25 november 2006 21:05 schreef Manie_Riets het volgende:
    Denk dat het kwa 7.1 wel toe zal gaan nemen wanneer hd-dvd en blueray wat meer gangbaar zijn maar goed tis nog wel ff wachten daarop
    Mjah, ik vind 5.1 echt wel prima eigenlijk... Meer kan ik gewoon niet fatsoenlijk kwijt...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')