Ik kan het allicht eens proberen, zo duur is zo'n kabeltje ook niet.quote:Op maandag 20 november 2006 22:30 schreef P-Style het volgende:
Ik zeg van wel, maar aangezien je, zoals je zelf al aangeeft, je HD-recorder toch gebruikt om tv-uitzendingen op te nemen (en vervolgens weer te geven) zul je het daarbij niet zo merken. Bij de PS2 is het al een stuk duidelijk merkbaar.
QED is niet het minste merk inderaad.quote:Op donderdag 23 november 2006 15:09 schreef Strolie75 het volgende:
Iemand nog tips voor een goede kwaliteit RGB scartkabel?
Laat maar, QED AV2110 besteld
Neej, ik heb via via een component kabel geregeld, maar de beeldkwaliteit is niet echt super. Ik denk dat ik het bij de 360 en de Wii ga houden.quote:Op donderdag 23 november 2006 17:32 schreef P-Style het volgende:
QED is niet het minste merk inderaad.Maar ik dacht eigenlijk dat je juist je PS2 via RGB scart zou aansluiten.
quote:Op donderdag 23 november 2006 18:18 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Neej, ik heb via via een component kabel geregeld, maar de beeldkwaliteit is niet echt super. Ik denk dat ik het bij de 360 en de Wii ga houden.
Ik heb er geen last van hoor gijsquote:Op vrijdag 24 november 2006 07:17 schreef Strolie75 het volgende:
Het blijft een feit, welke TV je ook koopt: je hebt altijd te weinig ingangen
Teveel apparaten Gijs...quote:Op vrijdag 24 november 2006 07:22 schreef -Struikrover- het volgende:
Ik heb er geen last van hoor gijs
Die geeft bijna geen kwaliteitsverbetering hey. Die zit op componenet zit op 90% van HDMI ofzoquote:Op vrijdag 24 november 2006 07:28 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Teveel apparaten Gijs...
Maar als de HDMI kabel er eindelijk voor de 360 komt zit ik goed.
Gaat me niet om de kwaliteit, maar ik heb een HDMI ingang waar ik niks mee doe, en dan kan de Wii straks via compontents.quote:Op vrijdag 24 november 2006 07:54 schreef -Struikrover- het volgende:
Die geeft bijna geen kwaliteitsverbetering hey. Die zit op componenet zit op 90% van HDMI ofzo![]()
Ga je nog dig tv halen ?quote:Op vrijdag 24 november 2006 07:58 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Gaat me niet om de kwaliteit, maar ik heb een HDMI ingang waar ik niks mee doe, en dan kan de Wii straks via compontents.
Ik denk het niet, zoveel TV kijk ik eigenlijk niet. Plus:quote:Op vrijdag 24 november 2006 07:59 schreef -Struikrover- het volgende:
Ga je nog dig tv halen ?
Volledig digitaal en geen kwaliteit verlies en als het de nieuwe standaard word wacht ik nog wel even tot ie helemaal in en goed verkrijgbaar isquote:Op zaterdag 25 november 2006 09:30 schreef Skull-splitter het volgende:
Mjah, ik snap de hele HDMI-hype niet helemaal... Geluid moet uiteindelijk toch uit mijn surroundset komen (glad about that) en het beeld is nagenoeg hetzelfde met HDMI...
Ik ben maar wat blij met HDMI als nieuwe standaard voor AV-verbindingen tussen apparaten.quote:Op zaterdag 25 november 2006 09:30 schreef Skull-splitter het volgende:
Mjah, ik snap de hele HDMI-hype niet helemaal... Geluid moet uiteindelijk toch uit mijn surroundset komen (glad about that) en het beeld is nagenoeg hetzelfde met HDMI...
Zijn er al LCD tv's met (meerdere) HDMI aansluitingen?quote:Op zaterdag 25 november 2006 16:30 schreef P-Style het volgende:
-knip-
Veel van de duurdere grotere TV's hebben al 2 HDMI ingangen. Maar zelf zit ik eigenlijk meer te wachten op de receivers/versterkers met meerdere HDMI ingangen.quote:Op zaterdag 25 november 2006 18:23 schreef Manie_Riets het volgende:
Zijn er al LCD tv's met (meerdere) HDMI aansluitingen?
Mjah, leuk en aardig, maar mijn receiver wordt voorlopig niet vervangen, hooguit mijn TV. En dan blijft enkel over dat het volledig digitaal blijft, de rest is dan redelijk irelevant... s/PDIF heeft trouwens genoeg bandbreedte, echter zitten we met het probleem dat er gewoon te weinig dingen zijn die echt 7.1 zijn...quote:Op zaterdag 25 november 2006 16:30 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik ben maar wat blij met HDMI als nieuwe standaard voor AV-verbindingen tussen apparaten.Voor het beeld, omdat het de omslachtige en onnodige vertaalslag van "digitaal -> analoog -> digitaal" elimineert.
Maar zeker ook voor het geluid, juist voor de toekomstige AV-receivers, omdat het tot nog toe de enige manier is om 8 geluidskanalen van hoge kwaliteit ongecomprimeerd te transporteren. Want ook hier wordt een onnodige vertaalslag geelimineerd, namelijk die van "real time berekend surround geluid -> gecomprimeerd naar Dolby Digital -> gedecodeerd in de AV-receiver/versterker". De hele reden dat de ouwe Xbox en de Xbox360 Dolby Digital gebruiken voor 5.1 bij games is simpelweg omdat S/PDIF te weinig bandbreedte heeft voor 6 of meer ongecomprimeerde geluidskanalen.
Dit alles over een kabeltje die je via je receiver kan doorlussen naar je tv. En niet te vergeten het simpele kleine USB-achtige stekkertje, waarmee lompe gammele stekkers als SCART ook tot het verleden behoren.
Mjah, ik vind 5.1 echt wel prima eigenlijk... Meer kan ik gewoon niet fatsoenlijk kwijt...quote:Op zaterdag 25 november 2006 21:05 schreef Manie_Riets het volgende:
Denk dat het kwa 7.1 wel toe zal gaan nemen wanneer hd-dvd en blueray wat meer gangbaar zijn maar goed tis nog wel ff wachten daarop
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |