Ik heb ooit eentje een klap op zijn smoel gegeven dat-ie achterover sloeg.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:15 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Dat ging bij mij dus fout.........op een geven moment vlogen de stoelen en tafels door de klas omdat ik alles opkropte en dan opeens los liet...............vonden ze alleen maar leuk..............
Ach ja, kunnen we geen Lesbeau Knokploeg maken?quote:Op woensdag 13 september 2006 16:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb ooit eentje een klap op zijn smoel gegeven dat-ie achterover sloeg.Lullig was wel dat ik er veel erger van schrok dan die klier.
Desondanks is het toen wel een weekje rustig geweest.
Op termijn had het dan weinig effect, dat was dan wel weer jammer.
Dit is een hele mooie TT, slaat perfect terug op de laatste paar pagina's in het oude topicquote:Op woensdag 13 september 2006 16:25 schreef Tha_Erik het volgende:
Tevens sorry voor de TT, maar ik kon even niks anders lesbeau-gerelateerds en actueels vinden.
Hij's meer dan toepasselijk hoorquote:Op woensdag 13 september 2006 16:25 schreef Tha_Erik het volgende:
Tevens sorry voor de TT, maar ik kon even niks anders lesbeau-gerelateerds en actueels vinden.
Geduldquote:Op woensdag 13 september 2006 16:26 schreef Chowi het volgende:
Waar 's de OP?
Ik moet 'm er nog inzetten.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:26 schreef Chowi het volgende:
Waar 's de OP?
Mjah, maar normaal gesproken ben ik niet zo gewelddadig hoor.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:24 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Ach ja, kunnen we geen Lesbeau Knokploeg maken?
Excuus. Ik ben gewend dat de OP er altijd meteen in staat.quote:
Ja, ik ben bij mijn overgang van de vierde naar de vijfde van profiel gewesseld (e&m >>c&m) en toen in een veel leukere klas gekomen. Maar in deze muzieklessen is het geklusterd en juist de mensen die me belachelijk maakten kwamen uit mijn oude klasquote:Op woensdag 13 september 2006 16:27 schreef maedel het volgende:
Coole titel!
Ik weet nog steeds niet wat de juiste methode tegen het pesten is.
Zelf ben ik mijn hele lagere- en middelbare schooltijd gepest.
Soms denk ik wel eens dat ik meteen de eerste keer diegene een klap voor z'n/haar bek had moeten geven. Maar of dat werkt, kweenie. Bij mij was het toch best wel een heel grote groep.
Het rottige is dat je er elke dag heen moet, anders zou ik zeggen "tijd uitzitten en weten dat je er later beter van wordt".
@Erik, ben je een keer van school/klas gewisseld? Las ik dat nou ergens?
Hmm ook buiten gesloten enzo?quote:Op woensdag 13 september 2006 16:28 schreef NanKing het volgende:
Wat een hoop mensen die gepest zijn hier
Ik werd nooit gepest
gewoon genegeerd![]()
Kan wel eens opluchten iemand een ram verkopen....quote:Op woensdag 13 september 2006 16:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
Mjah, maar normaal gesproken ben ik niet zo gewelddadig hoor.
Zijn er meer lessen waar die bimbo's ook komen? Hoe reageerde je nieuwe klasgenoten er eik op?quote:Op woensdag 13 september 2006 16:29 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, ik ben bij mijn overgang van de vierde naar de vijfde van profiel gewesseld (e&m >>c&m) en toen in een veel leukere klas gekomen. Maar in deze muzieklessen is het geklusterd en juist de mensen die me belachelijk maakten kwamen uit mijn oude klas.
Njah het luchtte wel op, al schrok ik me wel dood.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:29 schreef soapie het volgende:
[..]
Kan wel eens opluchten iemand een ram verkopen....![]()
Ik heb alleen met ze te maken bij muziek, maar in die klas zitten gelukkig meer mensen waarmee ik het wel goed kan vinden en die tenminste wel respectvol kunnen luisteren naar anderen.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zijn er meer lessen waar die bimbo's ook komen? Hoe reageerde je nieuwe klasgenoten er eik op?
Ik normaal ook niet..............Maar niemand komt aan Erik, of iemand anders hiero.............quote:Op woensdag 13 september 2006 16:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
Mjah, maar normaal gesproken ben ik niet zo gewelddadig hoor.
Als ik terug denk aan sommige schooljaren (basisschool vooral), ben ik een geest verschijning geweestquote:
Okay het is dus gelukkig niet de hele dag, aan de andere kant is de muziekles zo ook niet echt iets om naar uit te kijken................quote:Op woensdag 13 september 2006 16:31 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik heb alleen met ze te maken bij muziek, maar in die klas zitten gelukkig meer mensen waarmee ik het wel goed kan vinden en die tenminste wel respectvol kunnen luisteren naar anderen.
Met een beetje geluk loopt het dan verder los, en heb je niet al teveel last van die apen.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:31 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik heb alleen met ze te maken bij muziek, maar in die klas zitten gelukkig meer mensen waarmee ik het wel goed kan vinden en die tenminste wel respectvol kunnen luisteren naar anderen.
Dat is schattig en volwassen.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:31 schreef NanKing het volgende:
[..]
Als ik terug denk aan sommige schooljaren (basisschool vooral), ben ik een geest verschijning geweest.
Het was heel raar, nooit echt in die zin gepest maar ik vond gewoon geen aansluiting.
Het was ook niet cool om leren leuk te vinden enzo natuurlijk.
Hmmm zeg maar gewoon bijna een andere wereld leefde je in?quote:Op woensdag 13 september 2006 16:31 schreef NanKing het volgende:
[..]
Als ik terug denk aan sommige schooljaren (basisschool vooral), ben ik een geest verschijning geweest.
Het was heel raar, nooit echt in die zin gepest maar ik vond gewoon geen aansluiting.
Het was ook niet cool om leren leuk te vinden enzo natuurlijk.
Ja.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hmmm zeg maar gewoon bijna een andere wereld leefde je in?
Uit het zich bij jou ook in onzekerheid, wantrouwen en paranoia?quote:Op woensdag 13 september 2006 16:35 schreef wonderer het volgende:
Ik ben ook behoorlijk gepest vroeger en dat heeft eigenlijk nog best invloed op me nu, maar ik vind wel dat ik er beter ben uitgekomen.
En hoe reageert je leraar hieropquote:Op woensdag 13 september 2006 16:31 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dan mis je al snel aansluiting inderdaad.. Is dat later eigenlijk veranderd?quote:Op woensdag 13 september 2006 16:35 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ja.
Maar bij ons thuis werd lezen, denken en dat soort dingen ook heel erg gestimileerd.
Bij veel mensen bij mij op school was dat gewoon niet zo.
Die was zich zeer geconcentreerd door de pianopartij aan het worstelen. En natuurlijk doen die gasten het zo dat het de leraar niet opvalt.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:36 schreef Stroekie het volgende:
[..]
En hoe reageert je leraar hierop
Spreekt hij die bimbo's erop aan, of heeft hij weer niets gezien ?
Faalangst (hoewel ik eerder denk dat dat meer een reden is dan een oorzaak van het pesten) en er staan een paar stevige muren om mijn ziel/brein/hart heen.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Uit het zich bij jou ook in onzekerheid, wantrouwen en paranoia?
De laatste paar is het wel beter geworden.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dan mis je al snel aansluiting inderdaad.. Is dat later eigenlijk veranderd?
Maar denk je dat het nog zinvol is om hier eens met hem over te praten, of met je mentor? of zou dat de zaak alleen maar verergeren als ze dat via via te horen krijgen ?quote:Op woensdag 13 september 2006 16:38 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Die was zich zeer geconcentreerd door de pianopartij aan het worstelen. En natuurlijk doen die gasten het zo dat het de leraar niet opvalt.
Is die faalangst dat je bang bent om belachelijk gemaakt te worden/minderwaardig bevonden te worden?quote:Op woensdag 13 september 2006 16:39 schreef wonderer het volgende:
[..]
Faalangst (hoewel ik eerder denk dat dat meer een reden is dan een oorzaak van het pesten) en er staan een paar stevige muren om mijn ziel/brein/hart heen.
quote:Op woensdag 13 september 2006 16:39 schreef NanKing het volgende:
[..]
De laatste paar is het wel beter geworden.
Dat heb ik zelf ook wel, maar ik zie het ook wel als een voordeel. Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft overigens.quote:Maar ik ben sws echt een einzelganger, ik weet niet of ik dat van nature ben of dat het zo gegroeied is uit bescherming voor mezelf.
Ik weet het nog niet. Het is wel zo dat het moment alweer voorbij is en het is niet iets wat zich steeds blijft herhalen. (hoop ik).quote:Op woensdag 13 september 2006 16:41 schreef Stroekie het volgende:
[..]
Maar denk je dat het nog zinvol is om hier eens met hem over te praten, of met je mentor? of zou dat de zaak alleen maar verergeren als ze dat via via te horen krijgen ?
Dat had ik zelf al ingevuld.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:47 schreef NanKing het volgende:
Ik zie nu dat daar nog een 'jaar' tussen moet.
De angst voor lul te staan, ja. Ik hou ook niet van telefoneren omdat ik bang ben dingen verkeerd te verstaan en dergelijke. En soms moet ik dingen vijftig keer controleren omdat ik bang ben iets vergeten te zijn.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:44 schreef Alicey het volgende:
[..]
Is die faalangst dat je bang bent om belachelijk gemaakt te worden/minderwaardig bevonden te worden?
Die muren zijn heel vervelend. Ik ben ze zelf wel voor een groot deel kwijt geraakt, al is het nog wel voor een klein stukje aanwezig.. Merk je zelf ergens verandering (verbetering/verslechtering), of is het al lang van hetzelfde?
Wat is denk je de relatie met die telefoon? Wel lastig dat je op die manier bijna obsessief allerlei dingen checkt..quote:Op woensdag 13 september 2006 16:55 schreef wonderer het volgende:
[..]
De angst voor lul te staan, ja. Ik hou ook niet van telefoneren omdat ik bang ben dingen verkeerd te verstaan en dergelijke. En soms moet ik dingen vijftig keer controleren omdat ik bang ben iets vergeten te zijn.
Je komt best open op me over inderdaad..quote:Ik merk eigenlijk niet zoveel van de muren en de meeste anderen ook niet, omdat ik toch erg open lijk over dingen die me persoonlijk raken. Ik functioneer er prima mee en het staat mijn relatie(s) niet in de weg.
Hmmja irritant he?quote:
Nee!quote:Op woensdag 13 september 2006 17:01 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hmmja irritant he?
Ik ben altijd heel erg nieuwsgierig. Ook ben ik soms zo onzeker dat ik alles vraag. Soms is vragen ook nog eens een manier van suggereren, waardoor ik de hele tijd vraag.![]()
Noodzakelijk kwaad? Ik weet niet precies wat je bedoelt. En dat obsessief valt wel mee hoor, maar ik heb van die buien...quote:Op woensdag 13 september 2006 16:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat is denk je de relatie met die telefoon? Wel lastig dat je op die manier bijna obsessief allerlei dingen checkt..
[..]
Je komt best open op me over inderdaad..
Ok, dan vraag ik er gewoon om.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:02 schreef NanKing het volgende:
[..]
Nee!
Vraag, ik vind het leuk
Op mij komt het over dat je veel interesse hebt in mensen.
quote:Op woensdag 13 september 2006 17:02 schreef NanKing het volgende:
[..]
Nee!
Vraag, ik vind het leuk
Op mij komt het over dat je veel interesse hebt in mensen.
Huh sorry? Ik geloof dat ik nu jou weer even niet begrijp.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:02 schreef wonderer het volgende:
[..]
Noodzakelijk kwaad? Ik weet niet precies wat je bedoelt. En dat obsessief valt wel mee hoor, maar ik heb van die buien...
Grappig, ik houd ook niet van mensenmassa's of drukte, en kan er ook niet tegen als ik het gevoel heb dat ik bekeken word of weet dat de mogelijkheid er is..quote:Gelukkig is mijn aanpassingsvermogen redelijk groot en vaak ga ik nieuwe situaties met opgeheven hoofd en vertrouwen tegemoet. Wat dat betreft ben ik de afgelopen twee jaar wel erg veranderd. Ik weet dat ik in veel verschillende groepen redelijk kan functioneren en zolang het niet superdruk is (ik ben bang voor mensenmassa's) en men niet te veel op me let, vind ik alles best.
Het lijkt me dat het je niet belemmert in ieder geval. Je zou natuurlijk sneller op iemand kunnen afstappen of ook in grote massa's iets doen, maar denk ook dat dat maar net de aard van het beestje moet zijn.quote:Ik zal in een groep mensen waar ik niemand ken niet snel op iemand anders afstappen, maar ik zou ook niet wegkruipen en me onzichtbaar proberen te maken. Ik probeer van elke situatie te genieten en er het beste van te maken.
Bovenstaande lijkt best open he?
quote:Op woensdag 13 september 2006 17:06 schreef wonderer het volgende:
[..]
ik durf mensen meestal niks te vragen, terwijl ik het WEL leuk vind als mensen mij dingen vraag, want ik praat wel graag over mezelf
Wat voor soort vragen doel je dan op?quote:Maar ik durf mensen dus niks te vragen omdat ik graag bijzondere vragen stel en niet van die dingen die iedereen al vraagt. En meestal krijg ik de dingen die ik wil weten toch wel te horen omdat ik wel goed kan luisteren en observeren.
Je vroeg wat ik dacht wat de relatie met de telefoon is... dat begreep ik nietquote:Op woensdag 13 september 2006 17:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Huh sorry? Ik geloof dat ik nu jou weer even niet begrijp.
[..]
Grappig, ik houd ook niet van mensenmassa's of drukte, en kan er ook niet tegen als ik het gevoel heb dat ik bekeken word of weet dat de mogelijkheid er is..
[..]
Het lijkt me dat het je niet belemmert in ieder geval. Je zou natuurlijk sneller op iemand kunnen afstappen of ook in grote massa's iets doen, maar denk ook dat dat maar net de aard van het beestje moet zijn.
Gewoon, dingen waarbij de ondervraagde denkt van "goh, daar heb je over nadacht/wat een leuke originele vraag" etc.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:11 schreef Alicey het volgende:
[..]Kennelijk is het dan sowieso interessant genoeg als er vraag naar is.
[..]
Wat voor soort vragen doel je dan op?
Ik heb zelf gemerkt dat open zijn nou net sterker maakt. Niemand kan meer je zwakke plek blootleggen, want dat heb je zelf al gedaan.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:12 schreef wonderer het volgende:
[..]
Als je te open bent, word je trouwens alleen maar op je zwakke plek gepakt door valse nichten, dus wat dat betreft...
Alles wat je zegt kan ooit tegen je gebruikt worden en elk vertrouwen kan beschaamd worden.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:24 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik heb zelf gemerkt dat open zijn nou net sterker maakt. Niemand kan meer je zwakke plek blootleggen, want dat heb je zelf al gedaan.
Sterker? Ik weet niet hoe je er sterker van wordt als je andere mensen de gelegenheid geeft een mes in je zwakke plek te steken.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:24 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik heb zelf gemerkt dat open zijn nou net sterker maakt. Niemand kan meer je zwakke plek blootleggen, want dat heb je zelf al gedaan.
Ja, waar.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:26 schreef NanKing het volgende:
[..]
Alles wat je zegt kan ooit tegen je gebruikt worden en elk vertrouwen kan beschaamd worden.
Ik weet niet of ik nou te ver ga, maar heb je een voorbeeld?quote:Op woensdag 13 september 2006 17:34 schreef wonderer het volgende:
[..]
Sterker? Ik weet niet hoe je er sterker van wordt als je andere mensen de gelegenheid geeft een mes in je zwakke plek te steken.
Over het algemeen is dat ook de manier om iemands vertrouwen te winnen. Geven en nemen.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:56 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind het altijd een heel fijn en speciaal gevoel als iemand zichzelf openstelt naar mij toe. Dan voel ik me echt gewaardeerd en dat ik vertrouwd wordt.
Ik heb op zich wel een perfect voorbeeld, maar dat is toch te privé voor hier.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:53 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik nou te ver ga, maar heb je een voorbeeld?
Whehe, succes.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:01 schreef NanKing het volgende:
Twist.
Ben bezig met die klaptop maar hij kut een beetje.
Ben nu weg naar een verjaardag.
Dat ben ik met haar eens. Geen bezorgde reactie krijgen is vaak prettig.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:02 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb een vriendin en die heeft me wel eens verteld dat ze het fijn vond dat ze alles altijd even aan me kwijt kon, als ze ergens mee zat. Gewoon het vertellen. Er was geen advies nodig, geen goede raad, geen reactie (al had ik die soms wel, natuurlijk). Maar het luchtte haar zo op dat ze het uitgesproken had, dat ze er echt beter van werd.
Waar ligt het dan aan als een opmerking fout valt?quote:Op woensdag 13 september 2006 18:05 schreef Tha_Erik het volgende:
Iemand kan mij vrij snel raken. Ik ben soms een beetje hypergevoelig. Maar vooral opmerkingen van vrienden die fout vallen raken me.
Ik zei ook tegen haar, "ik kan er natuulijk wel een waarde-ordeel over geven, en hoe ik over dat denk, maar uiteindelijk heb je daar niks aan. De keuzes die je maakt zijn je eigen, en die respecteer ik ongeacht of het nou de keuzes zijn die ik gemaakt zou hebben. Als je maar wel weet dat áls je enige hulp of iets dergelijks nodig heb, dan moet je het gewoon even zeggen."quote:Op woensdag 13 september 2006 18:05 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Dat ben ik met haar eens. Geen bezorgde reactie krijgen is vaak prettig.
Ik ga me dan namelijk schuldig voelen als iemand zich dan zorgen om me gaat maken.![]()
Je bent lief.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:09 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik zei ook tegen haar, "ik kan er natuulijk wel een waarde-ordeel over geven, en hoe ik over dat denk, maar uiteindelijk heb je daar niks aan. De keuzes die je maakt zijn je eigen, en die respecteer ik ongeacht of het nou de keuzes zijn die ik gemaakt zou hebben. Als je maar wel weet dat áls je enige hulp of iets dergelijks nodig heb, dan moet je het gewoon even zeggen."
Sommige dingen moet je gewoon niet op fora plempenquote:Op woensdag 13 september 2006 18:00 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Ik heb op zich wel een perfect voorbeeld, maar dat is toch te privé voor hier.
ME/CVS? Been there, done that, still wearing the t-shirt zal ik maar zeggenquote:Ik ben nu aan het leren om op school veel opener te zijn over m'n gezondheid en wat die constante vermoeidheid met me doet, dan kunnen zij me helpen.
Schiet me zojuist te binnen dat ik toen ik 14 was wel eens iets gedeeld heb met twee meisjes (gewoon een geheim, niet het bed dusquote:Maar er zijn ook andere dingen, zoals de neiging naar stoornissen (om het even cru te zeggen, verder houd ik het vaag), die ik niet met hun ga delen. Er zijn ook maar een paar mensen die op dat gebied meer van me weten en dat blijft zo.
Geloof me als ik uit ervaring zeg dat iemand je dan juist nog meer kan raken.
Oh, ik bedoelde bijvoorbeeld of je slechthorend bent en daarmee gepest bent ofzo..quote:Op woensdag 13 september 2006 17:12 schreef wonderer het volgende:
[..]
Je vroeg wat ik dacht wat de relatie met de telefoon is... dat begreep ik niet
Heb je ook dat wanneer je ergens mee bezig bent en je merkt dat iemand je op je vingers kijkt dat je stopt?quote:Als iemand me op mijn vingers kijkt, word ik nerveus. Ik hou dan ook niet van presenteren of iets in een massa zeggen waar iedereen me aankijkt. Ik bloos sowieso snel, maar ik heb geleerd me daar niks meer van aan te trekken, ik kan er niks aan doen, dus boeie.
Dat is denk ik wel zo. Mijn echte zwakke plekken ben ik zelf ook niet zo open over..quote:Als je te open bent, word je trouwens alleen maar op je zwakke plek gepakt door valse nichten, dus wat dat betreft...
Ah, op die manier.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:17 schreef wonderer het volgende:
Gewoon, dingen waarbij de ondervraagde denkt van "goh, daar heb je over nadacht/wat een leuke originele vraag" etc.
Hmm.. Je probeert een standaard vraag verpakt te stellen?quote:Als ik gewoon met mensen in gesprek ben, is het wel minder, maar bijvoorbeeld in het SCHtel topic... Daar wil ik toch wel echt mijn best doen om niet met de standaard vragen langs te komen, ook al is dat wel wat ik wil weten.
Check [HOMO] rond 17 december.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:53 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik nou te ver ga, maar heb je een voorbeeld?
Ik denk dat dat ook lastig is. Het kan pas als het geen zwakke plek meer voor je is (Een plek waar je echt hard geraakt kan worden). Dan kan er evengoed misbruik van gemaakt worden, maar dan kun je er boven staan.. Ik denk dat dat vooral bedoeld werd.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:34 schreef wonderer het volgende:
[..]
Sterker? Ik weet niet hoe je er sterker van wordt als je andere mensen de gelegenheid geeft een mes in je zwakke plek te steken.
Ik word ook vaak als praatpaal gebruikt, omdat ik a) te vertrouwen ben, b) nogal nuchter tegen dingen aankijk en c) ik soms nog wel bruikbaar advies geef ookquote:Op woensdag 13 september 2006 18:02 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb een vriendin en die heeft me wel eens verteld dat ze het fijn vond dat ze alles altijd even aan me kwijt kon, als ze ergens mee zat. Gewoon het vertellen. Er was geen advies nodig, geen goede raad, geen reactie (al had ik die soms wel, natuurlijk). Maar het luchtte haar zo op dat ze het uitgesproken had, dat ze er echt beter van werd.
Relativeer dat eensquote:Op woensdag 13 september 2006 18:05 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Ik ga me dan namelijk schuldig voelen als iemand zich dan zorgen om me gaat maken.![]()
Ik deel sommige dingen alleen met mezelf. Klinkt misschien wat raar, maar als ik een emotioneel probleem rationeel benader, heb ik al geen behoefte meer om het met iemand anders te bespreken, omdat die er nog minder aan kunnen doen dan ikzelf.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:12 schreef maedel het volgende:
[..]
Schiet me zojuist te binnen dat ik toen ik 14 was wel eens iets gedeeld heb met twee meisjes (gewoon een geheim, niet het bed dus), dat toch wel behoorlijk privé was, maar ik dacht dat ik vrienden was met hen. Later gingen ze me daarmee chanteren. Ik was net op weg mensen te leren vertrouwen, en dat werd toen weer helemaal afgebroken. Heeft vervolgens weer jaren geduurd voor ik dat weer een beetje durfde.
Nog steeds heb ik wel een "gezonde paranoïa" hoor![]()
Teruglezen kan altijd.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:25 schreef Twisted_fok het volgende:
Ik moet nu trouwens eigenlijk echt aan de slag voor school, maar het is me hier nu veel te interessant en nuttig.
Wordt ook aan gewerkt tegenwoordig, maar het blijft lastig.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:24 schreef NanKing het volgende:
[..]
Relativeer dat eens.
Het is echt hét voorbeeld van een low selfesteem hebben.
ik nog even aan 't opdrogen van een douche![]()
Nope. Ik baal gewoon als ik dingen verkeerd begrijp en dus een stomme opmerking terugmaak, waardoor andere mensen gaan lachen. En hier in Amerika is het nog erger, omdat je dus mensen aan de telefoon krijgt die slecht Engels spreken.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Oh, ik bedoelde bijvoorbeeld of je slechthorend bent en daarmee gepest bent ofzo..
[..]
Heb je ook dat wanneer je ergens mee bezig bent en je merkt dat iemand je op je vingers kijkt dat je stopt?
[..]
Dat is denk ik wel zo. Mijn echte zwakke plekken ben ik zelf ook niet zo open over..
Oh. In dat geval; Werken, trut!quote:Op woensdag 13 september 2006 18:27 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
@Erik![]()
Niet te lief gaan doen he.
Nee, ik ben niet bang om die vragen te stellen, ik kan ze alleen meestal niet bedenken, dus dan hou ik mijn mond maar.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ah, op die manier.Daar hoef je toch niet bang voor te zijn om die vragen te stellen?
[..]
Hmm.. Je probeert een standaard vraag verpakt te stellen?
Op zich herken ik hier ook wel een aantal dingen uit.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:27 schreef wonderer het volgende:
[..]
Nope. Ik baal gewoon als ik dingen verkeerd begrijp en dus een stomme opmerking terugmaak, waardoor andere mensen gaan lachen. En hier in Amerika is het nog erger, omdat je dus mensen aan de telefoon krijgt die slecht Engels spreken.
Ik heb ook een tijd gehad dat als ik iemand op straat hoorde lachen, ik dacht dat het om mij was. En nog steeds heb ik dat soms wel. Ik probeer me er niks van aan te trekken.
Het ergste is trouwens als je met iemand over straat loopt en je krijgt een opmerking naar je hoofd. Dan moet je tegenover je vriend/familielid met wie je dan bent net doen alsof het je niet raakt/alsof je het niet gehoord hebt enzo. Dat vind ik echt klote.
Vreselijk als dat op het moment gebeurt dat je net vertrouwen aan het herwinnen bent lijkt me.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:12 schreef maedel het volgende:
Later gingen ze me daarmee chanteren. Ik was net op weg mensen te leren vertrouwen, en dat werd toen weer helemaal afgebroken. Heeft vervolgens weer jaren geduurd voor ik dat weer een beetje durfde.
Nog steeds heb ik wel een "gezonde paranoïa" hoor![]()
Hierna komt de balans.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:23 schreef wonderer het volgende:
Af en toe behoorlijk lastig maar ik heb in ieder geval geleerd me dat soort dingen niet persoonlijk aan te trekken (al sla ik nu soms door naar de verkeerde kant, dat zelfs de problemen van mijn beste vrienden me soms geen moer meer boeien).
Ik heb dat zelf ook wel.. Ik ben anderen niet graag tot last, en zou me op die manier toch wel lastig voelen.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:24 schreef NanKing het volgende:
[..]
Relativeer dat eens.
Het is echt hét voorbeeld van een low selfesteem hebben.
ik nog even aan 't opdrogen van een douche![]()
Ik zoek toch vaak wel bevestiging bij anderen in dat geval.. Ook is het vaak zo dat ik iets rationeel prima kan handlen, maar toch behoefte heb om er over te praten. Niet om tot een oplossing te komen, want die heb ik dan zelf wel, maar gewoon om het kwijt te raken en te delen.. Gedeelde smart is halve smart denk ik.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:25 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik deel sommige dingen alleen met mezelf. Klinkt misschien wat raar, maar als ik een emotioneel probleem rationeel benader, heb ik al geen behoefte meer om het met iemand anders te bespreken, omdat die er nog minder aan kunnen doen dan ikzelf.
Zoals mijn zus zo mooi verkeerd zei: gedeelde smacht is halve smachtquote:Op woensdag 13 september 2006 18:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Gedeelde smart is halve smart denk ik.
Ja maar denk eens zo; jij vindt het toch ook niet erg als een ander iets zegt tegen jou? Of even advies vraagt, of even zijn hart stort?quote:Op woensdag 13 september 2006 18:32 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb dat zelf ook wel.. Ik ben anderen niet graag tot last, en zou me op die manier toch wel lastig voelen.
quote:Op woensdag 13 september 2006 18:34 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik vind het soms wel fijn als bijv. Erik 's avonds tijdens zijn dipje even tegen me aanklept.
Dan weet ik dat hij weet dat ik er voor hem ben.
Ah, ok.. Dat lijkt mij wel lastig. Nouja, ik maak best wel vaak een stomme opmerking.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:27 schreef wonderer het volgende:
Nope. Ik baal gewoon als ik dingen verkeerd begrijp en dus een stomme opmerking terugmaak, waardoor andere mensen gaan lachen. En hier in Amerika is het nog erger, omdat je dus mensen aan de telefoon krijgt die slecht Engels spreken.
Dat heb ik ook best vaak.. In ieder geval let ik altijd heel goed op tot ik verzekering heb dat het niet om mij is.quote:Ik heb ook een tijd gehad dat als ik iemand op straat hoorde lachen, ik dacht dat het om mij was. En nog steeds heb ik dat soms wel. Ik probeer me er niks van aan te trekken.
Dat heb ik zelf eigenlijk nooit zo meegemaakt.. Wat voor opmerkingen krijg jij dan naar je hoofd?quote:Het ergste is trouwens als je met iemand over straat loopt en je krijgt een opmerking naar je hoofd. Dan moet je tegenover je vriend/familielid met wie je dan bent net doen alsof het je niet raakt/alsof je het niet gehoord hebt enzo. Dat vind ik echt klote.
Ik denk dat ik je dan eerder verkeerd heb begrepen.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:28 schreef wonderer het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet bang om die vragen te stellen, ik kan ze alleen meestal niet bedenken, dus dan hou ik mijn mond maar.
Whehe. Ik heb juist het tegenovergestelde. Ik ben het waard om over in de rats te zittenquote:Op woensdag 13 september 2006 18:32 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb dat zelf ook wel.. Ik ben anderen niet graag tot last, en zou me op die manier toch wel lastig voelen.
Mjah, inderdaad. En zelf dan wel altijd klaar staan met een luisterend oor en dat dan wel vanzelfsprekend vinden.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:33 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh, met zo'n gevoel heb ik ook lang gekampt. Dat als je iemand iets vertelt, dat je dan het gevoel hebt dat je ze een last meegeeft. Want wie ben ik om anderen op te zadelen met mijn issues.
Ze is Hagenees?quote:Op woensdag 13 september 2006 18:34 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Zoals mijn zus zo mooi verkeerd zei: gedeelde smacht is halve smacht.
Jaquote:Op woensdag 13 september 2006 18:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
Mjah, inderdaad. En zelf dan wel altijd klaar staan met een luisterend oor en dat dan wel vanzelfsprekend vinden.
Neuh, Brabants, Eindhovens.quote:
Grote meid.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:37 schreef Twisted_fok het volgende:
Ik ben begonnen baas Erik.
Oh, ik heb al gereageerd voor ik dit las. Maar da's dus het hele idiote.. Op een of andere manier is het toch niet gelijk of niet hetzelfde ofzo..quote:Op woensdag 13 september 2006 18:34 schreef NanKing het volgende:
Ja maar denk eens zo; jij vindt het toch ook niet erg als een ander iets zegt tegen jou? Of even advies vraagt, of even zijn hart stort?
Ik heb dat zelf ook ja.. Maar toch andersom ben ik gek genoeg altijd bang dat ik lastig ben..quote:Ik vind het soms wel fijn als bijv. Erik 's avonds tijdens zijn dipje even tegen me aanklept.
Dan weet ik dat hij weet dat ik er voor hem ben.
Het geldt natuurlijk niet in elke situatie en voor iedereen altijd, maar over het algemeen genomen bedoel ik.
Dat schijnt iets typisch vrouwelijks te zijn... Daarom vragen vrouwen altijd aan hun vent "wat is er?" terwijl mannen denken "erover praten lost toch niks op, hou je klep, mens".quote:Op woensdag 13 september 2006 18:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik zoek toch vaak wel bevestiging bij anderen in dat geval.. Ook is het vaak zo dat ik iets rationeel prima kan handlen, maar toch behoefte heb om er over te praten. Niet om tot een oplossing te komen, want die heb ik dan zelf wel, maar gewoon om het kwijt te raken en te delen.. Gedeelde smart is halve smart denk ik.
Dan is je zelfvertrouwen op dat gebied okeequote:Op woensdag 13 september 2006 18:36 schreef wonderer het volgende:
[..]
Whehe. Ik heb juist het tegenovergestelde. Ik ben het waard om over in de rats te zitten
Precies, maar soms als mijn gesprekspartner dan veel vraagt, ben ik bang dat ze denken dat ik niet geinteresseerd ben en alleen maar over mezelf wil praten. Dat kap ik dan ook bewust af. En zelfs al WIL ik dat, natuurlijk vraag ik soms wel eens iets omdat ik er zelf op wil doorgaan, dan doe ik dat bewust niet. Ik vraag het wel, maar ik praat niet over mezelf.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik denk dat ik je dan eerder verkeerd heb begrepen.Maar wat je eerder zei, door te luisteren kom je ook heel veel te weten.
Hmmja.. heb je denk ik wel gelijk in.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:38 schreef wonderer het volgende:
Dat schijnt iets typisch vrouwelijks te zijn... Daarom vragen vrouwen altijd aan hun vent "wat is er?" terwijl mannen denken "erover praten lost toch niks op, hou je klep, mens".
Dat heb ik ook. Wanneer ik zelf geen oplossing kan vinden houd ik meestal ook stil, tenzij er iemand in de buurt is die gewoon kan luisteren. Iemand die oplossingsgericht is gaat dan nl. alle stappen herhalen die ik zelf ook al bedacht heb, en dat schiet niet op.quote:Dingen die me ECHT dwars zitten en waar toch geen oplossing voor is, daar praat ik niet over. Heeft geen zin. En ik heb al helemaal geen behoefte aan die "valse" bezorgdheid en sterkte gewens enzo. Het heeft alleen zin als ik wil dat mensen even rekening met mijn bui houden of zo.
Het nadeel van openminded-ness. Nooit van je eigen situatie uitgaan en altijd denken "ja, dat vind IK wel/niet prettig, maar dat wil niet zeggen dat een ander dat ook vindt".quote:Op woensdag 13 september 2006 18:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Oh, ik heb al gereageerd voor ik dit las. Maar da's dus het hele idiote.. Op een of andere manier is het toch niet gelijk of niet hetzelfde ofzo..
[..]
Ik heb dat zelf ook ja.. Maar toch andersom ben ik gek genoeg altijd bang dat ik lastig ben..
Ik weet intussen wel ongeveer wat ik aan mezelf heb, ja. Niet op alle vlakken, maar ik zit wel lekker in mijn vel.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dan is je zelfvertrouwen op dat gebied okee
En andersom ook, hè wij (althans, ik) ben er ook altijd voor mamma nannie.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:42 schreef NanKing het volgende:
Als jullie maar weten dat mamma Nannie er voor jullie is, dan is het goed.
Ik was vroeger extreem verlegen (en naief). Ik weet niet of het daarmee te maken heeft. Heel vroeger belde ik gewoon vreemde mensen op en ging ik tegen ze praten, dus waar het precies is misgegaan, weet ik ook niet.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:35 schreef Alicey het volgende:
Oh, ok.. Dat lijkt mij wel lastig. Nouja, ik maak best wel vaak een stomme opmerking.Heb je dat altijd al gehad?
Ik probeer het gewoon te negeren. Je doet er toch niks aan.quote:Dat heb ik ook best vaak.. In ieder geval let ik altijd heel goed op tot ik verzekering heb dat het niet om mij is.
Eerlijk gezegd... ik zou het neit weten. Ik verdring dat soort dingen geloof ikquote:Dat heb ik zelf eigenlijk nooit zo meegemaakt.. Wat voor opmerkingen krijg jij dan naar je hoofd?
Ik voel me zelf ook altijd een beetje ongemakkelijk als de nadruk teveel bij mezelf komt te liggen. Maar vaak zit er in de vraag al wel iets waarmee ik nieuwsgierig wordt en andersom kan vragen..quote:Op woensdag 13 september 2006 18:41 schreef wonderer het volgende:
Precies, maar soms als mijn gesprekspartner dan veel vraagt, ben ik bang dat ze denken dat ik niet geinteresseerd ben en alleen maar over mezelf wil praten. Dat kap ik dan ook bewust af. En zelfs al WIL ik dat, natuurlijk vraag ik soms wel eens iets omdat ik er zelf op wil doorgaan, dan doe ik dat bewust niet. Ik vraag het wel, maar ik praat niet over mezelf.
Het kan zijn dat je nu een heel gesprek hebt gemist..quote:Recent voorbeeld, ik wilde Bradley vertellen dat ik kut geslapen had, door te vragen of hij goed geslapen had. Maar dat vind ik stom dus dat heb ik niet gedaan, heb gewoon gezegd dat ik vanavond vroeg naar bed ga omdat ik nogal kort had geslapen.
Neu. Niet in zijn lunchtijdquote:Op woensdag 13 september 2006 18:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik voel me zelf ook altijd een beetje ongemakkelijk als de nadruk teveel bij mezelf komt te liggen. Maar vaak zit er in de vraag al wel iets waarmee ik nieuwsgierig wordt en andersom kan vragen..
[..]
Het kan zijn dat je nu een heel gesprek hebt gemist..
quote:Op woensdag 13 september 2006 18:42 schreef NanKing het volgende:
Als jullie maar weten dat mamma Nannie er voor jullie is, dan is het goed.
Hmm.. en vaak op een negatieve manier.. hmm.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:42 schreef wonderer het volgende:
[..]
Het nadeel van openminded-ness. Nooit van je eigen situatie uitgaan en altijd denken "ja, dat vind IK wel/niet prettig, maar dat wil niet zeggen dat een ander dat ook vindt".
Bij mij mag er nog wel het een en ander bijgeschaafd worden, maar in de regel zit ik ook prima in mijn vel. De laatste dagen dan weer iets minder, maar zal ook wel weer over waaien.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:42 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik weet intussen wel ongeveer wat ik aan mezelf heb, ja. Niet op alle vlakken, maar ik zit wel lekker in mijn vel.
Hmm wel interessant om dat te weten te komen lijkt me.. Of is het misschien ook een beetje bang dat iemand je bijvoorbeeld als geheel dom gaat zien?quote:Op woensdag 13 september 2006 18:45 schreef wonderer het volgende:
Ik was vroeger extreem verlegen (en naief). Ik weet niet of het daarmee te maken heeft. Heel vroeger belde ik gewoon vreemde mensen op en ging ik tegen ze praten, dus waar het precies is misgegaan, weet ik ook niet.
Oh, ik reageer er verder niet op ofzo hoor.quote:Ik probeer het gewoon te negeren. Je doet er toch niks aan.
Wat is daar dan weer mis mee?quote:Eerlijk gezegd... ik zou het neit weten. Ik verdring dat soort dingen geloof ikIk weet DAT het gebeurt, maar de details, ik zou niks kunnen bedenken. Gaat waarschijnlijk over hoe ik eruit zie.
win-win situatie dus.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:47 schreef wonderer het volgende:
[..]
Neu. Niet in zijn lunchtijd
Praten doen we in bed
Ik post alleen een beetje veel geloof ik.. De hele pagina is bijna geel.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:50 schreef Twisted_fok het volgende:
Zulks een goed topic, zoals erik zei.![]()
Oh, dat zeker. Mjin intelligentie is zo'n beetje mijn enige trotsquote:Op woensdag 13 september 2006 18:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hmm wel interessant om dat te weten te komen lijkt me.. Of is het misschien ook een beetje bang dat iemand je bijvoorbeeld als geheel dom gaat zien?
Niet standaard dus sommige mensen vinden dat ze daar op moeten reageren.quote:Oh, ik reageer er verder niet op ofzo hoor.
Wat is daar dan weer mis mee?
Geel?quote:Op woensdag 13 september 2006 18:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik post alleen een beetje veel geloof ik.. De hele pagina is bijna geel.
Voor mij geel, want het zijn mijn eigen posts.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:55 schreef wonderer het volgende:
[..]
Geel?Blauw
En ik moet eigenlijk boodschappen doen nu...
Handig...quote:Op woensdag 13 september 2006 18:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Voor mij geel, want het zijn mijn eigen posts.
Nouja, als je dat dan achterwege laat weet je wel dat je gerespecteerd wordt om wie je bent.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:55 schreef wonderer het volgende:
Oh, dat zeker. Mjin intelligentie is zo'n beetje mijn enige trots
Mjah dat was ik ook even vergeten dat je die ook nog hebt.. Jammer dat dat je raakt.. Het is zo irrelevant wat die apen vinden, maar bij dat soort dingen is dat wel vaker zo..quote:Niet standaard dus sommige mensen vinden dat ze daar op moeten reageren.
Ik weet ook niet waarom het me raakt. En ik ben er echt niet dagen overstuur van hoor. Ik vind het gewoon niet erg prettig, maar ik denk dat niemand dat vindtquote:Op woensdag 13 september 2006 18:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nouja, als je dat dan achterwege laat weet je wel dat je gerespecteerd wordt om wie je bent.![]()
[..]
Mjah dat was ik ook even vergeten dat je die ook nog hebt.. Jammer dat dat je raakt.. Het is zo irrelevant wat die apen vinden, maar bij dat soort dingen is dat wel vaker zo..
Daar zijn vrienden toch voor? Om zich bezorg te maken over jou? Niks om je schuldig over te voelen hoor.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:05 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Nee, ik weet wel hoe je het ervaart.. Als we dat waarom nu eens wisten, dan hadden we een wondermiddel.quote:Op woensdag 13 september 2006 19:01 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik weet ook niet waarom het me raakt. En ik ben er echt niet dagen overstuur van hoor. Ik vind het gewoon niet erg prettig, maar ik denk dat niemand dat vindt
Staat AS hier voor Autistische Stoornis of voor iets anders?quote:Op woensdag 13 september 2006 19:04 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Daar zijn vrienden toch voor? Om zich bezorg te maken over jou? Niks om je schuldig over te voelen hoor.
Ik merk trouwens dat ik het best moeilijk vind om terug te lezen, vooral met zulke "emotionele" en langere posts. Omdat ik op iedere post een reactie wil geven, ik krijg geen totaalbeeld door maar alleen de fragmenten
Ik wil niet meteen mijn AS de schuld geven, maar krijg wel het gevoel dat dat het is.
Maar goed, ben klaar met eten.
Nu welquote:Op woensdag 13 september 2006 18:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Heb je dat nog niet aangezet in de opties?
Omdat de mens sociaal is en zich dus per definitie moet voegen naar de wensen van de kudde. Als duidelijk is dat de kudde het niet eens is met hoe jij je plaats daarin vervult, geeft dat negatieve feedback.quote:Op woensdag 13 september 2006 19:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee, ik weet wel hoe je het ervaart.. Als we dat waarom nu eens wisten, dan hadden we een wondermiddel.
AS maar dan in de zin van Asperger, net zoals onze Groningerquote:Op woensdag 13 september 2006 19:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Staat AS hier voor Autistische Stoornis of voor iets anders?
Misschien kun je ook proberen om niet het totaal te bekijken, maar een stukje van het totaal?
Iets totaal proberen te bekijken is sowieso geen goed idee. Eerst de kleine stukjes en pas daarna het geheel.quote:Op woensdag 13 september 2006 19:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Staat AS hier voor Autistische Stoornis of voor iets anders?
Misschien kun je ook proberen om niet het totaal te bekijken, maar een stukje van het totaal?
quote:Op woensdag 13 september 2006 19:07 schreef wonderer het volgende:
[..]
Nu welWist niet dat dat kon, zeker nieuw bij de update.
Ik doelde op het waarom het je raakt terwijl er beredeneerd geen reden voor is.quote:Op woensdag 13 september 2006 19:08 schreef wonderer het volgende:
[..]
Omdat de mens sociaal is en zich dus per definitie moet voegen naar de wensen van de kudde. Als duidelijk is dat de kudde het niet eens is met hoe jij je plaats daarin vervult, geeft dat negatieve feedback.
Het waarom is niet zo lastig. Het "hoe kom je eraf" wel
Zat ik er niet ver naast.quote:Op woensdag 13 september 2006 19:09 schreef Sitethief het volgende:
[..]
AS maar dan in de zin van Asperger, net zoals onze Groninger.
Hmm.. Kan me wel voorstellen dat dat lastig is met Asperger..quote:Ik heb het allemaal doorgelezen maar het werd voor mij te chaotisch, allerlei mensen die allemaal iets over hun emoties vertelde, en dan over twee topics en tientallen posts verspreid. Ik geloof dat ik het gewoon moet overslaan of er een hele sheet van moet maken.............
Beredeneerd is er wel een reden voor... menselijk kuddegedrag...quote:Op woensdag 13 september 2006 19:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik doelde op het waarom het je raakt terwijl er beredeneerd geen reden voor is.
Het ligt er aan wat je wilt. Eerst het geheel zien en daarna pas de details wil soms ook wel hoor.quote:Op woensdag 13 september 2006 19:09 schreef wonderer het volgende:
[..]
Iets totaal proberen te bekijken is sowieso geen goed idee. Eerst de kleine stukjes en pas daarna het geheel.
Ja, alsmede neurotransmitters, hormonen, etc. Maar wanneer je de vraag stelt "Waarom zou ik me druk maken om wat een aap die nog 0,0 heeft gepresteerd vindt van mijn uiterlijk?" vind ik het toch weer net anders.quote:Op woensdag 13 september 2006 19:15 schreef wonderer het volgende:
[..]
Beredeneerd is er wel een reden voor... menselijk kuddegedrag...
Sommige dingen zijn te groot om meteen als geheel te zien, denk ik... maar inderdaad, voor beide dingen is wel wat te zeggen.quote:Op woensdag 13 september 2006 19:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het ligt er aan wat je wilt. Eerst het geheel zien en daarna pas de details wil soms ook wel hoor.
Kweenie. Volgens mij laat zo'n instinct zich niet zo makkelijk met logica onderdrukken...quote:Op woensdag 13 september 2006 19:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ja, alsmede neurotransmitters, hormonen, etc. Maar wanneer je de vraag stelt "Waarom zou ik me druk maken om wat een aap die nog 0,0 heeft gepresteerd vindt van mijn uiterlijk?" vind ik het toch weer net anders.
Ligt er denk ik inderdaad aan wat en hoe enzo... Gebruik ze allebei wel eens.quote:Op woensdag 13 september 2006 19:18 schreef wonderer het volgende:
[..]
Sommige dingen zijn te groot om meteen als geheel te zien, denk ik... maar inderdaad, voor beide dingen is wel wat te zeggen.
Ik ga nu toch echt shoppen, tot over een uurtje.
Mjah, je hebt denk ik idd gelijk dat logica een keer ophoudt. Instincten kunnen heel sterk zijn inderdaad, merk dat zelf ook regelmatig.. Maar toch blijft het een vreemd gevoel om zo onderworpen te zijn aan chemicalien..quote:Op woensdag 13 september 2006 19:20 schreef wonderer het volgende:
[..]
Kweenie. Volgens mij laat zo'n instinct zich niet zo makkelijk met logica onderdrukken...
Kan me daar iets bij voorstellen.. Zelfmoord(poging) is sowieso iets wat erg schokkend is, omdat je toch geneigd bent om jezelf van iets te beschuldigen..quote:Op woensdag 13 september 2006 19:24 schreef Sitethief het volgende:
Beredeneren.... daar weet ik veels teveel van
Tis nogal een schock als je zusje een zelfmoordpoging achter de rug heeft, en je dan naast het ziekenhuis bed staand een gevoel bij elkaar moet beredeneren..........Ik wist toen dat ik iets moest voelen maar ik moest gaan redeneren en nadenken wat dat was, dat is eng.
Ik heb ook de pluspunten van het op het moment niet hebben van emoties gemerkt, toen een kennis in 'n verkeersongeval gewond raakte wist ik direct precies wat ik moest doen. (ook met het vertellen aan z'n vrouw ging goed met het uitkiezen van woorden)quote:Op woensdag 13 september 2006 19:24 schreef Sitethief het volgende:
Beredeneren.... daar weet ik veels teveel van
Tis nogal een schock als je zusje een zelfmoordpoging achter de rug heeft, en je dan naast het ziekenhuis bed staand een gevoel bij elkaar moet beredeneren..........Ik wist toen dat ik iets moest voelen maar ik moest gaan redeneren en nadenken wat dat was, dat is eng.
Ik houd niet zo van de kudde.quote:Op woensdag 13 september 2006 19:08 schreef wonderer het volgende:
[..]
Omdat de mens sociaal is en zich dus per definitie moet voegen naar de wensen van de kudde. Als duidelijk is dat de kudde het niet eens is met hoe jij je plaats daarin vervult, geeft dat negatieve feedback.
Het waarom is niet zo lastig. Het "hoe kom je eraf" wel
Het heeft in dat soort situaties wel voordelen. Mis je er alleen ook niet veel aan? Ik heb zelf een periode gehad dat ik emotioneel weinig betrokken was bij alles. Ik miste daar toch wel heel veel aan, maar misschien is het voor jou anders omdat je niet weet wat je mist?quote:Op woensdag 13 september 2006 19:35 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
[..]
Ik heb ook de pluspunten van het op het moment niet hebben van emoties gemerkt, toen een kennis in 'n verkeersongeval gewond raakte wist ik direct precies wat ik moest doen. (ook met het vertellen aan z'n vrouw ging goed met het uitkiezen van woorden)
Ja! Jij begrijpt mequote:Op woensdag 13 september 2006 19:35 schreef vanitasvanitatumeto... het volgende:
[..]
Ik heb ook de pluspunten van het op het moment niet hebben van emoties gemerkt, toen een kennis in 'n verkeersongeval gewond raakte wist ik direct precies wat ik moest doen. (ook met het vertellen aan z'n vrouw ging goed met het uitkiezen van woorden)
Hoiquote:
Als je dat nooit hebt gehad, kun je het dan wel echt missen?quote:Op woensdag 13 september 2006 19:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het heeft in dat soort situaties wel voordelen. Mis je er alleen ook niet veel aan? Ik heb zelf een periode gehad dat ik emotioneel weinig betrokken was bij alles. Ik miste daar toch wel heel veel aan, maar misschien is het voor jou anders omdat je niet weet wat je mist?
Zo zie je maar weer, je steekt nog wat op ook van het posten hierquote:Op woensdag 13 september 2006 19:07 schreef wonderer het volgende:
[..]
Nu welWist niet dat dat kon, zeker nieuw bij de update.
Het is niet zo dat ik een compleet gevoelloos mens ben, integendeel. Ik heb enkel niet altijd mijn gevoelens paraat, zeg maar. Als ik op de meest vreemde momenten dan ergens aan moet denken ziet men dat op mijn gezicht en vraagt men van hoe en wat, een reactie die ik als zeer indringend ervaar.quote:Mis je er alleen ook niet veel aan?
Ik denk het wel dat het kan. Je kunt toch aan anderen zien dat zij bepaalde ervaringen hebben..quote:Op woensdag 13 september 2006 19:44 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Als je dat nooit hebt gehad, kun je het dan wel echt missen?
Misschien een nieuwsgierigheid ernaar, de vraag hoe het zou zijn als..
Maar ik weet vrijwel niets van AS af, dus ik weet het niet.![]()
Het duurt zeg maar langer eer je ergens een bepaald gevoel bij krijgt?quote:Op woensdag 13 september 2006 19:48 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ik een compleet gevoelloos mens ben, integendeel. Ik heb enkel niet altijd mijn gevoelens paraat, zeg maar. Als ik op de meest vreemde momenten dan ergens aan moet denken ziet men dat op mijn gezicht en vraagt men van hoe en wat, een reactie die ik als zeer indringend ervaar.
Zoiets, ik moet het plaatsen, het 'kwartje' moet vallen.quote:Op woensdag 13 september 2006 19:49 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het duurt zeg maar langer eer je ergens een bepaald gevoel bij krijgt?
Meestal weten we wel wat we "missen", door jarenlang ervaring leer je wel welk gevoel waar hoort, maar het blijft nadenken. Het is zeg maar alsof je het gevoel ziet liggen, je weet precies hoe het eruitziet. je kunt het alleen niet vastpakken. (ik spreek nu even zonder overleg ook voor Vanitas)quote:Op woensdag 13 september 2006 19:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het heeft in dat soort situaties wel voordelen. Mis je er alleen ook niet veel aan? Ik heb zelf een periode gehad dat ik emotioneel weinig betrokken was bij alles. Ik miste daar toch wel heel veel aan, maar misschien is het voor jou anders omdat je niet weet wat je mist?
Kj, denk dat het me dan nu een beetje helderder is.quote:Op woensdag 13 september 2006 19:50 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
[..]
Zoiets, ik moet het plaatsen, het 'kwartje' moet vallen.
Grappig dat juist het gevoel er zo goed uitkomt. Hoe moeilijk, soms misschien wel onmogelijk, om met het onbegrip van anderen om te kunnen gaan, hoe frustrerend dat is.quote:Op woensdag 13 september 2006 19:50 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Meestal weten we wel wat we "missen", door jarenlang ervaring leer je wel welk gevoel waar hoort, maar het blijft nadenken. Het is zeg maar alsof je het gevoel ziet liggen, je weet precies hoe het eruitziet. je kunt het alleen niet vastpakken. (ik spreek nu even zonder overleg ook voor Vanitas)
Ik heb er ongeveer twee jaar geleden een gedicht over geschreven, toen wist ik net een jaar dat ik AS had. Het is wel geen proffessioneel gedicht maar goed.
Lichtknop I
Lichtknop II
Zeg maar een beetje het idee dat je niet het echte vast pakt? Je weet bijvoorbeeld hoe een tijger er uit ziet op een foto, maar hebt daarmee nog nooit een echte tijger gezien?quote:Op woensdag 13 september 2006 19:50 schreef Sitethief het volgende:
Meestal weten we wel wat we "missen", door jarenlang ervaring leer je wel welk gevoel waar hoort, maar het blijft nadenken. Het is zeg maar alsof je het gevoel ziet liggen, je weet precies hoe het eruitziet. je kunt het alleen niet vastpakken. (ik spreek nu even zonder overleg ook voor Vanitas)
Het is wel heel verhelderend.quote:Ik heb er ongeveer twee jaar geleden een gedicht over geschreven, toen wist ik net een jaar dat ik AS had. Het is wel geen proffessioneel gedicht maar goed.
Lichtknop I
Lichtknop II
Nu ja, 't is wel vanuit een bepaald perspectief.quote:Op woensdag 13 september 2006 19:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Kj, denk dat het me dan nu een beetje helderder is.
Onwetendheid. Informatie over autisme, laat staan alle verschillende vormen, komt niet echt automatisch naar je toe. Ik denk dat dat de grootste reden is waarom de massa er zo weinig vanaf weet.quote:Op woensdag 13 september 2006 19:54 schreef Sitethief het volgende:
Het is soms wel moeilijk, als ik zeg ik heb AS dan zeggen mensen al snel maar je hebt dit en dat niet, volgens mij klopt er niks van, terwijl autisme zoveel verschillende uitingen en vormen heeft dat het bij ieder persoon anders is. Sommige mensen zien dan zelfs Rain Man voor zich en zien dat niet in mij terug..................echt
Maar juist dat perspectief probeerde ik te zien.quote:Op woensdag 13 september 2006 19:56 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
[..]
Nu ja, 't is wel vanuit een bepaald perspectief.
Wat ik net ook al op MSN zei : Mensen willen alles in een stereotype vangen. Voila, we hebben nu een prototype "de autist". Iemand die een autistische stoornis heeft moet vervolgens aan al die kenmerken voldoen, anders moeten we ons hele wereldbeeld weer omgooien.quote:Op woensdag 13 september 2006 19:57 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Onwetendheid. Informatie over autisme, laat staan alle verschillende vormen, komt niet echt automatisch naar je toe. Ik denk dat dat de grootste reden is waarom de massa er zo weinig vanaf weet.
Ik weet er verder ook niets vanaf.
Maar helaas staan veel mensen ook niet open om er meer over te leren, om het uberhaupt proberen te begrijpen.
Precies. Wel een beetje jammer, maarja wat doe je er aan?quote:Op woensdag 13 september 2006 19:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat ik net ook al op MSN zei : Mensen willen alles in een stereotype vangen. Voila, we hebben nu een prototype "de autist". Iemand die een autistische stoornis heeft moet vervolgens aan al die kenmerken voldoen, anders moeten we ons hele wereldbeeld weer omgooien.
Helemaal niets. Een groot deel van de mensen wil helaas niet veel nadenken..quote:Op woensdag 13 september 2006 20:01 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Precies. Wel een beetje jammer, maarja wat doe je er aan?
Directe omgeving is al moeilijk laat staan leraren of medeleerlingen, gebrek aan kennis e.d , het is zo'n breed onderwerp. En zelf weet ik het pas sinds mijn 17e, ik weet het ook allemaal nog niet.quote:Op woensdag 13 september 2006 19:54 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Grappig dat juist het gevoel er zo goed uitkomt. Hoe moeilijk, soms misschien wel onmogelijk, om met het onbegrip van anderen om te kunnen gaan, hoe frustrerend dat is.
Hoe gaat dat met je directe omgeving trouwens? Is daar wel begrip voor je en heeft dat dan lang geduurt?
Jaaquote:Op woensdag 13 september 2006 19:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zeg maar een beetje het idee dat je niet het echte vast pakt? Je weet bijvoorbeeld hoe een tijger er uit ziet op een foto, maar hebt daarmee nog nooit een echte tijger gezien?
[..]
Bedanktquote:Het is wel heel verhelderend.
Nu, dan moet je het boek "Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht" lezen. Hoewel dat wel een stuk erger is dan wat wij hebben, maakt het 't wel ongeveer duidelijk.quote:Op woensdag 13 september 2006 19:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar juist dat perspectief probeerde ik te zien.
Wel grappig dat we nu over "wij" pratenquote:Op woensdag 13 september 2006 20:03 schreef vanitasvanitatumeto... het volgende:
[..]
Nu, dan moet je het boek "Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht" lezen. Hoewel dat wel een stuk erger is dan wat wij hebben, maakt het 't wel ongeveer duidelijk.
Over het algemeen zijn mensen echt godvergeten lui en egocentrisch wat betreft rekening houden met verschillende perspectieven.quote:anders moeten we ons hele wereldbeeld weer omgooien.
Nu ja, wij hebben beiden Asperger, terwijl hetgeen het boek over verhaalt is een geval van autisme.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:04 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Wel grappig dat we nu over "wij" praten.
True, maar daar leer je ook veel van.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:06 schreef vanitasvanitatumeto... het volgende:
[..]
Nu ja, wij hebben beiden Asperger, terwijl hetgeen het boek over verhaalt is een geval van autisme.
Ik heb 10 jaar geleden (jeuh, een jubileumquote:Op woensdag 13 september 2006 18:24 schreef Twisted_fok het volgende:
Hoe ben jij trouwens tot de conclusie gekomen dat je ME hebt?
Het is bij mij allemaal begonnen met Pfeiffer, maar er zijn toen ook dingen gebeurt waardoor ik behoorlijk in de persoonlijke knoei ben geraakt. Ik denk zelf dat dat ervoor gezorgt heeft dat ik niet over die Pfeiffer heen ben gekomen, dat het is overgegaan in ME. Al is het lastige met ME dat het niet is aan te tonen.
Het hangt nu heel erg samen met stress, ik kan echt angstig worden als er iets belangrijks moet gebeuren, zo erg dat ik bijna verval in een paniekaanval. De angst dat ik nooit meer fit zal zijn, blabla.
Maar aan het begin van m'n zomervakantie was ik zo relaxed. Ik had eindelijk m'n hele 2e jaar afgerond. Ik had niets te doen, ik begon met steeds wat meer lichaamsbeweging, kon af en toe zelf een stukje joggen. Ik voelde me energiek als nooit te voren. Dat is nu dus weer helemaal weg en dat vind ik erg frustrerend en verwarrend.
Ik ging even spieken hoe oud je nu dan bent, maar nog steeds een broekie dus.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:02 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Directe omgeving is al moeilijk laat staan leraren of medeleerlingen, gebrek aan kennis e.d , het is zo'n breed onderwerp. En zelf weet ik het pas sinds mijn 17e, ik weet het ook allemaal nog niet.
[..]
Jaa.
[..]
Bedankt.
Nja, ik heb dat boek in een nacht uitgelezen. Heb jij 't gelezen?quote:Op woensdag 13 september 2006 20:07 schreef Sitethief het volgende:
[..]
True, maar daar leer je ook veel van..
Nee, maar het gaat op mijn lijst, hmm het is dan wel alleen op die lijst.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:11 schreef vanitasvanitatumeto... het volgende:
[..]
Nja, ik heb dat boek in een nacht uitgelezen. Heb jij 't gelezen?
Kwam je daar doorheen?!quote:Op woensdag 13 september 2006 20:16 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
[..]
Gormenghast
Alleen is dat van 'n heeeel andere categorie.
Wie tartte er deze week ook alweer zijn buren door hardop zijn ongenoegen uit te spreken over Linuxquote:Op woensdag 13 september 2006 20:18 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
En als echte nerd start je gewoon vi in Linux op![]()
Das niet erg, ik verslind werkelijk alles.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:16 schreef vanitasvanitatumeto... het volgende:
[..]
Gormenghast
Alleen is dat van 'n heeeel andere categorie.
Meestal wel, getuige de ruim duizend .txt op mijn laptop.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:17 schreef vanitasvanitatumeto... het volgende:
[..]
Word? Notepad is toch meer dan voldoende?
Ja wil ik ooit nog leren, heb al teveel hobby's.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:18 schreef vanitasvanitatumeto... het volgende:
En als echte nerd start je gewoon vi in Linux op![]()
Nu ja, Linux is cli gebaseerd, en daar is helemaal niks mis mee, die is rotsvast. De gui daarentegen zit met touwtjes aan elkaar vast.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:20 schreef Stroekie het volgende:
[..]
Wie tartte er deze week ook alweer zijn buren door hardop zijn ongenoegen uit te spreken over Linux![]()
Kolere... ik heb nog twee delen liggen maar ik durf er niet eens in te beginnen... Misschien scheelt het dat ik een vertaling heb gelezen maar ik heb deel een echt met hangen en wurgen uitgelezen.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:20 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
[..]![]()
Mijn favo boek
Is een spreadsheet dan niet handiger?quote:Op woensdag 13 september 2006 20:21 schreef Sitethief het volgende:
Maar hier ga ik met kollommen werken.
Titel
Schrijver
ISBn
Damn, wat herkenbaar.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:08 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik heb 10 jaar geleden (jeuh, een jubileum) een officiële diagnose gehad van een internist. Dat schijnt vrij uitzonderlijk te zijn. Ik had een heel druk leven, diverse verenigingen, sport, vrijwilligerswerk etc. etc. Allemaal afstand van moeten doen. Tijdelijk bedlegerig geweest, nu weer bijna fulltime aan het werk.
Die frustratie ken ik maar al te goed. En in die jaren heb ik ook geleerd dat het pas stopt als je er niet meer gefrustreerd over bent. Blijkbaar had ik wat te leren.
Ook het terugvallen ken ik. Ook het verwarrende, dat je niet kunt bouwen op je lijf en soms niet eens op je brein. Zwalkend en zwetend over de stoep lopen, na 100m hangend tegen een lantaarnpaal. Dat het je bij de V&D geen biet interesseert al moet je op de grond gaan zitten. Dat je niet eens weet of je de V&D bij wijze van wel haalt. Alles inleveren, inleveren, inleveren.
Gelukkig komt er op den duur wel wat voor terug. Iets anders. Iets waar je beter mee overweg kunt.
Ik heb het zo bekeken (na jaren frustratie hoor), ik "misbruikte" mijn lichaam, en het trok aan de rem omdat ik het zelf niet deed.
Ben je per ongeluk een controlfreak? Hoe lang ben je al ziek? Heb je een behandeling? Google anders ook nog eens op HPU (ben ik heel veel mee opgeschoten).
En je conclusie is juist naar mijn idee, stress is the keyword!
Erik .quote:Op woensdag 13 september 2006 20:19 schreef Tha_Erik het volgende:
Een goede avond.
Hm, mijn moeder heeft ook zoiets als ME. Als je daarmee opgroeit (tijdens puberteit)quote:Op woensdag 13 september 2006 20:22 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Damn, wat herkenbaar.
Ik ben nu ruim 3 jaar ziek. Eind mei dit jaar was het dus 3 jaar.
Controlfreak, ik weet eerlijk gezegd niet precies wat ik me daarbij moet voorstellen.
Ik heb iig wel een hele erge prestatiedrang, vrijwel altijd het gevoel dat ik op elk gebied van m'n leven moet presteren, ook bij vriendschappen heb ik dat meestal. Mezelf bewijzen op school, aan vrienden, aan mn ouders, aan mezelf, faalangst. Dat soort dingen.
Ik heb geen behandeling.
Wel veel dingen geprobeerd op homeopatisch gebied, maar wel altijd zelf. Ik heb het lef (nog) niet om naar een 'specialist' te stappen. Terwijl ik er in pricipe via via wel een aantal voor handen heb.
HPU zal ik even gaan googlen straks idd.
Anderhalf jaar geleden ben ik een half jaar compleet uit de running geweest. Vandaar ook dat ik m'n 2e jaar over moest doen. De laatste weken van de vakantie kon ik alleen maar denken aan een tijdje stoppen. Een half jaar of zelfs een jaar iets anders gaan doen. Hersenloos werk zonder stress, niet fulltime, veel vrije tijd om aan mezelf te besteden. Zoiets. Weer even stoppen, maar nu uit vrije wil, dat van toen was verplicht. Ik kon niet eens de flat uitlopen zonder te kotsen van teveel lichamelijke inspanning.
Maar dan komen al die twijfels. Studiejaar alweer aangegaan, collegegeld, dat gezeik. Plus dat ik vanaf januari/februari stage moet lopen en dat wil ik echt graag achter de rug hebben.
Dan moet ik wel nog een jaar doorploeteren, maar misschien is het een goed idee om een jaar te kappen en dan alsnog mn afstudeerjaar te doen.
Maar dan wel 6 jaar over mn opleiding doen.
Ik moet me niet zo druk maken daarom, maar dat doe ik wel.![]()
Heb je nu nog veel last ervan dan, nu je zowat fulltime werkt? Of heb je het toch vooral ook met vlagen?
Toch stressige periodes, ingrijpende gebeurtenissen e.d.?
Jaaa, Wonderer to the rescue!quote:Op woensdag 13 september 2006 20:22 schreef wonderer het volgende:
[..]
Is een spreadsheet dan niet handiger?
Ja, die heeft zo z'n charme, als je het vreemde geacteer kan waarderen.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:21 schreef wonderer het volgende:
Wil nogsteeds de tv serie een keer zien
quote:Op woensdag 13 september 2006 20:22 schreef wonderer het volgende:
[..]
Is een spreadsheet dan niet handiger?
Niet het minimale, want ik presteer wel degelijk goed.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:25 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik denk dat je beter 6 jaar over een opleiding kan doen (wat opzich best meevalt), dan dat je het in het minimale afrondt, maar dat je lichaam op is.
quote:Op woensdag 13 september 2006 20:27 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Jaaa, Wonderer to the rescue!.
Ik citeer even een goed vriend: Wonderer is Bizonderer!..
Ach, zoiets is relatief. Ik denk net zo goed vaak dat ik me aanstel als ik gruwelijke dingen hoor.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:37 schreef Tha_Erik het volgende:
Ja, met ervaringen kan ik niet helpen. SOms denk ik wel eens dat ik me ook maar aanstel als ik er doorheen zit, aangezien ik zo veel heb om gelukkig mee te zijn, geen ziektes, aandoeningen of andere onhandigheden (ik kan even niet goed uit mijn woorden komen).
Ik snap hetquote:Op woensdag 13 september 2006 20:41 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Ach, zoiets is relatief. Ik denk net zo goed vaak dat ik me aanstel als ik gruwelijke dingen hoor.
Verschillende dingen kunnen allemaal moeilijk zijn. Als je net in een periode zit dat het ene na het andere 'kleine' dingetje misgaat dan kan dat ook heel erg moeilijk en pijnlijk zijn.
Snap je wat ik bedoel?
Voel je niet minder om dat jij hier niet met allerlei dingen kunt komen. Jij hebt ook "issues" als ik het zo mag zeggen. En ik begrijp best wat je bedoelt hoor, niks niet onhandig.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:37 schreef Tha_Erik het volgende:
Ja, met ervaringen kan ik niet helpen. SOms denk ik wel eens dat ik me ook maar aanstel als ik er doorheen zit, aangezien ik zo veel heb om gelukkig mee te zijn, geen ziektes, aandoeningen of andere onhandigheden (ik kan even niet goed uit mijn woorden komen).
Nou niet naast je schoenen gaan lopen, ander moet je weer soken gaan stoppen.quote:
Veel plezier, zeemeerminnetje.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:47 schreef Twisted_fok het volgende:
En nu ga ik lekker relaxed vanuit mn bed tv kijken. Tot snel lieve mensen van de lesbeaureeks.![]()
*schoenen uitdoe om tapijt niet vies te maken*quote:Op woensdag 13 september 2006 20:43 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Voel je niet minder om dat jij hier niet met allerlei dingen kunt komen. Jij hebt ook "issues" als ik het zo mag zeggen. En ik begrijp best wat je bedoelt hoor, niks niet onhandig.
[..]
Nou niet naast je schoenen gaan lopen, ander moet je weer soken gaan stoppen..
TV'se.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:47 schreef Twisted_fok het volgende:
En nu ga ik lekker relaxed vanuit mn bed tv kijken. Tot snel lieve mensen van de lesbeaureeks.![]()
Dahag Twistedquote:Op woensdag 13 september 2006 20:47 schreef Twisted_fok het volgende:
Nou ik vind d'r vandaag echt wel een zeemeerplusje hoorquote:Op woensdag 13 september 2006 20:48 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Veel plezier, zeemeerminnetje.
Ja, okquote:Op woensdag 13 september 2006 20:52 schreef Stroekie het volgende:
[..]
Nou ik vind d'r vandaag echt wel een zeemeerplusje hoor![]()
Hoop de titel te onthouden.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:03 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
[..]
Nu, dan moet je het boek "Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht" lezen. Hoewel dat wel een stuk erger is dan wat wij hebben, maakt het 't wel ongeveer duidelijk.
Okay, Stroekie is in tha house.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:52 schreef Stroekie het volgende:
[..]
Nou ik vind d'r vandaag echt wel een zeemeerplusje hoor![]()
Die wil ik donders graag voor Engels lezen, alleen is hij steeds uitgeleend in de biebquote:
Maak anders ook een spreadsheet aanquote:
Mijn moeder zei vroeger al tegen mij "jij wilt op alle bruiloften dansen".quote:Op woensdag 13 september 2006 20:22 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Damn, wat herkenbaar.
Ik ben nu ruim 3 jaar ziek. Eind mei dit jaar was het dus 3 jaar.
Controlfreak, ik weet eerlijk gezegd niet precies wat ik me daarbij moet voorstellen.
Ik heb iig wel een hele erge prestatiedrang, vrijwel altijd het gevoel dat ik op elk gebied van m'n leven moet presteren, ook bij vriendschappen heb ik dat meestal. Mezelf bewijzen op school, aan vrienden, aan mn ouders, aan mezelf, faalangst. Dat soort dingen.
Ik ben zelf jarenlang onder behandeling geweest bij Dr. Van de Meerendonk in Utrecht. Authoriteit op ME-gebied. Eerlijk gezegd heeft het me achteraf klauwenvol geld gekost, en ben ik er niet zo heel veel mee opgeschoten. Veel ME-patiënten doen alles om maar beter te worden (waarmee ik niet wil beweren dat Dr. vd M. een oplichter is overigens). Ik was op een gegeven moment ook wel zo ver dat ik nog een teen af zou laten zagen om er maar vanaf te komen hoor.quote:Ik heb geen behandeling.
Wel veel dingen geprobeerd op homeopatisch gebied, maar wel altijd zelf. Ik heb het lef (nog) niet om naar een 'specialist' te stappen. Terwijl ik er in pricipe via via wel een aantal voor handen heb.
HPU zal ik even gaan googlen straks idd.
Ok, tranen komen bij mij niet zo snel. Maar ik word erg verdrietig als ik dit lees.quote:Anderhalf jaar geleden ben ik een half jaar compleet uit de running geweest. Vandaar ook dat ik m'n 2e jaar over moest doen. De laatste weken van de vakantie kon ik alleen maar denken aan een tijdje stoppen. Een half jaar of zelfs een jaar iets anders gaan doen. Hersenloos werk zonder stress, niet fulltime, veel vrije tijd om aan mezelf te besteden. Zoiets. Weer even stoppen, maar nu uit vrije wil, dat van toen was verplicht. Ik kon niet eens de flat uitlopen zonder te kotsen van teveel lichamelijke inspanning.
Maar dan komen al die twijfels. Studiejaar alweer aangegaan, collegegeld, dat gezeik. Plus dat ik vanaf januari/februari stage moet lopen en dat wil ik echt graag achter de rug hebben.
Dan moet ik wel nog een jaar doorploeteren, maar misschien is het een goed idee om een jaar te kappen en dan alsnog mn afstudeerjaar te doen.
Maar dan wel 6 jaar over mn opleiding doen.
Ik heb zo het idee dat je gevoel zegt waar de crux zitquote:Ik moet me niet zo druk maken daarom, maar dat doe ik wel.![]()
Ik werk parttime bij de overheid. En de overheid is erg flexibel qua indeling van uren (tenminste in mijn vak, ik heb geen functie die vervult moet worden binnen kantoortijden, en kan zelfs veel thuiswerken), daarnaast heb ik een eigen bedrijf. Waarvan ik dan weer niet hoef te leven, dus ik kan eigenlijk heel veel indelen zoals ik het zelf wil.quote:Heb je nu nog veel last ervan dan, nu je zowat fulltime werkt? Of heb je het toch vooral ook met vlagen?
Toch stressige periodes, ingrijpende gebeurtenissen e.d.?
Uhuh second that..quote:Op woensdag 13 september 2006 20:05 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn mensen echt godvergeten lui en egocentrisch wat betreft rekening houden met verschillende perspectieven.
Ja nog wel, maar niet zo heel lang vandaagquote:Op woensdag 13 september 2006 20:53 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Okay, Stroekie is in tha house..
,
.
Zulke lange teksten leest toch niemand.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:55 schreef maedel het volgende:
[..]
so heej, ik flikker hier ook effe mijn hele ziel en zaligheid op het forum.
Maar boeie, 't is belangrijk...
Vergeet dom niet in dat rijtje.quote:
Ik kan jullie alleen maar sterkte wensen.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:55 schreef maedel het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 13 september 2006 20:48 schreef wonderer het volgende:
Dat iemand anders er erger aan toe is, wil niet zeggen dat je je eigen problemen niet meer serieus moet nemen... Als ik in mijn vinger heb gesneden, vind ik dat wel even erger dan dat willekeurig wie onder een auto komt.
Okay succes, en als je tips cq een proefpersoon nodig hebt, je weet me te vinden.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:57 schreef Stroekie het volgende:
[..]
Ja nog wel, maar niet zo heel lang vandaag
ik moet zometeen heel creatief nog grappen gaan bedenken voor mijn collega die morgen gaat trouwen
Mijn collega's hebben bedacht dat ik maar Robert Ten Brink moet gaan spelen met een iets aangepaste versie van Weekend Milionairs
Doubtful... Kan ook een andere datum geweest zijn.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:00 schreef maedel het volgende:
[..]
![]()
Exactly.
Dat je je dan niet lekker voelt, en daar een beetje over zeurt, en dat iemand dan zegt dat die van die vreselijke ziekte X heeft en dat dat pas erg is.![]()
Trouwens Wonderer, ik zit al anderhalf uur te zoeken op het forum naar dat topic van 17 dec, maar ik het gewoon niet vinden. Gewist?
Ja, het is eigenlijk toch alleen voor Twistedquote:Op woensdag 13 september 2006 20:58 schreef wonderer het volgende:
[..]
Zulke lange teksten leest toch niemand.
quote:Doubtful... Kan ook een andere datum geweest zijn.
Stroek?
dankjewelquote:Op woensdag 13 september 2006 21:00 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Okay succes, en als je tips cq een proefpersoon nodig hebt, je weet me te vinden..
Ik vond het anders ook vrij interessant.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:02 schreef maedel het volgende:
[..]
Ja, het is eigenlijk toch alleen voor Twisted![]()
quote:Op woensdag 13 september 2006 21:02 schreef maedel het volgende:
[..]
Ja, het is eigenlijk toch alleen voor Twisted![]()
laterzquote:Op woensdag 13 september 2006 21:03 schreef Stroekie het volgende:
[..]
dankjewel
Neu dat testen zit er helaas niet in
we gaat het nu wel via de telefoon op elkaar uitproberen![]()
...ja ik weet dat het raar staat, dus ik zet het er even voor de duidelijkheid bij
we gaan die HUMOR op elkaar testen
laterz![]()
Heb je het zelf een beetje in de hand? Voel je wanneer je iets wel of niet aankunt, en voel je van te voren aankomen als het "verkeerd" gaat?quote:Op woensdag 13 september 2006 20:41 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Ach, zoiets is relatief. Ik denk net zo goed vaak dat ik me aanstel als ik gruwelijke dingen hoor.
Verschillende dingen kunnen allemaal moeilijk zijn. Als je net in een periode zit dat het ene na het andere 'kleine' dingetje misgaat dan kan dat ook heel erg moeilijk en pijnlijk zijn.
Snap je wat ik bedoel?
quote:Op woensdag 13 september 2006 21:04 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik vond het anders ook vrij interessant.
[HOMO] #1482 Weemz! :Wquote:Op woensdag 13 september 2006 21:00 schreef maedel het volgende:
[..]
![]()
Exactly.
Dat je je dan niet lekker voelt, en daar een beetje over zeurt, en dat iemand dan zegt dat die van die vreselijke ziekte X heeft en dat dat pas erg is.![]()
Trouwens Wonderer, ik zit al anderhalf uur te zoeken op het forum naar dat topic van 17 dec, maar ik het gewoon niet vinden. Gewist?
Ik vind het leerzaam.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:55 schreef maedel het volgende:
Bewust dom dan he.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:58 schreef wonderer het volgende:
[..]
Vergeet dom niet in dat rijtje.
Effe schudden.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:10 schreef Tha_Erik het volgende:
Even iets anders, ik heb een trekkend spiertje in mijn pols waardoor mijn middelvinger de hele tijd op en neer gaat, en ik steeds de rechter muisknop indruk![]()
.
Nou ik heb het ook gelezen, interessant om er eindelijk first hand iets over te horen. En wat is die minister een lul.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:08 schreef maedel het volgende:
[..]
![]()
Het was eigenlijk een instinctieve reactie op wat Wonderer zei... Dat ik zo'n enorme lel tekst typ, en dat niemand dat dan leest...
-betrapt-
-overblijfseltje denk ik-
-whatever, neem me maar op dan-
Ik heb het zelfs niet eens in de gaten dat ik weer de hele tijd zit te vragenquote:Op woensdag 13 september 2006 21:06 schreef Tha_Erik het volgende:
Wow, Alicey, ik sta echt versteld dat je steeds weer vragen weet te verzinnen![]()
.
quote:Op woensdag 13 september 2006 21:12 schreef maedel het volgende:
[..]
Effe schudden.
Wat je daar verder ook onder verstaat, als je maar ontspant![]()
Je moest eens weten, ik word(t) helemal uigekleed op msn.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:06 schreef Tha_Erik het volgende:
Wow, Alicey, ik sta echt versteld dat je steeds weer vragen weet te verzinnen![]()
.
Als we hiervoor al mannen met witte jassen mogen sturen blijven er weinig mensen buiten dat gebouw met een groot park er omheen.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:08 schreef maedel het volgende:
[..]
![]()
Het was eigenlijk een instinctieve reactie op wat Wonderer zei... Dat ik zo'n enorme lel tekst typ, en dat niemand dat dan leest...
-betrapt-
-overblijfseltje denk ik-
-whatever, neem me maar op dan-
Oeh. Dat had ik een keer in mijn hartspier. DAT is pas kut.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:10 schreef Tha_Erik het volgende:
Even iets anders, ik heb een trekkend spiertje in mijn pols waardoor mijn middelvinger de hele tijd op en neer gaat, en ik steeds de rechter muisknop indruk![]()
.
Dat wordt amputeren..quote:Op woensdag 13 september 2006 21:10 schreef Tha_Erik het volgende:
.
Okay, ben ik blij dat ik in dit topic zit zeg.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:09 schreef wonderer het volgende:
[..]
[HOMO] #1482 Weemz!
En het topic ervoor, de laatste paar pagina's.
quote:Op woensdag 13 september 2006 21:14 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Je moest eens weten, ik word(t) helemal uigekleed op msn..
.
Als je moeite hebt met d/t, vervang het woord met dezelfde versie van lopen of fietsen. Ik loopt klinkt niet dus het is ik word.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:14 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Je moest eens weten, ik word(t) helemal uigekleed op msn..
.
Nouja, als je met je hart je rechter muisknop indrukt wordt het denk ik tijd om een dokter op te zoeken.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:16 schreef wonderer het volgende:
[..]
Oeh. Dat had ik een keer in mijn hartspier. DAT is pas kut.
*even topic samenvat hoe het niet moet*
Pacemaker met een scrollwieltjequote:Op woensdag 13 september 2006 21:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nouja, als je met je hart je rechter muisknop indrukt wordt het denk ik tijd om een dokter op te zoeken.
Er zitten wel een paar leuke mensen in hoor, maar ik post er niet meer zo fanatiek. Je blijft toch een beetje dat niet-welkom gevoel houden.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:17 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Okay, ben ik blij dat ik in dit topic zit zeg..
Mij best hoor.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:18 schreef wonderer het volgende:
Oeh, oeh, ik weet een leuke TT! Mag ikhem openen?!
Tja, de techniek staat voor niets.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:19 schreef wonderer het volgende:
[..]
Pacemaker met een scrollwieltje
Ja nou stelletje relnichten.....quote:Op woensdag 13 september 2006 21:20 schreef wonderer het volgende:
[..]
Er zitten wel een paar leuke mensen in hoor, maar ik post er niet meer zo fanatiek. Je blijft toch een beetje dat niet-welkom gevoel houden.
Okay ik blijf lekker hier.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:25 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik post ook niet zo vaak meer in [HOMO]. Het is ersoms wel tof, alleen soms ook niet. Er zijn op het moment ook figuren (vooral eentje) die echt het bloed onder mijn nagels uit weet te halen, en daar ben ik vast niet alleen in.
Heb wel de indruk dat hier fijne mensjes zitten.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:28 schreef Tha_Erik het volgende:
Hier voel ik me veel meer thuis. Ik heb ook het idee dat er hier echt over vanalles gepraat kan worden, zonder schroom.
Ja dat gevoel deel ik ook.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:28 schreef Tha_Erik het volgende:
Hier voel ik me veel meer thuis. Ik heb ook het idee dat er hier echt over vanalles gepraat kan worden, zonder schroom.
Nostalgischquote:Op woensdag 13 september 2006 21:43 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
[..]
Het is ergens gratis (legaal) te downloaden
Ik heb je gemistquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |