nee, je moet aangeven dat je 4 sollicitaties hebt gedaan, en niet in welke week, dat doet er niet toe.quote:Op woensdag 13 september 2006 10:24 schreef gronk het volgende:
[..]
Dacht 't wel hoor. Je moet in ieder geval aangeven in welke week je waar gesolliciteerd hebt. En je mag geen onware gegevens opgeven.
Gewoon 120 sollicitaties per week, dat zal ze leren daar.quote:Op woensdag 13 september 2006 10:26 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, je moet aangeven dat je 4 sollicitaties hebt gedaan, en niet in welke week, dat doet er niet toe.
gewoon 4 per maand, dus, of dat er nu 4 zijn die in 1 week gedaan zijn of in 2 weken of iedere week 1.
quote:Op woensdag 13 september 2006 10:29 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Gewoon 120 sollicitaties per week, dat zal ze leren daar.
Bijlage toevoegen.quote:Op woensdag 13 september 2006 10:30 schreef milagro het volgende:
[..], je hebt maar ruimte voor 4 op dat formulier
in een multomap, sollicitaties week 1quote:
Nou dat valt te bezien. Ik kreeg voor de periode 1 t/m 13 augustus een apart urenbriefje. Keurig ingevuld, ook dat ik de 14e weer aan het werk zou gaan. Maar dit urenbriefje is van dus over een periode van 4 weken, terwijl men al wist dat ik weer werd had. Dat maakt het solliciteren zo'n onzin!quote:Op woensdag 13 september 2006 10:23 schreef milagro het volgende:
[..]
uwv werkt niet met 2 weken, maar met 4 weken, krom ms maar zo is het nu eenmaal blijkbaar,
als je voortijdig gesolliciteerd hebt, geef je toch gewoon die sollicitaties op, er wordt verder niet naar data gevraagd op je werkbrief?
Ik hoop dat je gelijk hebt.. ga dat ook doen waarschijnlijk. Voor de zekerheid doe ik er nog wel een los briefje bij.quote:Op woensdag 13 september 2006 10:25 schreef Berkery het volgende:
Ik denk ook dat je een uitzendkracht aan de lijn hebt gehad. Je moet gewoon je briefje opsturen, zonder verzonnen sollicitaties, met de als reden van niet-solliciteren 'werk gevonden', of je zet de naam van je huidige baas erbij + code aangenomen. En dan afwachten.
wat doe je nou moeilijk?quote:Op woensdag 13 september 2006 10:35 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nou dat valt te bezien. Ik kreeg voor de periode 1 t/m 13 augustus een apart urenbriefje. Keurig ingevuld, ook dat ik de 14e weer aan het werk zou gaan. Maar dit urenbriefje is van dus over een periode van 4 weken, terwijl men al wist dat ik weer werd had. Dat maakt het solliciteren zo'n onzin!
Ja, maar there's a method in their madness. Alles gedocumenteerd, in drievoud van handtekeningen voorzien, geborgd, ISO-gecertificeerd opgeborgen en afgewerkt.quote:Op woensdag 13 september 2006 10:33 schreef Biancavia het volgende:
Overigens is het UWV gek trouwens.
Wat een bullshit. Als er iemand recht heeft gehad op WW, dan is het wel de TS. Heeft blijkbaar altijd netjes gewerkt, premie betaald voor de WW, en is meteen weer op zoek gegaan naar een nieuwe baan. Noem jij mij eens iemand die meer recht op WW zou hebben.quote:Op woensdag 13 september 2006 09:46 schreef gronk het volgende:
[..]
Voor mensen die de woorden 'recht hebben op' in de mond nemen, kan ik deze vraag alleen maar beantwoorden met een volmondig JA.![]()
Nou dat is precies het punt.. ik doe niet moeilijk.. Het UWV doet dat..Maar goed blijkbaar moet je alles maar accepteren - hoe belachelijk ook - of niet?quote:
Ow, TS is zielluug.quote:Op woensdag 13 september 2006 10:41 schreef Seneca het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Als er iemand recht heeft gehad op WW, dan is het wel de TS. Heeft blijkbaar altijd netjes gewerkt, premie betaald voor de WW, en is meteen weer op zoek gegaan naar een nieuwe baan. Noem jij mij eens iemand die meer recht op WW zou hebben.
Dank u.quote:Op woensdag 13 september 2006 10:41 schreef Seneca het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Als er iemand recht heeft gehad op WW, dan is het wel de TS. Heeft blijkbaar altijd netjes gewerkt, premie betaald voor de WW, en is meteen weer op zoek gegaan naar een nieuwe baan. Noem jij mij eens iemand die meer recht op WW zou hebben.
Zolang jij niet met deugdelijke argumenten komt, is er maar 1 zielig hierquote:Op woensdag 13 september 2006 10:43 schreef gronk het volgende:
[..]
Ow, TS is zielluug.
Verrek, dat is-ie ook. Maar dan in de andere betekenis.![]()
Nee, TS is alleen maar goed om premie te betalen zeker?quote:Op woensdag 13 september 2006 10:43 schreef gronk het volgende:
[..]
Ow, TS is zielluug.
Ik heb geen idee, maar meen mij zoiets gehoord te hebben van mijn werkloze vrienden.quote:Op woensdag 13 september 2006 09:43 schreef gronk het volgende:
[..]
Ligt de norm tegenwoordig al op 2x per week?
...
Nee, jij bent zielig.quote:Op woensdag 13 september 2006 10:43 schreef gronk het volgende:
Ow, TS is zielluug.
zucht..... je mist het punt een beetje....quote:Op woensdag 13 september 2006 10:42 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nou dat is precies het punt.. ik doe niet moeilijk.. Het UWV doet dat..Maar goed blijkbaar moet je alles maar accepteren - hoe belachelijk ook - of niet?
quote:Op woensdag 13 september 2006 10:45 schreef athlonkmf het volgende:
Dan schrijf je toch even 4 sollicitaties voor de CEO-positie van de 4 grootste bedrijven in nederland? Nee heb je, ja...
Ah, da's weer zo'n typisch UWV-geintje: op de UWV-site (waar je geen rechten aan kunt ontlenen) staat '4 sollicitatie-activiteiten per 4 weken'. Formeel gezien zou je dus met 4 activiteiten in 1 week binnen de regels passen.quote:Op woensdag 13 september 2006 10:26 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, je moet aangeven dat je 4 sollicitaties hebt gedaan, en niet in welke week, dat doet er niet toe.
gewoon 4 per maand, dus, of dat er nu 4 zijn die in 1 week gedaan zijn of in 2 weken of iedere week 1.
quote:Op woensdag 13 september 2006 10:49 schreef milagro het volgende:
[..]
zucht..... je mist het punt een beetje....
natuurlijk is het idioot wat ze vragen, MAAR als je perse dat geld wil houden, dan doe je toch gewoon 4 open sollicitaties via internet, 3 minuten en klaar ben je, heb je niet gelogen , heb je niet bedrogen, en hou je je geld.
maar is het jou totaal niet om dat geld te doen, maar om je gelijk te halen, dan zou ik zeggen, weiger het .
alleen vraag ik dan weer af, waarom je dan, als het je het niet om het geld te doen is, je wel voor die 2 weken WW hebt aangevraagd, 2 weken zonder inkomen is toch geen ramp, je wist immers dat je weer werk zou krijgen.
maar blijkbaar verzilver je je rechten coute que coute, puur om het recht zelf, niet uit noodzaak, prima, iedereen is anders
Het probleem hiermee is dat de periode waar het over gaat al achter ons ligt, als je dan alsnog gaat solliciteren ben je eigenlijk te laat, en als de UWV besluit te gaan controleren komen ze daar heus wel achter, en ben je verder van huis.quote:Op woensdag 13 september 2006 10:49 schreef milagro het volgende:
[..]
natuurlijk is het idioot wat ze vragen, MAAR als je perse dat geld wil houden, dan doe je toch gewoon 4 open sollicitaties via internet, 3 minuten en klaar ben je, heb je niet gelogen , heb je niet bedrogen, en hou je je geld.
Je trekt ten alle tijde - en vooral als je je best doet - aan het kortste eind bij welke uitkerende instantie dan ook...quote:Op woensdag 13 september 2006 11:02 schreef Pleun het volgende:
Ik zou gewoon die sollicitaties de deur uit doen, want naar mijn ervaring trek je altijd aan het kortste eind bij het UWV
de kans dat ze controleren wordt groter naarmate jij moeilijker doet.quote:Op woensdag 13 september 2006 10:59 schreef Berkery het volgende:
[..]
Het probleem hiermee is dat de periode waar het over gaat al achter ons ligt, als je dan alsnog gaat solliciteren ben je eigenlijk te laat, en als de UWV besluit te gaan controleren komen ze daar heus wel achter, en ben je verder van huis.
Ik denk gewoon dat TS verkeerd is ingelicht.
quote:Op woensdag 13 september 2006 10:44 schreef Seneca het volgende:
Nee, TS is alleen maar goed om premie te betalen zeker?
Ik mag lijden dat jij ooit nog eens langdurig zonder baan komt te zitten, baklap. En waag het dan niet om ook maar ergens een uitkering aan te vragen!
Jah, weet ik, maar d'r zijn volgens mij nog wel expats die verbaasd opkijken als ze merken dat die twee jaar buitenland bij de grote multinational betekent dat ze 4% minder AOW krijgen. Hoewel de SVB 't nu wel makkelijker maakt om je alsnog bij te verzekeren.quote:Op woensdag 13 september 2006 11:14 schreef Isabeau het volgende:
AOW heeft iedereen ten alle tijden recht op zodra je 65 wordt, gronkZelfs als je door blijft werken na je 65ste.
quote:Op woensdag 13 september 2006 09:31 schreef gronk het volgende:
Overigens, iemand die voor twee weken uitkering naar het UWV gaat verdient alle ellende die-ie daarmee op z'n hals haalt.
Je haalt hiermee je eigen standpunt onderuit, Gronks.quote:Op woensdag 13 september 2006 11:13 schreef gronk het volgende:
Van die dingen waar je dan pas achter komt: dat je een hoop gedoe krijgt met je ziektekostenverzekering als je geen uitkering en geen baan hebt.
Premie afdragen is niet nodig. Alleen verblijf in Nederland is noodzakelijk.quote:Op woensdag 13 september 2006 11:18 schreef gronk het volgende:
[..]
Jah, weet ik, maar d'r zijn volgens mij nog wel expats die verbaasd opkijken als ze merken dat die twee jaar buitenland bij de grote multinational betekent dat ze 4% minder AOW krijgen. Hoewel de SVB 't nu wel makkelijker maakt om je alsnog bij te verzekeren.
Joh, je weet ab-so-luut niet waar je 't over hebt.quote:Op woensdag 13 september 2006 11:24 schreef r_one het volgende:
Je haalt hiermee je eigen standpunt onderuit, Gronks.
Je zult in die 2 weken maar net een ik-weet-niet-wat krijgen, dan prijs je jezelf gelukkig dat je toch je recht (ja: recht!) op een ww-uitkering hebt veiliggesteld.
Dus asielzoekers die vijf jaar op 'n verblijfsvergunning zitten te wachten krijgen AOW?quote:Op woensdag 13 september 2006 11:35 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Premie afdragen is niet nodig. Alleen verblijf in Nederland is noodzakelijk.
Dus je verwijt TS dat hij gebruikt maakt van zijn recht op WW, terwijl je zelf ook bij het UWV je handje op hebt gehouden?quote:Op woensdag 13 september 2006 11:13 schreef gronk het volgende:
[..]
![]()
Joh, ik ben al eens afgeserveerd bij 't UWV.Sterker nog, ik heb een half jaar zonder inkomen gezeten omdat ze bij 't UWV ontzettend zaten te kloten. Zeg maar 'U kunt beter solliciteren bij een kutbedrijf, want wij gaan het u nog veel vervelender maken. We keren uw dossier iedere maand helemaal om.' Lachen man, om eindelijk in 'n baan te beginnen met een banksaldo van -2000 ofzo.
Van die dingen waar je dan pas achter komt: dat je een hoop gedoe krijgt met je ziektekostenverzekering als je geen uitkering en geen baan hebt.
Overigens, ik vraag me af of me dat nog een half jaar AOW kost. Is de regel alleen 'in nederland wonen', of moet je ook premie hebben afgedragen?![]()
Ah, wel meebetalen om er vervolgens geen aanspraak op te doen als je 2 weken in de ziektewet belandt. Bedoel, je kunt toch wel 2 weken zonder inkomen uitzingen, he.quote:Op woensdag 13 september 2006 11:40 schreef gronk het volgende:
dan had de verzekeringsmaatschappij 't recht (en de plicht) om je een 'solidariteitspremie' op te leggen, waarmee je toch meebetaalde aan de gezondheidszorg in nederland.
Relevant (Algemene Ouderdomswet):quote:Op woensdag 13 september 2006 11:42 schreef gronk het volgende:
[..]
Dus asielzoekers die vijf jaar op 'n verblijfsvergunning zitten te wachten krijgen AOW?
quote:Op woensdag 13 september 2006 11:48 schreef Seneca het volgende:
Dus je verwijt TS dat hij gebruikt maakt van zijn recht op WW, terwijl je zelf ook bij het UWV je handje op hebt gehouden?
Effe een advocaat met verstand van sociaal zekerheidsrecht in de arm nemen natuurlijk.quote:Op woensdag 13 september 2006 11:59 schreef gronk het volgende:
[..]
Hoe wil TS z'n gelijk gaan verzilveren?![]()
Triest hoe jij over mensen oordeelt hoor....De ene veronderstelling naar de andere....quote:Op woensdag 13 september 2006 11:59 schreef gronk het volgende:
[..]
![]()
![]()
Als je m'n reacties nog eens naleest, dan zul je zien dat ik nergens zeg dat TS niet het recht heeft om WW aan te vragen. Wat ik wel stel, is dat je je d'r zoveel gedoe mee op de hals haalt dat 't je een maand van je leven kost. Zeker als je als TS als een echte puberale uberkneus gaan zitten kniezen dat het UWV dingen vraagt die niet kloppen.
Wauuw, TS weet 't beter dan een ambtelijke instantie waar de helft van de mensen zijn wegbezuinigd, de andere helft niet de juiste opleiding/mentaliteit heeft voor 't werk wat ze moeten doen, de sociale zekerheidswetgeving zo'n beetje ieder dag van de maand wordt bijgesteld, maar waar wel alles goed moet zijn (want ja, de overheid mag natuurlijk geen fouten maken), en waarbij de wildersen meteen gaan lopen schreeuwen bij ieder fraudegeval wat wordt ontdekt.
Hoe wil TS z'n gelijk gaan verzilveren?![]()
Tuurlijk. Principes mogen wat kostenquote:Op woensdag 13 september 2006 12:02 schreef Diederik_Duck het volgende:
Effe een advocaat met verstand van sociaal zekerheidsrecht in de arm nemen natuurlijk.
Wijs de veronderstellingen even aan voor me, lieverd, als je wilt.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:03 schreef peaceman het volgende:
[..]
Triest hoe jij over mensen oordeelt hoor....De ene veronderstelling naar de andere....En dan zou ik een puberale uberkneus zijn?
![]()
Nou ja, of je krijgt je geld niet, of je krijgt het wel en mag het naar je advocaat brengen. In het laatste geval heb je echter toch een beetje lol gehad.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:04 schreef gronk het volgende:
[..]
Tuurlijk. Principes mogen wat kosten
Ik zou voor 't geld gewoon naar de hoeren gaan. Da's meer lol, en dan weet je tenminste zeker dat je goed genaaid wordtquote:Op woensdag 13 september 2006 12:07 schreef Diederik_Duck het volgende:
Nou ja, of je krijgt je geld niet, of je krijgt het wel en mag het naar je advocaat brengen. In het laatste geval heb je echter toch een beetje lol gehad.
Zeuren om het zeuren kan je goed, maar een fatsoenlijk gesprek voeren over het onderwerp is teveel gevraagd.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:07 schreef gronk het volgende:
[..]
Wijs de veronderstellingen even aan voor me, lieverd, als je wilt.En hou d'r rekening mee dat 'veronderstellingen', 'meningen' en 'waardeoordelen' drie verschillende dingen zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |