abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 september 2006 @ 09:42:53 #26
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_41762107
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:35 schreef Argento het volgende:
Het recht op WW is aan strenge voorwaarden gebonden. Voldoe je niet aan die voorwaarden, dan geen recht op uitkering. Ik zie niet in hoe de omstandigheid dat je voor slechts 2 weken aanspraak maakt op WW, jou van vervulling van die voorwaarden zou bevrijden. Voor hetzelfde geld had je ergens twee weken aan de slag gekund.

Als het werkelijk zo zou zijn dat je in jouw situatie twee weken geen werk had en ondertussen een uitkering ontving, zonder dat daar een sollicitatieplicht tegenover staat, dan heb je dus letterlijk twee weken vakantie en de overheid betaalt. Nee, bedankt.
Lieverd, je leest niet goed... Het gaat niet om die twee weken, het gaat om de periode daarna. Over die 2 weken zijn er geen klachten!
  woensdag 13 september 2006 @ 09:43:04 #27
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41762116
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:40 schreef wijsneus het volgende:
Ik ben bang dat jij gek bent.

We hebben namelijk regeltjes in dit land - en een ervan is dat als jij WW wenst te ontvangen dat je dient te soliciteren. En wel minimaal 2 maal per week.
Ligt de norm tegenwoordig al op 2x per week?

Prima hoor, maar gaan ze ook die teven die bij de P&O-afdelingen werken dan eens flink klappen geven, zodat sollicitaties eens in een behoorlijk tempo worden afgehandeld, en geen drie maanden duren?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_41762118
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:41 schreef gronk het volgende:

[..]

Hoe doe je dat?
Veels te hoge vaste lasten.
For great justice!
  woensdag 13 september 2006 @ 09:43:46 #29
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41762134
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:43 schreef Q. het volgende:

[..]

Veels te hoge vaste lasten.
Huis gekocht?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 13 september 2006 @ 09:44:24 #30
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_41762147
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:31 schreef gronk het volgende:
Overigens, iemand die voor twee weken uitkering naar het UWV gaat verdient alle ellende die-ie daarmee op z'n hals haalt.
En waarom is dat? Ik heb jaren betaald aan de WW en nu vraag ik voor 2 weekjes aan, omdat ik daar recht op heb en bovendien ter overbrugging en dan verdien ik deze ellende?
Beetje vreemde redenatie.
pi_41762170
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:39 schreef Q. het volgende:

[..]

Mwa, ik had als student meer geld te besteden dan nu als werkende hoor.
Ik neem aan dat een ieder met een beetje gezond verstand wel iets spaart.. en het dan wel even 2 weken uit kan houden? Trouwens als je een vast inkomen hebt zorg je toch ook dat je spaart?
  woensdag 13 september 2006 @ 09:46:40 #32
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41762198
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:44 schreef peaceman het volgende:

En waarom is dat? Ik heb jaren betaald aan de WW en nu vraag ik voor 2 weekjes aan, omdat ik daar recht op heb en bovendien ter overbrugging en dan verdien ik deze ellende?
Voor mensen die de woorden 'recht hebben op' in de mond nemen, kan ik deze vraag alleen maar beantwoorden met een volmondig JA.
pi_41762234
het is een lastig dilema. Aan de ene kant: wat een onzin, aan de nadere kant: voor een grote groep zijnde regels nodig.

het zelfde geld voor hoog opgeleide mensen met werkervaring die tijdelijk werkloos zijn. Een solicitatie voor een managment functie op WO niveau duurt langer dan een week. MAar toch moet je blijven soliciteren terwijl je gewoon goed bezig bent om een baan te krijgen, maar eerste gesprek, tweede gesprek, assesment, kennismaking directie, derde gesprek, arbeidsvoorwaarden gesprek etc. duurt nu eenmaal langer dan "Hee, kan je achter de lopende band staan? Ja! Mooi!" (iets overdreven )
Want ik ben HYPER dan HYPER dan HYPER dan HYPE! Overhyped voor als je dat niet begrijpt
  woensdag 13 september 2006 @ 09:48:27 #34
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_41762236
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:46 schreef gronk het volgende:

[..]

Voor mensen die de woorden 'recht hebben op' in de mond nemen, kan ik deze vraag alleen maar beantwoorden met een volmondig JA.
Leg eens uit dan.... ben zeer benieuwd naar je motivatie, aangezien ik niets verkeerds heb gedaan en voor het eerst (en hopelijk voor het laatst) met deze ellende in aanraking ben gekomen.
pi_41762255
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:35 schreef Argento het volgende:
Het recht op WW is aan strenge voorwaarden gebonden. Voldoe je niet aan die voorwaarden, dan geen recht op uitkering. Ik zie niet in hoe de omstandigheid dat je voor slechts 2 weken aanspraak maakt op WW, jou van vervulling van die voorwaarden zou bevrijden. Voor hetzelfde geld had je ergens twee weken aan de slag gekund.

Als het werkelijk zo zou zijn dat je in jouw situatie twee weken geen werk had en ondertussen een uitkering ontving, zonder dat daar een sollicitatieplicht tegenover staat, dan heb je dus letterlijk twee weken vakantie en de overheid betaalt. Nee, bedankt.
Pure onzin natuurlijk. TS heeft zich verzekerd, weliswaar verplicht, voor werkloosheid. Dus heeft TS recht op een uitkering.
Waarschijnlijk heeft TS een UWV-josti aan de telefoon gehad, want als je al een baan hebt hoef je dus niet te solliciteren. Werkbriefjes terugsturen met de mededeling dat je al aan de slag bent dus.
pi_41762340
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:43 schreef gronk het volgende:

[..]

Huis gekocht?
Onder andere.
For great justice!
  woensdag 13 september 2006 @ 10:00:30 #37
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41762501
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:48 schreef peaceman het volgende:

Leg eens uit dan.... ben zeer benieuwd naar je motivatie, aangezien ik niets verkeerds heb gedaan en voor het eerst (en hopelijk voor het laatst) met deze ellende in aanraking ben gekomen.
Ik ga helemaal niets uitleggen, want dit is een principekwestie. Mensen die in de volle overtuiging zijn dat ze 'recht hebben' op een uitkering willen zoiets toch niet begrijpen. Zonde van m'n tijd om dat te gaan verduidelijken.
pi_41762547
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:49 schreef sol1tair het volgende:

[..]

Pure onzin natuurlijk. TS heeft zich verzekerd, weliswaar verplicht, voor werkloosheid. Dus heeft TS recht op een uitkering.
Waarschijnlijk heeft TS een UWV-josti aan de telefoon gehad, want als je al een baan hebt hoef je dus niet te solliciteren. Werkbriefjes terugsturen met de mededeling dat je al aan de slag bent dus.
Dat is voor werkeloosheid waar je zelf niets aan kunt doen. Ik ken wel een paar bedrijven waar je de dag erna aan het werk kunt gaan. Waarom deed TS dat niet? Natuurlijk is het niet geweldig, 2 weken ergens werken. Maar nu heb je 2 weken vakantie gehouden op kosten van de belastingbetaler.

Ik wil je geen uitzuiger noemen oid, maar de regels zijn er niet voor om 2 weken op andermans kosten vakantie te houden.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  woensdag 13 september 2006 @ 10:06:33 #39
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_41762645
quote:
Op woensdag 13 september 2006 10:02 schreef Overlast het volgende:

[..]

Dat is voor werkeloosheid waar je zelf niets aan kunt doen. Ik ken wel een paar bedrijven waar je de dag erna aan het werk kunt gaan. Waarom deed TS dat niet? Natuurlijk is het niet geweldig, 2 weken ergens werken. Maar nu heb je 2 weken vakantie gehouden op kosten van de belastingbetaler.

Ik wil je geen uitzuiger noemen oid, maar de regels zijn er niet voor om 2 weken op andermans kosten vakantie te houden.
Ik heb erg veel gesolliciteerd voor de einddatum van mijn werk naderde, dus ik heb er alles aan gedaan.
En van 2 weken vakantie houden is geen sprake. Op dag 1 meldde ik me bij het CWI, vulde alles in en kon toen pas 8 dagen later !!!!! terugkomen om mijn dossier door te nemen (dus ook ivm het de WW). Persoonlijk had ik het liever die dag zelf geregeld en ja, ik heb in die 2 weken ook nog gesolliciteerd!

Maar nogmaals.. het gaat niet om die 2 weken, het gaat om de periode vanaf 14 augustus.
  woensdag 13 september 2006 @ 10:08:44 #40
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41762693
Wooooohow. Je bent twee keer naar het UWV geweest in je vakantie.
  woensdag 13 september 2006 @ 10:09:02 #41
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_41762701
quote:
Op woensdag 13 september 2006 10:00 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik ga helemaal niets uitleggen, want dit is een principekwestie. Mensen die in de volle overtuiging zijn dat ze 'recht hebben' op een uitkering willen zoiets toch niet begrijpen. Zonde van m'n tijd om dat te gaan verduidelijken.
Volgens mij heb jij meer last van vooroordelen dan ik als je redeneert dat ik het toch niet WIL begrijpen..
  woensdag 13 september 2006 @ 10:10:28 #42
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_41762740
quote:
Op woensdag 13 september 2006 10:08 schreef gronk het volgende:
Wooooohow. Je bent twee keer naar het UWV geweest in je vakantie.
Zucht.....4 keer om precies te zijn en 3 keer gesolliciteerd, maar goed het gaat dus om de periode NA die twee weken.
  woensdag 13 september 2006 @ 10:10:40 #43
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41762747
quote:
Op woensdag 13 september 2006 10:09 schreef peaceman het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij meer last van vooroordelen dan ik als je redeneert dat ik het toch niet WIL begrijpen..
.

Ik heb geen zin in zinloze discussies. Da's net zoiets als tegen een wilders-aanhanger uitleggen dat de islam ook maar een gewoon geloof is, en dat christenen net zo erg kunnen zijn. Zonde van de verbruikte lucht en speeksel.
  woensdag 13 september 2006 @ 10:12:38 #44
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_41762787
quote:
Op woensdag 13 september 2006 10:10 schreef gronk het volgende:

[..]

.

Ik heb geen zin in zinloze discussies. Da's net zoiets als tegen een wilders-aanhanger uitleggen dat de islam ook maar een gewoon geloof is, en dat christenen net zo erg kunnen zijn.
Hoezo zinloos? Misschien kan je mij wel overtuigen?

Maar buiten dat is het zinloos van jou dat je door blijft zeuren over die 2 weken, waar het helemaal niet over gaat.
Beetje jammer dat het topic zo om zeep geholpen wordt, terwijl ik gewoon graag gefundeerde meningen van anderen wilde horen over wat ik vroeg.
pi_41762864
quote:
Op woensdag 13 september 2006 10:10 schreef gronk het volgende:
.

Ik heb geen zin in zinloze discussies. Da's net zoiets als tegen een wilders-aanhanger uitleggen dat de islam ook maar een gewoon geloof is, en dat christenen net zo erg kunnen zijn. Zonde van de verbruikte lucht en speeksel.

Goedkoop geblaat, je wilt kunt niet eens discussiėren op basis van argumenten.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 13 september 2006 @ 10:17:47 #46
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41762889
quote:
Op woensdag 13 september 2006 10:16 schreef r_one het volgende:

[..]

Goedkoop geblaat, je wilt kunt niet eens discussiėren op basis van argumenten.
pi_41763010
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:42 schreef peaceman het volgende:

[..]

Lieverd, je leest niet goed... Het gaat niet om die twee weken, het gaat om de periode daarna. Over die 2 weken zijn er geen klachten!
uwv werkt niet met 2 weken, maar met 4 weken, krom ms maar zo is het nu eenmaal blijkbaar,

als je voortijdig gesolliciteerd hebt, geef je toch gewoon die sollicitaties op, er wordt verder niet naar data gevraagd op je werkbrief?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 13 september 2006 @ 10:24:51 #48
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41763051
quote:
Op woensdag 13 september 2006 10:23 schreef milagro het volgende:

[..]

uwv werkt niet met 2 weken, maar met 4 weken, krom ms maar zo is het nu eenmaal blijkbaar,

als je voortijdig gesolliciteerd hebt, geef je toch gewoon die sollicitaties op, er wordt verder niet naar data gevraagd op je werkbrief?
Dacht 't wel hoor. Je moet in ieder geval aangeven in welke week je waar gesolliciteerd hebt. En je mag geen onware gegevens opgeven.
pi_41763064
Het UWV sucks big time! Ik werk in een minumumcontract van 30%, maar kan gelukkig vaak meer werken. Alleen verdien ik niet genoeg om het zonder uitkering te redden. Bovendien werk ik de ene maand meer dan de andere en is mijn inkomen niet altijd gelijk. Ik moet dus voor mijn aanvullende WW-uitkering de werkbriefjes invullen met daarop mijn verdiensten en 4 sollicitaties. In mijn beroepsgroep is het vrijwel onmogelijk om als beginneling een groot contract te krijgen, je begint altijd met weinig uren om dat in de loop der tijd uitgebreid te krijgen. Waarom dat zo is moet je mij niet vragen, maar zo is het nou eenmaal. Nu heb ik een contract tot eind maart en waarschijnlijk wordt het daarna omgezet naar een vaste aanstelling van 50%. En dan verdien ik net genoeg om boven de uitkeringsgrens uit te komen. Mooi toch? Vindt het UWV van niet.
Om die aanvulling te krijgen moet ik dus verplicht solliciteren, terwijl ik nu de baan heb waar ik gelukkig in ben. Alleen dan zou ik meer uren willen werken om geen uitkering meer te hoeven hebben en met een beetje geduld en inzet van mij (laten zien dat ik mijn werk goed doe, niet te beroerd ben om wat extra te doen enz enz) komt dat er ook van. Waarom moet ik dan ergens anders gaan werken, waar ik weer zo weinig uren krijg en gewoon er hetzelfde aantoe ben als bij de baan die ik nu heb?
Ik solliciteer dus, maar niet met enthousiasme, precies zoals hierboven al ergens geschreven werd. Van het CWI krijg ik vacatures toegstuurd waarop ik moet solliciteren: hoofd ICT bijvoorbeeld. Leuk hoor, maar ik heb een diploma pedagogisch werker. Ik weet hoe ik een computer moet aanzetten, maar veel verder kom ik niet. Stelletje stommelingen. Ik heb echt aangegeven dat ik niet zoveel van computers weet en dan toch zo'n vacature??
Out of my mind, back in five minutes
pi_41763073
Ik denk ook dat je een uitzendkracht aan de lijn hebt gehad. Je moet gewoon je briefje opsturen, zonder verzonnen sollicitaties, met de als reden van niet-solliciteren 'werk gevonden', of je zet de naam van je huidige baas erbij + code aangenomen. En dan afwachten.
No Dukes of Hazzard in the classroom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')