Wat triest, en ze was al zo bang dat ze sowieso niet zwanger kon worden.quote:De zwangerschap van Leontien Zijlaard-Van Moorsel is dramatisch geëindigd. De oud-wielrenkampioene kreeg na bijna drie maanden een miskraam.
Het verlies van de baby betekent een enorme tegenslag voor Leontien (36) en haar man Michael Zijlaard (35). Het stel was al twee jaar aan het "proberen" om een kindje te krijgen.
Eind augustus maakte Leontien het nieuws na twee maanden zwangerschap wereldkundig. Ze deed mee aan het programma Sterren Dansen op het IJs en was bang om te vallen en zo haar kindje in gevaar te brengen. Om het publiek uit te leggen hoe de vork in de steel zat, besloot ze de blijde boodschap vroegtijdig bekend te maken.
???quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:23 schreef GSMboy het volgende:
Da's inderdaad lullig.
Maar hopelijk zal ze wel gelukkig zijn met de kleine. Ondanks de afwijking...
quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:23 schreef GSMboy het volgende:
Da's inderdaad lullig.
Ik sluit me maar bij de vorige posts aan:quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:23 schreef GSMboy het volgende:
Da's inderdaad lullig.
scheelt een uur lezen, niks mis mee.quote:Op woensdag 13 september 2006 00:07 schreef thaleia het volgende:
Wat is dat nou weer voor een wegrelativerende reactie? Op die manier maak je alle nieuwsberichten in een klap overbodig![]()
dat weet je nooit, iedere gezonde vrouw kan dit overkomen, speling van de natuur. leeftijd, noem maar op.quote:Op woensdag 13 september 2006 00:18 schreef Martijn_fijn het volgende:
Dan vraag ik mij af... Kan dat schaatsen invloed gehad hebben op de zwangerschap?
lezen, ik maak er geen grap van.quote:Op woensdag 13 september 2006 00:16 schreef thaleia het volgende:
Niet reageren scheelt je ook weer een tiental seconden
Sorry hoor, maar ik vind dit echt te droevig nieuws om er zulke reacties op te moeten lezen
Misschien als ze keihard gevallen zou zijn of zo, maar dan nog, dan gebeurt dat waarschijnlijk gelijk en niet na zoveel weken. Ik denk niet dat ze hier ook maar iets aan kan doen.quote:Op woensdag 13 september 2006 00:18 schreef Martijn_fijn het volgende:
Dan vraag ik mij af... Kan dat schaatsen invloed gehad hebben op de zwangerschap?
mee eens, die dingen gebeuren nu eenmaal .quote:Op woensdag 13 september 2006 00:34 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Misschien als ze keihard gevallen zou zijn of zo, maar dan nog, dan gebeurt dat waarschijnlijk gelijk en niet na zoveel weken. Ik denk niet dat ze hier ook maar iets aan kan doen.
tijd om hulp te zoeken. wat een onzin, een gezonde vrouw. soms gaat t gewoon mis. zo werk t.quote:Op woensdag 13 september 2006 00:45 schreef static het volgende:
Ze schaatste niet, ze was wielrenster en daarom was ze bang dat ze nooit zwanger zou kunnen worden.
Ze is inmiddels weer gezond ja. Wat reageer jij betweterig, als mensen meelevend reageren ga jij eroverheen met een reactie van 'stel je niet zo aan'. Er zijn mensen die nu eenmaal met zo iemand meeleven, en in dit geval omdat haar kinderwens heel erg groot is en we allemaal weten wat een veldslag ze ervoor achter de rug heeft en nu misschien weer gaat krijgen. Dat heet empathie.quote:Op woensdag 13 september 2006 00:49 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
tijd om hulp te zoeken. wat een onzin, een gezonde vrouw. soms gaat t gewoon mis. zo werk t.
Ik ookquote:Op woensdag 13 september 2006 00:12 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vind het echt heel verdrietig voor ze
Ze heeft wel geschaatst in dat programma. Doordat ze zichzelf zo heeft gepijnigd tijdens haar wielercarrière was ze bang dat ze nooit zwanger zou kunnen worden. Anorexia gehad, een tijd geen menstruatie, dat geval.quote:Op woensdag 13 september 2006 00:45 schreef static het volgende:
Ze schaatste niet, ze was wielrenster en daarom was ze bang dat ze nooit zwanger zou kunnen worden.
Ik neem aan dat bedoeld wordt in 'sterren dansen op het ijs'quote:Op woensdag 13 september 2006 00:45 schreef static het volgende:
Ze schaatste niet,
Nope, dat had te maken met anorexia en boulimia, niet met het sporten op zich.quote:ze was wielrenster en daarom was ze bang dat ze nooit zwanger zou kunnen worden.
Waar heb jij het nou overquote:Op dinsdag 12 september 2006 22:23 schreef GSMboy het volgende:
Da's inderdaad lullig.
Ik weet dat ze in Rotterdam wonen en wist niet dat ze ergens anders ook nog een winkel hadden. Sportartikelen ?quote:Op woensdag 13 september 2006 08:56 schreef Scorpie het volgende:
Wat kutZij heeft haar winkel in het dorp waar ik woon, ik zie haar weleens rijden/fietsen/lopen, en altijd vrolijk en spontaan
![]()
En ze heeft anorexia gehad, is ook een aanslag op je lichaam.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vraag me af waarom wielrennen en zware inspanningen ervoor zouden zorgen dat je moeite hebt om zwanger te rakenOf ze zou moeten weten wat ze allemaal geslikt heeft qua doping en zo, dat is natuurlijk iets anders.
Hoe dan ook, altijd triest nieuws natuurlijk.
Misschien omdat ze aan de top wilde blijven, daardoor niet of nauwelijks at en haar lichaam op die manier afstrafte? Ze heeft daardoor anorexia gekregen (en misschien ook boulimia, hoewel ik dat niet zeker weet--wil ik dus vanaf zijn), en heeft ook een hele tijd niet gemenstrueerd.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vraag me af waarom wielrennen en zware inspanningen ervoor zouden zorgen dat je moeite hebt om zwanger te rakenOf ze zou moeten weten wat ze allemaal geslikt heeft qua doping en zo, dat is natuurlijk iets anders.
Hoe dan ook, altijd triest nieuws natuurlijk.
Dankjev oor het opzoeken!! Ik was het even vergetenquote:Op woensdag 13 september 2006 12:07 schreef Haaibaaike het volgende:
Leontien van Moorsel maandag in Shownieuws
Leontien van Moorsel geeft maandag een interview aan SBS Shownieuws. De ex-wielrenster heeft afgelopen week een miskraam gehad. Van Moorsel maakte haar zwangerschap eind augustus in een vroeg stadium bekend. Zij en haar man Michael Zijlaard verwachtten het kindje in april. Leontien deed tot voor kort mee aan de ijsdansshow van SBS. Ze verwachtte dat haar ‘voorzichtige’ schaatsen tot speculaties zou leiden en kwam daarom zelf met het nieuws naar buiten.
Bron
Ik vind het heel erg voor Leontien en haar man.!
Heel veel sterkte voor ze allebei.
Graag gedaan hoorquote:Op woensdag 13 september 2006 14:26 schreef Danaa het volgende:
[..]
Dankjev oor het opzoeken!! Ik was het even vergeten![]()
Je lichaam raakt gewend aan de afranselingen die je jezelf aandoet, en gaat daar op een gegeven moment naar functioneren. Dus ja je kan dan blijkbaar nog steeds wel sterk zijn in de zin dat je benen en spieren het nog wel doen, maar de binnenhuishouding is totaal naar de klote.quote:Op woensdag 13 september 2006 14:51 schreef Puckzzz het volgende:
Heel sneu voor d'r...
maar wat ik niet snap, hoe kan iemand met anorexia toch nog zulke goede sportprestaties leveren? Je lichaam is toch totaal verzwakt op zo'n moment?
Ja altijd leuk zo'n lief dood kind, hopelijk is ze er erg gelukkig meequote:Op dinsdag 12 september 2006 22:23 schreef GSMboy het volgende:
Da's inderdaad lullig.
ik denk dat hij/zij in de veronderstelling is dat een miskraam staat voor een zwangerschap van een kindje met een handicap ofzo ... ik weet het anders ook nietquote:Op woensdag 13 september 2006 20:58 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ja altijd leuk zo'n lief dood kind, hopelijk is ze er erg gelukkig meeeen kleine afwijking; hij zal niet krijsen en de boel onder schijten
Neehee, hij denkt gewoon dat je ook best tevreden kunt zijn met een dood kindquote:Op woensdag 13 september 2006 21:42 schreef Angelcakes het volgende:
[..]
ik denk dat hij/zij in de veronderstelling is dat een miskraam staat voor een zwangerschap van een kindje met een handicap ofzo ... ik weet het anders ook niet![]()
slim is anders ja ...
lezen is moelijk dus.quote:Op woensdag 13 september 2006 23:53 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Neehee, hij denkt gewoon dat je ook best tevreden kunt zijn met een dood kind
Nee.quote:Op woensdag 13 september 2006 00:18 schreef Martijn_fijn het volgende:
't was nog niet eens een kindje...quote:Op woensdag 13 september 2006 23:53 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Neehee, hij denkt gewoon dat je ook best tevreden kunt zijn met een dood kind
quote:"Het is een harde klap"
"Gelukkig is het bewijs dat we kinderen kunnen krijgen geleverd"
Nietsvermoedend zaten Leontien Zijlaard-Van Moorsel (36) en haar man Michael (35) afgelopen vrijdag in de wachtkamer van het ziekenhuis te geinen op wie de kleine zou lijken. Niet veel later kreeg het echtpaar te horen dat ze het hartje niet meer konden vinden. Michael, die de voormalig wielrenster nu even helemaal van de buitenwereld afschermt, vertelt: "Iedereen balen natuurlijk. Ons werd geadviseerd de volgende dag terug te komen, maar ze maakten wel duidelijk dat de kans zeer klein was dat het dan wél zou lukken."
Waar het echtpaar Zijlaard-Van Moorsel voor vreesde, werd werkelijkheid: Leontien had na tien weken een miskraam gehad. Haar man Michael: "Nog diezelfde dag is ze op advies van de arts onder narcose gegaan en gecuretteerd. Opwekken met pillen, of wachten op het moment dat het lichaam de vrucht op een natuurlijke manier zou afstoten, wilde ze niet. Ze wilde niet langer meer rondlopen met in haar buik iets dat niet meer leefde."
Michael vertelt: "Weet je wat het is, het is niet het einde van de wereld, maar de zwangerschap was natuurlijk bij iedereen bekend. Ik bedoel, jullie hadden de primeur op de voorpagina!" Leontien vertelde toen openhartig: "Door mijn eetstoornis ben ik wel eens bang geweest ooit de rekening gepresenteerd te krijgen."
Maar dat leek niet het geval: twee jaar na het beëindigen van Leontiens wielercarrière was hun grote wens vervuld. Haar man Michael en zij zouden begin april hun eerste kindje krijgen!
Vlak voor dat exclusieve gesprek hadden ze in het ziekenhuis het hartje van hun baby voor de eerste keer zien kloppen. "Kijk, hier bij het kruisje zit het hartje", wees de mama in spe toen nog enthousiast op de echo aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |