Catoot vraagt nogal wat, zo koud in het nieuwe jaar!
quote:En maakt dat optisch gezien kleiner? Groter? (ik hou ook erg van geel, maar ben geneigd dan teveel geel...)
Op dinsdag 01 januari 2002 23:03 schreef Kyara het volgende:
Onze muren zijn Havanna geel.
En ik vind dat mooi
Rood en blauw zijn hardere kleuren, maken kleiner, zijn wel weer ideaal voor heel lichte kamers...
In het nieuwe huis komen weer hetzelfde soort tinten.
Je kunt trouwens op www.flexa.nl gratis kleurenkaarten aanvragen.
quote:Geel geeft een mooie warme, vrolijke, zonnige tint. Bovendien is het een lichte kleur, dat werkt ruimtelijk.
Op dinsdag 01 januari 2002 23:06 schreef Catootje het volgende:[..]
En maakt dat optisch gezien kleiner? Groter? (ik hou ook erg van geel, maar ben geneigd dan teveel geel...)
Het schijnt dat als je de plinten dezelfde kleur maakt als de vloer, dat je kamer dan groter lijkt.
quote:Oeh weer een goede tip!
Op dinsdag 01 januari 2002 23:14 schreef IntroV het volgende:Het schijnt dat als je de plinten dezelfde kleur maakt als de vloer, dat je kamer dan groter lijkt.
Worden je muren echt spierwit, of zo'n wittint van (bv) Flexa?
Ik vind wit zo doods...
de blauwe plekken
en het gebroken wit
op de keukenvloer
pasten slecht
bij de rode spetters
op de muur
de harmonie in huis
was ver te zoeken...
quote:~V~
Op woensdag 02 januari 2002 00:21 schreef Verbal het volgende:
Bouvriede blauwe plekken
en het gebroken wit
op de keukenvloer
pasten slecht
bij de rode spetters
op de muurde harmonie in huis
was ver te zoeken...
een heel licht blauwe tint op de muur wil .
En een blauw hoekbankstel
*nu nog een een huis*
Mijn (toekomstige) inrichting (mijn huis he )
Minimaal twee zwarte muren waarvan een met contrasterende schilderijen/ foto´s met veel wit. De andere zwarte muur komt mijn zwaardcollectie te hangen, met daarvoor twee kaarsenstandaards.
Verder uberhaubt veel kaarsen en afgezwakt licht.
Een (liefst oude) boekenkast, zo'n klassieke weet je wel uiteraard gevuld met boeken (kaarsen hier iets verder vandaan plaatsen svp)
quote:Ligt aan wat je er bij het staan aan kleur, bijv een warme tint vloer en raambekleding of meubels. En het liefst die kleuren op elkaar afgestemd, beter 1 kleur in meerdere tinten dan 4 verschillende kleuren, dat schept geen eenheid en dus rusteloosheid en lelijkheid.
Op woensdag 02 januari 2002 00:14 schreef DuchessX het volgende:[..]
Oeh weer een goede tip!
Worden je muren echt spierwit, of zo'n wittint van (bv) Flexa?
Ik vind wit zo doods...
Tip: zet niet altijd een bank tegen de muur, dat is zo afgezaagd, een bank kan juist een leuke afbakening vormen, ook heel fout is bijv. een 3-zitter gecombineerd met 2-zitter en 1-zitter, dat is zo volumieus.
Indien bank tegen een muur of voor een raam omdat het niet anders kan, dan schept een lichtje op vloer niveau tussen de bank en de muur ruimte (bank niet aan de muur plakken anders past dat lichtje er niet tussen)
en zo zijn er honderden tips...
quote:Geel och zeg doe jezelf een plezier niet aan beginnen, je hebt meestal wel van die tussen liggende tinten, bij van Flexa ofzo.
Op vrijdag 04 januari 2002 19:41 schreef Catootje het volgende:
IK weet nu al bijvoorbeel ddat de vloer in mijn huiskamer blankhout is (wel gelakt, geen kleurtje)...maar dan vind ik wit zo steriel en geel zo snel te geel...
Wat op zich ook heel mooi is maar enigszins gewaagd, is de oester kleur van flexa, die is beetje donker grijs bruinig, klinkt vies maar ik kan het niet uitleggen, geeft direct een sfeer in je huis.
Wat je ook zou kunnen doen is niet direct alle muren schilderen maar juist 1 en daar bijvoorbeeld felle kleur voor gebruiken die bij de rest past en daar dan bijv. een mooi kunstwerk ophangen. Knapt het hele huis en alle ander witte muren meestal enorm van op.
quote:Klinkt prachtig (maar ik ben niet geschokkeerd
Op vrijdag 04 januari 2002 17:16 schreef Atrimar het volgende:
Zal ik dan maar voor het schokeffect zorgen:Mijn (toekomstige) inrichting (mijn huis he
)
Minimaal twee zwarte muren waarvan een met contrasterende schilderijen/ foto´s met veel wit. De andere zwarte muur komt mijn zwaardcollectie te hangen, met daarvoor twee kaarsenstandaards.
Verder uberhaubt veel kaarsen en afgezwakt licht.
Een (liefst oude) boekenkast, zo'n klassieke weet je wel uiteraard gevuld met boeken (kaarsen hier iets verder vandaan plaatsen svp)
quote:Kleurtjes zijn leuk!
Op woensdag 02 januari 2002 10:13 schreef Catootje het volgende:we hebben de sleutel nog niet hoor, maar ben me alvast aan het richten op nieuwe kleuren en zo!! Wij hebben de neiging om heel veel kleuren te gebruiken, wat gezellig is maar ook wel erg.....kleurrijk!
Aan welke kleurtjes denk je?
quote:ALs er zon op je donkerrode wand schijnt, staat hij lekker in de schijnwerpers, het donkere zal dan wel lichter overkomen, let daar dan bij de kleurkeuze op.
Op zaterdag 05 januari 2002 09:41 schreef Catootje het volgende:
Ik wil zelf een wand donkerrood of zo, maar wat doe ik dan met de andere wanden? Ik wil het hele huis in dezelfde stijl maken maar: welke wand maak je dan donkerrood (de korte wand de lange, waar de zon op schijnt, of juist niet)
Tis maar net hoe de indeling van de woonkamer is welke wand je neemt, zelf vind ik het mooier om niet de langste wand te nemen maar juist een van de kortere.
De rest kan je dan een cremige kleur geven ofzo.
quote:Kan ik aanbevelen! Wij hebben in de huiskamer (3x6m) ook één muur (de lange muur) rood geschilderd (niet fel-rood, meer richting ossebloed-rood / bordeaux). Heel gaaf kleurtje. Als het zonlicht erop valt is het lekker fel, maar als er enkel sfeerlicht is (kaarsen en zo) gaat het bijna richting roestbruin, maar dan wel heel warm.
Op zaterdag 05 januari 2002 09:41 schreef Catootje het volgende:
Ik wil zelf een wand donkerrood of zo, maar wat doe ik dan met de andere wanden? Ik wil het hele huis in dezelfde stijl maken maar: welke wand maak je dan donkerrood (de korte wand de lange, waar de zon op schijnt, of juist niet)
De andere 3 wanden zijn wit-met-heel-subtiel-beetje-rood. Soort van bloesem-wit of zo. De huiskamer heeft een kamerbrede (3m dus) schuifpui pal op het zuiden, dus rond een uur of 1 's middags (duh) valt het zonlicht precies op de muur en wordt de hele kamer rood door de weerkaatsing.
Tot slot kun je echt suppersimpel sfeer maken door een felle lamp direct op de rode muur te zetten, zodat je alleen nog maar indirect rood (en dus warm) licht overhoudt.
Tegen de rode muur staat een blankhouten Lundia dressoir met laden en een zwarte vitrinekast met glazen deurtjes. Verder nog een hele felle poster met veel primaire kleuren en wit, een wijnrek, een Spaanse gitaar en wat planten.
Wow, wist niet dat ik zo lyrisch over m'n eigen muur kon doen
Heb helaas geen digicam, anders kreeg je wel een foto of zo.
Toot, ik denk dat jij heel goed in staat bent om zelf te bepalen hoe je je huis gaat 'kleuren'. Je bent er in dit topic al aardig mee bezig
quote:Ze worden spierwit. Witter kan niet.
Op woensdag 02 januari 2002 00:14 schreef DuchessX het volgende:Worden je muren echt spierwit, of zo'n wittint van (bv) Flexa?
Ik vind wit zo doods...
En inderdaad is het nogal kil en koud als je het nu zou zien, want er staan nog helemaal meubels in.
Dat koude/ kille/ steriele is weg zodra er meubels in het huis staan, en er wat aan de muur hangt. Het voordeel van wit vind ik dat het dan juist heel rustig blijft, ook al kan je best wel veel spullen in je huis kan hebben.
quote:
Op zaterdag 05 januari 2002 10:43 schreef Safari het volgende:[..]
Kan ik aanbevelen! Wij hebben in de huiskamer (3x6m) ook één muur (de lange muur) rood geschilderd (niet fel-rood, meer richting ossebloed-rood / bordeaux). Heel gaaf kleurtje. Als het zonlicht erop valt is het lekker fel, maar als er enkel sfeerlicht is (kaarsen en zo) gaat het bijna richting roestbruin, maar dan wel heel warm.
De andere 3 wanden zijn wit-met-heel-subtiel-beetje-rood. Soort van bloesem-wit of zo. De huiskamer heeft een kamerbrede (3m dus) schuifpui pal op het zuiden, dus rond een uur of 1 's middags (duh) valt het zonlicht precies op de muur en wordt de hele kamer rood door de weerkaatsing.
Tot slot kun je echt suppersimpel sfeer maken door een felle lamp direct op de rode muur te zetten, zodat je alleen nog maar indirect rood (en dus warm) licht overhoudt.
Tegen de rode muur staat een blankhouten Lundia dressoir met laden en een zwarte vitrinekast met glazen deurtjes. Verder nog een hele felle poster met veel primaire kleuren en wit, een wijnrek, een Spaanse gitaar en wat planten.
Wow, wist niet dat ik zo lyrisch over m'n eigen muur kon doen
Heb helaas geen digicam, anders kreeg je wel een foto of zo.
quote:Da's waar en je kunt met bijvoorbeeld bruine of auberginekleurige accessoires een warm sfeertje creëren.
Op zaterdag 05 januari 2002 20:04 schreef IntroV het volgende:
Ben al een tijdje niet meer geweest in dit topic, maar nu zie ik dat er nog een vraag aan mij was gesteld.
[..]Ze worden spierwit. Witter kan niet.
En inderdaad is het nogal kil en koud als je het nu zou zien, want er staan nog helemaal meubels in.
Dat koude/ kille/ steriele is weg zodra er meubels in het huis staan, en er wat aan de muur hangt. Het voordeel van wit vind ik dat het dan juist heel rustig blijft, ook al kan je best wel veel spullen in je huis kan hebben.
Zelf hebben Erwin en ik een behoorlijk kleurig huis (zie foto's). Wij hebben de kleuren gekozen die we mooi vonden en waarvan we dachten dat het warm zou zijn, maar niet te donker.
De keuken:
De woonkamer:
De foto van de woonkamer is niet zo mooi geworden, de kleur van de muur is in het echt terra en niet zo rood als op de foto. De muur bij de pc (helemaal rechts in de hoek) is gesponst op de terra muur en met het mandarijntjesoranje van de keuken.
Ondertussen is de inrichting wel behoorlijk anders, maar de muren hebben we zo gelaten. In de slaapkamer is 1 muur oranje, 1 muurrood en 1 muur donkerpaars, het plafond is blauw. Klonk erg leuk destijds, maar in praktijk is het een grote fout geweest. Het ziet er erg leuk uit, maar het is gewoon te donker, overdag moet de lamp aan door het donkere plafond. Wel is de oranje muur erg mooi, wanneer 's ochtends de zon er op staat. Maar toch. In het volgende huis wordt de slaapkamer wit met warme accenten (bijv. een terrakleur vloer en kozijnen o.i.d.).
De woonkamer gaat ook neutraler worden en we nemen een houten vloer, bij voorkeur kersenkleur. Mijn keuken wil ik wel graag van een kleurtje voorzien, ik ben niet zo'n fan vn witte keukens. Helaas dat we nu zo'n standaard keuken hebben waar we van de woningbouwvereniging niks mee mogen doen.
Anyway, succes met het maken van je plannen en aangezien wij zelf binnen niet al te lange tijd gaan verhuizen, heb ik de cd-rom Wonen-DeLuxe maar besteld. Misschien een leuk idee voor jou?
quote:Hey da's mijn huis!!!!!
Op vrijdag 04 januari 2002 17:12 schreef Joene het volgende:
ik weet nu al dat ik mn huiseen heel licht blauwe tint op de muur wil .
En een blauw hoekbankstel
*nu nog een een huis*
Als ik nu moest kiezen ging ik voor paarse muuren(div.tinten) en houten vloer en een super gave joekel van een rode bank!!!!
Om optisch ruimte te creeren zijn er een paar mogelijkheden:
- Iedere wand een eigen kleur(nuance)
- De bovenste rand van de muur (+/- 15-20cm) in dezelfde kleur schilderen als de wanden (niet icm bovenstaande)
- In een kleine ruimte is het vaak beter een paar grote meubels neer te zetten, dan een boel kleine.
- Veel kleine frutsels maken een kamer druk en vol. (kan natuurlijk wel weer heel veel sfeer geven)
Eigenlijk geldt natuurlijk zowel voor bovenstaande, als voor bijvoorbeeld kleurstelling, dat je inrichting een afspiegeling is van je persoon, en aangezien er geen twee mensen gelijk zijn, is de inrichting iets heel persoonlijks... Maar misschien dat je iets hebt aan de bovenstaande basis...
Wil je meer tips? dan hoor ik het wel
Ik dacht dat ik afgelopen weekend iets hoorde over grijs op de muur, bijvoorbeeld 1 (licht)grijs, ander wit etc. dan krijg je meer diepte.
Dit kan ook heel mooi met een rode muur.
Voor het rood kan je kiezen voor Ossebloed-rood (klinkt vies, maar is wel een hele mooie rood) en voor de wit en grijs vind ik de 'Oester' en 'Leem' kleuren van VT wonen heel mooi.
Ik weet niet zeker of het de VT wonen kleuren zijn, maar ik dacht het wel. Heel subtiel.
De keukenmuren worden wit, de muren in de woonkamer heel lichtgeel, en in de slaapkamer twee muren heel lichtblauw en 1 muur een stuk donkerder blauw.
Verder hebben we nog twee kamers en die worden waarschijnlijk lichtgeel of wit (worden werkkamer en opberghok)
ik heb 1 lichte muur met een grote zwarte rechthoek
ong zo :
_______
|
|_______|
maar dan dik met het chine teken Mon ertussen in
en 3 rode muren met accesoires uit de Chinese Winkel (eindhoven)
[Dit bericht is gewijzigd door Cybart op 29-01-2002 11:50]
WAT JE MOET DOEN!!!:
Vooral orgineel zijn.
WAT JE MOET LATEN!!!:
Je een wil door een ander op laten leggen!
Jan Des Bouvrie SUXXXXXXXX!!! (schijnheilige kwal)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |