Alles staat uit. En heb dat ding met een verlengsnoer naar een andere groep verhuist. Werkte ook niet.quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:30 schreef DeToXiC het volgende:
Ik heb thuis ook een oude droger staan...als ik op die groep nog andere apparaten aanslinger (vaatwasser, wasmachine, oven) dan vliegt ie er ook uit.
Gewoon niet teveel zware apparaten op één groep aanzetten
Ja ehmm er staat aardlekschakelaar geschreven op dat ding zie ik.quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:37 schreef TR08 het volgende:
Is het niet de aardlek ipv de stoppen?
Zo'n groenequote:Op dinsdag 12 september 2006 13:39 schreef xman het volgende:
[..]
Ja ehmm er staat aardlekschakelaar geschreven op dat ding zie ik.
Ok ik ben nu aan het kijken.quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:40 schreef doophoofd het volgende:
Het amperage wat je op de schakelaar is de maximaal toegestane waarde, dit betekend dat de schakelaar 40A aankan.
Het is waarschijnlijk zo dat je schakelaar gewoon 16A is (dit zou ook genoeg moeten zijn voor je droger)
Het kan echter ook zo zijn dat het een 10A zekering is, dan klopt het dus dat de zekering er steeds uit gaat.
Geeft eens wat meer info over de meter kast, hoeveel groepen(=schakelaars) heb je, gebruik je automatische zekeringen of moet je er steeds een niuwe indraaien?
LOL is dat wel veilig?quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:42 schreef TR08 het volgende:
Moet je dan de stroom aan doen door de aardlek schakelaar terug te zetten, of door de zekering terug te zetten?
Probeer de droger anders eens op een ongeaard stopkontakt, eventueel door een ongeaard verlengsnoer tussen de droger en een geaard stopkontakt te doen.
Als dat je probleem oplost moet je je droger even na laten kijken door iemand met verstand van elektro, misschien staat er sinds de verhuizing spanning op de behuing oid.
Ik heb dit ding al 5 jaartjes en toen was hij al tweede hands + hij is ooit gerepareerd. Ik denk dat ik gewoon ff op marktplaats ga kijken voor vervanging.quote:Op dinsdag 12 september 2006 15:01 schreef TR08 het volgende:
Je kunt hem ter reparatie aanbieden, mogelijk (waarschijnlijk!) is het iets heel simpels
Ik weet niet wat een nieuwe kost, dus ik kan niet voor je inschatten wat het goedkoopst is.
Hey ik zit te denken.. als ik 40A heb en ik heb 4 van die schakelaars. Is dat dan niet 10A per schakelaar en dus te weinig?quote:Op dinsdag 12 september 2006 15:06 schreef xman het volgende:
[..]
Ik heb dit ding al 5 jaartjes en toen was hij al tweede hands + hij is ooit gerepareerd. Ik denk dat ik gewoon ff op marktplaats ga kijken voor vervanging.
Bedankt allemaal iig voor de hulp.
40 A is de maximaal te schakelen stroom van jou jou aardlekschakelaar.quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:17 schreef xman het volgende:
[..]
Hey ik zit te denken.. als ik 40A heb en ik heb 4 van die schakelaars. Is dat dan niet 10A per schakelaar en dus te weinig?
M'n groepszekering. (die zwarte knop op m'nfoto, niet de groene)quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:33 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
40 A is de maximaal te schakelen stroom van jou jou aardlekschakelaar.
Achter 1 aardlekschakelaar van mag je maximaal 4 groepen hebben zitten
Iedere groep is tegen aardtsluiting beschermd door de aardlekschakelaar.
Iedere groep is door een zekering van 16 A beschermd tegen kortsluiting en/of overbelasting.
Iedere zekering is doorgaans voor 99,9% zeker in huisinstallaties 16 A
Uit één groep kun je maximaal 16 A x 230 V = 3680 watt halen.
Wat valt er nu uit je aardlekschakelaar of je groepszekering ?![]()
Dan heb je of kortsluiting of overbelasting.quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:35 schreef xman het volgende:
[..]
M'n groepszekering. (die zwarte knop op m'nfoto, niet de groene)
Ok ff lezen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:41 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dan heb je of kortsluiting of overbelasting.
Lees dit eens door wellicht ontdek je welke van de twee het is
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kortsluiting
(werking aardlekschakelaar : http://nl.wikipedia.org/wiki/Aardlekschakelaar )
Klinkt als of je hem moet nalaten kijken of een nieuwe moet kopen want vonken en constant uitslaan is geen goed tekenquote:Op dinsdag 12 september 2006 14:58 schreef xman het volgende:
Ik heb hem net opnieuw geprobeerd en het is de zwarte schakelaar die meteen uitvalt. Plus er komt een vonk uit.
Het was trouwens vrijwel direct, dus volgens mij is de droger dan gewoon kapot.
Ok dan is dat iig gewoon duidelijk.quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:11 schreef TR08 het volgende:
Bij een vonk en direct uitslaan is het zeker geen overbelasting, maar gewoon vette kortsluiting (kortsluiting is voor je meterkast eigenlijk gewoon extreme overbelasting, maar dat terzijde)
Heb je de TS foto gezien? Geen allamats; gewoon normale aardlekschakelaars in combinatie met automaten.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:49 schreef Wojworshebn het volgende:
TS heeft allamats, gecombineerde 'stoppen' cq aardlek. Dus kan hij ook niet antwoorden wat de reden van uitval was. Dan wel overbelasting dan wel lekstroom naar aarde.
Het zijn geen alamats.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:49 schreef Wojworshebn het volgende:
TS heeft allamats, gecombineerde 'stoppen' cq aardlek. Dus kan hij ook niet antwoorden wat de reden van uitval was. Dan wel overbelasting dan wel lekstroom naar aarde.
Gezien de leeftijd van de droger lijkt het me sowieso beter om te vervangen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |