abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41723227
Ik heb gelukkig eindelijk m'n originele dakpannen gevonden bij een handelaar in Friesland.

Morgen ga ik die halen maar zit me nu opeens af te vragen...
wat weegt dat ongeveer? ik gok op 2,5 kg per pan dus een 650 kg ??

Maar daarnaast, gewicht is 1, volume is 2. Ik heb een Mercedes vito ter beschikking. Welliswaar met een passagiers cabine die een deel van de laadruimte opslokt.

Kan ik dat er in kwijt of moet ik toch een extra aanhangwagentje meenemen, heb ik ook hoor.
Nadeel alleen is dat het 175 km is en met een karretje is 80 de max...

Daarnaast, ik heb geen idee wat je max in zo'n vito kunt proppen aan gewicht..

anybody ?
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_41724380
Laadvermogen staat op je autopapieren.
Maar 650 kg moet ruimschoots lukken in een vito.
Laadvermogen zal rond de 1000 kg liggen.

Ik zal alleen effe bellen voor het volume van deze stapel, omgerekend zal je ongeveer uitkomen op 1m3 tot 1,22m3
Uitgaande van de volgende afmetingen 235x400 x 50 dit geheel x 260.
de 50 is gegokt, maa de overige afmetingen gelden voor een leipan. de meeste pannen varieren in deze maten, het gewicht varieert van 1,8 tot 3,2 kg.
pi_41729289
Dat gaat wel passen in een vito hoor.
Je kan denk ik 20 pannen op de grond neerleggen (4 rijen van 5 pannen)
dan moet je 13 pannen op elkaar leggen, dat moet geen probleem zijn.
pi_41729381
Ik heb bij een groothandel in bouwmaterialen gewerkt en daar moest ik dagelijks hele pallets met stenen of dakpannen in busjes zetten met de heftruck. Ging altijd goed.
pi_41737544
Betekent dit dat je dak aangepakt gaat worden?
pi_41744088
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 15:23 schreef Marsepein het volgende:
Betekent dit dat je dak aangepakt gaat worden?
Pino gaat door voor de koelkast

Yep, het dak gaat in de onderhoud. De pannen springen van vreugde al een paar dagen heen en weer.

Ik heb eens gesproken met het mannetje van de buurman over de interpretatie van de opdracht waar buurman mee accoord is gegaan.
Mannetje gaf aan dat hij de opdracht had om de slechte pannen eruit te halen en zoveel mogelijk te vervangen. Alle slechte stukken moesten eruit. En daar zat de ruimte. Mannetje was inmiddels met me eens dat het zo niet langer kon.

De pannen van de buurman met de dakkapel waren maar zo zo volgens hem en daarbij alleen terrra cota. Hij had ook zwarte nodig
In Friesland dus dat mannetje gevonden. Alle panne rijp voor vervanging kritisch geteld en gehaald. Mannetje en ik komen er wel uit. Ik ga flink meewerken en hij houd er rekening mee dat ik daar het voordeel van heb en niet buurman...
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_41744744
quote:
Op maandag 11 september 2006 23:33 schreef klipper het volgende:
Laadvermogen staat op je autopapieren.
Maar 650 kg moet ruimschoots lukken in een vito.
Laadvermogen zal rond de 1000 kg liggen.

Ik zal alleen effe bellen voor het volume van deze stapel, omgerekend zal je ongeveer uitkomen op 1m3 tot 1,22m3
Uitgaande van de volgende afmetingen 235x400 x 50 dit geheel x 260.
de 50 is gegokt, maa de overige afmetingen gelden voor een leipan. de meeste pannen varieren in deze maten, het gewicht varieert van 1,8 tot 3,2 kg.
Wat denk je zelf ???
Ik rij op mijn werk een mercedes sprinter, het grote broertje van de vito.
De sprinter mag maar 750kg laden.
  Moderator dinsdag 12 september 2006 @ 19:35:42 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_41745664
Ik denk dat je beter het op de aanhanger kunt laden als je je de veren van de vito nog langer dan vandaag wil gebruiken.

Denk zelf dat het wel erg zwaar is
  dinsdag 12 september 2006 @ 19:54:32 #9
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41746347
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 19:35 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik denk dat je beter het op de aanhanger kunt laden als je je de veren van de vito nog langer dan vandaag wil gebruiken.

Denk zelf dat het wel erg zwaar is
Dat denk ik ook Heb ooit 30 pannen in een Ford KA vervoerd en dat merkte je al aan de vering en de auto dus ik zou voor de aanhanger gaan
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41746647
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 15:23 schreef Marsepein het volgende:
Betekent dit dat je dak aangepakt gaat worden?
Pino gaat door voor de koelkast

Yep, het dak gaat in de onderhoud. De pannen springen van vreugde al een paar dagen heen en weer.

Ik heb eens gesproken met het mannetje van de buurman over de interpretatie van de opdracht waar buurman mee accoord is gegaan.
Mannetje gaf aan dat hij de opdracht had om de slechte pannen eruit te halen en zoveel mogelijk te vervangen. Alle slechte stukken moesten eruit. En daar zat de ruimte. Mannetje was inmiddels met me eens dat het zo niet langer kon.

De pannen van de buurman met de dakkapel waren maar zo zo volgens hem en daarbij alleen terrra cota. Hij had ook zwarte nodig
In Friesland dus dat mannetje gevonden. Alle panne rijp voor vervanging kritisch geteld en gehaald. Mannetje en ik komen er wel uit. Ik ga flink meewerken en hij houd er rekening mee dat ik daar het voordeel van heb en niet buurman...
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_41747031
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 19:11 schreef KristianT het volgende:

[..]

Wat denk je zelf ???
Ik rij op mijn werk een mercedes sprinter, het grote broertje van de vito.
De sprinter mag maar 750kg laden.
Nou dan mag de sprinter blijkbaar minder laden dan de vito,
Van de site van mercedes het volgende:
Dit betreft de vito.
Type bijzonderheden datum TS
Bestelwagen laadvermogen 1030 - 1250 kg 01-03-2006
Dubbele cabine laadvermogen 925 - 1120 kg 01-03-2006

Of zie de site:
http://www.mercedes.nl/web/show/id=673650


pi_41747677
Of het mocht kwa gewicht is niet mee rvan belang. Ik heb het zonder aanhanger gedaan. Wat het volume betrof dat was geen enkel probleem.

Was wel grapaig trouwens, hij wild emet een heftruckje het palletj erin zetten en kon NET onder de klep komen. Gelukkig was die Fries beter uitgeslapen dan ik want ik wild ehem laten doorgaan. Hij stopte echter. Tsja meneer, nu kan het net, maar als ik dat pallet erin zet kan het NEt niet meer

Was trouwens niet fijn rijden hoor. Je merkt echt dat er een zeer dikke 600 kg achter je licht. Liep nergens aan ofzo maar je merkt wel dondersgoe dat als je plots moet uitwijken je geen schijn van kans meer hebt.

Niet meer doen dus Gompy Enfin, de pannen staan in de gangen gestapeld.
Het vriendje van beneden buurman, de dakkapel man die dan z'n oud epannen zou geven aan ons, stond nauwkeurig te kijken wat er wel niet allemaal uit die Vito kwam.

Heb gelijk maar 3 nokpannen meegenomen voor de zekerheid. Zijn nu niet nodig maar je weet maar nooit en ze liggen niet in de weg.

die pannenboer had ook nog een raampje wat voor deze dakpannen was gemaakt. De ijzeren randen sluiten dan exact aan op de pannen. Heb ik maar niet gedaan, maar was wel een leuk idee. TOch een beetje daglicht dan gehad op zolder.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_41760330
Qua gewicht heeft er ws mee te maken dat beide auto's tot 3500 Kg zijn zodat iedereen met B er op mag rijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')