quote:Op maandag 11 september 2006 22:59 schreef wegwerpaansteker- het volgende:
guliani
Het 2e amendement was een kut-amendement...quote:Op maandag 11 september 2006 22:48 schreef Tokay het volgende:
Hey, waar is het tweede amendement gebleven in de oppo?
Over die blote tieten borsten en middagborrels, en zo?
We worden toch niet gecensureerd, hè?
quote:Op maandag 11 september 2006 23:37 schreef Treinhomo het volgende:
Twan Huys.
Heu, het staat ook niet in het OP-sjabloon, die heb ik vast een keer overschreven met een oude. Maar da's wel lang geleden danquote:Op maandag 11 september 2006 22:48 schreef Tokay het volgende:
Hey, waar is het tweede amendement gebleven in de oppo?
Over die blote tieten borsten en middagborrels, en zo?
We worden toch niet gecensureerd, hè?
Schrappen schijnt aan de basis te staan van vele literaire hoogstandjes...quote:Op dinsdag 12 september 2006 00:19 schreef Berkery het volgende:
Heu, het staat ook niet in het OP-sjabloon, die heb ik vast een keer overschreven met een oude. Maar da's wel lang geleden dan![]()
Sij pgra-tèn so kràp-piek.quote:Op dinsdag 12 september 2006 08:53 schreef Gellius het volgende:
Wat hebben jullie toch metFransen
?
Ze vinden bij Fok! zeker dat pyl er niet bij hoortquote:Op dinsdag 12 september 2006 09:24 schreef Z het volgende:
Ha!
waarom zit het pijltje niet bij de quickreplyposticons?![]()
O ja, dat zei je een paar uur geleden ook al.quote:Op dinsdag 12 september 2006 15:34 schreef Gellius het volgende:
Nee, dat zijn allemaal geboren Britten/Ieren. Mijn heer kwam van het continent, maar schreef niettemin zijn grootste werken in het Engels.
Ja, je kunt wel eens gelijk hebben.quote:Op dinsdag 12 september 2006 15:51 schreef Gellius het volgende:
Die schreef in 't Frans, lijkt me.
Valt het zo erg op?quote:Op dinsdag 12 september 2006 15:57 schreef Gellius het volgende:
Het lijkt wel alsof je er niet helemaal bij bent met het heufd, waarde Tokay.
quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:04 schreef Gellius het volgende:
Iemand enig iedee wanneer Apocalypse Now weer eens op teevee is?
Ah, kijk eens aan! Heb dank!quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:07 schreef wyccie het volgende:
18 oktober.
Vanzelfsprekend. Bij de betere boekhandel te koop als "Heart of Darkness - Redux."quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:26 schreef NoSigar het volgende:
Heeft die Conrad ook Redux geschreven trouwens?
WGR?quote:Op woensdag 13 september 2006 09:21 schreef Tokay het volgende:
Daar kan ik je geen antwoord op geven, peaceman. Doe wat je hartje je ingeeft!
En leg deze kwestie eens voor in WGR.
Yep. Het subforum Werk, Geldzaken en Recht ---> Werk, Geldzaken & Rechtquote:Op woensdag 13 september 2006 09:24 schreef peaceman het volgende:
WGR?
Maar ze zijn daar toch idioot of niet?
Ja, maar ik moet in de periode dus wel gesolliciteerd hebben, ondanks dat ik al werktequote:Op woensdag 13 september 2006 09:39 schreef Berkery het volgende:
Je kan op het briefje toch ook invullen dat je niet hebt gesolliciteerd, omdat je al werk had? En dan opsturen?
Wel doen hoor, anders snappen ze het niet en blijven ze zeuren om je laatste werkbriefje.
Valt wel mee hoor.quote:Op woensdag 13 september 2006 09:24 schreef peaceman het volgende:
WGR?
Maar ze zijn daar toch idioot of niet?
Ook al heb ik helemaal geen tijd voor dit spelletje, ik wil dit sympathieke verzoek graag steunen.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:01 schreef pyl het volgende:
Wel zag ik graag nog een enkel fotootje van mevrouw.![]()
Had jij dan een antwoord gegeven, peace? Gij opgewonden standje!quote:Op woensdag 13 september 2006 16:39 schreef peaceman het volgende:
Dit zal hoogst waarschijnlijk betekenen, dat het negeren van mijn antwoord gelijk is aan het fout hebben
quote:Op woensdag 13 september 2006 16:57 schreef Diaan73 het volgende:
Heee Pyl, je hebt mn godinnetje uit je Photobucket verwijderd.... ik heb mn oude godinnetje maar weer van zolder gehaald.
quote:Op woensdag 13 september 2006 17:00 schreef pyl het volgende:
Had jij dan een antwoord gegeven, peace? Gij opgewonden standje!![]()
quote:O ja, nu zie ik het. Nee, niet goed. Fout dus.![]()
Nou, we gaan eerst even treinen als je het goed vindtquote:En ik stel voor dat "we" eerst de mevrouw van Z raden. Anders wordt het zo'n zooitje.
quote:
Ik weet ze ook niet. Ben het met je eens dat het vervelend is bij dit spelletjequote:Op woensdag 13 september 2006 22:49 schreef Tokay het volgende:
Even resumeren, we hebben nog:
1 hockeyer van tong,
1 veelzijdige zangeres van Z,
en 1 dame met gitaar van pyl.
Van geen van drieën ken ik de identiteit, en da's best wel vervelend bij dit spelletje.![]()
O ja? Wat kan ze zoal?quote:Op woensdag 13 september 2006 23:02 schreef pyl het volgende:
Die van mij is anders ook veelzijdig hoor.
Jane Birkin ?quote:
Belachelijk inderdaad, wie sláápt er nu om 02:56?!?!quote:
quote:Op woensdag 13 september 2006 23:32 schreef Tokay het volgende:
Jouw mevrouw: Carla Bruni?
Dat kan wel zijn, maar haar ondergoed was blijkbaar alwéér stuk!quote:Op donderdag 14 september 2006 09:05 schreef pyl het volgende:
Veelzijdig als zij nu eenmaal is, heeft Carla ook een achterzijde:
[afbeelding]![]()
Heel goed, pyl!quote:Op donderdag 14 september 2006 09:52 schreef pyl het volgende:
Dat mevrouwtje van Tokay herken ik als Cameron Diaz. Dacht ik.
quote:Op donderdag 14 september 2006 09:55 schreef pyl het volgende:
Is het die zanger van Coldplay?
Bij de politie, om precies te zijn de politieacademiequote:Op donderdag 14 september 2006 09:48 schreef Gellius het volgende:
Geen idee, Tokay.
Gefeliciteerd, Berkery! Welk ministerie?
Het is meneer Nipplegate, pylquote:Op donderdag 14 september 2006 09:55 schreef pyl het volgende:
Is het die zanger van Coldplay?
Nee joh, dat was die zus van Michael Jackson.quote:
Hou op!!quote:Op donderdag 14 september 2006 09:59 schreef pyl het volgende:
Nee joh, dat was die zus van Michael Jackson.
Je geeft ze een wasmachine, een strijkijzer, een vaatwasser, een afzuigkap en wat al niet. En voor je het weet, hebben ze een jonger vriendje. Ondank is 's werelds loon.quote:Op donderdag 14 september 2006 09:57 schreef Gellius het volgende:
Is dat vriendje niet een beetje jeugdig voor Cameron? Ach, ze doen ook maar tegenwoordig.
Ik hou het op een panische vrees voor het ouder worden, gecombineerd met een laffe bindingsangst. Aan de kant van de dames dan hè? Voor die baardeloze knaap zal het wel neerkomen op een onverwerkte uterale moederobessie. Ach, ik weet het, de freudiaanse verklaring is uit de mode. Ik zou wel eens willen weten wat Bolland daar over te zeggen had gehad. Of Léautaud.quote:Op donderdag 14 september 2006 10:07 schreef pyl het volgende:
[..]
Je geeft ze een wasmachine, een strijkijzer, een vaatwasser, een afzuigkap en wat al niet. En voor je het weet, hebben ze een jonger vriendje. Ondank is 's werelds loon.
Zij is 34, hij 25.quote:Op donderdag 14 september 2006 10:07 schreef pyl het volgende:
Je geeft ze een wasmachine, een strijkijzer, een vaatwasser, een afzuigkap en wat al niet. En voor je het weet, hebben ze een jonger vriendje. Ondank is 's werelds loon.
Dat niet, maar ik gevoel wel een vreemde behoefte dhr. Bolland in een grote geruite zwembroek te zien.quote:Op donderdag 14 september 2006 10:18 schreef pyl het volgende:
Jij hebt vast wat sappige citaatjes van Bolland bij de hand, Gellius.
quote:Op donderdag 14 september 2006 10:18 schreef pyl het volgende:
Hmmmmm ..... ik weet niet hoe hij eruitziet, ik weet niet eens waarom hij beroemd is, maar de naam Justin Timberlake dringt zich op. Is dat 'm?
Daarom voor jou dit poesie-versje:quote:Jij hebt vast wat sappige citaatjes van Bolland bij de hand, Gellius.
Veel plezier ermee, heren.quote:"De dood is de heer des levens, en de vrees voor die heer is het begin der wijsbegeerte; wat de dood niet heeft gevreesd komt niet tot wijsheid, en wat over die vrees niet heenkomt, even weinig."
"Wie van algemeen stemrecht en parlementarisme genezing hoopt voor maatschappelijke euvelen, is een welmenende dwaas."
"Het sensationeel karakter des Heelals is hartbeklemmend."
"Echtscheidingen verraden dierlijkheid of zieligheid van de menselijke geest; ze verraden de mening dat men verlaten moet wat men niet meer 'begeert'."
"De man, die voor een vrouw geen dwaasheden begaan kan, is geen man."
Moderne wetenschap wijst op een omgekeerd effect, maar Bolland wàs iets op het spoor:quote:Op donderdag 14 september 2006 10:35 schreef pyl het volgende:
En dat de vrouw, indien zij niet geregeld het mannelijk zaad krijgt toegediend, gedoemd is tot hysterie. Ik verzin het niet! Bolland was een groot denker en had nog veel meer leuke dingen!
Zou Bolland een rustige, evenwichtige vrouw hebben gehad?quote:Uit onderzoek blijkt dat de hormonen in het sperma van een man helpen tegen depressies bij vrouwen. Vrouwen wiens partner geen condoom gebruikt voelen zich dus minder snel depressief.
Volgens onderzoekers aan de universiteit van New York zorgen de hormonen die via de vagina worden opgenomen uit het zaad van de man ervoor dat vrouwen zich goed voelen. Ze benadrukten wel dat dit geen geldig excuus in om onveilige seks te hebben. Onderzoeker Gordon Gallup herhaalde meermaals dat ze het gebruik van condooms niet willen afraden.
Ongewilde zwangerschappen of seksueel overdraagbare aandoeningen zijn natuurlijk veel serieuzer dan een voordelig psychologisch effect van zaad. In het onderzoek werden 300 vrouwelijke studenten ondervraagd. Uit de test bleek dat vrouwen die het zonder condoom doen minder stress hebben. Een van de veroorzakers is het mannelijk hormoon testosteron. Dit hormoon wordt vaak aangetroffen in het bloed van de vrouw, enkele uren nadat ze seks heeft gehad.
Alles beter dan eventueel - al is het maar heel tijdelijk - afhankelijk worden van een achterlijke instantie als het UWVquote:Op donderdag 14 september 2006 09:51 schreef pyl het volgende:
Maarreuh ........ "ambtenaar"? Jongen toch! Weet waar je aan begint!![]()
Op eenieder die het toekomt:quote:Op donderdag 14 september 2006 11:51 schreef Gellius het volgende:
Ha, je hangt weer koddig en vlezig in de lucht pyl. Op wiens hartje mik je toch?
Sinds gisteren probeer ik Carla Bruni in het vizier te krijgen.quote:In de Griekse mythologie is Eroos (Grieks:Ερως) of Eros (verlatiniseerd) de god van de liefde en het schoonheidsverlangen, en de drijvende kracht achter voortplanting in de natuur. (...) Eros maakt gebruik van pijl en boog om op mensen te schieten. Als hij dan iemand geraakt heeft, is deze op slag verliefd. Zelfs de goden waren niet veilig voor hem.
Da's een dekabrist, kan niet missen.quote:Op donderdag 14 september 2006 13:12 schreef pyl het volgende:
Over godsdienst en het UWV gesproken:
[afbeelding]
Dat nou weer niet. Maar grappig dat je meneer meteen met Rusland in verband brengt. Meneer heeft namelijk wel degelijk enige invloed op de geschiedenis van Rusland gehad. Zijdelings.quote:Op donderdag 14 september 2006 13:13 schreef Gellius het volgende:
[..]
Da's een dekabrist, kan niet missen.
Jawel hoor.quote:Op donderdag 14 september 2006 15:48 schreef Tokay het volgende:
Justin Timberlake is geen melkmuil.
quote:Op donderdag 14 september 2006 16:09 schreef Tokay het volgende:
Welnee, de rapen zijn niet gaar, en okay, hij is een béétje een hele erge melkmuil...
Origineel?quote:Maar ik vind het flauw dat er vaak zo laatdunkend over bepaalde artiesten wordt gedaan.
Die twee Grammy's heeft hij niet voor niets gewonnen; hij maakt leuke popmuziek en durft origineel te zijn.
quote:Jee, ik lijk peaceman wel!
Maar werd hij ook gevonden, dat is de grote vraagquote:Op donderdag 14 september 2006 16:16 schreef pyl het volgende:
Ik vermoed dat in dit gebouw wel een godenpijlertje of twee te vinden is, Tokay. Het gaat er mij echter om dat mijn meneer hier te vinden was.
Ja hoor. Mijn meneer was een tamelijk invloedrijk denkertje, moet je weten.quote:Op donderdag 14 september 2006 16:17 schreef peaceman het volgende:
Maar werd hij ook gevonden, dat is de grote vraag
quote:
Mijn smaak beperkt zich zeker niet tot meneer McRae.... Ik denk dat mijn muziekcollectie je nog aardig zou verrassenquote:Op donderdag 14 september 2006 16:22 schreef Tokay het volgende:
[..]
Joh, ga jij toch naar Tom McRae luisteren.
![]()
Toen, nu of beide?quote:Op donderdag 14 september 2006 16:21 schreef pyl het volgende:
[..]
Ja hoor. Mijn meneer was een tamelijk invloedrijk denkertje, moet je weten.
Toen, nu en daartussenin nog meer.quote:Op donderdag 14 september 2006 16:26 schreef peaceman het volgende:
Toen, nu of beide?
Steve Irwin?quote:Op donderdag 14 september 2006 16:38 schreef peaceman het volgende:
Het is vast niet die meneer die van de week overleed... (ben zijn naam kwijt)
O, maar deze ken je zonder meer.quote:Op donderdag 14 september 2006 16:35 schreef Tokay het volgende:
Je hints helpen (mij) niet veel, hoor pyl...![]()
Ik kan wel wat filosofen opnoemen, maar de meneer die jij zoekt zit daar waarschijnlijk niet bij....
quote:
Ja diequote:Op donderdag 14 september 2006 16:46 schreef pyl het volgende:
Peaceman doelt waarschijnlijk op Lolle Nauta.
Tja ik weet het niet, maar dat zal geen verrassing zijn..quote:Die heeft veel over mijn meneer geschreven en gesproken. Mijn meneer evenwel is toch echt niet vorige week, maar in de 19e eeuw overleden.
Ook jij kent hem, peace. Mijn meneer is zo beroemd dat zelfs de haring van Gellius hem kent. Nou ja, bij wijze van spreken dan.quote:Op donderdag 14 september 2006 16:47 schreef peaceman het volgende:
Tja ik weet het niet, maar dat zal geen verrassing zijn..![]()
Aha, een oprisping van de haring. Zie je wel!quote:Op donderdag 14 september 2006 16:48 schreef Gellius het volgende:
O, dat is de Porta Negra in Trier, dus het zal Karl Marx wel zijn.
Hé, slome!quote:Op donderdag 14 september 2006 16:49 schreef pyl het volgende:
[..]
Ook jij kent hem, peace. Mijn meneer is zo beroemd dat zelfs de haring van Gellius hem kent. Nou ja, bij wijze van spreken dan.
Ik heb zijn geboortehuis bezocht natuurlijk.quote:Op donderdag 14 september 2006 16:50 schreef pyl het volgende:
[..]
Aha, een oprisping van de haring. Zie je wel!
En zijn graf in London. Dat spreekt. En wie kent nu niet de Reading Room van The British Museum in London, waar hij zijn dagen sleet?quote:Op donderdag 14 september 2006 16:51 schreef Gellius het volgende:
Ik heb zijn geboortehuis bezocht natuurlijk.
En, was het wat?quote:Op donderdag 14 september 2006 16:51 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik heb zijn geboortehuis bezocht natuurlijk.
quote:
Och, mijn eigen geboortehuis is leuker, OllieA. (quote:
Dat ook. Highgate is wel een mooie begraafplaats, maardat graf...quote:Op donderdag 14 september 2006 16:53 schreef pyl het volgende:
[..]
En zijn graf in London. Dat spreekt. En wie kent nu niet de Reading Room van The British Museum in London, waar hij zijn dagen sleet?
quote:Op donderdag 14 september 2006 19:38 schreef pyl het volgende:
Ja, ook een filosoof. Ik plaats hem, terwijl ik over twintig minuten weg moet. Dus een beetje opschieten, graag.![]()
Hint: bij hem treffen Marx en Bolland elkaar.
Da's weer veuls te laat, ja.quote:Op donderdag 14 september 2006 19:44 schreef Tokay het volgende:
Martin Heidegger? Of is dat weer te laat
Ik word hier zenuwachtig van.![]()
quote:streefde naar de ontwikkeling van één totaal-concept waarin hij wetenschap, esthetica, godsdienst en filosofie wilde verenigen. Hij zag de werkelijkheid niet als statisch maar als de uitkomst van een continu doorgaand proces waarbij nieuwe tegenstellingen telkens worden opgeheven. Kernwoord hierbij is het Duitse aufheben, dat zowel optillen als afschaffen en bewaren betekent. Tijdens het dialectisch proces wordt iets (bijv. een moment) eerst gesteld, daarna ontkend, om tot slot tot een hogere waarheid te komen. Eerder werd door Fichte hiervoor de begrippen these, antithese en synthese gebruikt (die deze overigens weer van Kant had, zie bijvoorbeeld o.a. zijn Kritiek van de zuivere rede), wat later door de Marxisten werd overgenomen (als zou het een goede samenvatting zijn van de filosofie van
)
Het proces zou dus eindeloos door moeten gaan, zonder eindfase. Er bestaat geen echte waarheid, maar wel een waarheid die steeds dieper en rijper wordt. Toch zagin zijn beroemde boek Die Phänomenologie des Geistes (1807) zijn eigen filosofie als de synthese van het werk van al zijn voorgangers.
Het dialectische proces is volgensook van toepassing op individuen: eerst is er enkel het bewustzijn van de uiterlijke waarheid, vervolgens ontstaat een zelfbewustzijn, dat zich langzaamaan verzoent met het bewustzijn.
s systeem omvat drie grote delen die tot elkaar in dialectische verhouding staan: de filosofie van de logica, de filosofie van de natuur en de filosofie van de geest, respectievelijk de these, de antithese en de synthese.
Volgens de filosofie vanwas de ontwikkeling van al het bestaande, de ontwikkeling van de redelijkheid van 'de Geest' of 'God' en derhalve die van 'De Geest' zelf.
Nope, vroeger!quote:Op donderdag 14 september 2006 19:47 schreef Tokay het volgende:
Friedrich Nietszche, dan?
Tokay! Da's geen filosoof en hij kwam later dan Nietzsche ...quote:Op donderdag 14 september 2006 19:48 schreef Tokay het volgende:
Of is 't Sigmund Freud?
Zeker!quote:Op donderdag 14 september 2006 19:50 schreef Tokay het volgende:
Freud is dan ook te laat.
Ik raak er een beetje doorheen, pyl! Hegel, misschien?
Moderne tintypes.quote:Ferrotype, also called the tintype or melainotype, is a photographic process developed in the United States in the 19th century. It superseded the ambrotype by the end of the Civil War and went on to become the most common photographic process until the introduction of modern "film"-based processes. Ferrotypes waned in popularity by the end of the 19th century, although a few makers were still around as late as the 1950s.
Mooie foto heb jij van hem gevonden.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:22 schreef Gellius het volgende:
Hé, Stali! 't Is 'm ook!
Ja.quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:11 schreef Gellius het volgende:
Staat er een biopic over Jim Osterberg op stapel ofzo?
http://news.softpedia.com(...)-Iggy-Pop-7418.shtmlquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:19 schreef Gellius het volgende:
Werkelijk?
Toch even hardop moeten lachen!quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:13 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ja.
Hij word gespeeld door een hobbit![]()
Hè, wat flauw, Gwaenlios!quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:29 schreef Gellius het volgende:
De botox-dealer van Nicole?
Nou ja, ik vond het zo voor de hand liggend...quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:37 schreef Gellius het volgende:
Tsja, maar mijnheer zijn mombakkes zegt mij niets, en je moet toch wat.
Kijk, daar is wyccie, als je haar nodig hebt!quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:45 schreef wyccie het volgende:
Keith Urban
Keith Urban is sinds een paar maanden de echtgenoot van Nicole Kidman.quote:
En het heeft maar 140.000 posts geduurd, voor je wist hoe je een plaatje moest plaatsen.quote:
Nee hoor pyl, we zitten weer veilig in Nederland:quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:38 schreef pyl het volgende:
Zitten we nog steeds in Hollywood?
Wil je me aanraken ?quote:Op vrijdag 15 september 2006 21:55 schreef Tokay het volgende:
Hij heeft de frontpage gehaald: tong80 maakt 200.000ste post op FOK!forum
Oh my God...![]()
Wat ben ik andersquote:Op vrijdag 15 september 2006 22:30 schreef sooty het volgende:
[..]
Gatverdamme.Ranzig.
Dat klinkt als een vieze oude man.
Goed gezien, pyl.quote:Op vrijdag 15 september 2006 23:07 schreef pyl het volgende:
Reinildis van Ditzhuyzen?
Italiaanse die ooit een Egyptische speelde in een Franse film.quote:Op zondag 17 september 2006 00:03 schreef tong80 het volgende:
Jeetje wat een mooie ogen. Francaise ?
Net als Laetitia speelde ze ooit in een Asterix-verfilming (als Cleopatra dus).quote:
Omdat je het zo lief vraagtquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |