abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Hoofdredactie Fotografie maandag 11 september 2006 @ 17:21:20 #1
95752 crew  Chell
Kluns
pi_41711554
Al een poosje reageer ik heel braaf elke week op de woningen die aangeboden worden op Woonnet. Zonder er al te veel van te verwachten, want ik sta nog géén twee jaar ingeschreven. Totdat ik ineens vrij hoog eindigde op een aantal woningen.

Vandaag mocht ik voor twee van deze woningen langskomen bij de woningbouw. En wat bleek: ik stond op dat moment voor allebei op nummer 1 en kon dus zelfs kiezen!

Het gaat om een vierkamerflatje in Den Haag. Momenteel een leegstaande bouwval, want het complex wordt geheel gerenoveerd. Ik moet dus nog even geduld hebben, want de oplevering is pas op z'n vroegst in januari. Tot die tijd ga ik lekker veel voorpret hebben, spulletjes uitzoeken, wat meubels die ik nog opgeslagen heb opknappen samen met mijn moeder en natuurlijk regelmatig even kijken naar hoe het is met 'mijn' flatje

Dit is de flat in oude, nog bewoonde staat. Een dezer dagen ga ik er even langs voor een foto van de huidige staat (die is redelijk shocking).

Hieronder nog een plattegrondje van hoe de indeling gaat worden als het straks klaar is.

Deze week mag ik alvast beginnen met de eerste keuzes en bedenken welke kleur keuken ik wil, wat voor aanrechtblad en welke tegels in de keuken, badkamer en het toilet. Best moeilijk, want de woningbouw heeft een iets andere smaak dan ik Ik vermoed dus dat ik gewoon voor wit ga
pi_41711715
Ziet er leuk uit.... en echt te gek is zo'n terras aan je slaapkamer...

nou veel plezier in het inrichten.
pi_41712146
ik las yvonne's nieuwe slipje !
pi_41712836
quote:
Op maandag 11 september 2006 17:40 schreef robert-dirksen het volgende:
ik las yvonne's nieuwe slipje !
I pwn u!
pi_41712965
quote:
Op maandag 11 september 2006 18:03 schreef weasel85 het volgende:

[..]

[afbeelding]
grapje ...
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 11 september 2006 @ 18:18:58 #7
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_41713323
Ziet er goed uit, leuke flat! Lekker dat je twee balkons hebt, en een aparte eetkamer. Niet gek
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_41713396
Gefeliciteerd Yoni! !
I bet you are flying inside.
  maandag 11 september 2006 @ 18:27:45 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41713641
Whaaaaaaaaaa!!!!!!!! Wat goed!
pi_41718654
Zo mooi zeg! waar is het in Den Haag? ziet er bekend uit
Saartje
  maandag 11 september 2006 @ 20:59:41 #11
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_41718785
leuk hoor! en wat kost dat stulpje nou qua huur ?
reach out and touch faith
pi_41722373
Leuk, vooral het plannen maken geeft een fijne voorpret. En het idee dat je dit straks voor jezelf hebt. Geniet er maar van.
pi_41722397
Gefeliciteerd, ben benieuwd hoe het allemaal gaat worden.
  maandag 11 september 2006 @ 22:38:42 #14
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_41722479
Gefeliciteerd
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_41726652
Feli Yoni Dat wordt een housewarming-party over een paar maanden
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 12 september 2006 @ 01:02:16 #16
95752 crew  Chell
Kluns
pi_41726657
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 01:01 schreef PdeHoog het volgende:
Feli Yoni Dat wordt een housewarming-party over een paar maanden
Eerst sjouwen
  FOK!Fotograaf dinsdag 12 september 2006 @ 01:04:46 #17
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_41726696
Dit ga ik ook volgen... Zodra ik een plattegrond zie gaat het borrelen

Bouwkunde hé
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_41726782
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 01:02 schreef Yoni het volgende:

[..]

Eerst sjouwen
Check
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 12 september 2006 @ 01:40:31 #19
95752 crew  Chell
Kluns
pi_41727131
quote:
Op maandag 11 september 2006 20:59 schreef ozzyat105 het volgende:
leuk hoor! en wat kost dat stulpje nou qua huur ?
Om en nabij de 500 euro.
pi_41732366
Hey Yoni gefeliciteerd met je huisje! Ziet er leuk uit zo te zien. Mijn appartementje word volgende week opgeleverd, dus ik heb alle 'voorpret' al gehad.

Veel plezier alvast ermee
bla
blabla
blablabla
blablablabla
pi_41732493
Ziet er leuk uit, veel ruimte! Heb je zelf ook nog verbouw ideeen, of laat je het zoals het is?
Want dan zou ik meteen de muur tussen de huiskamer en de eetkamer eruitslopen, heb je een mooie ruime kamer... Of was je niet vanplan die kamer als eetkamer te gebruiken?
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 12 september 2006 @ 12:07:41 #22
95752 crew  Chell
Kluns
pi_41732728
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:57 schreef Ieneminie het volgende:
Ziet er leuk uit, veel ruimte! Heb je zelf ook nog verbouw ideeen, of laat je het zoals het is?
Want dan zou ik meteen de muur tussen de huiskamer en de eetkamer eruitslopen, heb je een mooie ruime kamer... Of was je niet vanplan die kamer als eetkamer te gebruiken?
Het is een huurhuis, dus ik denk niet dat de woningbouw heel blij gaat zijn als ik er muren uit ga rammen. Daarnaast ben ik niet zo'n enorme klusser, afhankelijk van anderen en beperkt in klustijd (geen zin om een maand lang dubbele lasten te hebben), dus het klussen blijft beperkt tot schilderen e.d.

Voor zover ik heb begrepen zit er glas in een gedeelte van de wand tussen eet- en woonkamer en ik denk dat ik wellicht wel de deur eruit ga halen zodat het iets meer één geheel wordt. Is allemaal alleen nog een beetje afhankelijk van het uiteindelijke doel van die kamer. Waarschijnlijk wordt het een combinatie eetkamer/fotostudio.
pi_41733622
gefeli met je huisje!
is dat niet ergens bij Moerwijk in de buurt?
some people like cupcakes better, I for one care less for them
pi_41767935
Als het een koopwoning was brak ik die muur tussen de woonkamer en eetkamer er uit. Nu zou ik het gewoonweg niet doen, anders moet je hem bij vertrek er weer in plaatsen.
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 13 september 2006 @ 13:53:31 #25
95752 crew  Chell
Kluns
pi_41768931
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:19 schreef ranzige_pad het volgende:
Als het een koopwoning was brak ik die muur tussen de woonkamer en eetkamer er uit. Nu zou ik het gewoonweg niet doen, anders moet je hem bij vertrek er weer in plaatsen.
Die regels zijn wel veranderd hoor. Vaak hoef je zo'n muur niet eens terug te plaatsen. Maar goed, ik vind die woonkamer zoals ie is groot zat (ik ben maar een klein meisje ) en ik vind een aparte eetkamer juist wel leuk ook

Ik heb vandaag bij de woningbouw de keuken en de tegels uitgekozen. Zoals ik al eerder zei is mijn smaak niet helemaal die van de woningbouw, maar goed...het feit dat je uberhaupt iets te kiezen hebt is natuurlijk sowieso al leuk.

De keuken wordt wit met een houtnerfje en een "houten" aanrechtblad. Op de muur witte tegels. Badkamer en toilet krijgen op de vloer zwarte tegels met een spikkeltje en aan de wanden dezelfde witte tegels als de keuken. Vrij basic dus, zo kan ik de ruimtes gewoon lekker zelf verder aankleden met elke kleur die ik zou willen.
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 23 september 2006 @ 00:33:10 #26
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42065607
Afgelopen zondag ben ik weer even bij de flat gaan kijken. Toen ik er de eerste keer kwam zag het er ongeveer zo uit:

Alleen dan nog met iets meer glas in de kozijnen (dit is de flat naast die van mij).

De flat waarin ik kom te wonen was inmiddels voorzien van steigers en ontdaan van alle kozijnen en een deel van de balkondeuren:

Dit wordt mijn huisje:

De binnenkanten van de woningen zijn ook al aardig gestript:

Dichtgetimmerde voordeur en de restanten van de brievenbussen en bellen:

Ook aan de achterkant zijn alle kozijnen al verdwenen, evenals de hekken van het balkon (verderop zie je dat de naastgelegen flat nog wel de blauwe balkonhekjes heeft):

Zondag ga ik weer kijken naar wat er allemaal alweer veranderd is

[ Bericht 17% gewijzigd door Chell op 02-07-2007 09:26:54 (Verdwenen foto\'s gefixed) ]
  FOK!Fotograaf zaterdag 23 september 2006 @ 07:25:00 #27
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_42069745
Gaaf om te zien!
Ga je zo de hele verbouwing ook bijhouden?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_42069773
Kun je die muur tussen je eet- en woonkamer niet gewoon meteen omtrekken.. is vet relaxed een grote woonkamer, maar 8,5 en 18,5 is net niet groot te noemen zeg maar. 27m2 totaal daarentegen is al een stuk relaxter!
  zaterdag 23 september 2006 @ 08:19:31 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42069899
Gaaf! Enneh... mooi plekkie!

Bovenste verdieping heeft vaak als nadeel dat het heeeeeeeel warm word 's zomers, dus dit is beter.
pi_42069918
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 08:19 schreef Brighteyes het volgende:

Bovenste verdieping heeft vaak als nadeel dat het heeeeeeeel warm word 's zomers, dus dit is beter.
Ik heb op alle mogelijk verdiepingen gewoond in dit soort flats (woon nu ook in een soortgelijke flat) maar ik vind dat wel meevallen. Bovenste verdieping heeft als voordeel dat je geen bovenburen hebt (lekker rustig)
For great justice!
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 23 september 2006 @ 09:38:48 #31
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42070315
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 07:25 schreef Xilantof het volgende:
Gaaf om te zien!
Ga je zo de hele verbouwing ook bijhouden?
Is wel de bedoeling
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 23 september 2006 @ 09:40:54 #32
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42070336
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 07:35 schreef NiGeLaToR het volgende:
Kun je die muur tussen je eet- en woonkamer niet gewoon meteen omtrekken.. is vet relaxed een grote woonkamer, maar 8,5 en 18,5 is net niet groot te noemen zeg maar. 27m2 totaal daarentegen is al een stuk relaxter!
Die vraag is al een paar keer eerder langsgekomen, en nee dat ga ik dus niet doen Ik vind een aparte eetkamer leuk, heb geen zin in lastige dingen zoals muren omgooien en 18,5m2 is voor mij groot zat. Ik ben maar in m'n eentje, heb geen enorme bankstellen (en ook niet de behoefte om die te kopen)
pi_42070628
Gefeliciteerd Yoni, ik ga je ff volgen, is leuk
pi_42072869
Leuk hè, al die renovaties in Den Haag Hebben wij ook een leuk huisje aan overgehouden. Wij waren helaas te laat om nog iets te zeggen te hebben over tegels en keukenkastjes enzo, dus we zitten nu met al het standaard-spul. Waar eigenlijk ook niks mis mee is natuurlijk.

Hou er wel rekening mee dat dat de oplevering bijna altijd later zal zijn dan de oorspronkelijke planning. Hier werd in eerste instantie mei gezegd, uiteindelijk kregen we in juli de sleutel. Wel irritant was dat het op dat moment nog niet écht af was, overal moesten nog kleine dingetjes afgewerkt worden, dus je hebt nog wel regelmatig bouwlui over de vloer. Zo hadden we twee weken geleden opeens iemand aan de deur die in de keuken nog een extra stukje muur moest tegelen, dat wisten we zelf niet eens! Maargoed, ik kan er niet mee zitten, je hebt straks (van binnen in ieder geval) een helemaal nieuwe woning, dat vind ik toch wel heel erg lekker
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_42073436
Gefeliciteerd met je nieuwe flat. Tof dat de boel nu gerenoveerd wordt en niet als je er zeg maar net een jaartje of zo woont.

Ik ga je topic volgen
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 23 september 2006 @ 14:41:59 #36
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42076178
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 12:16 schreef imago het volgende:
Leuk hè, al die renovaties in Den Haag Hebben wij ook een leuk huisje aan overgehouden. Wij waren helaas te laat om nog iets te zeggen te hebben over tegels en keukenkastjes enzo, dus we zitten nu met al het standaard-spul. Waar eigenlijk ook niks mis mee is natuurlijk.

Hou er wel rekening mee dat dat de oplevering bijna altijd later zal zijn dan de oorspronkelijke planning. Hier werd in eerste instantie mei gezegd, uiteindelijk kregen we in juli de sleutel. Wel irritant was dat het op dat moment nog niet écht af was, overal moesten nog kleine dingetjes afgewerkt worden, dus je hebt nog wel regelmatig bouwlui over de vloer. Zo hadden we twee weken geleden opeens iemand aan de deur die in de keuken nog een extra stukje muur moest tegelen, dat wisten we zelf niet eens! Maargoed, ik kan er niet mee zitten, je hebt straks (van binnen in ieder geval) een helemaal nieuwe woning, dat vind ik toch wel heel erg lekker
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik een latere oplevering niet zo heel erg zou vinden. Langer wachten betekent ook langer sparen. Zolang ik hier maar voor de zomer weg ben. Nog een zomer hier zou ik geloof ik niet overleven Ik reken nu gewoon op 'ergens tussen januari en maart'

Leuk om te horen trouwens dat jullie zo lekker zitten Dat soort ervaringen zijn fijn om te horen
  FOK!Fotograaf dinsdag 26 september 2006 @ 17:38:34 #37
18921 freud
Who's John Galt?
pi_42145695
Ik verheug me nu al op de trappen en die wasmachine .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  † In Memoriam † vrijdag 29 september 2006 @ 01:10:20 #38
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_42221673
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 17:38 schreef freud het volgende:
Ik verheug me nu al op de trappen en die wasmachine .
Dus jij gaat Yoni helpen verhuizen?
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_43596275
Hoe ziet het er inmiddels van buiten uit, Yoni.
Ze moeten toch al een eind opgeschoten zijn?
  FOK!Fotograaf donderdag 16 november 2006 @ 08:33:52 #40
18921 freud
Who's John Galt?
pi_43598720
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 01:10 schreef Macka66 het volgende:
Dus jij gaat Yoni helpen verhuizen?
Waarschijnlijk wel ja .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  donderdag 16 november 2006 @ 09:37:11 #41
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_43599660
Ziet er leuk uit zeg!!

Het is trouwens wel een echte ouderwetse flat
Als ik aan een flat denk, dan denk ik aan zo'n soort flat. Misschien niet zo mooi, maar ik vind ze wel een bepaalde charme hebben
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 21 december 2006 @ 14:59:35 #42
95752 crew  Chell
Kluns
pi_44628826
Vandaag de woningbouw eens gebeld wat de planning is. Oplevering wordt waarschijnlijk pas eind april Beetje een omschakeling want ik had uiterlijk op eind maart gerekend.

Wel meer tijd om te sparen enzo dus
  vrijdag 22 december 2006 @ 13:47:17 #43
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_44656938
Oh, wat duurt het wachten dan lang. Mijn opa en oma woonden in een buurt met heel veel van die flats (de gaardes). Ik wordt altijd een beetje melancholiek als ik ze zie.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_44658800
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 13:47 schreef m@x het volgende:
Oh, wat duurt het wachten dan lang. Mijn opa en oma woonden in een buurt met heel veel van die flats (de gaardes). Ik wordt altijd een beetje melancholiek als ik ze zie.
Idem. Ik ben opgegroeid in de Middenstede van 10e - 18e jaar.
Het zijn vergelijkbare flats uit de jaren '60.
Al die slootjes en water om te vissen en te schaatsen, toen winters nog koud waren !
En overal speeltuig en gras om tenten te bouwen.
En tuinfeesten en versierde balkons. Doen zij dat nog ?

Om in het forum te blijven: mijn vader heeft er wat afgeklust in een kleine kelder om het boven mooier te maken.

# nou ja : kmoest het even kwijt...
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 29 december 2006 @ 22:56:53 #45
95752 crew  Chell
Kluns
pi_44842168
Zoals door de woningbouw vorige week beloofd, viel vandaag de eerste 'nieuwsbrief' op mijn deurmat. Gek genoeg een heel erg lekker gevoel, want af en toe maakte ik me best een beetje zorgen omdat het zo lang stil bleef

Bij de nieuwsbrief zat een a4-tje met een paar geprinte fotootjes van de woningen. Vanaf nu zullen de nieuwsbrieven vaker verschijnen en zullen er ook elke keer foto's bijgevoegd worden van de woningen. Verwachte oplevering voor mijn blok: eind april.

Heel spectaculair zijn de foto's niet (en de kwaliteit is brak, want het is dus een scan), maar ik post ze toch maar De meesten waren van de buitenkant, dus die zijn niet zo spannend (mijn eigen in dit topic zijn duidelijker), maar er waren er twee die een píepklein beetje meer beeld geven van de woningen zelf

Stukje woonkamer:

Balkon voor:
pi_44842202
Cool
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 29 december 2006 @ 23:01:46 #47
95752 crew  Chell
Kluns
pi_44842333
Ik werd dus trouwens wel helemaal blij van dat grote raam. Licht! Ik heb nu zo'n klein kutraam

Was het maar vast april

Minder blij werd ik van de donkerblauwe deuren. Toch deuren schilderen dus
  zaterdag 30 december 2006 @ 10:04:31 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44850386
Jammer dat de deuren idd aan de binnenkant ook donker zijn.
Maar ziet er verder goed uit hoor!
pi_44850547
Yoni, wat gaaf
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Hoofdredactie Fotografie maandag 9 april 2007 @ 22:17:40 #50
95752 crew  Chell
Kluns
pi_48159894
Mega schop

Hoewel ik beloofd had regelmatig updates te geven van de renovatie van mijn flatje-to-be, is het hier nogal stil gebleven. Ik ben wel regelmatig even gaan kijken, maar de afgelopen maanden was er slechts dit te zien (foto's van 20 januari):

met af en toe een klein glimpje tussen het blauwe spul, de steigers en de hekken door:

Afgelopen weekend ben ik weer even gauw langsgereden, in de veronderstelling nog steeds slechts steigers te zien, maar nee, ze waren weg! Snel dus een paar fotootjes geschoten Ik had haast, dus tis niet veel soeps en ik heb alleen de voorkant, maar even voor het idee

't Begint ergens op te lijken!

Jammer is alleen wel dat de woningcorporatie ontzettend loopt te kutten met de informatievoorziening. Er is nog steeds niet precies duidelijk wanneer er opgeleverd gaat worden, terwijl dit mogelijk al over vier weken is! Ik kan dus helemaal niks plannen en regelen
Ik heb inmiddels ook een flinke klachtenbrief geschreven over het feit dat we zo slecht geinformeerd worden en ik bel echt minimaal een keer per week

De laatste stand van zaken is nog steeds oplevering in week 18, maar ook nog steeds dat dit een prognose is. Lekker vaag dus!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')