abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41730661
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 10:22 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Hey, dat wilde ik al posten hier.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  dinsdag 12 september 2006 @ 10:41:38 #52
34586 kepler
No bounce, no play
pi_41730692
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 10:15 schreef DragonFire het volgende:
Oktober zou wel erg snel zijn, ik denk niet dat Nintendo alle bestellingen binnen die periode kan voldoen. Of de Wii's moeten binnen de komende week al naar Nederland worden verzonden. Ook zou ik verwachten dat er nog wat meer reclame in tv land gemaakt gaat worden. Nintendo moet dit keer maar niet zo cheap zijn met hun marketing, ze hebben eindelijk weer eens een machine die goed kan verkopen. Ik kan mij nog herinneren dat bij de ps1 en xbox echt veel aan marketing werd gedaan. Maar een n64 of gamecube reclame kan ik mij daarintegen niet voor de geest halen.
ik heb het al vaker gezegd: voor de launch heb je geen reclame nodig. De early-adapter kopen het toch wel en ze kunnen echt niet zoveel produceren dat de Wii niet uitverkocht raakt de eerste weken. De launch zelf is zowieso al reclame genoeg

Pas als er genoeg voorraad is en de launch-hype weg is, dan moet je reclame maken. Zag je ook gebeuren met de 360, en ws ook voor de PS3.
The line is a dot to you!
  dinsdag 12 september 2006 @ 10:45:02 #53
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_41730782
Nog twee dagen.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_41730967
Spannend heur.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_41730976
tvp
pi_41731421
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 08:26 schreef MeZZiN het volgende:

[..]

Maar dan zijn ze nog wel binnen marge van wat ze beloofd hebben (namelijk voor de PS3 te launchen)

Maar ik denk ook dat het sneller zal zijn dan we verwachten.
Dan zijn ze niet binnen de marge hoor. Ze hadden vòòr de tweede launchdatum van de PS3 (17 november dus) beloofd, zou een beetje naaiend zijn als ze zich daar niet aan houden. Ik hoop zelf op eind oktober, rond Halloween ofzo. Iig voor m'n verjaardag
pi_41731885
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 10:41 schreef kepler het volgende:

[..]

ik heb het al vaker gezegd: voor de launch heb je geen reclame nodig. De early-adapter kopen het toch wel en ze kunnen echt niet zoveel produceren dat de Wii niet uitverkocht raakt de eerste weken. De launch zelf is zowieso al reclame genoeg

Pas als er genoeg voorraad is en de launch-hype weg is, dan moet je reclame maken. Zag je ook gebeuren met de 360, en ws ook voor de PS3.
Ik vind de Wii wel een product waarbij je zsm moet beginnen met reclame maken, kan niet vroeg genoeg beginnen.
Graag zsm de mensen bekend maken met het product zodat ze meer tijd hebben om de mensen te 'bewerken' en iig eens het testmodel uit te proberen bij de MM of dergelijke. t Duurt veel langer om non-gamer doelgroepen zover te krijgen dat ze oog hebben voor een product zoals deze. Verder zou een goede marketing de retailers stimuleren om de Wiischappen een centraler punt te geven of om schapruimte te reserveren daar ze meer vertrouwen hebben in de Wii.
De 360 was al een tijd bezig met een behoorlijke campagne voordat ie in de schappen lag, via communicatiekanalen die anders liggen dan bij de Wii, Internet/ MTV en dat soort kanalen. Bij de Wii moet je veel meer denken aan dagbladen, bioscopen en TVreclame.

Helaas heb ik geen goede hoop dat ze t zo zullen aanpakken (in Europa). Marketing is niet iets waar Nintendo in uitblinkt, terwijl Sony magnefiek is. De tijd zal t leren.
pi_41731935
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:31 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Ik vind de Wii wel een product waarbij je zsm moet beginnen met reclame maken, kan niet vroeg genoeg beginnen.
Graag zsm de mensen bekend maken met het product zodat ze meer tijd hebben om de mensen te 'bewerken' en iig eens het testmodel uit te proberen bij de MM of dergelijke. t Duurt veel langer om non-gamer doelgroepen zover te krijgen dat ze oog hebben voor een product zoals deze. Verder zou een goede marketing de retailers stimuleren om de Wiischappen een centraler punt te geven of om schapruimte te reserveren daar ze meer vertrouwen hebben in de Wii.
De 360 was al een tijd bezig met een behoorlijke campagne voordat ie in de schappen lag, via communicatiekanalen die anders liggen dan bij de Wii, Internet/ MTV en dat soort kanalen. Bij de Wii moet je veel meer denken aan dagbladen, bioscopen en TVreclame.

Helaas heb ik geen goede hoop dat ze t zo zullen aanpakken (in Europa). Marketing is niet iets waar Nintendo in uitblinkt, terwijl Sony magnefiek is. De tijd zal t leren.
Reclame maken voor een product wat hoogstwaarschijnlijk uitverkocht is alleen maar negatieve reclame, daarom zegt Kepler ook dat je voor de launch geen reclame hoeft te maken.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_41732658
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:33 schreef Tain het volgende:

[..]

Reclame maken voor een product wat hoogstwaarschijnlijk uitverkocht is alleen maar negatieve reclame, daarom zegt Kepler ook dat je voor de launch geen reclame hoeft te maken.
Mwoah, dat vraag ik mij af. De hele x360 launch liep zo een beetje op het idee van "het is schaars dus zal het wel cool wezen"
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  dinsdag 12 september 2006 @ 12:06:25 #60
34586 kepler
No bounce, no play
pi_41732695
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:31 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Ik vind de Wii wel een product waarbij je zsm moet beginnen met reclame maken, kan niet vroeg genoeg beginnen.
Graag zsm de mensen bekend maken met het product zodat ze meer tijd hebben om de mensen te 'bewerken' en iig eens het testmodel uit te proberen bij de MM of dergelijke. t Duurt veel langer om non-gamer doelgroepen zover te krijgen dat ze oog hebben voor een product zoals deze. Verder zou een goede marketing de retailers stimuleren om de Wiischappen een centraler punt te geven of om schapruimte te reserveren daar ze meer vertrouwen hebben in de Wii.
De 360 was al een tijd bezig met een behoorlijke campagne voordat ie in de schappen lag, via communicatiekanalen die anders liggen dan bij de Wii, Internet/ MTV en dat soort kanalen. Bij de Wii moet je veel meer denken aan dagbladen, bioscopen en TVreclame.

Helaas heb ik geen goede hoop dat ze t zo zullen aanpakken (in Europa). Marketing is niet iets waar Nintendo in uitblinkt, terwijl Sony magnefiek is. De tijd zal t leren.
alle 'reclame' die voor de 360 was gemaakt, had volgens mij met de launch te maken. Die MTV-presentatie was een onofficiele launch namelijk. Het heeft echt geen zin om reclame te maken voor de Wii vlak voor of tijdens de launch.

Ten eerste krijg je dus alle media-aandacht vanwege de launch zelf, en de eventuele tekorten die er zijn. Veel kranten zullen reviews plaatsen van de console zelf en de games. Dit is allemaal gratis reclame!

Ten tweede, als je zelf reclame gaat maken dan kost dit geld, terwijl het helemaal niks oplevert omdat de Wii toch de eerste weken is uitverkocht.

De naam Wii blijft toch wel hangen vanwege de launch, en zodra er dus voorraad is moet je juist reclame gaan maken. Dan kan iedereen de winkel in lopen na een reclame, en de Wii oppikken.
Althans, als ik Nintendo was zou ik het zo doen
The line is a dot to you!
  dinsdag 12 september 2006 @ 12:07:33 #61
34586 kepler
No bounce, no play
pi_41732726
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 12:04 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Mwoah, dat vraag ik mij af. De hele x360 launch liep zo een beetje op het idee van "het is schaars dus zal het wel cool wezen"
en daarom hoef je dus geen reclame te maken tijdens de launch van een nieuwe console (tenzij Nintendo dadelijk 10 miljoen consoles in de schappen heeft liggen, wat ik betwijfel )
The line is a dot to you!
pi_41733362
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 12:06 schreef kepler het volgende:

[..]

alle 'reclame' die voor de 360 was gemaakt, had volgens mij met de launch te maken. Die MTV-presentatie was een onofficiele launch namelijk. Het heeft echt geen zin om reclame te maken voor de Wii vlak voor of tijdens de launch.

Ten eerste krijg je dus alle media-aandacht vanwege de launch zelf, en de eventuele tekorten die er zijn. Veel kranten zullen reviews plaatsen van de console zelf en de games. Dit is allemaal gratis reclame!

Ten tweede, als je zelf reclame gaat maken dan kost dit geld, terwijl het helemaal niks oplevert omdat de Wii toch de eerste weken is uitverkocht.

De naam Wii blijft toch wel hangen vanwege de launch, en zodra er dus voorraad is moet je juist reclame gaan maken. Dan kan iedereen de winkel in lopen na een reclame, en de Wii oppikken.
Althans, als ik Nintendo was zou ik het zo doen
Probleem is dat je na een campagne offensief vaak ineens een doodse stilte ziet bij Nintendo. Marketing behelst meer dan korststondig minutenlange spots te maken of verkooppraatjes te houden, de hype moet blijven en dat kan doormiddel van zeer korte spotjes/ advertenties of evenementen.
Wat Sony moet doen is makkelijker dan wat Nintendo moet doen, Sony kan zich op de bekende doelgroepen richten en kan zich lekker achteroverleunend beroepen op de PS-naam. Nintendo daarentegen moet Wii blijven etaleren, ik verwacht niet dat het tekort aan Wii's constant op het nieuws zal zijn zoals met de PS2. Maar ik laat me graag verrassen hoor.
Verder denk en hoop ik dat de Wii iig constant kan leveren, t zal wel in etappen uitverkocht zijn de eerste maanden, maar ze zouden in principe elke 2 weken nieuwe units moeten kunnen leveren.

De groep early adopters is minder van toepassing voor de Wii IMO. Er is geen echte sprake van een afroomprijsstelling. En het instapniveau is zeer laagdrempelig (kwa gebruik). Het zou geen goede zaak zijn als alleen early adopters (hardcore gamers) een Wii in huis hebben de eerste vijf maanden, er moet meteen sprake zijn van enige penetratie ( ha ha) binnen de doelgroep.
pi_41733400
quote:
Secrets of the Wii controller: Iwata has the answers
Tuesday 12-Sep-2006 10:55 AM Nintendo president turns journo and uncovers the truth behind the evolution of the Wii-remote

Nintendo president Satoru Iwata recently turned journalist, interviewing a selection of the Wii's designers about the console's innovative controller. This slightly odd exercise - part of the build-up to Nintendo's big Wii announcement at the end of the week - provides a pretty good insight into how the Wii-remote came into being.

Head of Wii development Genyo Takeda said: "The DS had a big influence. We kept in mind how we could follow the DS's path. As many people had been predicting, we even considered including a touch panel on the controller and even considered something that's like a PC mouse or track pad in that can be used as a pointing device."

Advertisement:
Controller and system designer Kenichiro Ashida admitted the process of designing the Wii-remote was tricky : "I've been specializing in industrial design since my college years, but prior to entering Nintendo, I hadn't experienced industrial design so closely tied up with software. In particular, with controller design, we have to keep in mind that this is something that's used when playing software. With the Wii, we were unable to clearly see the shape of software, so this was an extremely difficult area."

Ashida added: "I had the strong feeling that this is a game machine that my family and I can use. Specifically, wouldn't it be okay to reset the style where you hold a controller in both hands and play intently from the morning? Not that we're criticizing that deep play style, but I felt the future in this concept of resetting the style of holding the controller in both hands."

Chief software producer and all-round gaming God Shigeru Miyamoto took a typically developer-focused view, saying the biggest problems surrounding the design of the Wii controller involved: "How to persuade users and designers who've gotten used to current interfaces. This was an extremely high hurdle." And one that seems to have been surmounted, given the excellent developer support the Wii now enjoys.

So Nintendo's message is clear: if you liked the DS, you'll like the Wii, and it's a machine for all the family, rather than merely hardcore gamers. Tune in this Friday, and we'll be able to tell you exactly how much the Wii will cost, when it will launch in the UK and what games will be available on day one and in the run-up to Christmas.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_41733627
Nou kom op met die Wiinformatie
Houd van een lijntje.
pi_41733938
Spannend spannend.. ik heb mijn geld voor de Wii opzij geschoven.. * NrSiX koopt dus een wii op release.. CANT WAIT!
Zo niet.. dan toch!
pi_41734333
Ik heb een brief naar vrienden/kennissen gedaan voor mijn verjaardag;
quote:
Qua presentje: Ik ben aan het sparen voor de nieuwe Nintendo spelcomputer, die ergens in oktober / november uit moet komen. En mijn wijnrek zit mij treurig en leeg aan te staren..
pi_41734471
Zullen wel sokken en aftershave worden.
Houd van een lijntje.
pi_41734614
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 13:13 schreef Oksel het volgende:
Ik heb een brief naar vrienden/kennissen gedaan voor mijn verjaardag;
[..]

schooier...


pi_41734783
Krijg je nog iets exclusiefs erbij als je pre-ordert?
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_41734912
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 13:31 schreef Megalomaniac het volgende:
Krijg je nog iets exclusiefs erbij als je pre-ordert?
Nee, de preorders worden gedaan door de filialen, dus als je een beetje pech hebt heb je kans om geen Wii bij launch te krijgen ook al heb je gepreordered, maar dat hangt er vanaf hoeveel consoles elk filiaal gaat krijgen en hoeveel preorders er zijn aangenomen
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  dinsdag 12 september 2006 @ 13:51:31 #71
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_41735274
een rare vraag maar heeft iemand van jullie een ign insider account
Ik wil namelijk ook ene maar ik heb geen CC en money order gaat weken duren.
Ik wil het graag voor het Wii event hebben.
Nu is het zo ik had geld van me bank naar paypal getransfered en nu blijkt dat zelfs daarvoor je een CC nodig hebt bij ign.
Als ik een van jullie nu gewoon dat geld op stuur via paypal. Kan iemand mij dit dan regelen.
Zou het zeer waarderen
Al het goede komt van sony koeien.
Bertha zal er blij mee zijn.
pi_41735279
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 13:36 schreef Tain het volgende:

[..]

Nee, de preorders worden gedaan door de filialen, dus als je een beetje pech hebt heb je kans om geen Wii bij launch te krijgen ook al heb je gepreordered, maar dat hangt er vanaf hoeveel consoles elk filiaal gaat krijgen en hoeveel preorders er zijn aangenomen
Wat is de beste manier om aan n zwarte te komen op de dag van launch?
Nu preorderen bij een winkel terwijl je weet dat er een hele rij voor je zit, of gewoon op de dag zelf gaan zoeken?

Als ik m niet tijdens launch krijg ben ik
pi_41735403
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 13:51 schreef depax het volgende:
een rare vraag maar heeft iemand van jullie een ign insider account
Ik wil namelijk ook ene maar ik heb geen CC en money order gaat weken duren.
Ik wil het graag voor het Wii event hebben.
Nu is het zo ik had geld van me bank naar paypal getransfered en nu blijkt dat zelfs daarvoor je een CC nodig hebt bij ign.
Als ik een van jullie nu gewoon dat geld op stuur via paypal. Kan iemand mij dit dan regelen.
Zou het zeer waarderen
Helaas is mijn account net afgelopen anders had je m wel ffe mogen 'lenen'. Je kan gewoon met zn tienen tegenlijk inloggen, heel raar allemaal.

Misschien dat ik me voor deze event weer laat registreren, alleen ben ik bang dat het weer zo'n enorm nietszeggend event gaat worden (wat betreft nieuwe games enz)
  dinsdag 12 september 2006 @ 13:57:43 #74
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_41735429
maar ja zo reageren ze dus op mijn vraag op het ign board :
http://boards.ign.com/Message.aspx?topic=126846423&brd=5296&start=126846732

Net of ik iemand ga afzetten voor 30 dollar :|
Al het goede komt van sony koeien.
Bertha zal er blij mee zijn.
  dinsdag 12 september 2006 @ 13:59:47 #75
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_41735468
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 13:57 schreef depax het volgende:
maar ja zo reageren ze dus op mijn vraag op het ign board :
http://boards.ign.com/Message.aspx?topic=126846423&brd=5296&start=126846732

Net of ik iemand ga afzetten voor 30 dollar :|
$20.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')