 
		 
			 
			
			
			quote:Op dinsdag 12 september 2006 10:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Hey, dat wilde ik al posten hier.
 
			 
			
			
			ik heb het al vaker gezegd: voor de launch heb je geen reclame nodig. De early-adapter kopen het toch wel en ze kunnen echt niet zoveel produceren dat de Wii niet uitverkocht raakt de eerste weken. De launch zelf is zowieso al reclame genoegquote:Op dinsdag 12 september 2006 10:15 schreef DragonFire het volgende:
Oktober zou wel erg snel zijn, ik denk niet dat Nintendo alle bestellingen binnen die periode kan voldoen. Of de Wii's moeten binnen de komende week al naar Nederland worden verzonden. Ook zou ik verwachten dat er nog wat meer reclame in tv land gemaakt gaat worden. Nintendo moet dit keer maar niet zo cheap zijn met hun marketing, ze hebben eindelijk weer eens een machine die goed kan verkopen. Ik kan mij nog herinneren dat bij de ps1 en xbox echt veel aan marketing werd gedaan. Maar een n64 of gamecube reclame kan ik mij daarintegen niet voor de geest halen.
 
			 
			
			
			Dan zijn ze niet binnen de marge hoor. Ze hadden vòòr de tweede launchdatum van de PS3 (17 november dus) beloofd, zou een beetje naaiend zijn als ze zich daar niet aan houden. Ik hoop zelf op eind oktober, rond Halloween ofzo. Iig voor m'n verjaardagquote:Op dinsdag 12 september 2006 08:26 schreef MeZZiN het volgende:
[..]
Maar dan zijn ze nog wel binnen marge van wat ze beloofd hebben (namelijk voor de PS3 te launchen)
Maar ik denk ook dat het sneller zal zijn dan we verwachten.
 
			 
			
			
			Ik vind de Wii wel een product waarbij je zsm moet beginnen met reclame maken, kan niet vroeg genoeg beginnen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 10:41 schreef kepler het volgende:
[..]
ik heb het al vaker gezegd: voor de launch heb je geen reclame nodig. De early-adapter kopen het toch wel en ze kunnen echt niet zoveel produceren dat de Wii niet uitverkocht raakt de eerste weken. De launch zelf is zowieso al reclame genoeg
Pas als er genoeg voorraad is en de launch-hype weg is, dan moet je reclame maken. Zag je ook gebeuren met de 360, en ws ook voor de PS3.
 
			 
			
			
			Reclame maken voor een product wat hoogstwaarschijnlijk uitverkocht is alleen maar negatieve reclame, daarom zegt Kepler ook dat je voor de launch geen reclame hoeft te maken.quote:Op dinsdag 12 september 2006 11:31 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ik vind de Wii wel een product waarbij je zsm moet beginnen met reclame maken, kan niet vroeg genoeg beginnen.
Graag zsm de mensen bekend maken met het product zodat ze meer tijd hebben om de mensen te 'bewerken' en iig eens het testmodel uit te proberen bij de MM of dergelijke. t Duurt veel langer om non-gamer doelgroepen zover te krijgen dat ze oog hebben voor een product zoals deze. Verder zou een goede marketing de retailers stimuleren om de Wiischappen een centraler punt te geven of om schapruimte te reserveren daar ze meer vertrouwen hebben in de Wii.
De 360 was al een tijd bezig met een behoorlijke campagne voordat ie in de schappen lag, via communicatiekanalen die anders liggen dan bij de Wii, Internet/ MTV en dat soort kanalen. Bij de Wii moet je veel meer denken aan dagbladen, bioscopen en TVreclame.
Helaas heb ik geen goede hoop dat ze t zo zullen aanpakken (in Europa). Marketing is niet iets waar Nintendo in uitblinkt, terwijl Sony magnefiek is. De tijd zal t leren.
 
			 
			
			
			Mwoah, dat vraag ik mij af. De hele x360 launch liep zo een beetje op het idee van "het is schaars dus zal het wel cool wezen"quote:Op dinsdag 12 september 2006 11:33 schreef Tain het volgende:
[..]
Reclame maken voor een product wat hoogstwaarschijnlijk uitverkocht is alleen maar negatieve reclame, daarom zegt Kepler ook dat je voor de launch geen reclame hoeft te maken.
 
			 
			
			
			alle 'reclame' die voor de 360 was gemaakt, had volgens mij met de launch te maken. Die MTV-presentatie was een onofficiele launch namelijk. Het heeft echt geen zin om reclame te maken voor de Wii vlak voor of tijdens de launch.quote:Op dinsdag 12 september 2006 11:31 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ik vind de Wii wel een product waarbij je zsm moet beginnen met reclame maken, kan niet vroeg genoeg beginnen.
Graag zsm de mensen bekend maken met het product zodat ze meer tijd hebben om de mensen te 'bewerken' en iig eens het testmodel uit te proberen bij de MM of dergelijke. t Duurt veel langer om non-gamer doelgroepen zover te krijgen dat ze oog hebben voor een product zoals deze. Verder zou een goede marketing de retailers stimuleren om de Wiischappen een centraler punt te geven of om schapruimte te reserveren daar ze meer vertrouwen hebben in de Wii.
De 360 was al een tijd bezig met een behoorlijke campagne voordat ie in de schappen lag, via communicatiekanalen die anders liggen dan bij de Wii, Internet/ MTV en dat soort kanalen. Bij de Wii moet je veel meer denken aan dagbladen, bioscopen en TVreclame.
Helaas heb ik geen goede hoop dat ze t zo zullen aanpakken (in Europa). Marketing is niet iets waar Nintendo in uitblinkt, terwijl Sony magnefiek is. De tijd zal t leren.
 
			 
			
			
			en daarom hoef je dus geen reclame te maken tijdens de launch van een nieuwe consolequote:Op dinsdag 12 september 2006 12:04 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Mwoah, dat vraag ik mij af. De hele x360 launch liep zo een beetje op het idee van "het is schaars dus zal het wel cool wezen"
 
			 
			
			
			Probleem is dat je na een campagne offensief vaak ineens een doodse stilte ziet bij Nintendo. Marketing behelst meer dan korststondig minutenlange spots te maken of verkooppraatjes te houden, de hype moet blijven en dat kan doormiddel van zeer korte spotjes/ advertenties of evenementen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 12:06 schreef kepler het volgende:
[..]
alle 'reclame' die voor de 360 was gemaakt, had volgens mij met de launch te maken. Die MTV-presentatie was een onofficiele launch namelijk. Het heeft echt geen zin om reclame te maken voor de Wii vlak voor of tijdens de launch.
Ten eerste krijg je dus alle media-aandacht vanwege de launch zelf, en de eventuele tekorten die er zijn. Veel kranten zullen reviews plaatsen van de console zelf en de games. Dit is allemaal gratis reclame!
Ten tweede, als je zelf reclame gaat maken dan kost dit geld, terwijl het helemaal niks oplevert omdat de Wii toch de eerste weken is uitverkocht.
De naam Wii blijft toch wel hangen vanwege de launch, en zodra er dus voorraad is moet je juist reclame gaan maken. Dan kan iedereen de winkel in lopen na een reclame, en de Wii oppikken.
Althans, als ik Nintendo was zou ik het zo doen
 
			 
			
			
			quote:Secrets of the Wii controller: Iwata has the answers
Tuesday 12-Sep-2006 10:55 AM Nintendo president turns journo and uncovers the truth behind the evolution of the Wii-remote
Nintendo president Satoru Iwata recently turned journalist, interviewing a selection of the Wii's designers about the console's innovative controller. This slightly odd exercise - part of the build-up to Nintendo's big Wii announcement at the end of the week - provides a pretty good insight into how the Wii-remote came into being.
Head of Wii development Genyo Takeda said: "The DS had a big influence. We kept in mind how we could follow the DS's path. As many people had been predicting, we even considered including a touch panel on the controller and even considered something that's like a PC mouse or track pad in that can be used as a pointing device."
Advertisement:
Controller and system designer Kenichiro Ashida admitted the process of designing the Wii-remote was tricky : "I've been specializing in industrial design since my college years, but prior to entering Nintendo, I hadn't experienced industrial design so closely tied up with software. In particular, with controller design, we have to keep in mind that this is something that's used when playing software. With the Wii, we were unable to clearly see the shape of software, so this was an extremely difficult area."
Ashida added: "I had the strong feeling that this is a game machine that my family and I can use. Specifically, wouldn't it be okay to reset the style where you hold a controller in both hands and play intently from the morning? Not that we're criticizing that deep play style, but I felt the future in this concept of resetting the style of holding the controller in both hands."
Chief software producer and all-round gaming God Shigeru Miyamoto took a typically developer-focused view, saying the biggest problems surrounding the design of the Wii controller involved: "How to persuade users and designers who've gotten used to current interfaces. This was an extremely high hurdle." And one that seems to have been surmounted, given the excellent developer support the Wii now enjoys.
So Nintendo's message is clear: if you liked the DS, you'll like the Wii, and it's a machine for all the family, rather than merely hardcore gamers. Tune in this Friday, and we'll be able to tell you exactly how much the Wii will cost, when it will launch in the UK and what games will be available on day one and in the run-up to Christmas.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			quote:Qua presentje: Ik ben aan het sparen voor de nieuwe Nintendo spelcomputer, die ergens in oktober / november uit moet komen. En mijn wijnrek zit mij treurig en leeg aan te staren..
 
			 
			
			
			schooier...quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:13 schreef Oksel het volgende:
Ik heb een brief naar vrienden/kennissen gedaan voor mijn verjaardag;
[..]
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Nee, de preorders worden gedaan door de filialen, dus als je een beetje pech hebt heb je kans om geen Wii bij launch te krijgen ook al heb je gepreordered, maar dat hangt er vanaf hoeveel consoles elk filiaal gaat krijgen en hoeveel preorders er zijn aangenomenquote:Op dinsdag 12 september 2006 13:31 schreef Megalomaniac het volgende:
Krijg je nog iets exclusiefs erbij als je pre-ordert?
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Wat is de beste manier om aan n zwarte te komen op de dag van launch?quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:36 schreef Tain het volgende:
[..]
Nee, de preorders worden gedaan door de filialen, dus als je een beetje pech hebt heb je kans om geen Wii bij launch te krijgen ook al heb je gepreordered, maar dat hangt er vanaf hoeveel consoles elk filiaal gaat krijgen en hoeveel preorders er zijn aangenomen
 
			 
			
			
			Helaas is mijn account net afgelopen anders had je m wel ffe mogen 'lenen'. Je kan gewoon met zn tienen tegenlijk inloggen, heel raar allemaal.quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:51 schreef depax het volgende:
een rare vraag maar heeft iemand van jullie een ign insider account
Ik wil namelijk ook ene maar ik heb geen CC en money order gaat weken duren.
Ik wil het graag voor het Wii event hebben.
Nu is het zo ik had geld van me bank naar paypal getransfered en nu blijkt dat zelfs daarvoor je een CC nodig hebt bij ign.
Als ik een van jullie nu gewoon dat geld op stuur via paypal. Kan iemand mij dit dan regelen.
Zou het zeer waarderen
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			$20.quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:57 schreef depax het volgende:
maar ja zo reageren ze dus op mijn vraag op het ign board :
http://boards.ign.com/Message.aspx?topic=126846423&brd=5296&start=126846732
Net of ik iemand ga afzetten voor 30 dollar :|

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |