abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41706855
Ik ga morgen dus voor een nieuwe baan solliciteren bij een uitzendbureau. Ik ben al gebeld dat mijn CV prima in orde is, en dat ik de baan eigenlijk zo krijgen kan. Echter heb ik iets anders gevonden dat meer met mijn opleiding te maken heeft, en me eigenlijk ook leuker lijkt, en een vriend had al voor me nagevraagd of ik daar ook kan werken. Wederom zag mijn CV er hier ook goed uit, maar moet ik nog een afspraak maken voor de daadwerkelijke sollicitatie.

Nu wil ik dus voor die laatste baan gaan, maar daar heb ik verder nog geen afspraak mee. Mocht dat niets worden, heb ik altijd nog die eerste achter de hand, want ik verwacht niet dat deze vacature snel weg is. Ik wil deze sollicitatie opzich dus wel doen, maar als het meteen bindend werkt voor een bepaalde tijd, zal ik er toch vanaf zien, omdat ik de gok durf te nemen voor het andere bedrijf

Iemand ervaring of tips hiermee?

Alvast bedankt
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  maandag 11 september 2006 @ 14:57:25 #2
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_41706981
om te beginnen, ik weet het niet.

maar aan de ene kant zolang je niks ondertekend, maar gewoon bedankt voor het gesprek en dan afwacht ben je niks verplicht.
hoogstwaarschijnlijk zal je niet direct een contract onder je neus krijgen, en anders heb je nog bedenktijd, als je al een contract krijgt, moet je die bedenktijd flink rekken (tot na je gesprek bij andere bedrijf).
dus...
pi_41707059
Kun je niet zorgen dat je zo snel mogelijk een gesprek bij bedrijf B krijgt, en na je sollicitatie gesprek voor bedrijf A zeg je dat je erg graag even over na wilt denken?
Trots van het Noorden!
pi_41707064
Niet alleen dat, je hebt een proefttijd, en die geldt twee kanten op
Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
pi_41707075
Als je bij de eerste optie (jouw tweede keus) op gesprek komt en het is allemaal goed. Dan kun je natuurlijk even een paar dagen bedenktijd vragen, volgens mij is dat helemaal net raar om te doen. Dan heb je even lucht om te kijken of er mogelijkheden zijn bij die andere baan..
pi_41707095
quote:
Op maandag 11 september 2006 15:00 schreef Kriebbel het volgende:
Kun je niet zorgen dat je zo snel mogelijk een gesprek bij bedrijf B krijgt, en na je sollicitatie gesprek voor bedrijf A zeg je dat je erg graag even over na wilt denken?
Dat bedoel ik
pi_41707149
is er een maximale bedenktijd trouwens? Ik zou deze week gebeld worden door bedrijf B, dus dat wacht ik dan maar af. Dan kan ik morgen in iedergeval solliciteren
pi_41707299
Via een uitzendbureau is het volgens mij sowieso nooit bindend voor langere tijd. Daaroom willen bedrijven ook vaak tijdelijk personeel via een duur uitzendbureau, zodat ze er ook weer snel vanaf kunnen. Tenzij het natuurlijk anders is overeengekomen.

Maar sowieso als je nog niks getekend hebt kunnen ze je niks maken. Behalve dat het uitzendbureau jou niet lief meer vindt en je nooit meer werk krijgt via hen (in het ergste geval ) als je zomaar cancelt terwijl ze op je rekenden...
pi_41708347
quote:
Op maandag 11 september 2006 15:07 schreef Palomar het volgende:
Via een uitzendbureau is het volgens mij sowieso nooit bindend voor langere tijd. Daaroom willen bedrijven ook vaak tijdelijk personeel via een duur uitzendbureau, zodat ze er ook weer snel vanaf kunnen. Tenzij het natuurlijk anders is overeengekomen.

Maar sowieso als je nog niks getekend hebt kunnen ze je niks maken. Behalve dat het uitzendbureau jou niet lief meer vindt en je nooit meer werk krijgt via hen (in het ergste geval ) als je zomaar cancelt terwijl ze op je rekenden...
ach er zijn nog genoeg andere uitzend bureaus
  Moderator maandag 11 september 2006 @ 16:29:46 #10
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_41709845
Schopje naar WGR

ses > wgr
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_41715290
quote:
Op maandag 11 september 2006 15:07 schreef Palomar het volgende:

dit lijkt mij ook... wel effe opletten als je een contract tekent natuurlijk
  maandag 11 september 2006 @ 19:26:37 #12
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_41715551
is op zich niet binden want : proeftijd.
Het is wel netjes om open kaart te spelen, je weet nooit of je er nog eens wat aan hebt.
reach out and touch faith
pi_41721080
Zorg in elk geval dat je je uiteindelijk netjes afmeldt; je weet nooit of je nog eens bij dat uitzendburo aanklopt.
pi_41721151
quote:
Op maandag 11 september 2006 19:26 schreef ozzyat105 het volgende:
is op zich niet binden want : proeftijd.
Het is wel netjes om open kaart te spelen, je weet nooit of je er nog eens wat aan hebt.
Er is niet altijd sprake van een proeftijd. Er kan rustig een contract voor bepaalde tijd afgesproken worden zonder proeftijd.
pi_41728768
Ik zal me in iedergeval niet onredelijk opstellen naar hun, want de aanbiedingen zijn opzich best ok Tekenen doe ik vandaag niet, en als ik verplicht wordt meteen te tekenen stoppen ze die baan maar ergens waar de zon niet schijnt
pi_41730164
Man het is een uitzendbureau opzegtermijn vier seconden. Kortom gewoon deze baan aannemen en lekker doorsolliciteren krijg je die leukere baan dan ben je weg bij het uitzendbureau.
pi_41736521
Volgens mij gaat ie werken bij een uitzendbureau, niet voor een uitzendbureau. Das een wezenlijk verschil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')