ja...gewoon 18 euro..dus ik zou me ff aanmelden dan...gister werde ze aangebodenquote:Op dinsdag 12 september 2006 11:04 schreef JaWi het volgende:
[..]
Daar zit ik niet op... Normale prijs?
ja jonge jij was het, ik herkende je...spurs-shirt,petje..maar je hoorde me nietquote:Op dinsdag 12 september 2006 11:06 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Was ook niet erg aanwezig, afgelopen zondag. Heb je niemand gezien met een Spurs-shirtje?
Die komt zn tegenstander wel voorbijquote:Op dinsdag 12 september 2006 11:41 schreef TerroRobbie het volgende:
Hitler op linksbuiten
Heb al ooit een geregistreerd, maar weet mijn naam niet meerquote:Op dinsdag 12 september 2006 11:35 schreef Sethje het volgende:
[..]
ja...gewoon 18 euro..dus ik zou me ff aanmelden dan...gister werde ze aangeboden
Ik denk niet dat hij daar uit de verf komt, hij lijkt mij namelijk rechtsbenig (als het over goede voorzetten gaat dan he!!!!):quote:Op dinsdag 12 september 2006 11:41 schreef TerroRobbie het volgende:
Hitler op linksbuiten
ja ze staan er nog...maar je moet ze ff pmen op forum dat werkt het snelste...quote:Op dinsdag 12 september 2006 11:45 schreef JaWi het volgende:
[..]
Heb al ooit een geregistreerd, maar weet mijn naam niet meer. Zou je misschien eens kunnen kijken of ze er nog staan en me mailen
?
Dan is de kwestie Babel of Rosenberg ook snel opgelostquote:Op dinsdag 12 september 2006 11:41 schreef TerroRobbie het volgende:
Hitler op linksbuiten
Zijn allemaal aparte, dus dat gaat lastig worden. Maar iig bedankt, mocht je nog wat tegenkomen...quote:Op dinsdag 12 september 2006 11:52 schreef Sethje het volgende:
[..]
ja ze staan er nog...maar je moet ze ff pmen op forum dat werkt het snelste...
Zelfde als met Mauroquote:Op dinsdag 12 september 2006 11:01 schreef M0NTANA het volgende:
Nadeel is dat Nicolae Mitea zo'n gevoelsmens is, weet bijna zeker als hij het vertrouwen krijgt en zijn kans krijgt in een goedlopend elftal, hij dit dubbel en dwars zal terugbetalen.
quote:Op dinsdag 12 september 2006 12:18 schreef Erwtensoep het volgende:
Krijg je straks een spandoek 'Hitler NSB'er'
quote:Daley Blind, de zoon van oud-Ajaxtrainer Danny Blind, is opgenomen in de selectie van Oranje onder 17 jaar.
De verdediger van de B1 van Ajax speelt samen met zijn ploeggenoten Jarchino Antonia, Ben Rienstra, Sergio Padt en Timothy van der Meulen met Oranje onder 17 van 20 tot en met 26 september een toernooi in Duitsland.
De ploeg van coach Albert Stuivenberg zal daar spelen tegen Duitsland, Italië en Qatar.
quote:Het vijfde decennium van Ajax begon met een zeer trieste periode. Honger en onderdrukking domineerden het leven in bezet Europa. Er werd wel doorgevoetbald, maar sport was volkomen bijzaak. Het bezoeken van voetbalwedstrijden werd in de oorlogsjaren vooral ervaren als afleiding.
Ten gevolge van de mobilisatie, het onderduiken en de tewerkstelling van mannen in Duitsland kwam het regelmatig voor dat het elftal werd opgevuld met passanten.
In 1941 verboden de Duitsers Joden om lid te zijn van een gemengde sportvereniging. Dit goldt ook voor Ajax. Alhoewel de club al voor de oorlog de naam van een Joodse club had, sloeg deze betiteling vooral op de bezoekers, die veelal afkomstig waren uit de (niet zelden Joodse) middenstand in Amsterdam.
Het aantal Joodse spelers was in werkelijkheid nooit veel groter dan bij andere Amsterdamse clubs. In vergelijking met de desastreuze uitwerkingen van de anti-Joodse maatregelen van de Duitse bezetter in ons land is de schade voor de club relatief beperkt gebleven: er waren onder Ajax-leden geen doden te betreuren.
Middenvelders Jaap Hordijk en Ger Stroker werd in 1942 tewerkgesteld in Duitsland. Dit overkwam ook trainer Jack Reynolds. Als staatsburger van een vijandelijk land, werd Reynolds op 24 juni 1940 geïnterneerd in een krijgsgevangenkamp in Schoorl en later overgebracht naar een werkkamp in Gleiwitz, Duitsland, het tegenwoordige Gliwice in Polen. Tijdens zijn gevangenschap organiseerde hij "interlands" tussen Ierse, Schotse, Belgische en Franse gevangenen.
Op een gegeven moment was het niet meer verantwoord door te spelen. In de hongerwinter van 1944 kwamen duizenden mensen om en werd het voetbal gestaakt.
Drie weken na de bevrijding speelde Ajax voor het eerst weer wedstrijden. In het in alle haast georganiseerde Amsterdamse Kampioenschap na duels met DWS (6-4), Blauw Wit (5-4) en De Volewijkers (1-0) won Ajax de cup. In oktober keerde trainer Jack Reynolds terug uit Duits gevangenschap. Onder zijn leiding won Ajax in het seizoen 1945-1946 voor de achtste keer het afdelingskampioenschap. De landstitel was nog te hoog gegrepen.
De achttienjarige midvoor Rinus Michiels maakte op 5 juli 1947 voor het eerst onderdeel uit van het team dat later dat jaar landskampioen werd.
In het Ajax-clublad beschreef men het speeltype dat Ajax heden ten dage nog karakteriseert: 'Het kampioenschap is niet alleen een succes voor Ajax, maar tevens voor het type voetbal dat men wetenschappelijk" of "technisch" probeert te noemen'.
Weten we meteen hoe die e-mail adressen in elkaar zitten bij Ajaxquote:Ajax zoekt chauffeur
12 sep 2006
Ajax is met spoed op zoek naar een betrouwbaar persoon uit Leiden of Zoetermeer, of de omgeving van één van beide plaatsen, die bereid is twee van onze jeugdspelers op maandag en woensdag van en naar de trainingen te brengen.
Voor informatie : Jur Ronner, 020-3119126 of reactie via e-mail : j.ronner@ajax.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |