abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 september 2006 @ 13:38:09 #51
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_41704545
Bush komt op mij over als een oorlogszuchtig ventje; Afghanistan, Irak, Iran zit eraan te komen... Israel laat ie dan wel weer vrolijk z'n gang gaan (tot op zekere hoogte)....
En OK; 't is niet Bush alleen, z'n re gering staat er ook achter...

Maar voorlopig heb ik meer op met de Europese manier van dingen oplossen....
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 11 september 2006 @ 13:38:55 #52
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_41704564
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:37 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Idd, hij hoort hier te zijn. Nu houdt ie informatie achter. Zou ie er dan toch iets mee te maken hebben? Want waarom zegt ie dan gewoon niet waar ie is?

"N
Hij heeft het te druk met de rechten van de Christenen te verdedigen
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  maandag 11 september 2006 @ 13:39:28 #53
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_41704574
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:38 schreef matthijst het volgende:
....

Gewoon niet oplossen??
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  maandag 11 september 2006 @ 13:41:13 #54
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_41704626
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:39 schreef -skippybal- het volgende:
Gewoon niet oplossen??
Sommige gevallen wel ja, Irak en Afghanistan had voor mij niet gehoeven... Laat ze het daar lekker uitzoeken
Haters everywhere but I don't really care.
pi_41704736
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:29 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Kies jij voor het westen of voor de Sharia. Zeg het maar.
Wat een vergelijking, jij denkt inderdaad dat het hier om draait ? ? ?

Voor mij geldt eerst de WAARHEID, de politiek denkt alleen aan zichzelf.

Als dit uitkomt zal de wereld wel weer een nieuw dilemma staan te wachten, maar de waarheid is hard ! ! !

Dat wil niet zeggen, dat de Islaam nu strerker naar voren komt, het blijkft een primitief volkje.

Het gaat erom dat niemand, maar dan ook niemand, zomaar het recht heeft om een wereldcoupe te plegen met mijn belastingscenten en de wereld naar hun hand kunnen zetten.

Dat geld kan misschien beter gebruikt worden, om andere belangrijkere zaken in de wereld aan te pakken.

Balkenende&CO. politiek gaat gewoon blinde links mee met de politiek van BUSH&CO. zonder, op een nuchtere hollandse manier, te kijken van wat er nu echt aan de hand is.

POLITIEK =
pi_41704747
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:30 schreef Evil_Jur het volgende:
Liever Bush dan Kerry
Hehe inderdaad.

Ik vraag me af wie de conspiracydenkers het liefst als baas van Amurica zien? Jezus?

Want kerry komt ook uit het clubje van Bush (Skull & Bonerz(skullfuck voor intimi)) en daar wordt bepaald wat er in de wereld gebeurd.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_41704842
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:45 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Hehe inderdaad.

Ik vraag me af wie de conspiracydenkers het liefst als baas van Amurica zien? Jezus?

Want kerry komt ook uit het clubje van Bush (Skull & Bonerz(skullfuck voor intimi)) en daar wordt bepaald wat er in de wereld gebeurd.
Kerry is familie van Bush
http://www.cbsnews.com/st(...)ics/main604163.shtml
President George W. Bush and Sen. John Kerry are related. Well, sort of. They're ninth cousins, twice removed. So what's a little competition between family?
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_41704866
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:38 schreef matthijst het volgende:
Bush komt op mij over als een oorlogszuchtig ventje; Afghanistan, Irak, Iran zit eraan te komen... Israel laat ie dan wel weer vrolijk z'n gang gaan (tot op zekere hoogte)....
En OK; 't is niet Bush alleen, z'n re gering staat er ook achter...

Precies, Europa moet zich gewoon isoleren van de BUSH&CO. politiek, willen ze hun gezicht nog kunnen reden, maar in het Europese unie zitten natuurlijk ook dikkoppen die liever de wereld naar hun hand zetten.
pi_41704895
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:44 schreef squealmaster het volgende:

[..]

Wat een vergelijking, jij denkt inderdaad dat het hier om draait ? ? ?

Voor mij geldt eerst de WAARHEID, de politiek denkt alleen aan zichzelf.

Als dit uitkomt zal de wereld wel weer een nieuw dilemma staan te wachten, maar de waarheid is hard ! ! !

Dat wil niet zeggen, dat de Islaam nu strerker naar voren komt, het blijkft een primitief volkje.

Het gaat erom dat niemand, maar dan ook niemand, zomaar het recht heeft om een wereldcoupe te plegen met mijn belastingscenten en de wereld naar hun hand kunnen zetten.

Dat geld kan misschien beter gebruikt worden, om andere belangrijkere zaken in de wereld aan te pakken.

Balkenende&CO. politiek gaat gewoon blinde links mee met de politiek van BUSH&CO. zonder, op een nuchtere hollandse manier, te kijken van wat er nu echt aan de hand is.

POLITIEK =
Anarchie is ook leuk . Met de wet van de sterkste heb ik iig geen probleem mee .
Lees V for Vendetta maar eens, en kijk niet de film. Dat is gewoon Loose Change met V for Vendetta als laagje vernis.
pi_41704979
Nog even over die stockmarket veranderingen op de maandag ervoor, dat is logisch te verklaren:
quote:
The stories about the stockmarket right before 9/11 regarding put options for United Airlines are weird. Are those stories true?

Nope, it was a lot but not as much earlier in the year, and one has to take in account that the economic recession was already taking place, a lot of companies presented declining figures around that time, American Airlines, United Airlines and Boeing where no exception. They presented their reports on friday the 7th.

So the best option to get rid of your put-options is at the first possible moment, monday morning, and in this case that was on monday the 10th of september.
Van een ander forum. Best logisch op zich.
pi_41704998
Was het nou een complot of niet?
pi_41705122
dit blijft een intressant topic.
Doe er maar een TVP tegen aan.

En het blijft toch hetgeen mensen zelf denken
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  maandag 11 september 2006 @ 13:58:42 #64
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_41705141
Hoe zat het nu met die aap die opeens een verzekering afsloot? Of waren die onderhandelingen al veel langer bezig?
pi_41705147

Zeker weten dat één van de kapers er zo uitzag
pi_41705169
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:50 schreef Mister_Monkeyman het volgende:

[..]

Anarchie is ook leuk . Met de wet van de sterkste heb ik iig geen probleem mee .
Lees V for Vendetta maar eens, en kijk niet de film. Dat is gewoon Loose Change met V for Vendetta als laagje vernis.
Eindelijk komt de aap uit de mouw, het gaat inderdaad om de wet van de sterksten, daar gaat het geheel ook over, maar moet dat dan op zo'n gruwelijke manier als 9/11, Afghanistan, Irak.

Ik wil gewoon op een normale manier kunnen leven, zonder dat ik in mijn achterhoofd, moet denken, op welke manier dit gerealiseerd worden is.

............en dat is ook precies, waarom Alex Jones doet, wat hij doet.

Het is gewoon schandalig hoe mensen op deze wereld met met elkaar omgaan.
  maandag 11 september 2006 @ 14:02:32 #67
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_41705218
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:59 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
[afbeelding]
tief es op met je ridiculisatie, kunnen we straks weer een topic wegdoen door geflame over en weer.
en post dan niet.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_41705298
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:59 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
[afbeelding]
LoL dat zou wel een stunt zijn, want dan is het het een complot van Satan.

Gister zag ik ook iets droogs op TV, daar beweerden ze dat die kapers gewoon leefden
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_41705307
quote:
Op maandag 11 september 2006 14:02 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

tief es op met je ridiculisatie, kunnen we straks weer een topic wegdoen door geflame over en weer.
en post dan niet.
...

Mijn excuses daarvoor.
Een beetje humor kan geen kwaad om de dingen te relativeren.
Maar als ik je heb beledigd met het plaatje, dan bied ik daarvoor mijn excuses aan.
Niemand is perfect.

(Ik wilde eigenlijk met het plaatje aantonen dat er ook mensen zijn die de Reptillian theorie ook fanatiek verdedigen. Misschien zelfs nog meer dan bij de 9-11 "theorie".)
pi_41705498
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:58 schreef Zwansen het volgende:
Hoe zat het nu met die aap die opeens een verzekering afsloot? Of waren die onderhandelingen al veel langer bezig?
Wie bedoel je? Silverstein?
Die sloot een verzekering af omdat hij net de rechten om WTC 1 en 2 te verhuren had gekocht. Hij zou ook moeten herbouwen in geval er iets mee zou gebeuren. Dus een verzekering afsluiten is dan wel logisch, niet?
Beweren dat hij in het complot zit voor het geld is imo te dom voor woorden:
quote:
In fact, according to court documents, Silverstein initially only wanted to insure the center for $1.5 billion. His lenders wanted a figure more like $5 billion. He finally settled for a figure in between, $3.5 billion.
bron
pi_41705499
Waar moet dat toch heen, met deze wereld ? ? ?

Langzaam maken we de wereld kapot, door roekeloze politiek, zoals BUSH &CO.

Zou dit nu de enige manier zijn ? ? ? (POWER, OIL and MONEY)
pi_41705564
quote:
Op maandag 11 september 2006 12:44 schreef Bolter het volgende:
Ik zelf geloof totaal niet in de samenzweringen. En ga gewoon uit van een "reguliere" doch verschrikkelijke terroristische aanslag. Dat Bush en Co. dit zou hebben laten gebeuren betwijfel ik ook ten zeerste.
Dan zou ik toch maar eens deze film kijken: 9/11 Press for Truth (link eerder gegeven in dit topic)

Ik geloof trouwens dat deze film gisteren of vandaag hadden moeten uitzenden. Tussen de herdenkingen door.
pi_41705596
''Let's roll''

Mark Evers

Op een mooie nazomerdag, vandaag 5 jaar geleden, boorden twee toestellen zich in de Twin Towers van New York en veranderde de wereld voorgoed.

11 september 2006

Ik liep die dag om iets voor drieën van de 8ste naar de 9de etage van het Ministerie van Justitie voor een afspraak met een collega over de aanpak van zedendelicten. Op de 9de etage bevond zich de afdeling Beveiliging Burger Luchtvaart. ''Er is een vliegtuig in een van de torens van het WTC gevlogen'' zei mijn collega. Ongeluk, dacht ik en ging de vergadering in. Na nog geen 10 minuten hoorden we geren op de gang, de deur van onze kamer ging open: ''er is een vliegtuig in de andere toren gevlogen''.

Het was 2001 en internet was nog niet ruimhartig verstrekt door onze werkgever, dus onze hele directie was gekluisterd aan een klein transistorradiootje dat op een van de kamers van een collega stond. Daar hoorden we live wat er gebeurde, de verschrikte stem van de commentator, ''oh mijn god, oh mijn god, wat is hier gebeurd'', steeds weer herhaald, volstrekte radeloosheid. We stonden daar in die kamer en bleven hopen op een ongeluk, fout van de piloot, fout van 2 piloten, heel toevallig, heel erg, maar een ongeluk. Tot een collega, een oud politieman, ons uit de droom hielp, ''dit is geen ongeluk, dit is oorlog''.

Ik ging naar huis, maar wist nog niet, dat iets voor 4 uur de Zuid-toren letterlijk in elkaar zakte. Dat zag ik thuis op tv, toen zag ik ook die beelden, die steeds herhaalde beelden van die inslag, dat vliegtuig, dat laag aan komt vliegen boven Manhattan en zich midden in de tweede toren boort. Terwijl ik dit schrijf krijg ik weer tranen in mijn ogen en besef ik dat dit het meest bepalende moment van onze generatie is.

Gekluisterd aan de tv, ik weet nu wat het is. Telkens weer dat beeld, wegrennende mensen die te voet uit Manhattan wegvluchtten, radeloze brandweermannen die niet weten wat te doen, die niet weten of hun collega's, die amper een uur daarvoor de trappen van het WTC waren opgeklommen om de brand te blussen en mensen te redden, nog leven.

Pas maanden later zag ik de documentaire van Jules en Gedeon Naudet, twee jonge Franse filmakers, die een documentaire maakten over de brandweer in New York. Op 11 september waren ze op straat aan het filmen toen ze een zwaar geluid hoorden. Jules richtte zijn camera omhoog en filmde het enige bekende beeld van de inslag van het eerste vliegtuig in de Noordtoren van het WTC. De baas van ''Engine 7'', Chief Joseph Pfeifer, was, samen met de filmer, als eerste aanwezig op de plek des onheils. Niet lang nadat chief Pfeifer zijn commandopost op de begane grond van het WTC heeft opgezet en brandweermannen aan de lange klim omhoog begonnen zijn, hoor je harde klappen, alsof er iets metaals met een ongelooflijke snelheid op de grond valt. De camera filmt de gezichten van de brandweermannen, wisselt van hen naar Chief Pfeiffer, en je ziet, in een paar seconden zijn gezichtsuitdrukking veranderen, van een vragende uitdrukking naar het gruwelijke besef dat er mensen zijn die uit de toren naar beneden springen omdat de hitte en de rook het ondragelijk maken om te blijven zitten waar ze zitten. Die blik, die afschuw, die ontreddering, samengevoegd in een gezicht vol ontsteltenis verdwijnt niet meer uit mijn geheugen.

Net zo min als de blikken van vreugde op de gezichten van Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook, die dansend de nacht ingaan. Vrouwen, mannen, kinderen, opa's en oma's, iedereen doet mee in het volksfeest.

En dat was het begin.
6 dagen na de aanslagen in New York wist het Arabische televisiestation al-Manar te melden dat ''de 4000 joden die in het WTC werkten op 9/11 niet op hun werk verschenen omdat ze waren gewaarschuwd voor de aanslagen''. Het duurde niet lang voordat ''gewaarschuwd zijn'', vervangen werd door ''verantwoordelijk zijn voor de aanslagen''. 90% van de Arabische wereld gelooft dat de aanslagen van 11 september een opzetje waren van George Bush en de Joden. Waarom? Om de Arabische wereld te onderdrukken. Maar massale gestoordheid in de Arabische woestijn is niks nieuws en irrelevant.
De reacties in het Westen toen en nu zijn veel tekenender, en veel bedreigender.
Ward Churchill, professor van etnische studies (??) in Colorado, schreef in een essay dat de slachtoffers in de WTC torens, ''technocraten'' en ''kleine Eichmannetjes'' waren. Toen het universiteitsbestuur hem daarop aansprak raasde hij dat hij geen vrijheid van meningsuiting meer heeft. Sindsdien zit hij wekelijks in talkshows om dat punt te bewijzen.
In een herdenkingsdienst voor de slachtoffers in San Franscisco nog geen week na 9/11 sprak de wethouder niet over het verlies van onschuldige levens, maar trok hij de familieleden van de gestorvenen mee in een rede vol zelfhaat: ''Amerika wat heb je gedaan, waarom ontploffen er nog bommen in Afrika, waarom hebben wij het Kyoto protocol niet ondertekend?''
Een aantal weken later zat ik een ledenvergadering voor van Groen Links Leiden. De Amerikanen waren toen net begonnen met het bombarderen van de Taliban. Volstrekt onrechtvaardig vonden de meeste. Dat van die kleine Eichmannetjes ging misschien wat ver, maar dat Amerika dit alles toch wel aan zichzelf te danken had stond voor iedereen wel vast. Daar mocht een vreedzaam regime als de Taliban niet onder lijden (''zijn wij zelf ook geen soort Taliban, als je weet dat maar 3 % van alle hoogleraren in ons land vrouw is'')
Dat is het met het postmoderne verwende Westen: geen besef van goed en kwaad, relativering van alles waar onze beschaving op gebouwd is en altijd maar weer die pathetische vraag stellen: ''why do they hate us''

Maar er was ook hoop.
James Robbins correspondent voor United Press International schreef op 11 september: ''The Era of Osama lasted about an hour and half or so, from the time the first plane hit the tower to the moment the General Militia of Flight 93 reported for duty.''

Vlucht 93 kwam niet aan op de plaats van bestemming, het Witte Huis, maar stortte neer op een veldje in Pennsylvania, ver weg van haar oorspronkelijke doel. Dat dat gebeurd is, is te danken aan de moed van de passagiers van die vlucht.

Todd Beamer wist dat hij zou gaan sterven. Net als veel medepassagiers probeerde hij wanhopig zijn (zwangere) vrouw te bereiken. Dat lukte niet. Hij kreeg Lisa Jefferson aan de telefoon, een telefoniste van Bell Atlantic.

Zij vertelde hem over de aanslagen op de Twin Towers en het Pentagon. Hij moet toen geweten hebben dat ook zijn vliegtuig een vliegende bom was. Hij vertelde haar dat hij en een paar medepassagiers een plan hadden om de kapers te overmeesteren. Hij was bang maar vastbesloten. Todd vroeg Lisa om met hem te bidden: ''Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: for thou art with me''. De laatste woorden die Lisa Jefferson hoorde waren: ''are you ready guys, let's roll''. Tien minuten later was vlucht 93 neergestort.

Todd Beamer en zijn vrienden overmeesterden de terrorist die hen bewaakte en braken door in de cockpit die door de terroristen was vergrendeld. Hij stierf, net als zijn mede passagiers, maar zijn dood was niet hopeloos. Hij zou zijn ongeboren kind nooit zien. Hij zou nooit meer de stem van zijn vrouw kunnen horen, maar wat hij en zijn medepassagiers hebben gedaan, was wel het eerste hoopvolle teken van die dag. Wanneer je geconfronteerd wordt met puur Kwaad, sta je op en vecht je terug. Dat is was Todd Beamer c.s. deden en daarmee verhinderden ze dat het Witte Huis verwoest zou worden. Een bevolking die die wilskracht bezit, die bereidheid om te sterven om een erger kwaad te voorkomen zal deze oorlog overleven.

Amerika heeft dat. Engeland ook, evenals Australië. Allemaal Angelsaksische landen, landen met een traditie van individuele vrijheid, waarin ''handelen'' hoger staat aangeschreven dan ''denken''. Landen waar kwaad, nog steeds Kwaad is en geen sociaal-maatschappelijk onrecht dat met een overheidsprogramma moet worden verholpen.

Churchill wist al dat je niet kan onderhandelen met dictators, Reagan wist dat je het kwaad van het communisme niet kon indammen maar moest verslaan, en Todd Beamer wist het op die ochtend van 11 september ook.

Stel je voor dat vlucht 93 gevuld was met continentale Europeanen. Wat hadden zij gedaan? Een verwijzing naar de Veiligheidraad? Een opening van onderhandelingen door de Europese Commissie? Of zouden ze doen wat Europeanen het liefst doen waneer ze geconfronteerd worden met het Kwaad: de andere kant op kijken en hopen dat ze niet gezien worden?

5 jaar later
En nu is het 5 jaar later. Amerika heeft het Kwaad in de ogen gekeken en instinctief gereageerd. Bush weet dat je niet onderhandelt met mensen die je dood willen hebben.
En Europa? Europa is verliefd op Michael Moore, haat George Bush en voert verkiezingscampagnes met thema's als: de 40-urige werkweek weer invoeren en het wel of niet verhogen van de AOW gerechtigde leeftijd van 65 jaar naar 65 jaar en 4 ½ maand.

In het rapport ''van Wijk tot wereld'' heeft de PvdA de oplossing voor het moslimterrorisme gevonden: niet meer zo slaafs achter Amerika aanlopen en discriminatie harder aanpakken.
We zijn terug in de jaren dertig, een periode van opzij kijken, ontkennen, en het niet durven confronteren van een ideologie die onze manier van leven wil verwoesten. Europa overleeft deze eeuw niet.

Let's run.

Bron: http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=1419&titel=Lets_roll

[ Bericht 1% gewijzigd door buachaille op 11-09-2006 14:36:58 ]
pi_41705652
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:45 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Hehe inderdaad.

Ik denk dat iedereen op de planeet een regering wil die niet liegt als het over massamoord gaat... het tekent je wel dat je nog liever een een rasleugenaar als president hebt, die werkelijk niks goed heeft gedaan in de 5 jaar dat hij daar zit dan iemand met wellicht kan leren van Bush zijn fouten. Overigens ben ik niet voor Kerry, of uberhaupt een Democraat maar als ik zou mogen kiezen dan wist ik het wel.
  maandag 11 september 2006 @ 14:17:51 #75
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_41705662
quote:
Op maandag 11 september 2006 14:12 schreef gorgg het volgende:

[..]

Wie bedoel je? Silverstein?
Die sloot een verzekering af omdat hij net de rechten om WTC 1 en 2 te verhuren had gekocht. Hij zou ook moeten herbouwen in geval er iets mee zou gebeuren. Dus een verzekering afsluiten is dan wel logisch, niet?
Beweren dat hij in het complot zit voor het geld is imo te dom voor woorden:
[..]
Ah, ok. In LS wordt er nogal suggestief gezegd dat er enkele dagen voor 9/11 een verzekering werd afgesloten voor 3,5 miljard. Daaruit concludeerden hun voorkennis van zijn kant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')