(weer gepikt van talpa ivm platliggen van streams)
20:20Gezellig stel?
De Bewoners zijn nog nooit zo rustig geweest. Hilde breekt het ijs. "Straks laten ze een filmpje zien in het publiek, nou gezellig stel zo”, zegt Hilde. Ze begint te zingen: “This is the moment…” De Bewoners zitten vol onzekerheden, maar één ding is zeker: vanavond zijn ze nog maar met z’n veertienen. Nog even en de groep valt uiteen…
---
20:34"Ze zijn nu bezig"
“Zometeen zeggen ze welterusten”, grapt Marcel. “Het is middernacht”, vult Marlies aan. Niemand weet eigenlijk iets meer te zeggen. “Wat is het melodietje van Big Brother?”, wil Milica weten. Wij hebben hem al gehoord Milica, want de Live-uitzending is inmiddels begonnen. "Ze zijn nu bezig", zegt Marcels voorgevoel. En hij heeft gelijk...
---
20:41De borrelglazen worden gevuld
‘Goedenavond Bewoners’, klinkt er door het Huis. Iedereen veert op. Bridget vraagt Micheline hoe het gaat. “Ik ben een beetje zenuwachtig”, zegt Micheline. “Waar ben je bang voor?”, wil Bridget weten. “Dat ik weg moet”, zegt Micheline. "Hilde leef je nog?", vraagt Bridget verder. En ook Marcel en Etiënne komen aan het woord. Marlies heeft een plan. “We zitten hier te suffen met zijn alle, even gezellig maken. De tip wordt gewaardeerd en er wordt meteen actie ondernomen. De borrelglazen worden gevuld. Dan wordt het toch nog gezellig...of is dit slechts tijdelijk?
---
20:49Een trillend lipje
Iedereen is nerveus, maar Etiënne staat wel op nummer één. Hij is natuurlijk de jongste én hij staat genomineerd. “Etienne heeft een trillend lipje”, zegt vader Marcel. ”Hij staat je goed schat, ik zie hem niet”, stelt Hilde hem gerust. “Ik hou mijn mond wel dicht”, zegt Etiënne.
---
20:55Een slaapverwekkende opdracht
Daar is Bridget weer. Er ligt een envelop in het Huis. Milica maakt hem open. Het is de vierde Weekopdracht, een slaapverwekkende opdracht. Vanaf nu tot donderdagmiddag één uur hebben de Bewoners vijftien uur slaaptijd. “Oh mijn god”, reageert Janine. De Bewoners mogen dus met zijn allen maar vijftien uur slapen. Maar zodra één iemand zijn ogen dicht doet geldt dat voor de hele groep. “Dat wordt koffie drinken”, roept Milica uit.
---
20:59Rik neemt de leiding
“Ik vind dit wel een leuke opdracht”, zegt Rik. “Maar je moet uit je nest komen, onder de douche en niet weer terug naar bed gaan”, gaat hij streng verder. “Het houdt ook in dat je elkaar in de gaten moet houden”, laat Egbert weten. De Bewoners hebben er het volste vertrouwen in. Sabrina heeft de oplossing. "Een concertje van Monique en mij", zegt ze lachend. Slapen is dé favoriete bezigheid van de Bewoners. Dus of dit net zo goed gaat als de vorige opdracht?
---
21:10Afscheid van de genomineerden
“Het is hier zo warm”, klaagt Marcia. “Frisse lucht zal echt helpen”, gaat ze verder. De genomineerden moeten hun koffers pakken en afscheid nemen. Iedereen omhelst elkaar. ”Ik zie je zo”, zegt Marcel. "Zet hem op hè”, roept Hilde. De genomineerden vertrekken naar de Loungeruimte. “Bridget wat doe je ons aan”, roept Semih nog. Maar zij is alweer gevlogen.
---
21:15Slap lullen van de zenuwen
In de Lounge is het rustig. “Het is hier wel lekker, beter dan bij de hele groep, hier is het minder druk, laat Etiënne weten. Hilde zingt er vrolijk op los. Micheline is stil en zegt niets. “Ik heb in ieder geval vijftienduizend op zak, kan ik in ieder geval stappen”, grapt Etiënne. "Wat ga je van de zenuwen slap lullen zeg", zegt Hilde. "Zullen we nog even het Zwembad in duiken?", gaat ze verder.
Ondertussen in blijven de anderen in onwetendheid achter in de Zithoek. wie zullen er terug komen? Micheline, Etiënne, Marcel of Hilde? Nog even en dan komt het verlossende woord!
---
21:18Het is over voor...Marcel!
Marcel en Hilde worden naar de Dagboekkamer geroepen. MIcheline en Etiënne worden achtergelaten. Het Big Brother avontuur is voor Marcel afgelopen. Micheline heeft de meeste stemmen. Ze wordt gevolgd door Hilde. Met een minimaal verschil met Etiënne is het vader Marcel die het Huis moet verlaten! Etiënne staat er alleen voor...nou ja niet helemaal. Sabrina is er gelukkig nog!
---
21:28Hilde weet het niet meer
Hilde loopt terug naar de Lounge. Daar wachten Micheline en Etiënne vol verwachting. Ze krijgt er geen woorden meer uit. “Ze kijkt niet zo vrolijk”, zegt Etiënne. Hilde barst in tranen uit en de anderen troosten haar. “Ik weet het niet meer”, zegt Hilde. "Zeg maar niets, die fout heb ik ook gemaakt", zegt Etiënne.
---
21:37Opluchting en verdriet
Terwijl Marcel al lang en breed in de studio zit, weten de andere Bewoners nog helemaal niks. Maar dan komen het verlossende woorden. De genomineerden mogen terug naar de zitkamer. Micheline rent naar de Zitkamer. “Joehoe”, gilt ze. “Yes yes yes”, roept Milica als ze haar moeder in de verte ziet. Etiënne valt direct in de armen van Sabrina. De Bewoners zijn onder de indruk van het vertrek. Vooral Hilde heeft het zwaar. “Ik vind er geen flikker aan zonder hem”, zegt ze verdrietig.
---
mijn toetsenbord is OUD er zitten GEEN hoofdletters en punten op....!!!!
hier en daar een zpel vout kan ook voorkomen.. u bent gewaarschuwd...!!!!
... oortjes strooit hier en daar een beetje TLC ...