Vandaag, op deze prachtige eerste lentedag van 2002, ben ik precies 2 maanden rookvrij! ![]()
Het heeft me alles bij elkaar zo weinig moeite gekost...okee, wel een paar onwenningsscheuten gehad, en inderdaad, een paar kilo aangekomen...maar zometeen loop ik door de frisse lentelucht naar de sportschool, en zal ik vieren dat ik het roken niet meer nodig heb. Nooit meer!
Mensen, is er een mooiere dag denkbaar om te stoppen met die vieze gewoonte dan de eerste dag van de Lente?
Succes!
quote:Maar een ander kan je wel meer motivatie geven. Ik heb ook het gevoel dat ik niet voor mezelf kon stoppen (getuige ook de vele pogingen), maar toen ik zwanger was kon ik het wel voor m'n kindje.
Op zaterdag 23 maart 2002 10:27 schreef sjak het volgende:
Je kan alleen maar stoppen voor jezelf, de enige die jou goed genoeg kan motiveren ben je zelf!
Gaat het nog steeds goed Sjak? En is dat zaagselpopje nou ook gestopt of geminderd?
quote:Tuurlijk kan een ander je meer motivatie geven, dat doet dat zaagselhoofd ook wel hoor. Maar toch voel ik het als iets dat ik echt zelf moest willen, nu gaat het ook ontzettend goed. Terwijl de andere keren het meer was omdat het zo slecht voor me was (door de omgeving) en al die andere keren is het bij mij ook niet gelukt.
Op zaterdag 23 maart 2002 13:38 schreef Gaoxing het volgende:Maar een ander kan je wel meer motivatie geven. Ik heb ook het gevoel dat ik niet voor mezelf kon stoppen (getuige ook de vele pogingen), maar toen ik zwanger was kon ik het wel voor m'n kindje.
Gaat het nog steeds goed Sjak? En is dat zaagselpopje nou ook gestopt of geminderd?
En nee, de zaagselpop rookt lekker door pas als hij dat zelf wil kan hij gaan stoppen en dan zal ik hem zeker steunen. En heel stiekem heb ik wel door dat ie minder rookt als ik er ben
Ik moet op die lijst!
...Nu alleen nog volhouden!
Moeilijk moeilijk moeilijk... LOLLY!!!
quote:Moet???Moet???
Op zaterdag 23 maart 2002 18:04 schreef SPaNKMaSTeR_oF_THe_MiND het volgende:
* SPaNKMaSTeR_oF_THe_MiND is ook gestopt pasgeleden! (vorige week)Ik moet op die lijst!
...Nu alleen nog volhouden!
Moeilijk moeilijk moeilijk... LOLLY!!!
quote:Hahaha... Okee... Sorry... Uuuhm.. Effe opnieuw.
Op zaterdag 23 maart 2002 18:07 schreef sjak het volgende:[..]
Moet???Moet???
Je zou kunnen beginnen met het eens lief aan me te vragen...
En meld dan gelijk de datum even dan kan ik er wat mee!
Ik ben sinds vorige week zaterdag gestopt... Da's dus 16 Maart.
<slijmbal-modus>
Zou ik nu alsjealsjealsjealsjeblieft ook op die lijst mogen? ![]()
</slijmbal-modus>
Lolly lolly lolly lolly lolly!
[Dit bericht is gewijzigd door sjak op 24-03-2002 22:34]
Amen
Het is nu inmiddels bijna 2 dagen later en het gaat nog goed
quote:Veel succes ermee!
Op woensdag 03 april 2002 14:18 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik heb mijn laatste peuk rond 23:00 uur maandagavond 1 april uitgedrukt.Het is nu inmiddels bijna 2 dagen later en het gaat nog goed
quote:Croutonnetje, je blijft een aimabel mens
Op woensdag 03 april 2002 14:52 schreef Dr_Crouton het volgende:
Even een hart onder de riem steken:Veel succes en sterkte!
dan als ik dat trek:
-op donderdag en vrijdag bij elkaar een half pakje
-op zaterdag een half pakje
en als ik daar aan gewend ben:
-alleen op zaterdagavond tijdens het uitgaan af en toe nog een sigaret bietsen van iemand
om er daarna helemaal mee te stoppen...
heeft er iemand tips om tijdens het uitgaan mee in je handen te zitten ipv een sigaret????
Heb nicotinepleisters gekocht en die helpen wel een beetje geloof ik. Ik zeg ook tegen mezelf "Ik stop" en niet:"Ik probeer te stoppen"
Iemand nog tips voor als je wel met iemand samenwoont die rookt???? (ga hem niet dwingen om ook te stoppen, dat heeft m.i. geen zin!)
*Ole is nooit langer dan 1 dag gestopt voorheen, nu al bijna 3 dagen! je moet ergens beginnen...
quote:Heel veel sterkte, Stranger!
Op dinsdag 09 april 2002 10:57 schreef Stranger het volgende:
Gaat iemand mij nog supporten bij mijn beginnen met stoppen poging????
quote:Ik hoop dat het je lukt op deze manier! Vaak is het zo dat minderen moeilijk is. Beter is om helemaal te stoppen in één keer denk ik. Maar ieder moet doen wat hem/haar het beste lijkt!
Op dinsdag 09 april 2002 10:57 schreef Stranger het volgende:
Gaat iemand mij nog supporten bij mijn beginnen met stoppen poging????
Heeeeel veel sterkte
*Ole zit in haar 4e dag, begint het nu wel even moeilijk te krijgen!
quote:dat lijkt me juist moeilijker om in 1 keer te stoppen, vooral omdat ik er op het moment van roken zelf niets op tegen heb, en tijdens het uitgaan vind ik het er gewoon bijhoren, ook omdat al mijn vrienden roken.. daarom probeer ik het nu eerst een maandje alleen tijdens het uitgaan, en daarna weer wat minder, en daarna helemaal stoppen..
Op dinsdag 09 april 2002 14:27 schreef Ole het volgende:[..]
Ik hoop dat het je lukt op deze manier! Vaak is het zo dat minderen moeilijk is. Beter is om helemaal te stoppen in één keer denk ik. Maar ieder moet doen wat hem/haar het beste lijkt!
Heeeeel veel sterkte
*Ole zit in haar 4e dag, begint het nu wel even moeilijk te krijgen!
Stranger: het moeilijke van minderen vind ik dat je eigenlijk heel vaak een beetje stopt. Als je compleet stopt is het rotgevoel, in mijn ervaring, niet zozeer erger maar het duurt gewoon langer. Maar daarna ben je er ook definitief vanaf. Met minderen krijg je hetzelfde gevoel, tot de volgende sigaret. Maar dan begint het weer opnieuw.
Maar goed, ieder z'n methode. Heel veel sterkte in ieder geval, ik hoop dat het je lukt.
DIGGER:
gefeliciteerd met je eerste rookvrije jaar jongen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |