Whehehe, niets mis mee, maar zelfs dat lukt deze ventjes niet goed...quote:Op maandag 11 september 2006 02:04 schreef Neuralnet het volgende:
Wat is er mis met een op tabellen gebaseerde pagina?
Tsja, je kunt die standaarden als iets slechts zien, maar jammer genoeg zijn die standaarden er nou eenmaal om het makkelijker te maken... Ik irriteer me namelijk aan websites die helemaal fout worden weergegeven zonder IE... zo mis je als webmaster gewoon bezoekers, al stellen die helemaal niets voor...quote:Op maandag 11 september 2006 02:16 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Dat vinden CSS/XHTML elitisten niks omdat dat niet conform is met de belangrijke W3C standaarden. Want tja, over een paar jaartjes zijn d'r natuurlijk alleen nog maar browsers die tableless layouts fatsoenlijk kunnen weergeven.![]()
Begrijp me niet verkeerd, ik maak zelf ook alles met gescheiden CSS en XHTML / opmaak en inhoud, in XHTML Transitional, maar gebruik wel tables. Van de 10 websites die ik maak zijn d'r 9 webshops en/of websites draaiend op een vrij groot CMS met een hoop database-tabellen en records dus. Dan is het een pain in the ass om alles tableless te maken.quote:Op maandag 11 september 2006 02:27 schreef zarGon het volgende:Tsja, je kunt die standaarden als iets slechts zien, maar jammer genoeg zijn die standaarden er nou eenmaal om het makkelijker te maken... Ik irriteer me namelijk aan websites die helemaal fout worden weergegeven zonder IE... zo mis je als webmaster gewoon bezoekers, al stellen die helemaal niets voor...
En over die tableless layout -> Er wordt nu ook veel meer gebruik gemaakt van internet op iets anders dan 17" schermen, schermen die veel kleiner zijn.. Ik internet per week minimaal 2 uur per dag op mijn mobiel...
Dat tabellen bedoeld zijn om informatie in te zetten, en niet bedoeld voor opmaak.quote:Op maandag 11 september 2006 02:04 schreef Neuralnet het volgende:
Wat is er mis met een op tabellen gebaseerde pagina?
2 pagina's terug was daar al melding van gemaakt , dat ie zonder KvK werktquote:Op maandag 11 september 2006 08:53 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Die 300 euro is ook nog eens exclusief BTW.
Waarom zijn veel database records een pain om tableless te makenquote:Op maandag 11 september 2006 02:39 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik maak zelf ook alles met gescheiden CSS en XHTML / opmaak en inhoud, in XHTML Transitional, maar gebruik wel tables. Van de 10 websites die ik maak zijn d'r 9 webshops en/of websites draaiend op een vrij groot CMS met een hoop database-tabellen en records dus. Dan is het een pain in the ass om alles tableless te maken.
je gebruikt toch wel een templateparser mag ik hopenquote:Op maandag 11 september 2006 10:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom zijn veel database records een pain om tableless te maken
Het een heeft namelijk geen reet met het ander te maken. Tabulaire data gooi je in tabellen, opmaak in divs en css.
en daarnaast is echo"<td>$row['data']</td>" natuurlijk niets eenvoudiger dan echo"<div id="data">$row['data']</div> Hoewel ik in dit geval voor het eerste zou kiezen
Nee, maar ik ben dan ook maar een hobbymatige prutserquote:Op maandag 11 september 2006 10:30 schreef wobbel het volgende:
[..]
je gebruikt toch wel een templateparser mag ik hopen![]()
Het is vooral het positioneren van al die divjes wat ik op zo'n momenten hekel. Het is gewoon veel meer werk. Overigens vind ik het (nog) niet nodig om alles tableless te maken. XHTML Transitional met tabellen is meer dan genoeg om alles fatsoenlijk te weergeven, ongeacht browser. Een browser/programma dat met alle standaarden en theorieën conform is zal d'r toch nooit komen, want dan werken 99% van de websites niet meer.quote:Op maandag 11 september 2006 10:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom zijn veel database records een pain om tableless te maken
Het een heeft namelijk geen reet met het ander te maken. Tabulaire data gooi je in tabellen, opmaak in divs en css.
en daarnaast is echo"<td>$row['data']</td>" natuurlijk niets eenvoudiger dan echo"<div id="data">$row['data']</div> Hoewel ik in dit geval voor het eerste zou kiezen
Dit kan ik alleen maar volledig beamenquote:Op maandag 11 september 2006 11:08 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Het is vooral het positioneren van al die divjes wat ik op zo'n momenten hekel. Het is gewoon veel meer werk. Overigens vind ik het (nog) niet nodig om alles tableless te maken. XHTML Transitional met tabellen is meer dan genoeg om alles fatsoenlijk te weergeven, ongeacht browser. Een browser/programma dat met alle standaarden en theorieën conform is zal d'r toch nooit komen, want dan werken 99% van de websites niet meer.
Als iedere browser dat nou ook eens goed zou snappen en niet ieder op zijn eigen manier zou gaan weergeven zou dat inderdaad ideaal zijn. Dat is er dus wat er mis mee is, om je vraag te beantwoorden.quote:Op maandag 11 september 2006 08:55 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dat tabellen bedoeld zijn om informatie in te zetten, en niet bedoeld voor opmaak.
Wat is er mis met CSS en een fatsoenlijk gebruik van het o-zo-mooie DIV?
Ja duhh hark. Er is ook niks mis met tabellen als je tabellen wilt weergeven. Maar als jij een hele site gaat layouten mbv tabellen omdat je CSS niet machtig bent en het concept van symantisch gebruik van elementen niet kent, dan ben je gewoon een incompetente prutser. (ik zeg niet dat je dat doet, maar als je het doet...quote:Op maandag 11 september 2006 02:39 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik maak zelf ook alles met gescheiden CSS en XHTML / opmaak en inhoud, in XHTML Transitional, maar gebruik wel tables. Van de 10 websites die ik maak zijn d'r 9 webshops en/of websites draaiend op een vrij groot CMS met een hoop database-tabellen en records dus. Dan is het een pain in the ass om alles tableless te maken.
Je bént dus gewoon een incapabele prutser.quote:Het is vooral het positioneren van al die divjes wat ik op zo'n momenten hekel. Het is gewoon veel meer werk. Overigens vind ik het (nog) niet nodig om alles tableless te maken. XHTML Transitional met tabellen is meer dan genoeg om alles fatsoenlijk te weergeven, ongeacht browser. Een browser/programma dat met alle standaarden en theorieën conform is zal d'r toch nooit komen, want dan werken 99% van de websites niet meer.
En dat komt gewoon door je gebrek aan kennis van CSS. Waar jij op zeikt dat browsers niet voldoen aan de CSS standaard is dikke crap. Zelfs IE6 kan best met CSS overweg, als je maar rekening houdt met de hiaten in dit stuk antiek.quote:Ik bespaar me in ieder geval het gigantische gekloot met positioneren van allemaal divjes waardoor ik veel langer met een website bezig ben
Om te beginnen heb jij totaal geen idee wat mijn kennis van CSS of wat dan ook is. Niet dat het jouw wat aangaat, maar ik heb genoeg tableless designs gemaakt en mocht een klant waar ik een website voor ga maken aankaarten dat hij deze in een tableless design wil hebben, dan doe ik dat ook. Dat heeft me echter een klant nog nooit gevraagd, ondanks het feit dat ik 37 klanten in m'n systeem heb waarvoor ik in totaal 52 websites heb gemaakt.quote:Op maandag 11 september 2006 12:19 schreef Nexxennium het volgende:En dat komt gewoon door je gebrek aan kennis van CSS. Waar jij op zeikt dat browsers niet voldoen aan de CSS standaard is dikke crap. Zelfs IE6 kan best met CSS overweg, als je maar rekening houdt met de hiaten in dit stuk antiek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |