abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41696855
quote:
Op maandag 11 september 2006 02:04 schreef Neuralnet het volgende:
Wat is er mis met een op tabellen gebaseerde pagina?
Whehehe, niets mis mee, maar zelfs dat lukt deze ventjes niet goed...
Kom op, zeg nou eerlijk, hoe slecht moet je zijn om je pagina alleen in ie te kunnen weergeven?

Als je tabellen goed gebruikt is er totaal niets mis mee... Maar om nou meteen voor 4 pagina's met Frontpage gemaakte site 300 euro te vragen... en dan nog een portfolio hebben
quote:
Op maandag 11 september 2006 02:16 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Dat vinden CSS/XHTML elitisten niks omdat dat niet conform is met de belangrijke W3C standaarden. Want tja, over een paar jaartjes zijn d'r natuurlijk alleen nog maar browsers die tableless layouts fatsoenlijk kunnen weergeven.
Tsja, je kunt die standaarden als iets slechts zien, maar jammer genoeg zijn die standaarden er nou eenmaal om het makkelijker te maken... Ik irriteer me namelijk aan websites die helemaal fout worden weergegeven zonder IE... zo mis je als webmaster gewoon bezoekers, al stellen die helemaal niets voor...

En over die tableless layout -> Er wordt nu ook veel meer gebruik gemaakt van internet op iets anders dan 17" schermen, schermen die veel kleiner zijn.. Ik internet per week minimaal 2 uur per dag op mijn mobiel...

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2006 02:32:55 ]
pi_41696903
En d'r zijn helaas toch genoeg (onwetende) mensen die dat doen. Je kunt in feite als webdesigner (of iemand die beweert dat ie dat is) een potentieële klant van alles wijs maken, jij bent immers de man van 't vak. Daar maken veel mensen helaas misbruik van.

Ik werk zelf ook als freelancer (veelal voor webshops en scripts en zo, maar ook layouts of volledige sites als 't nodig is) en heb al vaker bestaande websites moeten vernieuwen, die vaak ook gemaakt waren door prutsers zoals die webdesigner in de OP. Ook vaker situaties gehad waar de klant, de vorige webdesigner (prutser dus) en ik een gesprek hadden, dan weten ze zich opeens helemaal geen houding meer te geven.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tuvai.net op 11-09-2006 02:40:24 ]
pi_41696940
quote:
Op maandag 11 september 2006 02:27 schreef zarGon het volgende:Tsja, je kunt die standaarden als iets slechts zien, maar jammer genoeg zijn die standaarden er nou eenmaal om het makkelijker te maken... Ik irriteer me namelijk aan websites die helemaal fout worden weergegeven zonder IE... zo mis je als webmaster gewoon bezoekers, al stellen die helemaal niets voor...

En over die tableless layout -> Er wordt nu ook veel meer gebruik gemaakt van internet op iets anders dan 17" schermen, schermen die veel kleiner zijn.. Ik internet per week minimaal 2 uur per dag op mijn mobiel...
Begrijp me niet verkeerd, ik maak zelf ook alles met gescheiden CSS en XHTML / opmaak en inhoud, in XHTML Transitional, maar gebruik wel tables. Van de 10 websites die ik maak zijn d'r 9 webshops en/of websites draaiend op een vrij groot CMS met een hoop database-tabellen en records dus. Dan is het een pain in the ass om alles tableless te maken.
pi_41697835
Je kan best mooie websites maken met tabellen die in IE, Firefox, Opera en Safari goed weergegeven worden hoor. Je moet alleen sommige standaarden een beetje buigen. Om bijvoorbeeld een bordercolor toe te kennen. (staat niet in de orginele html standaard maar wordt wel overal goe gerendered).
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  maandag 11 september 2006 @ 08:03:05 #155
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_41697864
Mooie portfolio ook .
  maandag 11 september 2006 @ 08:14:03 #156
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_41697941
Pageviews vandaag 214
Pageviews gisteren 783

Ik denk dat we zijn record van gisteren, vandaag verbreken
pi_41697944
Het verkoopt en daar gaat het om!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_41698248
de webmaster heet trouwens Wilfred Hoed
February 26, 1964
en een gastenboek met 5 bots en 1 turk
bij porto naar kerstmarkt

Door: Vitas
hi
http://free-craps.pantyhose-net.com
http://ambien-buy-cheap-online.pantyhose-net.com
http://poker-video.pantyhose-net.com

End See you

Door: bregje
ik vin de saat leuk
ik vint selfs de muisik leuk
des ik vint de saajt leuk
en nog vil plisir met de saajt

[ Bericht 33% gewijzigd door roburt op 11-09-2006 08:55:26 ]
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  maandag 11 september 2006 @ 08:53:51 #159
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_41698310
Die 300 euro is ook nog eens exclusief BTW.
pi_41698327
quote:
Op maandag 11 september 2006 02:04 schreef Neuralnet het volgende:
Wat is er mis met een op tabellen gebaseerde pagina?
Dat tabellen bedoeld zijn om informatie in te zetten, en niet bedoeld voor opmaak.
Wat is er mis met CSS en een fatsoenlijk gebruik van het o-zo-mooie DIV?
  maandag 11 september 2006 @ 10:05:47 #161
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41699264
quote:
Op maandag 11 september 2006 08:53 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Die 300 euro is ook nog eens exclusief BTW.
2 pagina's terug was daar al melding van gemaakt , dat ie zonder KvK werkt
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 september 2006 @ 10:10:47 #162
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_41699341
quote:
Op maandag 11 september 2006 02:39 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, ik maak zelf ook alles met gescheiden CSS en XHTML / opmaak en inhoud, in XHTML Transitional, maar gebruik wel tables. Van de 10 websites die ik maak zijn d'r 9 webshops en/of websites draaiend op een vrij groot CMS met een hoop database-tabellen en records dus. Dan is het een pain in the ass om alles tableless te maken.
Waarom zijn veel database records een pain om tableless te maken
Het een heeft namelijk geen reet met het ander te maken. Tabulaire data gooi je in tabellen, opmaak in divs en css.

en daarnaast is echo"<td>$row['data']</td>" natuurlijk niets eenvoudiger dan echo"<div id="data">$row['data']</div> Hoewel ik in dit geval voor het eerste zou kiezen
  maandag 11 september 2006 @ 10:30:03 #163
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41699755
quote:
Op maandag 11 september 2006 10:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het een heeft namelijk geen reet met het ander te maken. Tabulaire data gooi je in tabellen, opmaak in divs en css.

en daarnaast is echo"<td>$row['data']</td>" natuurlijk niets eenvoudiger dan echo"<div id="data">$row['data']</div> Hoewel ik in dit geval voor het eerste zou kiezen
je gebruikt toch wel een templateparser mag ik hopen
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 september 2006 @ 11:01:02 #164
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_41700456
quote:
Op maandag 11 september 2006 10:30 schreef wobbel het volgende:

[..]

je gebruikt toch wel een templateparser mag ik hopen
Nee, maar ik ben dan ook maar een hobbymatige prutser
pi_41700537
Mijn hemel..... hahahaha
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_41700643
quote:
Op maandag 11 september 2006 10:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het is vooral het positioneren van al die divjes wat ik op zo'n momenten hekel. Het is gewoon veel meer werk. Overigens vind ik het (nog) niet nodig om alles tableless te maken. XHTML Transitional met tabellen is meer dan genoeg om alles fatsoenlijk te weergeven, ongeacht browser. Een browser/programma dat met alle standaarden en theorieën conform is zal d'r toch nooit komen, want dan werken 99% van de websites niet meer.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 september 2006 @ 11:10:00 #167
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_41700685
quote:
Op maandag 11 september 2006 11:08 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Het is vooral het positioneren van al die divjes wat ik op zo'n momenten hekel. Het is gewoon veel meer werk. Overigens vind ik het (nog) niet nodig om alles tableless te maken. XHTML Transitional met tabellen is meer dan genoeg om alles fatsoenlijk te weergeven, ongeacht browser. Een browser/programma dat met alle standaarden en theorieën conform is zal d'r toch nooit komen, want dan werken 99% van de websites niet meer.
Dit kan ik alleen maar volledig beamen
pi_41700794
quote:
Op maandag 11 september 2006 08:55 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Dat tabellen bedoeld zijn om informatie in te zetten, en niet bedoeld voor opmaak.
Wat is er mis met CSS en een fatsoenlijk gebruik van het o-zo-mooie DIV?
Als iedere browser dat nou ook eens goed zou snappen en niet ieder op zijn eigen manier zou gaan weergeven zou dat inderdaad ideaal zijn. Dat is er dus wat er mis mee is, om je vraag te beantwoorden.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  maandag 11 september 2006 @ 11:33:04 #169
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41701364
nou terug ontopic om die debiel uit te lachen
pi_41701688
quote:
Op maandag 11 september 2006 02:39 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Ja duhh hark. Er is ook niks mis met tabellen als je tabellen wilt weergeven. Maar als jij een hele site gaat layouten mbv tabellen omdat je CSS niet machtig bent en het concept van symantisch gebruik van elementen niet kent, dan ben je gewoon een incompetente prutser. (ik zeg niet dat je dat doet, maar als je het doet... )

Bij het maken van goede sites komt veel meer kennis en know-how aan te pas dan noeps denken. Dat heeft onze Hoed ook nog niet zo in de gaten helaas.

[edit]
quote:
Je bént dus gewoon een incapabele prutser. Je ideeën zijn zo achterhaald. Websites dienen toegankelijk te zijn. Denk aan mobiele apparaten, zoekmachines en mensen met handicaps.

Enfin, get with the program of stop met het maken van """websites"""

[ Bericht 28% gewijzigd door Nexxennium op 11-09-2006 11:49:55 ]
Thus spake the master programmer:
"A well-written program is its own heaven; a poorly-written program is its own hell.''
pi_41702243
Eeuwige discussie.

CSS en classes zijn prima te combineren met tabellen en zoals ik al eerder zei, d'r is momenteel (en zal d'r voorlopig ook niet komen) niet echt software in de vorm van een browser die zowel de W3C standaarden als de theorieën dat je bijvoorbeeld tabellen alleen 'mag' gebruiken voor tabulaire data, in acht neemt. Zal d'r ook niet komen want dan werken de meeste websites niet meer fatsoenlijk, en dat vind de huis- tuin, en keukengebruiker, waar het uiteindelijk op neerkomt en die nog steeds de grote meerderheid van de mensen op Internet vormt, natuurlijk niks.

Tableless is nota bene ook helemaal niet nodig om een website fatsoenlijk leesbaar te maken voor mobieltjes, zoekmachines, enz. Je kunt natuurlijk patserig gaan doen met je tableless layouts maar het is alleen verspilde moeite, nodig is het niet. Ik bespaar me in ieder geval het gigantische gekloot met positioneren van allemaal divjes waardoor ik veel langer met een website bezig ben, zolang het niet nodig is. Dat is het op dit moment totaal niet, en dat zal voorlopig ook zo blijven.
pi_41702591
quote:
Ik bespaar me in ieder geval het gigantische gekloot met positioneren van allemaal divjes waardoor ik veel langer met een website bezig ben
En dat komt gewoon door je gebrek aan kennis van CSS. Waar jij op zeikt dat browsers niet voldoen aan de CSS standaard is dikke crap. Zelfs IE6 kan best met CSS overweg, als je maar rekening houdt met de hiaten in dit stuk antiek.

Er is laatst een onderzoekje geweest waaruit bleek dat informatie weggestopt in enkele lagen geneste tabellen minder goed wordt gewaardeerd door zoekmachines dan als er gewoon netjes CSS wordt gebruikt.

Websites zijn geen Word-documentenjes. Het gaat er niet alleen om hoe het uitziet. Hoe het in elkaar zit is net zo belangrijk. En dat snap je nog niet. Geeft niet. Zo was ik vroeger ook. Geilend op valid HTML, en ondertussen klooien met tabelletjes. Haha, wat een prutser was ik toen
Nu ik wel beschik over voldoende ervaring met CSS kan ik je vertellen dat het een stuk sneller werkt, dat de HTML aanzienlijk veel korter is (sneller) en dat het heel veel makkelijker is om iets te wijzigen.

Maar meer ontopic: je lijkt wel op Hoed: je denkt dat je het kunt. Maar dat betekent niet dat je het ook kan.
Thus spake the master programmer:
"A well-written program is its own heaven; a poorly-written program is its own hell.''
pi_41702818
Triest zeg.

Hier publiekelijk die beste man of vrouw compleet afzeiken, maar d'r is niemand die hem durft te bellen
pi_41702936
quote:
Op maandag 11 september 2006 12:19 schreef Nexxennium het volgende:En dat komt gewoon door je gebrek aan kennis van CSS. Waar jij op zeikt dat browsers niet voldoen aan de CSS standaard is dikke crap. Zelfs IE6 kan best met CSS overweg, als je maar rekening houdt met de hiaten in dit stuk antiek.
Om te beginnen heb jij totaal geen idee wat mijn kennis van CSS of wat dan ook is. Niet dat het jouw wat aangaat, maar ik heb genoeg tableless designs gemaakt en mocht een klant waar ik een website voor ga maken aankaarten dat hij deze in een tableless design wil hebben, dan doe ik dat ook. Dat heeft me echter een klant nog nooit gevraagd, ondanks het feit dat ik 37 klanten in m'n systeem heb waarvoor ik in totaal 52 websites heb gemaakt.

Ten tweede zegt het feit dat je 'rekening moet houden met hiaten' al genoeg over hoever al deze standaarden en theorieën ontwikkelt zijn. De meerderheid van de browsers heeft mankementen (vooral IE) en dan moet je, zelfs als je conform de oh zo belangrijke standaarden en zelfs de theorieën werkt, omweggetjes gaan maken om het tóch toegankelijk te maken in alle browsers. Dat is gewoon verkeerd en voor mij bewijs genoeg dat 100% standaarde/theorieën conforme applicaties d'r nooit zullen komen, en als ze d'r zijn zal het toch nooit aanslaan en wordt het alleen een programma wat door elitisten als jou gebruikt wordt.

Ten slotte heb je een ongelooflijke grote bek en trek je je conslusies wat erg snel. Iemand die niet op dezelfde werkwijze werkt als jou is dus een prutser, incapabel en onervaren. Ik heb net eens op http://www.randysimons.nl gekeken. Het mag dan wel 'toegankelijk' zijn, maar mooi en presentatief is anders, overigens: Javascript knipperende links? Moet je in mijn text-based browser eens bekijken. Toegankelijkheid toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')