abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage zondag 10 september 2006 @ 12:12:05 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_41670691
De komende dagen hebben we overal 9/11programma's op TV: welke, waar en wanneer?

Op Ned 3 vandaag Michael Moore's Fahrenheid 9/1, daarna Zembla over de complottheoriën, en daarna weer een complottheorie programma.

Zondag Ned 3

20.30 Fahrenheid 9/11
22.35 Zembla
23.35 Loose Chanche

vanavond om 22:00 op Discovery, Flight 175: Destination Disaster
nieuwe docu met "nieuw" beeld matriaal, interessant!

21:00 op de BBC de 2,5 uur duurende docu/film "The path to 9/11" deel 1,

Maandag

RTL Boulevard 18.30 - hele uitzending over 9/11 met mmv Max Westerman als gast hoofdredacteur

9/11 - SBS6 - 20:30 uur
Gaat over een filmploeg die een "groentje" bij de New Yorkse brandweer volgt! Als er een melding van een gaslek is gaan de journalisten mee! Aangekomen bij de lokatie vliegt het eerste vliegtuig tegen de WTC! De journalisten gaan mee in de WTC!

Ned2: Tegenlicht - Het schimmenspel na 9/11 (21.00)
Ketnet: Internationaal Terrorisme 9/11 (20.50)
21:00 op de BBC de 2,5 uur duurende docu/film "The path to 9/11" deel 2
Ketnet : Falling Man (22.50) fotop-verhaal van iemand die uit de toren sprong.

CNN.com morgen vanaf 2 of 3 uur Nederlandse tijd de complete CNN tv-dag van 11/09/01 herhaald. Uncut

Woensdag:
Ned2 : Import - Parallel Lines (23.10) reis door VS in de weken na 9/11

[ Bericht 24% gewijzigd door SunChaser op 10-09-2006 21:49:24 ]
pi_41670970
quote:
Op zondag 10 september 2006 12:12 schreef SunChaser het volgende:

23.35 Loose Chanche
wow, gaan ze die uitzenden...

Respect!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  Redactie Frontpage zondag 10 september 2006 @ 12:25:00 #3
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_41671026
quote:
Op zondag 10 september 2006 12:23 schreef venomsnake het volgende:

[..]

wow, gaan ze die uitzenden...

Respect!
Waar gaat dat precies over?
  zondag 10 september 2006 @ 12:26:10 #4
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_41671063
quote:
Op zondag 10 september 2006 12:25 schreef SunChaser het volgende:

[..]

9/11. .
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_41671330
quote:

[..]

De makers proberen via deze film aan te tonen dat de VS zelf achter de aanslagen van 9/11 zit.

Film is al een tijdje uit, maar ik had niet verwacht dat ie op een publieke zender vertoond zou worden.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_41673393
Ik heb met verbijstering naar Loose change gekeken op DVD v/d week, ik denk niet dat alles 100% klopt, maar er zijn zoooooooveel dingen die gewoon niet kloppen aan 9/11, zeker een aanrader!
  Redactie Frontpage zondag 10 september 2006 @ 15:13:44 #7
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_41675737
ga ook zeker kijken dan
pi_41675799
Loose Change draait ook in sommige bioscopen, raar dat ie op tv komt. Maar ja, ik geloof niet dat het de bedoeling is om aan Loose Change geld te verdienen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 10 september 2006 @ 15:17:03 #9
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_41675836
quote:

[..]

Een vaag internet complot epistel, met een nasale voiceover die achter elke zin '...WHY?!!?!??' zegt:

"This seems to be to little debris for a boeing... WHY??!??!"
"This is indeed the wheel of an airplane, but it is not burned.... WHY??!??!?"
"The security cam which captures 1 frame in 3 seconds has 2 frames wwith the incomming airplane. But it doesn't look like an airplane.... WHY???!??!??"

Morgenavond de documentaire van de franse film makers.
  Redactie Frontpage zondag 10 september 2006 @ 15:19:09 #10
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_41675907
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:17 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Een vaag internet complet epistel, met een nasale voiceover die achter elke zin '...WHY?!!?!??' zegt:
Zembla gaat ook al over dat t een inside job was, wellicht wat dubbelop. Fahrenheit 9/11 is een beetje langdradig. Hoogtepunt was bush in de kleuterklas.
pi_41675963
Jammer dat men die troep uit gaat zenden op serieuse TV. Alles in loose change is allang ontkracht! Stemmingmakerij en belediging van een bondgenoot!
pi_41676035
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:20 schreef _The_General_ het volgende:
Jammer dat men die troep uit gaat zenden op serieuse TV. Alles in loose change is allang ontkracht! Stemmingmakerij en belediging van een bondgenoot!
Nou, officieel een bondgenoot he... alsof deze bondgenoot zich maar iets aantrekt van ons. Deze docu heeft gewoon een hoog entertainment gehalte, meer niet. Jij neemt het duidelijk te serieus.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 10 september 2006 @ 15:22:58 #13
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_41676044
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:19 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Zembla gaat ook al over dat t een inside job was, wellicht wat dubbelop. Fahrenheit 9/11 is een beetje langdradig. Hoogtepunt was bush in de kleuterklas.
fahrenheit 9/11 heb ik nog niet gezien, maar voor Moore heb ik wel bewondering. Die schimmige internet complot theorieeen zijn vaker lachwekkend dan ook maar enigzins het overwegen waard
pi_41676078
quote:
belediging van een bondgenoot!
Bwahahahahahahahahahaha!
  Redactie Frontpage zondag 10 september 2006 @ 15:25:01 #15
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_41676105
Fahrenheit 9/11 gaat ook meer over de connectie tussen de families Bin laden en Bush.

Zembla's docu gaat over de internettheorieen en het ontkrachten ervan.
  Redactie Frontpage zondag 10 september 2006 @ 15:26:19 #16
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_41676152
quote:
[b]Op zondag 10 september 2006 15:20 schreef Stemmingmakerij en belediging van een bondgenoot!
Is dat diezelfde bondgenoot die ons voorloog over de CIA-gevangenissen?
pi_41676162
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:25 schreef SunChaser het volgende:
Fahrenheit 9/11 gaat ook meer over de connectie tussen de families Bin laden en Bush.

Zembla's docu gaat over de internettheorieen en het ontkrachten ervan.
Ik dacht dat het meer ging over de bevindingen van mensen van de TU in Delft (geloof dat de conclusie was dat het niet allemaal onzin was, maar pin me er niet op vast)
pi_41676213
quote:
Op zondag 10 september 2006 13:49 schreef 7eVeNL het volgende:
Ik heb met verbijstering naar Loose change gekeken op DVD v/d week, ik denk niet dat alles 100% klopt, maar er zijn zoooooooveel dingen die gewoon niet kloppen aan 9/11, zeker een aanrader!
Zembla gaat geloof ik vandaag een uitzending uitzenden waarin alles weer ontkracht wordt. Ook zijn er vele vele sites waar dat gebeurt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage zondag 10 september 2006 @ 15:28:26 #19
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_41676231
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ik dacht dat het meer ging over de bevindingen van mensen van de TU in Delft
klopt
quote:
42% van de Amerikanen gelooft niet in de officiële lezing van de regering Bush en wil een nieuw onderzoek naar de aanslagen van 11 september 2001. Zijn dat allemaal complotdenkers of gewone Amerikanen die ook vinden dat het officiële rapport van de regering veel vragen onbeantwoord laat? Er is een groeiend aantal sites en documentaires op internet die beweren dat 9/11 een groot complot is van de regering Bush. Volgens deze lezing zijn de Twin Towers niet door de vliegtuiginslagen ingestort, maar met explosieven neergehaald. En het Pentagon zou met een kruisraket bestookt zijn. Zou er iets van waar kunnen zijn?

ZEMBLA deed onderzoek met hulp van hoogleraren en studenten van de TU Delft; maakte vliegmanoeuvres met het Nederlands Lucht en Ruimtevaart Laboratorium en keek naar het instorten van de torens met explosievenexpert Danny Jowenko. Het resultaat is te zien in de extra lange aflevering van ZEMBLA: Het complot van 11 september.

Met 30 miljoen downloads is de film Loose Change (die later op de avond in zijn geheel door BNN wordt uitgezonden) voor veel complotdenkers hun inwijding geweest in het geheim achter de aanslagen. De theorieën die in deze film worden onderzocht vinden op het internet een rijke voedingsbodem, de regering Bush zit zelf achter de aanslagen, omdat ze een excuus zocht voor een oorlog in het Midden-Oosten.

In officiële media is lange tijd nauwelijks aandacht besteed aan deze complotten, omdat serieuze aandacht koren op de molen zou zijn van de complotdenkers. ZEMBLA heeft met het NLR, het Nederlands Lucht en Ruimtevaart Laboratorium, onderzocht of de Boeing 757 die in het Pentagon is gevlogen ook daadwerkelijk die manoeuvre heeft kunnen uitvoeren. De complotdenkers beweren dat een onervaren piloot als de kaper Hani Hanjour dit nooit zou kunnen.

Explosievenexpert Danny Jowenko keek gedetailleerd naar de beelden van de instortende Twin Towers. Volgens Jowenko kun je aan het inzakken van de torens zien of er wel of geen explosieven zijn gebruikt. Hij komt tot verrassende conclusies als hij ook de beelden bestudeert van het instorten van WTC7, het gebouw dat een aantal uren na de Twin Towers en zonder door een vliegtuig te zijn geraakt ook instortte.

Twaalf internationale geheime diensten hebben ruim tevoren gewaarschuwd voor aanslagen met vliegtuigen op gebouwen. Daarom ook aandacht voor de theorie dat de Amerikaanse inlichtingen diensten op de hoogte waren van de plannen van Bin Laden, maar bewust niet hebben ingegrepen.

Op deze site is de ochtend na de uitzending ook een Engels ondertitelde versie te bekijken in streaming video.

ZEMBLA: zondag, 22.35 uur, Ned 3
pi_41676246
quote:
Ja, dat dus (ik las niet verder in het topic omdat ik alweer geírriteerd werd door zoveel domheid....mensen wíllen complottheorieën gewoon geloven en ik vind het een belediging voor de vele doden die die dag gevallen zijn)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage zondag 10 september 2006 @ 15:31:21 #21
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_41676322
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:29 schreef Isabeau het volgende:

en ik vind het een belediging voor de vele doden die die dag gevallen zijn)
Ik vind dat juist geen belediging, ik vind het juist een nobel streven de waarheid boven tafel te krijgen. Een eerbetoon aan die doden, door niet alles klakkeloos aan te nemen wat de US-gov ons voorliegt.
pi_41676392
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:31 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ik vind dat juist geen belediging, ik vind het juist een nobel streven de waarheid boven tafel te krijgen. Een eerbetoon aan die doden, door niet alles klakkeloos aan te nemen wat de US-gov ons voorliegt.
Precies, alsof de Bushregering geweldig met die doden om zijn gegaan door alle bewijsmateriaal achter gesloten deuren te houden en onderzoeken te blokkeren. Sorry, maar dan vraag je om dit soort films. Eigen schuld!
pi_41676436
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:

Precies, alsof de Bushregering geweldig met die doden om zijn gegaan door alle bewijsmateriaal achter gesloten deuren te houden en onderzoeken te blokkeren. Sorry, maar dan vraag je om dit soort films. Eigen schuld!
Femke Halsema zag ik het deze week goed verwoorden, zij gelooft absoluut niet in de complottheorieën maar zei dat een leugenachtige president het wel zelf in de hand heeft gewerkt.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 10 september 2006 @ 15:39:04 #24
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_41676506
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:31 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Loose change lijkt heel aannemelijk... mits je een beetje kan denken. Let op, ik zeg hier niet per definitie mee dat de officiele lezing de enige juiste is, maar kom op zeg. Loose change komt met nog vagere verklaringen, zoals het tekeningetje bij de 2 framse die een vage securitycam heeft gemaakt van de pentagoncrash. Dit vage tekeningentje zou moeten aantonen dat de contouren van de boeing die door die sweex security cam gemaakt zijn niet in verhouding staan tot een boeing en een kleiner vliegtuig of zelfs raket moet zijn. Echter het enige wat het aantoont is dat de makers van loose change een schrijnend gebrek aan kennis hebben van perspectieven en mathematica.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 10 september 2006 @ 15:39:05 #25
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_41676508
dubbel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')