abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41658446
Heb het gevoel dat ik nogal naar de bekende weg aan het vragen ben :') , maar eigenwijs als ik ben........;) ik vroeg mij het volgende af...

De situatie is als volgt.. Ik ben een tijdje geleden verhuisd naar een andere studentenkamer. Vanwege een last-minute vakantie vlak na de datum waarop ik met al mijn spullen uit mijn vorige huis moest, is alles een beetje hectisch gegaan. Heb alle spullen op de nieuwe kamer gedumpt, en heb ze in elkaar gezet toen ik terug was. Heb toen dus niet de vloerbedekking vervangen, omdat ik er in de eerste plaats geen tijd voor had, en ik in de tweede plaats dacht ik dat ik hem wel oke vond... ik was toen al erg blij met de kamer omdat het mijn inziens een vooruitgang is op waarop ik eerst woonde... Het leek mij een snelle en goedkope oplossing :')

Nu woon ik er een tijdje en begint de kleur die ik absoluut niet zelf gekozen zou hebben mij toch wel tegen te staan, en tot overmaat van ramp zit er ook nog eens een vlek in die ik er niet uit krijg.

Heb nagedacht over kleedjes neerleggen, maar eigenlijk wil ik toch liever een hele nieuwe vloerbedekking.

MAAR:

*Omdat ik een eigen verdieping heb zal al mijn stuff weer de trap af moeten wanneer ik de hele kamer leeg wil hebben.
Dit is eigenlijk geen optie voor mij.. Dat betekend al het meubulair uit elkaar halen en de trap op en af tillen. (Geloof me dit is geen easy trappetje om dat soort toeren op uit te halen )

Nu is mijn vraag : kan je ook vloerbedekking leggen wanneer je het meubulair zo veel mogelijk naar 1 kant brengt, de vloerbedekking aan de andere kant legt, de spullen terug verplaatst op de al gelegde vloerbedekking, en zo verder gaan met de andere kant?? Opzich heb ik veel 'open ruimte' in mijn kamer... Of ben ik nu heel erg creatief maar niet realistisch aan het zijn??
Met wat vriendinnen was ik het er over eens dat het wel moest kunnen, maargoed.. ik durf nog wel toe te geven dat dat niet bepaald klusbabes zijn...

Dan de tweede vraag..als dat al uberhaupt zou kunnen, dan moet het natuurlijk wel mogelijk zijn het kleed over het oude kleed heen te leggen?
Ik dacht eerst aan "vloertegels", maar die mogen dan weer niet op vloerbedekking gelegd worden,zei de meneer van de bouwmarkt..

Wat raden jullie mij aan/ Of moet ik k het gewoon opgeven en me er bij neerleggen dat als ik niet al mijn meubels demonteer en een verdieping lager neerzet, er gewoon geen nieuwe vloerbedekking voor mij in zit ??
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  zondag 10 september 2006 @ 00:12:52 #2
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_41662147
Mijn persoonlijke mening is dat het laten rouleren van uw interieur over de bestaande vloerbedekking ,en het toevoegen van een volgende laag ter verfraaiing van uw sponde enkel zal leiden tot het diverse malen in de handen nemen van dezelfde klerezooi en een negatief resultaat ten opzichte van al uw arbeidskracht en infiniteit.
Gewoon leeghalen die bende ,ouwe zooi eruit en strak werk afleveren .
Gekloot altijd ,doe toch eens 1 keer iets systematisch ,je lijkt je vader wel!
Klaar?
Ik niet!
pi_41662754
Kan makkelijk, het is wel ff sjouwen, maar altijd beter dan de boel de trap af en later weer op moeten tillen.

pi_41662996
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 83% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 13:05:16 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_41663052
quote:
Op zondag 10 september 2006 00:35 schreef Mikkie het volgende:
Het is een teringwerk. Want: je moet eerst je oude vloer verwijderen (dus: alles twee keer verplaatsen (heen en weer)), en daarna de nieuwe vloer leggen (weer heen en weer). Dus huur maar een masseur en een fysiotherapeut in voor je rug
Anders trap af en weer op met al die spullen, je pakt het dus toch twee keer op.
pi_41669627
quote:
Op zondag 10 september 2006 00:12 schreef Foo_niks het volgende:
Mijn persoonlijke mening is dat het laten rouleren van uw interieur over de bestaande vloerbedekking ,en het toevoegen van een volgende laag ter verfraaiing van uw sponde enkel zal leiden tot het diverse malen in de handen nemen van dezelfde klerezooi en een negatief resultaat ten opzichte van al uw arbeidskracht en infiniteit.
Gewoon leeghalen die bende ,ouwe zooi eruit en strak werk afleveren .
Gekloot altijd ,doe toch eens 1 keer iets systematisch ,je lijkt je vader wel!
Maarem, gezien de opzet van het huis is het gewoon heel lastig om alles weer naar beneden te verhuizen.. Ik zal dan 1 trap af moeten, en daarna nog eentje, omdat niet alle spullen op de eerste verdieping kunnen staan (zit zelf op de 2e verdieping..)
Dat betekend dus meubels uit elkaar 2 verdiepingen af dalen, en ze weer omhoog tillen.. Ik wil best wel alles doen zoals het hoort en strak werk afleveren maar dat is gewoon erg lastig aangezien ik dat niet gelijk bij het intrekken gedaan heb...
quote:
Op zondag 10 september 2006 00:29 schreef Conflict het volgende:
Kan makkelijk, het is wel ff sjouwen, maar altijd beter dan de boel de trap af en later weer op moeten tillen.

Dat dacht ik dus ook. Maar nu weet ik het niet meer

Iemand die op deze manier vloerbedekking gelegd heeft?? Dus spullen heen en weer en vloerbedekking op vloerbedekking? Ik zie opzich nog niet eens heel veel problemen daarin (vriend had het over schuiven, maar dat zal toch wel meevallen??) Enige lijkt me dat ik dan een wat dunnere vloerbedekking moet uitkiezen als ik de deur nog open wil krijgen...
quote:
Het is een teringwerk. Want: je moet eerst je oude vloer verwijderen (dus: alles twee keer verplaatsen (heen en weer)), en daarna de nieuwe vloer leggen (weer heen en weer). Dus huur maar een masseur en een fysiotherapeut in voor je rug
Die laatste 2 zijn het probleem nog niet.. ik wil gewoon een strakke kamer.. grrrrrr
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  zondag 10 september 2006 @ 12:16:29 #7
122022 gottegottegott
Een heer van stand
pi_41670803
quote:
hoeft niet. Gewoon de oude vloerbedekking in twee stukken snijden en weghalen vlak voor je de nieuwe eroverheen legt. Je zou alle zware dingen op wieltjes kunnen zetten dan hoef je niet echt iets te tillen maar je moet ze nog wel over een stuk opgerolde vloerbedekking heen krijgen.
  Moderator zondag 10 september 2006 @ 12:17:29 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_41670821
Ik denk dat je het nooit mooi strak in de kamer krijgt, en het is ook niet bepaald een voordeel dat je het ouwe tapijt er in laat ligen, verschuift snel en je hebt denk ik last van eventuele rare bobbels in je nieuwe tapijt.

Als ik jou was zou ik gewoon de kamer weer leegpakken, van te voren enkele vrienden en bekenden regelen die helpen met sjouwen en dan moet het prima te doen zijn
pi_41674689
Ik denk ook dat je het neit mooi strak krijgt; en dus later spijt. Wij hebben bij het laminaat leggen wel een paar meubels (grote kledingkast) in de kamer verplaatst tijdens het leggen.
  zondag 10 september 2006 @ 17:34:14 #10
122022 gottegottegott
Een heer van stand
pi_41680364
Als je er een paar nageltjes inslaat blijft het echt wel strak terwijl je die meubels verhuist.
Maar de echte vraag is eigenlijk: waarom neem je vloerbedekking en niet gewoon een goedkoop laminaatje Vloerbedekking is toch hartstikke lelijk, onhandig, je krijgt vlekken en het is vies en stoffig. Vind ik .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')