Waar niet zou je je afvragen als je dit soort websites ziet.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 10:01 schreef k_man het volgende:
Massatoerisme? Waar in Tunesie was dat dan?
Chineze buschauffeur die om benzine te besparen de bus in z'n vrij zette als we bergaf gingen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:33 schreef Hik het volgende:
Watje...![]()
(Keer in Peru 's nachts wakker geworden van de bus die bijna de afgrond in gleed. Buschauffeur was duidelijk in slaap gevallen. Iedereen in de bus schelden en roepen, tot één iemand begon te verklaren dat we gewoon vertrouwen moesten hebben in "el señor" (die meneer). Even later bedacht ik me dat hij waarschijnlijk "El Señor" (de Heer) had bedoeld... Toen maakte ik me pas echt zorgen)
- einde stoerenverhalenmodus (of wil er nog iemand overheen?) -
Tussen de middag even gaan eten in het centrum hier. Takkeherrie! De hele stad staat vol met generatoren hier. Tanzania heeft al maanden water- en dus ook electriciteitsgebrek.
Die dus...quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:10 schreef k_man het volgende:
Overigens, laat ik jullie als verstandige mensen eens een situatie voorleggen;
Ik ging boodschappen doen bij de supermarkt. Bij de kassa sluit ik netjes aan in de rij. Dan komt er een winkelmeisje vertellen dat kassa 6 open gaat. Dus ik loop met wat andere mensen naar kassa 6. Begint de kerel achter me zich op te winden, omdat hij in de andere rij voor me zou hebben gestaan.
Wat is de etiquette in zo'n geval? Had ik op moeten letten welke mensen voor en achter me stonden, zodat we in de nieuwe rij weer in exact dezelfde volgorde stonden? Of is de man een zeikerd en betekent een nieuwe rij gewoon een nieuwe situatie?
Als er geen exit row meer is en het is een kort vluchtje ga ik altijd aan het raam zitten. Voor wat langere vluchten aan het gangpad. Meestal een beetje in het midden (ver weg van de toiletten in ieder geval).quote:Op donderdag 5 oktober 2006 06:29 schreef Hik het volgende:
By the way: Waar gaan jullie normaal gesproken zitten als je online incheckt? Ik ben altijd een beetje in dubio over "de beste plaats" (exit plaatsen zijn meestal al vol). Of ís er helemaal geen "beste plaats" en is dit ook een gevalletje "maar andere mensen dringen vo-hoor..."
Nou ja, de vorige keer dat ik terugvloog naar Nederland. (Ik moest in Engeland zijn voor werk, en plakte er 10 dagen zomervakantie aan vast in Nederland), werd het ticket geschaard onder "Het jaarlijks retourticket to visit friends and family home", en werd er economy geboektquote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:24 schreef Hik het volgende:
Tja, dat zou bij mij ook lekker zijn, maar dat past niet zo bij de business van ons...![]()
Een collega heeft een soort winning streak als het gaat om upgraden, maar het is mij nog niet gebeurd. We gaan weer zien wat het vanavond wordt.
Waarom gaat er dan een extra kassa openquote:
Bij mijn buurtsuper kent iedereen elkaar (of doet in ieder geval alsof) dus vriendelijkheid alomquote:En hoe hou je de originele volgorde aan als er al bijv twee kassa's open zijn en er gaat opeens een derde open waar mensen uit beide bestaande rijen heenlopen?
www.seatguru.com, maar die heeft maar een beperkt aantal vliegtuigen / maatschappijen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 06:29 schreef Hik het volgende:
By the way: Waar gaan jullie normaal gesproken zitten als je online incheckt? Ik ben altijd een beetje in dubio over "de beste plaats" (exit plaatsen zijn meestal al vol). Of ís er helemaal geen "beste plaats" en is dit ook een gevalletje "maar andere mensen dringen vo-hoor..."
Ik wil zo ver mogelijk vooraan, aan het gangpad.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 21:52 schreef Douwe het volgende:
Ik ga meestal voor de zelfde tactiek als Hik: zo ver mogelijk achterin, aangezien daar nooit iemand wil zittenEn wel aan het raam, anders wordt het helemaal zo saai
Er zullen weinig mensen blij van worden. Misschien dat de boordverkopen er door stijgen, maar ik kan me ook niet voorstellen dat alle maatschappijen er zo blij mee zijnquote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:54 schreef Fogel het volgende:
Wat vinden jullie van de nieuwe handbaggageregels die vandaag door de EU zijn aangenomen??
10 flesjes in een zak van 10x10x10 cm is wel erg moeilijkquote:* Vloeibare goederen mogen in verpakkingen van maximaal 1 dl meegenomen worden mits ze in een doorzichtige tas van maximaal 1 liter inhoud geplaatst zijn. Je kan dus in 10 maal 1dl meenemen, maar alles moet in die ene doorzichtige tas.
Voorheen bepaalde de maatschappij dat zelf. Easyjet en Ryanair zullen hier niet blij mee zijnquote:* handbaggage moet aan de volgende maximumwaarden voldoen: 56 cm x 45 cm x 25 cm
Deed ik toch altijd alquote:* je jas moet uit bij de security check
Maar hoe groot is grootquote:* alle grote electronische artikelen (zoals laptops) moeten apart door de scanner
Zoals ik al in het ervaringen topic schreef. Ik had zo´n klein koffertje voor stel kleding en toilettas zodat ik geen bagage hoef in te checken. Op Schiphol bij het inchecken.....Toilettas ? Neehoor geen probleem. Was het ook niet. Terug vanuit Manchester...bij de checkin....No Problem Sir. .....Kom ik bij de security......Tandpasta, deo en scheerschuim in de prullenbak gekieperd....shampoo trouwens nietquote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:54 schreef Fogel het volgende:
Wat vinden jullie van de nieuwe handbaggageregels die vandaag door de EU zijn aangenomen??
* Vloeibare goederen mogen in verpakkingen van maximaal 1 dl meegenomen worden mits ze in een doorzichtige tas van maximaal 1 liter inhoud geplaatst zijn. Je kan dus in 10 maal 1dl meenemen, maar alles moet in die ene doorzichtige tas.
* handbaggage moet aan de volgende maximumwaarden voldoen: 56 cm x 45 cm x 25 cm
* je jas moet uit bij de security check
* alle grote electronische artikelen (zoals laptops) moeten apart door de scanner
Maar goed, dat had die hotemetoot bij de checkin me wel kunnen vertellen. En mijn shampoo mocht weer wel meequote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:00 schreef Fogel het volgende:
Mja, maar UK, Canada en USA hebben momenteel extra scherpe veiligheidsregels waar in principe helemaal niks vloeibaars mee mag, staat netjes met extra informatie aangegeven bij het inchecken als het goed is.
Een collega heeft in Canada echt alles wat enigszins vloeibaar was weg moeten gooien, zelfs haar lipgloss (= 'stroperig') mocht niet mee het vliegtuig in!
Zou jij laatst niet ergens een mp3-speler bij krijgen?quote:
Dat had gekund, maar ik heb een ander artikel gekozen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:02 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zou jij laatst niet ergens een mp3-speler bij krijgen?
Maar dan neem je de gok dat de douane het pakketje niet openmaakt?quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:49 schreef Douwe het volgende:
Het is voor een Nederlander iig het goedkoopst om de iPod op de Amerikaanse website te bestellen en te laten shippen naar Nederland. Is voordeliger dan de iPod in Nederland aanschaffen
Mits je natuurlijk überhaupt zo'n fashion accessory wil hebben in plaats van een ding waar wel goed geluid uitkomt en de helft van de prijs isquote:Op maandag 9 oktober 2006 18:49 schreef Douwe het volgende:
Het is voor een Nederlander iig het goedkoopst om de iPod op de Amerikaanse website te bestellen en te laten shippen naar Nederland. Is voordeliger dan de iPod in Nederland aanschaffen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |