abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 september 2006 @ 20:01:04 #1
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_41655815
Waarom de kerk klokken nog moeten luiden?

Ik woon naast een kathedraal en elke dag zo nu en dan en 's avonds om 19:30 uur tot 19:45 uur begint dat ding een met z'n klokken te rommelen, en hard dat wil je niet weten. Als er nou nog een melodie uit te halen zou zijn oke, maar er is gewoon geen touw aan vast te knopen, Het is gewoon irritant.

Waarom Stuuren ze tegenwoordig niet gewoon een sms-je naar al die stoffige gereformeerde sukkels, met de tekst "Attentie, de klokken luiden nu een kwartier lang, geniet er maar van", zodat de niet geinterreseerden onder ons (een meerderheid) er geen last van hebben en de televisie en radio niet harder hoeven te zetten en dus de buren ook niet geirriteerd raken en hoeven te moeten lopen zeiken dat die te hard staan.

Waarom kennen ze niet met hun tijd mee gaan, het is toch allemaal achterhaalt, of nie!?
Zeker nu het het tijdperk is van de achteruitgang van het christengeloof, tenminste dat hoorde ik van de week in het journaal, dat de kerken leeg lopen en steeds minder aanhang hebben/krijgen onder het nederlandse volk!

Wie heeft hier op of aanmerkingen over en ervaart de zelfde irritatie is ik!?
En wat zouden we eraan kennen doen, behalve dan ver van een kerk af te gaan wonen!?
Graag uw mening hier over!
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zaterdag 9 september 2006 @ 20:02:54 #2
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_41655869
Omdat het bij onze cultuur hoort. gelovig of niet. (ik ben niet gelovig)

en 100x beter dan zo'n jammerende turkentent naast je huis toch?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  zaterdag 9 september 2006 @ 20:04:27 #3
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_41655922
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 20:02 schreef Robbiej het volgende:
Omdat het bij onze cultuur hoort. gelovig of niet. (ik ben niet gelovig)

en 100x beter dan zo'n jammerende turkentent naast je huis toch?
Niet beter, net zo irritant!
pi_41655940
De kerel die hier de kerkklokken luidt klingelt af en toe wel leuke deuntjes. Bijvoorbeeld 'hup Holland hup', als Oranje moet voetballen.
  zaterdag 9 september 2006 @ 20:07:57 #5
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_41656047
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 20:04 schreef Roellio het volgende:
De kerel die hier de kerkklokken luidt klingelt af en toe wel leuke deuntjes. Bijvoorbeeld 'hup Holland hup', als Oranje moet voetballen.
Tja! Dat is wel grappig, ja!
Maar het blijft irritant!
pi_41656091
Jaha, dat doen ze
Wie gaat dr dan ook naast een kathedraal wonen?
Je klinkt haast net als die rijke westerlingen die hier komen drenthenieren, die klagen de boeren aan omdat ze voor half 8 lawaai maken
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zaterdag 9 september 2006 @ 20:13:03 #7
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_41656221
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 20:09 schreef Het_hupt het volgende:
Jaha, dat doen ze
Je klinkt haast net als die rijke westerlingen die hier komen drenthenieren, die klagen de boeren aan omdat ze voor half 8 lawaai maken
Nee nee, respect voor de boeren, die voorzien ons van voedsel en de bakker van meel en de slager van vlees, die hebben nog enigzins een maatschappelijk nut! Maar de kerken van tegenwoordig niet echt meer, tenzij ze opgekocht worden om er een uitgaansgelegenheid van te maken of een supermarkt! Dat kan tegenwoordig!
pi_41657979
Ja... irritant inderdaad. Mij is altijd bijgebracht om voor 10 uur geen herrie te maken, en op zondag al helemaal niet. En wat doet de kerk bij ons om 8 uur op zondag? Juist, de mensen die lekker willen uitslapen uit bed trommelen. Flikker op, ik moet morgen weer vroeg op, dat jullie met je kut geloof de hele doordeweekse dag niks beter te doen hebt en dus wel kan uitslapen de rest van de week, wil niet zeggen dat ik last moet hebben van jullie kut kerk.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_41658328
Hier klinkt de vrijgemaakte én de katholieke kerk iedere zondagochtend een uur Men heeft tegenwoordig toch een horloge om te zien wanneer de kerk aanvangt?
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_41658332
Je hoort ook wel eens verhalen van mensen die midden in het centrum van een grote stad wonen, en dan gaan klagen omdat ze af en toe geluidsoverlast hebben, bijvoorbeeld.
Dat past precies in hetzelfde hokje als de OP.
*Wat verwacht je dan?*

Groetjes,

veldmuis
pi_41658390
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 22:31 schreef veldmuis het volgende:
Je hoort ook wel eens verhalen van mensen die midden in het centrum van een grote stad wonen, en dan gaan klagen omdat ze af en toe geluidsoverlast hebben, bijvoorbeeld.
*Wat verwacht je dan?*

Groetjes,

veldmuis
Ik woon in een klein pauperdorp dat zo stil hoort te zijn dat je de hond een kilometer verder hoort blaffen. Maar nee, voor die 3½ katholiek moeten die klokken geluid worden
pi_41658391
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 22:31 schreef veldmuis het volgende:
*Wat verwacht je dan?*

Groetjes,

veldmuis
Daar zou je wel een maatschappelijk punt kun hebben man.

Groetjes.
pi_41658911
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 20:09 schreef Het_hupt het volgende:
Jaha, dat doen ze
Half 8? Meestal zijn boeren ietsjes eerder aan het werk eerder half 6. :p
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
pi_41667973
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 22:46 schreef RainofDeath het volgende:

[..]

Half 8? Meestal zijn boeren ietsjes eerder aan het werk eerder half 6. :p
Je bevestigd zijn punt, hij heeft het namelijk over 'vóór half 8'. Half zes dus ook.
  zondag 10 september 2006 @ 09:54:25 #15
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_41668045
GEWELDIG TOPIC!

Ik zit me net te weer irriteren aan de klokken die luiden om half 10, kwart voor 10 en 10 uur dadelijk, voor de hoogmis op zondag! Ik woon ook naast een kerk, met de slaapkamer aan de "kerk kant". Zaterdag ook regelmatig om half 6, kwart voor 6 en 6 uur overigens.

Door de week en op zaterdag speelt die beijaardier (schrijf je dat zo?) nog leuke (moderne)melodietjes op de kleinere klokken, en dit kan ik best wel waarderen, is ook leuk voor het winkelend volk.

Maar met die missen begint ie aan de grote klokken te hengsten, en dan is het echt een kabaal van jewelste, het is niet eens een melodie! Ramen dicht en wachten tot het kabaal voorbij is.

Ach ja, aan de andere kant weet je dat je zo iets kunt verwachten als je midden in de stad woont (we hebben ook een kroeg bij ons onder), maar je hebt overlast en overlast. Als die klokken beginnen dan kun je slapen vergeten (praten ook trouwens), als er een zatlap op straat staat te schreeuwen zal hij dat wellicht niet om half 3, kwart voor 3 en 3 uur doen!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  zondag 10 september 2006 @ 10:40:13 #16
3542 Gia
User under construction
pi_41668546
Ach, is net zoiets als vlakbij schiphol te gaan wonen en dan gaan klagen over overvliegende vliegtuigen. Ga dan niet naast een kerk wonen als je niet tegen het gelui kunt!
pi_41668593
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 80% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 13:05:05 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_41668619
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 22:32 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Ik woon in een klein pauperdorp dat zo stil hoort te zijn dat je de hond een kilometer verder hoort blaffen. Maar nee, voor die 3½ katholiek moeten die klokken geluid worden
Over het algemeen wonen er wel meer gelovige josti's in een dorp, zeker in het eusten, of aan de kust
Ik post om het posten.
pi_41668817
Ik vind het wel wat hebben, hier in Delft draaien ze soms gewoon klassieke deuntjes en theme-songs op de kerk
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_41668843
quote:
Op zondag 10 september 2006 10:58 schreef Agiath het volgende:
Ik vind het wel wat hebben, hier in Delft draaien ze soms gewoon klassieke deuntjes en theme-songs op de kerk
Doen ze ook verzoekjes? ?
De vogeltjesdans lijkt me tof!
pi_41668852
't is indergeval godse iritant.
pi_41668934
Ik woon tegenover een kerk waar uiteraard nooit iemand komt, en iemand presteert het ook daar om regelmatig met de belletjes te kloten. Probleem hierbij is vooral de tijden dat dit gebeurt, en dat men er altijd twintig minuten mee doorgaat. Dat is erg fijn als je lekker ligt uit te slapen op je vrije dag, of je zit naar een film te kijken.

Optyfen met die herrie. Ik heb de politie al een keer gebeld, maar die moesten exacte tijden hebben van het lawaai enzovoorts, dus dat was allemaal zo veel gedoe.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 10 september 2006 @ 11:05:56 #23
85919 Likkende_Lassie
Doe eens wat aan je ondertitel
pi_41668975
Niet zo zeuren!
  zondag 10 september 2006 @ 11:07:54 #24
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_41669026
De dichtsbijzijnde kerk hier zit ver weg; maar ik heb ooit wel eens een appartement afgewezen omdat t pal naast een kerk stond. Zulks een mooi appartement; en dan zo een ***kerk ernaast. Best hoor; maar ik zit niet te wachten op dat gejengel en al helemaal niet op dat bejaarde volk wat er dan op afkomt.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_41669037
quote:
[..]

Nee nee, respect voor de boeren, die voorzien ons van voedsel en de bakker van meel en de slager van vlees, die hebben nog enigzins een maatschappelijk nut! Maar de kerken van tegenwoordig niet echt meer, tenzij ze opgekocht worden om er een uitgaansgelegenheid van te maken of een supermarkt! Dat kan tegenwoordig!
maatschappelijk nut heeft de kerk wel degelijk. de dominee of de priester dient in een aantal gevallen toch als een soort van maatschappelijkwerker en helpt de mensen in zijn gemeente. een geloofsgemeenschap die opkomt voor mensen die in moeilijkheden zitten staat maatschappelijk ook sterk en er wordt naar geluisterd. en toen ik naast de kerk woonde vond ik die klokken wel handig, wist ik op zondagmorgen dat het bijna half 11 was. daar begon de dienst wat later.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')