Niet beter, net zo irritant!quote:Op zaterdag 9 september 2006 20:02 schreef Robbiej het volgende:
Omdat het bij onze cultuur hoort. gelovig of niet. (ik ben niet gelovig)
en 100x beter dan zo'n jammerende turkentent naast je huis toch?
Tja! Dat is wel grappig, ja!quote:Op zaterdag 9 september 2006 20:04 schreef Roellio het volgende:
De kerel die hier de kerkklokken luidt klingelt af en toe wel leuke deuntjes. Bijvoorbeeld 'hup Holland hup', als Oranje moet voetballen.
Nee nee, respect voor de boeren, die voorzien ons van voedsel en de bakker van meel en de slager van vlees, die hebben nog enigzins een maatschappelijk nut! Maar de kerken van tegenwoordig niet echt meer, tenzij ze opgekocht worden om er een uitgaansgelegenheid van te maken of een supermarkt! Dat kan tegenwoordig!quote:Op zaterdag 9 september 2006 20:09 schreef Het_hupt het volgende:
Jaha, dat doen ze![]()
Wie gaat dr dan ook naast een kathedraal wonen?
Je klinkt haast net als die rijke westerlingen die hier komen drenthenieren, die klagen de boeren aan omdat ze voor half 8 lawaai maken![]()
Ik woon in een klein pauperdorp dat zo stil hoort te zijn dat je de hond een kilometer verder hoort blaffen. Maar nee, voor die 3½ katholiek moeten die klokken geluid wordenquote:Op zaterdag 9 september 2006 22:31 schreef veldmuis het volgende:
Je hoort ook wel eens verhalen van mensen die midden in het centrum van een grote stad wonen, en dan gaan klagen omdat ze af en toe geluidsoverlast hebben, bijvoorbeeld.
Dat past precies in hetzelfde hokje als de OP.
*Wat verwacht je dan?*
Groetjes,
veldmuis
Daar zou je wel een maatschappelijk punt kun hebben man.quote:Op zaterdag 9 september 2006 22:31 schreef veldmuis het volgende:
Je hoort ook wel eens verhalen van mensen die midden in het centrum van een grote stad wonen, en dan gaan klagen omdat ze af en toe geluidsoverlast hebben, bijvoorbeeld.
Dat past precies in hetzelfde hokje als de OP.
*Wat verwacht je dan?*
Groetjes,
veldmuis
Half 8? Meestal zijn boeren ietsjes eerder aan het werkquote:Op zaterdag 9 september 2006 20:09 schreef Het_hupt het volgende:
Jaha, dat doen ze![]()
Wie gaat dr dan ook naast een kathedraal wonen?
Je klinkt haast net als die rijke westerlingen die hier komen drenthenieren, die klagen de boeren aan omdat ze voor half 8 lawaai maken![]()
Je bevestigd zijn punt, hij heeft het namelijk over 'vóór half 8'. Half zes dus ook.quote:Op zaterdag 9 september 2006 22:46 schreef RainofDeath het volgende:
[..]
Half 8? Meestal zijn boeren ietsjes eerder aan het werkeerder half 6. :p
Over het algemeen wonen er wel meer gelovige josti's in een dorp, zeker in het eusten, of aan de kustquote:Op zaterdag 9 september 2006 22:32 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Ik woon in een klein pauperdorp dat zo stil hoort te zijn dat je de hond een kilometer verder hoort blaffen. Maar nee, voor die 3½ katholiek moeten die klokken geluid worden
Doen ze ook verzoekjes?quote:Op zondag 10 september 2006 10:58 schreef Agiath het volgende:
Ik vind het wel wat hebben, hier in Delft draaien ze soms gewoon klassieke deuntjes en theme-songs op de kerk
maatschappelijk nut heeft de kerk wel degelijk. de dominee of de priester dient in een aantal gevallen toch als een soort van maatschappelijkwerker en helpt de mensen in zijn gemeente. een geloofsgemeenschap die opkomt voor mensen die in moeilijkheden zitten staat maatschappelijk ook sterk en er wordt naar geluisterd. en toen ik naast de kerk woonde vond ik die klokken wel handig, wist ik op zondagmorgen dat het bijna half 11 was.quote:[..]
Nee nee, respect voor de boeren, die voorzien ons van voedsel en de bakker van meel en de slager van vlees, die hebben nog enigzins een maatschappelijk nut! Maar de kerken van tegenwoordig niet echt meer, tenzij ze opgekocht worden om er een uitgaansgelegenheid van te maken of een supermarkt! Dat kan tegenwoordig!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |