quote:,,Tijdens de bevalling van een kind moet de vrouw zich ook aan de gebedstijden houden zelfs al heeft het hoofdje van de baby het geboortekanaal al gepasseerd,’’ zei de imam.
En ook geen kennis van de islam zo te lezenquote:Op zaterdag 9 september 2006 19:11 schreef buachaille het volgende:
Hij mag dan wel een jurk aan hebben, maar kennelijk heeft hij nog nooit een kind gebaard.
[..]
![]()
![]()
![]()
Nee want iedereen die het niet eens is met jouw interpretatie van de Islam is geen moslim zekerquote:Op zaterdag 9 september 2006 19:49 schreef Chadi het volgende:
[..]
![]()
En ook geen kennis van de islam zo te lezen
Wat denk je zelf? Hij spreekt over ongelovigen...quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:54 schreef Isegrim het volgende:
Vallen niet-moslims ook onder zijn uitspraak?
Lijkt me ook een beetje vorm over inhoud wat die kerel roept. Gevalletje niet helemaal doorhebben waar het in eender welke religie om draait.quote:Op zaterdag 9 september 2006 23:49 schreef Burakius het volgende:
Deze imam weet er nix van.
Wat een moslim doet is iets tussen hem en Allah. Deze imam probeer voor God te spelen. Ik als moslim vindt dat deze kaerel moet worden vastgezet. Hij is duidelijk niet goed bedreven in de Islam. Halve gare dat het is.
het is alleen zo jammer dat deze 'nuchtere' moslims niet aanwezig zijn in die moskee om OF een weerwoord te geven OF hem direct het land uit te knikkeren.quote:Op zondag 10 september 2006 10:22 schreef Mwanatabu het volgende:
Hier nog wat nuchtere reacties en uitleg, compleet met citaten. Valt weer mee he?
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1099619
de Neerlandse regering knikkert hem er niet eens uit. En voor de rest wist ik niet eens dat deze imam zo was en de rest van Nederland ook niet. Ik kan je verzekeren dat ik best een weerwoord wil geven maa rhoe? ik doe het op fok en tja meer kan ik tog niet doen?quote:Op zondag 10 september 2006 10:26 schreef clowncloon het volgende:
[..]
het is alleen zo jammer dat deze 'nuchtere' moslims niet aanwezig zijn in die moskee om OF een weerwoord te geven OF hem direct het land uit te knikkeren.
Het gaat niet om jou als individu, maar als moslimgemeenschap an sich. Waarom verzet niemand zich tegen deze preek in de moskee? Zijn het allemaal volgzame schapen? Ik vrees dat als deze debiel roept dat ze alle kerken in de brand moeten steken om de kafars een lesje te leren er vele dat ook daadwerkelijk zullen doen!? Of ben ik nou paranoid?quote:Op zondag 10 september 2006 10:32 schreef Burakius het volgende:
[..]
de Neerlandse regering knikkert hem er niet eens uit. En voor de rest wist ik niet eens dat deze imam zo was en de rest van Nederland ook niet. Ik kan je verzekeren dat ik best een weerwoord wil geven maa rhoe? ik doe het op fok en tja meer kan ik tog niet doen?
Alsof élke moslim in het hele land die vent zag aankomen.quote:Op zondag 10 september 2006 10:26 schreef clowncloon het volgende:
[..]
het is alleen zo jammer dat deze 'nuchtere' moslims niet aanwezig zijn in die moskee om OF een weerwoord te geven OF hem direct het land uit te knikkeren.
ik snap je niet. Wat wil je nou dat we doen. Hij is gekomen en weer gegaan. en wat moeten wij dan doen? In Nederland mag iemand toch zijn mening uiten?quote:Op zondag 10 september 2006 10:34 schreef clowncloon het volgende:
[..]
Het gaat niet om jou als individu, maar als moslimgemeenschap an sich. Waarom verzet niemand zich tegen deze preek in de moskee? Zijn het allemaal volgzame schapen? Ik vrees dat als deze debiel roept dat ze alle kerken in de brand moeten steken om de kafars een lesje te leren er vele dat ook daadwerkelijk zullen doen!? Of ben ik nou paranoid?
Als in een kerk de priester plotseling zou roepen dat heksen weer op de brandstapel moeten, dan volgt er heus een protest van de kerkgangers.quote:Op zondag 10 september 2006 12:03 schreef Burakius het volgende:
[..]
ik snap je niet. Wat wil je nou dat we doen. Hij is gekomen en weer gegaan. en wat moeten wij dan doen? In Nederland mag iemand toch zijn mening uiten?
Ik weet niet. Mijn ouders weten niet eens dat deze imam hier is geweest. helemaal niets op et nieuws gezien. Denk dat dat het probleem isquote:Op zondag 10 september 2006 12:06 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als in een kerk de priester plotseling zou roepen dat heksen weer op de brandstapel moeten, dan volgt er heus een protest van de kerkgangers.
Het gebeurt blijkbaar vrij regelmatig dat imams in gewone moskeeën in dit land zeer radicale uitspraken doen. Ik vind dat persoonlijk nogal eng. Niet omdat ik vind dat mensen dat soort dingen niet mogen zeggen, maar omdat ik me afvraag hoeveel mensen er zijn die op enig moment actie zullen ondernemen.
Dat opdringen van een geloof, is toch wel zo ongelofelijkquote:Op zondag 10 september 2006 02:37 schreef Bonobo11 het volgende:
Wat zijn gelovigen toch idioten
(van marokko.nl)quote:Dan loopt je nicht toch een groot risico om het paradijs mis te lopen.
Vrouwen hebben het sowiso een stuk lastiger om het paradijs binnen te treden dan mannen. Dat vind ik juist wel aardig aan de Islam. De Islam houdt gewoon meer van mannen.
Gewoon eens laten proefbevallen van een grapefruit en hij snapt het wel denk ikquote:Op zondag 10 september 2006 13:41 schreef Alulu het volgende:
De Imam overdrijft het maar hij is in zijn Moskee om als voorganger(imam) ook een preek te geven aan de Moslims die daar bidden, ik denk dat je het in die context moet zien dat hij benadrukt dat het gebed(salaat), de verplichte gebeden 5x per dag een zeer belangrijk fundament is in Islam.
In de Koran komt dat terug en ook de profeet hebben dat benadrukt, deze Imam gaat dan wel erg ver naar mijn mening maar misschien wilde die een statement maken omdat je vandaag de dag ook in Nederland genoeg Moslims hebt die graag met het etiketje lopen maar bijv de verplichte gebeden niet eens verrichten, en dan is het logisch dat een 'predikant' vanuit Islamitische visie benadrukt hoe belangrijk dat wel niet is, alleen iemand die minder bidt of dat niet doet is niet per definitie gelijk 'afvallig' of 'ongelovig', oordeel daarvan ligt uitsluitend bij God.
Wat betreft de vrouwen in zwangerschap kan ik alleen maar lachen, denk dat de beste man zelf maar eens van een kind zou moeten bevallen, dan piept die wel anders.
Maar dat doet pijn!quote:Op zondag 10 september 2006 14:00 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Gewoon eens laten proefbevallen van een grapefruit en hij snapt het wel denk ik![]()
Een tennisbal door zijn 'kokertje' ofzo ja, gaat wel ongeveer gelijk op (denk ik)quote:Op zondag 10 september 2006 14:00 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Gewoon eens laten proefbevallen van een grapefruit en hij snapt het wel denk ik![]()
Mumbai toch?quote:Op zondag 10 september 2006 14:03 schreef dVTB het volgende:
Als zelfs moslims al vinden dat de overheid te zachtzinnig is en tegen dit soort geschifte figuren moet optreden, dan lijkt het me toch echt eens tijd dat er wat gaat gebeuren. Enkeltje Rif graag.
Zolang het maar een enkeltje is. Van dit soort volk moeten we in Nederland echt af.quote:Op zondag 10 september 2006 14:14 schreef Mwanatabu het volgende:
Mumbai toch?
Misschien is er ene vrijwilliger die een komkommer in z'n reet wil douwen?quote:Op zondag 10 september 2006 14:00 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Jos Brink, maar die vind het waarschijnlijk nog lekker ook.quote:Op zondag 10 september 2006 17:03 schreef buachaille het volgende:
[..]
Misschien is er ene vrijwilliger die een komkommer in z'n reet wil douwen?![]()
quote:Op zondag 10 september 2006 17:03 schreef buachaille het volgende:
[..]
Misschien is er ene vrijwilliger die een komkommer in z'n reet wil douwen?![]()
AHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHAHHAHAHHAHAHAquote:Op zondag 10 september 2006 20:56 schreef JohnDope het volgende:
Imam over Wouter Nos:"Zet het water voor de thee maar alsvast op, want die rare Nederlander komt weer langs";
Uhm... ?quote:Op zondag 10 september 2006 20:56 schreef JohnDope het volgende:
Imam over Wouter Nos:"Zet het water voor de thee maar alsvast op, want die rare Nederlander komt weer langs";
Kom spuit 11 nu moet je die bovenste bewering toch eens wat toe gaan lichten.quote:Op zaterdag 9 september 2006 20:18 schreef Overlast het volgende:
[..]
Nee want iedereen die het niet eens is met jouw interpretatie van de Islam is geen moslim zeker![]()
Misschien moet je je gaan afvragen waarom hij imam is en jij niet.
dat je het een gevaarlijke imam vind en dat hij jouw godsdienstige beleving te veel wil domineren. dat je niet snapt dat een moskeebestuur deze man laat overkomen, want dan is het bestuur en misschien zelfs wel je geloofsgenoten die de koran anders zien, net zo fout?quote:Op maandag 11 september 2006 18:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat moet ik hier nou van zeggen?²
Ik ben blij met je post hoor, maar dikgedrukte doe ik toch echt 5x minimaal per dag en vele Moslims met mij, het gebed verrichten, wel haalbaar dus, misschien niet altijd op de exacte tijden maar die 5x is wel haalbaar.quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:19 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
......
- Bij de zware straf heeft hij het over de straffen in het graf en hiernamaals (waar moslims in geloven), als hij werkelijk zinspeelde op de doodstraf hadden we hem zelf wel direct terug naar zijn land geschopt. Want 5x per dag bidden is niet haalbaar in een niet-moslimland.
In die smoesjes van jou trapt deze ongelovige heus niet.quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:19 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
Er klopt een hoop niet aan dit nieuwsbericht:
- Deze preek is niet afgelopen vrijdag geweest, de preek is van april 2006 of mei 2006
- Deze Imam was in die twee maanden op reis in Nederland en sindsdien nooit meer in Nederland geweest
- De preek was niet in de Taibah moskee maar in een buurthuis in Alkmaar
- De persoon die in het laatste stukje wordt genoemd 'Leakat Dilmohamed' heeft de vertaling van de preek, die het AD gebruikt, nooit bevestigd. Ik heb zelf gezien dat deze persoon 'niet' tegen de journalist zei en de journalist plaatst 'wel' in de krant. Ga nu eens na hoe betrouwbaar de media nog is.
De bron ben ikzelf, ik was zelf bij die preek en ik ken degene die deze imam naar Nederland haalde persoonlijk.
Heb de preek nu ook weer een aantal keer beluisterd.
- Ik heb hem niet horen zeggen dat moslims die te weinig bidden ongelovigen zijn
- Bij de zware straf heeft hij het over de straffen in het graf en hiernamaals (waar moslims in geloven), als hij werkelijk zinspeelde op de doodstraf hadden we hem zelf wel direct terug naar zijn land geschopt. Want 5x per dag bidden is bijna niet haalbaar in een niet-moslimland.
- Hij heeft niet gezegd dat de vrouwen in die staat moeten bidden, hij heeft gezegd dat de gebedstijden ook verplicht zijn op een vrouw in die staat.
Volgens de Islamitische wetgeving mag is elk mens in onreine staat bij het verlies van bloed (dus ook gewoon de man). Pas na de rituele wassing is deze weer rein genoeg om te bidden. Dit voorbeeldje wat de imam gaf was echter alleen om de luisteraars te laten beseffen dat het gebed net zo belangrijk is als adem halen (voor moslims).
Dus ik snap niet wat hier zo 'levensgevaarlijk' is en volgens mij heeft het Algemeen Dagblad een stel mongolen als tolken ingehuurd.
. Maar leuk geprobeerd!quote:Rizwi’s uitspraken zijn op een cd-tje gebrand en onder gelovigen verspreid van de Amsterdamse moskee. Het AD heeft zijn in het Urdu uitgesproken tekst door twee tolken onafhankelijk van elkaar laten vertalen.
"Kafars" is niet eens een woordquote:Op zaterdag 9 september 2006 19:02 schreef Het_hupt het volgende:
De ‘kafars’ (ongelovigen) verdienen volgens de imam een ‘zware straf’, waarbij hij lijkt te zinspelen op de doodstraf.
Jos is de 60 al gepasseerd, en bovendien een aardige vent volgens mij. Laat Kwalbert Verlinke dit maar doen. Dat is het prototype van de relnicht die zoveel mogelijk publiciteit wil, voor zichzelf en z'n man (??) Onno.quote:Op zondag 10 september 2006 18:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jos Brink, maar die vind het waarschijnlijk nog lekker ook.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |