abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_41650507
In mijn nieuwe huisje moeten ook gordijnen komen, nu heeft mijn tante het ervan dat ze schijnbaar bij Kwantum goedkoop zijn, en op maat bestelbaar. Heeft iemand ervaring hiermee?
Mocht ik ze daar halen, dan zoek ik gordijnen die ook nog een beetje isolatie geven. Welk type/stof moet je dan hebben?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_41652396
Ik had ook goedkope gordijnen nodig, en heb ze dus bij de kwantum gehaald. Ze zijn niet duur, en voor dat geld krijg je heel aardige gordijnen, alhoewel je het verschil met duurdere wel ziet. Maar voor de plek waar ze hangen voldoen ze prima.
Wat betreft de isolatie: hoe dikker, hoe beter natuurlijk. Maar ga eerst even kijken wat ze hebben, de keuze is natuurlijk wat minder dan bij een echt gordijnatelier. Ze kunnen volgens mij wel een voering in het gordijn maken, dat scheelt ook wel een hoop.
Conclusie: neem je genoegen met heel aardige gordijnen dan heb je er een koopje aan, wil je topkwaiteit moet je nog even doorsparen.
pi_41775522
heb ze intussen besteld, maar zit nu met een vraagje. In de winkel ging het erg snel, maar nu ik thuis zit, kom ik aan het denken:

Voor de deur komt een gordijn, lengte 2.20 bij 1.10 breedte. Ze heeft daar dus twee banen voor nodig, aangezien het breder dan 1 m is. Nu heeft ze me echter 4,7 m berekend. Ik weet dat je ivm plooien altijd meer breedte nodig hebt, maar 3,60?

Of rekenen ze voor en achterkant?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_41775617
quote:
Op woensdag 13 september 2006 17:36 schreef greatgonzo het volgende:
heb ze intussen besteld, maar zit nu met een vraagje. In de winkel ging het erg snel, maar nu ik thuis zit, kom ik aan het denken:

Voor de deur komt een gordijn, lengte 2.20 bij 1.10 breedte. Ze heeft daar dus twee banen voor nodig, aangezien het breder dan 1 m is. Nu heeft ze me echter 4,7 m berekend. Ik weet dat je ivm plooien altijd meer breedte nodig hebt, maar 3,60?

Of rekenen ze voor en achterkant?
momentje, ik ga het even voor je proberen uit te rekenen. Heb je gekozen voor een enkele of een dubbele plooi?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 13 september 2006 @ 17:42:03 #5
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_41775672
Heb je een enkele plooi besteld of een dubbele...daar kan het ook nog aan liggen
To infinity…and beyond!
pi_41775682
En weet je welke maat zoom de Kwantum standaard gebruikt, toevallig? Ik kom zelf namelijk uit op 4,9 meter stof, maar waar ik werk doen we een standaardzoom van 25 cm, misschien bij de Kwantum een kleinere.

[ Bericht 0% gewijzigd door DevilsAndDust op 13-09-2006 18:01:53 ]
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 14 september 2006 @ 00:56:24 #7
139929 GerritB
Ik wil geen ondertitel
pi_41789512
Wij hebben voor het eerst gordijnen bij de kwantum besteld na altijd duur spul gekocht te hebben.

Nu een goedkoop stofje gevonden, die we toevallig mooi vonden bij de kamer waar deze komen te hangen.

Totale kosten nog geen ¤ 75,-- incl. maakloon.

Netjes afgeleverd en goede maatvoering.

Eindelijk ben ik ook een keer tevreden met goedkoop spul.
pi_41791938
quote:
Op woensdag 13 september 2006 17:36 schreef greatgonzo het volgende:
heb ze intussen besteld, maar zit nu met een vraagje. In de winkel ging het erg snel, maar nu ik thuis zit, kom ik aan het denken:

Voor de deur komt een gordijn, lengte 2.20 bij 1.10 breedte. Ze heeft daar dus twee banen voor nodig, aangezien het breder dan 1 m is. Nu heeft ze me echter 4,7 m berekend. Ik weet dat je ivm plooien altijd meer breedte nodig hebt, maar 3,60?

Of rekenen ze voor en achterkant?
Ik denk dat ze rekent: als stelregel wordt vaak anderhalf keer de breedte van de kamer genomen om voldoende stof voor de plooien te hebben. Dus voor jou zou dat 1.10 keer anderhalf zijn, is 1,75.

Dat zijn twee banen. De hoogte is 2 meter 20, dat zou dan 4 meter 40 stof zijn. Doe daar wat extra marge bij voor de plooen boven en onder, en je zit op 4 meter 70.

Wat we is, is dat er vrij veel stof wordt weggegooid, omdat je van de tweede baan maar 25 cm gebruikt. Misschien bij een enkele plooi, had je net uit kunnen komen met 1 baan.
pi_41802593
quote:
Op donderdag 14 september 2006 07:47 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Ik denk dat ze rekent: als stelregel wordt vaak anderhalf keer de breedte van de kamer genomen om voldoende stof voor de plooien te hebben. Dus voor jou zou dat 1.10 keer anderhalf zijn, is 1,75.

Dat zijn twee banen. De hoogte is 2 meter 20, dat zou dan 4 meter 40 stof zijn. Doe daar wat extra marge bij voor de plooen boven en onder, en je zit op 4 meter 70.

Wat we is, is dat er vrij veel stof wordt weggegooid, omdat je van de tweede baan maar 25 cm gebruikt. Misschien bij een enkele plooi, had je net uit kunnen komen met 1 baan.
Een enkele plooi had niet gekund, uitgaande van een stofbreedte van 140 cm. Meer dan 0,80 hou je daar eigenlijk niet van over, en het raam was breder dan dat. Dus sowieso kom je op twee banen uit. Dus doe je twee keer de hoogte plus zomen (zoals ik eerder zei, waar ik werk 25 cm), et voila. Ik denk ook niet dat ze er een kwart baan aannaaien, dat lijkt gewoon niet zo mooi. Een halve, denk ik.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_41804802
Ikea heeft ook goede goedkope gordijnen.
  donderdag 14 september 2006 @ 16:57:05 #11
47185 mrdjey
Bernie und Ert
pi_41805528
ik heb ook laatst gordijnen besteld bij de kwantum, was 200 euro kwijt, 2x 2banen.
wat?
  donderdag 14 september 2006 @ 18:50:14 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41808572
Ik heb ook kwantum gordijnen gehad. Daar hadden ze het stofje dat ik wilde.
Prima gordijnen, prima gemaakt. Geen klachten. Enige wat ze vergeten waren was het loodje onderin de gordijnen omdat ik nogal lichte stof had. Maar dat bleek geen probleem gelukkig.
***
pi_41809070
Is het niet zo dat je wanneer je deze gordijnen wast echt met veel kortere gordijnen zit dan een beetje kwaliteitsgordijnen ?
  donderdag 14 september 2006 @ 19:07:02 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41809146
Nee, dat geldt voor zo ongeveer alle gordijnen.
Dat is voornamelijk afhankelijk van de soort stof niet vanaf de kwaliteit.
***
  donderdag 14 september 2006 @ 19:58:09 #15
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_41810990
quote:
Op woensdag 13 september 2006 17:36 schreef greatgonzo het volgende:
heb ze intussen besteld, maar zit nu met een vraagje. In de winkel ging het erg snel, maar nu ik thuis zit, kom ik aan het denken:

Voor de deur komt een gordijn, lengte 2.20 bij 1.10 breedte. Ze heeft daar dus twee banen voor nodig, aangezien het breder dan 1 m is. Nu heeft ze me echter 4,7 m berekend. Ik weet dat je ivm plooien altijd meer breedte nodig hebt, maar 3,60?

Of rekenen ze voor en achterkant?
2 banen x 2.20hoogte +15 cm zoom =4,70 meter.
  donderdag 14 september 2006 @ 20:00:20 #16
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_41811071
quote:
Op donderdag 14 september 2006 19:05 schreef HailStorm het volgende:
Is het niet zo dat je wanneer je deze gordijnen wast echt met veel kortere gordijnen zit dan een beetje kwaliteitsgordijnen ?
Ik weet niet wat voor krimpmarge de kwantum aanhoudt..maar bij ons mag het max. 8% krimpen geloof ik.
Bij duurdere winkels zullen gordijnen ook krimpen...misschien wel iets minder.Daarom zit er bijna altijd een ruime of zelfs een dubbele zoom in,zodat je wanneer het echt goed gekrompen is je de zoom kan verleggen.
pi_41813565
quote:
Op donderdag 14 september 2006 19:58 schreef Suzziieee het volgende:

[..]

2 banen x 2.20hoogte +15 cm zoom =4,70 meter.
ja, maar de stof wordt toch per breedte verkocht, en niet per lengte?

btw, tis daar een vlinderplooi, aangezien ik toch zowieso 2 banen moest afnemen
Bij tijd en wijle aanwezig...
  donderdag 14 september 2006 @ 21:00:09 #18
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_41813639
Ik heb gordijnen van de Kwantum. Op maat laten maken, was keurig afgewerkt. Aan de achterkant laten voeren met verduisteringsstof. Helemaal top. Ophangen was een appeltje eitje.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  donderdag 14 september 2006 @ 21:02:51 #19
104871 remlof
Europees federalist
pi_41813770
Nadat m'n luxaflex in de slaapkamer naar beneden was gekomen (don't ask) wou ik daar ook gordijnen hebben, goedkoop en op maat, zonder veel gedoe. Na bij Kwantum en nog wat doe-het-zelf zaken te zijn geweest vond ik wat ik zocht bij Leenbakker, 20 euro per gordijn en 15 ofzo voor die stok waar ze aanmoeten. Het zooitje hing in een half uur.

[ Bericht 2% gewijzigd door remlof op 14-09-2006 21:04:16 (\"zocht ik wat ik vond\" duh) ]
  donderdag 14 september 2006 @ 21:06:30 #20
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_41813935
quote:
Op donderdag 14 september 2006 20:58 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

ja, maar de stof wordt toch per breedte verkocht, en niet per lengte?

btw, tis daar een vlinderplooi, aangezien ik toch zowieso 2 banen moest afnemen
Nee,de stof wordt per meter in de lengte verkocht...De breedte word vertaald in het aantal banen.
(uitzondering hierop zijn kamerhoge gordijnen en vitrages...dat gaat meestal dan weer wel per meter in de breedteff ter info..om het makkelijker te maken )

1.10x 2 (dubbele plooi= 2 x de breedte) :1,40 (stofbreedte) = 1,6 baan.Word altijd naar boven afgerond omdat halve banen niet verkocht worden.Dus 2 banen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Suzziieee op 14-09-2006 21:23:31 ]
  donderdag 14 september 2006 @ 22:25:54 #21
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_41817546
quote:
Op donderdag 14 september 2006 20:58 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

ja, maar de stof wordt toch per breedte verkocht, en niet per lengte?
Natuurlijk wel per lengte...de rol is 1 meter breed, dat is 1 baan. En die baan moet 2.20 hoog zijn Dus meten ze die 2.20 van de lengte.
To infinity…and beyond!
pi_42271641
quote:
Op donderdag 14 september 2006 21:00 schreef Sanne het volgende:
Ik heb gordijnen van de Kwantum. Op maat laten maken, was keurig afgewerkt. Aan de achterkant laten voeren met verduisteringsstof. Helemaal top. Ophangen was een appeltje eitje.
Ik wist niet dat dat kon!

Ik wilde het eerst zo doen:
-van die verduisterende rol gordijnen
- glasgordijnen
- gordijn in leuk kleurtje

Beetje veel van het goede dus..
Joepie, nu hoef ik geen rolgorijnen meer
pi_42275080
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:25 schreef ivetje het volgende:

[..]

Natuurlijk wel per lengte...de rol is 1 meter breed, dat is 1 baan. En die baan moet 2.20 hoog zijn Dus meten ze die 2.20 van de lengte.
Vaak 1,40 of 1,50 meter breed. 1 meter heb ik nog nooit gezien eigenlijk.
pi_42275157
Tsja, zelfde ervaring hier. Prima prijs / kwaliteitverhouding.
quote:
Conclusie: neem je genoegen met heel aardige gordijnen dan heb je er een koopje aan, wil je topkwaiteit moet je nog even doorsparen.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_42275389
Naast de Hema en de Kwantum zou ik niet weten waar ik anders gordijnen zou moeten kopen eigenlijk
pi_42275510
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 09:39 schreef Kylie83 het volgende:
Naast de Hema en de Kwantum zou ik niet weten waar ik anders gordijnen zou moeten kopen eigenlijk
Bij de gordijnenspeciaalzaak of woninginrichtingszaak?
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_42276124
Ik heb gordijnen op maat laten maken bij de kwantum en ze zijn prima! netjes afgewerkt. de juiste lengte etc.
prima service, snel klaar

zou het zo weer doen..
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_42281012
Op de markt.

Daar gaan wij ze zeker halen. Heeeeeel veeeeeeel keuze in stoffen, en vaak ook nog vrij goedkoop. En ze kunnen het er vaak ook maken.
pi_42281265
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 09:39 schreef Kylie83 het volgende:
Naast de Hema en de Kwantum zou ik niet weten waar ik anders gordijnen zou moeten kopen eigenlijk
roobol ?

om maar een vb te noemen.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_42284299
Gordijnenspeciaalzaak ed. lijkt mij nogal prijzig.
Roobol heb ik nog nooit van gehoord...

Ik ga gewoon toch eens langs de kwantum
pi_42287043
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 09:39 schreef Kylie83 het volgende:
Naast de Hema en de Kwantum zou ik niet weten waar ik anders gordijnen zou moeten kopen eigenlijk
Leen Bakker?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_42308772
mijn gordijnen en vitrage komen ook bij de kwantum vandaan.
mooie kwaliteit, snelle levering, goede service, als ik weer gordijnen nodig heb ga ik weer naar de kwantum. goedkoop was t niet, maar dat had vast te maken met t oppervlak
suck my asshole taco bender
  maandag 2 oktober 2006 @ 15:18:36 #33
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_42311794
HEMA heeft nu 20% korting op gordijnen en Leenbakker 15% stond in de krantjes. Bij beide gratis op maat gemaakt!
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
pi_42316434
Ik vond de stoffen die ze bij de Kwantum hebben echt heel erg slecht en lelijk. Ik heb dus zelf stof gekocht en door een bekende laten maken. Ben er super blij mee!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  maandag 2 oktober 2006 @ 19:22:29 #35
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_42317149
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 15:18 schreef Bibikuif22 het volgende:
HEMA heeft nu 20% korting op gordijnen en Leenbakker 15% stond in de krantjes. Bij beide gratis op maat gemaakt!


Gordijnen worden gratis gemaakt..weet niet of het op alle gordijnstoffen geld of alleen op de vermeldingen in het foldertje.De prijs per meter is niet in de aktie...

De rol,plissé en vouwgordijnen zijn 20% korting.Netzo als de jaloezieën.
  maandag 2 oktober 2006 @ 22:18:49 #36
152409 broodje_poep
het stinkt hier...
pi_42320902
bij leen bakker heb je wel redelijk goede en goedkope gordijnen, stuk goedkoper nog dan laten maken bij de kwantum. Moet je maat er wel tussenzitten trouwens, het is allemaal kant en klaar spul daar.
  maandag 15 januari 2007 @ 15:46:04 #37
163688 isVuur
waar rook is,
pi_45374533
Even een topic-kick.

Ik heb voor mijn huiskamer en slaapkamer gordijnen nodig. In de slaapkamer verduisterend en in de huiskamer gewoon van een donkere (liefst zwarte) stof.

Ik heb al gekeken bij Kwantum. Zat een mooi stofje tussen voor - ik dacht - 9,95 een meter.
Ik heb echter een enorme hoeveelheid stof nodig, want de ramen in mijn slaapkamer zijn bij elkaar 3,5 meter breed en in de huiskamer zelfs 7 meter breed.
Dat is dus in totaal 10,5 meter breed (exclusief plooien). De lengte van de gordijnen moet kamerhoog worden (2,60 meter). Verder zouden ze dan ook nog door Kwantum op maat gemaakt moeten worden.
Volgens mij gaat dat een hele dure grap worden, als ik de prijzen voor veel kleinere ramen in dit topic zo lees.

Zijn er nog andere oplossingen en hoe duur zijn die ongeveer? Ik heb ook zitten denken aan stof van de markt om de gordijnen dan zelf te maken, maar ik heb geen idee hoeveel dat kost en hoeveel moeite het is om zulke gordijnen te maken.

Tips a.u.b.
pi_45374685
quote:
Op maandag 15 januari 2007 15:46 schreef isVuur het volgende:
Even een topic-kick.

Ik heb voor mijn huiskamer en slaapkamer gordijnen nodig. In de slaapkamer verduisterend en in de huiskamer gewoon van een donkere (liefst zwarte) stof.

Ik heb al gekeken bij Kwantum. Zat een mooi stofje tussen voor - ik dacht - 9,95 een meter.
Ik heb echter een enorme hoeveelheid stof nodig, want de ramen in mijn slaapkamer zijn bij elkaar 3,5 meter breed en in de huiskamer zelfs 7 meter breed.
Dat is dus in totaal 10,5 meter breed (exclusief plooien). De lengte van de gordijnen moet kamerhoog worden (2,60 meter). Verder zouden ze dan ook nog door Kwantum op maat gemaakt moeten worden.
Volgens mij gaat dat een hele dure grap worden, als ik de prijzen voor veel kleinere ramen in dit topic zo lees.

Zijn er nog andere oplossingen en hoe duur zijn die ongeveer? Ik heb ook zitten denken aan stof van de markt om de gordijnen dan zelf te maken, maar ik heb geen idee hoeveel dat kost en hoeveel moeite het is om zulke gordijnen te maken.

Tips a.u.b.
Kwantum maakt erg goede gordijnen voor heel weinig geld
Ik denk dat als je stof op de markt gaat halen, en alle andere ellende die erbij komt kijken je het nooit zo goedkoop en goed kunt doen als kwantum, en dan rekenen we voor het gemak nog niet eens de uren die je eraan kwijt bent mee. Ik heb tot nu toe altijd de gordijnen bij kwamtum gehaald en altijd dik tevreden erover

De enigste makkelijkere en goedkopere manier die ik voor je kan bedenken???

pi_45374792
Ik heb even een berekening gemaakt met de maten die jij hebt opgegeven. Als uitgangspunt heb ik een zwarte stof van Leen Bakker genomen, die ¤5,99 per meter kost. Alles bij elkaar kom ik voor jou dan op ongeveer 385 euro.

Kom er alleen net, na de hele berekening, achter dat ik niet heb meegenomen dat je voor de slaapkamer verduisterend wilt...
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_45377023
Vraag me eigenlijk af wat jullie ervaring is met gordijnen van Kwantum met zeilringen?
Zijn dat mooie ringen of net zo lelijk als die bij de Hema enzo?
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:52:38 #41
163688 isVuur
waar rook is,
pi_45411841
YES

Vandaag geslaagd voor gordijnen bij Ikea. Ik had het niet verwacht, want in het boekje stond niet veel naar mijn smaak, maar in de winkel lagen precies de gordijnen die ik wilde. Ik heb nu voor mijn huiskamer 8 gordijnen voor twee ramen in een mooie donkere kleur. Mijn moeder gaat er 4 gordijnen van maken en ze zijn met ringen, dus ik kan ze op een draadsysteem doen.
Voor de slaapkamer nog verduisterende gordijnen gehaald in een hele mooie lichte kleur (beetje beige) en in totaal was ik maar 220 euro kwijt, inclusief bevestigingsmaterialen. En het maakwerk valt ook erg mee, want dat bestaat alleen uit het aan elkaar naaien van een paar gordijnen en dat kan mijn moeder dus doen.

Ikea rules!
pi_45417436
Wij hebben ook gordijnen van de Ikea op de slaapkamer die zijn dikker en ook nog mooier dan bij b.v. de roobol en voor veeeel minder. 1 pak gordijnen (met ringen) en ophang systeem daar waren wij 45 euro voor kwijt.
  donderdag 18 januari 2007 @ 01:21:02 #43
161756 hierissiedan
second first impression
pi_45459818
Zelf gordijnen naaien is moeilijker als je denkt, een cm verschil en het ziet er niet uit. Mocht je het wel doen. Meet je kamer hoogte op op verschillende plekken (als je tot de grond gaat) en dan vooral waar op de punten aan het begin en waar de gordijnen samenkomen. Daarnaast METEN METEN METEN!

P.s. daarbij komt dat de gordijnen van de kwantum oke zijn en worden mooi afgewerkt voor je. Vooral bij velours is dit wel het mooist als je het laat doen...

(velours is het meest isolerende)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')