abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41645624
Ik ben vanaf April/Mei ziek geweest, dus had ik me uitgeschreven op school. Ook studiefinanciering netjes opgezegd en mijn OV ingeleverd.

Ok, dus ik wil weer naar school. Ik schrijf me weer netjes in voor het derde jaar HBO.
Ik krijg netjes bericht van IB groep dat ik studiefinanciering ontvang voor 2006, hoeveel, en dat ik het bedrag van Augustus pas in September krijg, omdat ik het na 1 Augustus heb aangevraagd. Nou dat klinkt wel goed.

Ik ben al weer twee weken aan de bak op school. Maar nu krijg ik ineens van IB een bericht dat ik:
- Geen recht heb op studiefinanciering heb, omdta ik niet ingeschreven zou staan
- Het bedrag van Augustus (wat ik nog niet eens onvtvangen heb!) is omgezet in een kortdurende schuld.

WAAAAATTTT!?

Ik kan geen contact opnemen met school, of met IB omdat het zaterdag is, maar dit vind ik wel belachelijk... Ok ik kan begrijpen dat ze me evt. geen stufi willen geven voor Augustus, voor een wazige reden niet bij mij bekend, maar een bedrag terugbetalen dat ik nooit heb ontvangen?
Ik heb al een bezwaarbericht klaar. Dat studiefienanciering zal ik gewoon krijgen, maar die kortdurende schuld ga ik echt niet betalen.

En IB kennende duurt het weer 4 weken voordat ze dat bezwaar ook maar aanraken, en nog 2 weken voordat ze het beantwoorden.
Al die tijd geen studifinanciering waar ik zeker wel recht op heb. Nu ben ik niet helemaal blut, maar 200 euro per maand is een flinke hap. Daarbij moet ik nog schoolgeld betalen.

GRRR dan maar extra werken want op hen hoef ik niet te rekenen.
pi_41645712
Klagen over de IB groep is net zoiets als klagen over het weer.....

Het heeft totaal geen zin
pi_41645743
Ik zou ff lastig zijn en gaan bellen; je kunt beter gaan zeuren als je recht op dat geld hebt..
En gaan werken zou ik sowieso doen; maarja das persoonlijk natuurlijk
pi_41645757
Kut voor je
pi_41645816
Bellen en zeuren ga ik zeker doen. Ik kan ook langs op het kantoor en ff tekeer gaan. Want dit is gewoon niet mijn fout. En geld terugbetalen dat ik nooit ontvangen heb, daag.
Extra werken is niet erg maar als ik dat moet doen omdat ik genaaid wordt door IB vind ik het wel triest.
pi_41645846
lang leve de bureaucratie
pi_41645862
Lang leve mijn kettingzaag! Oh dat mag natuurlijk weer niet.
pi_41645931
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 13:30 schreef FrigginHell het volgende:
Lang leve mijn kettingzaag! Oh dat mag natuurlijk weer niet.

Van mij mag je...ik zal je niet tegenhouden
pi_41645957
Tsja... ik kan er slechts over dromen... staat niet zo leuk een geweldsdelict als je gaat solliciteren
pi_41646002
Dat is dan ook wel weer zo ja
pi_41646537
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 13:25 schreef Urvin het volgende:
Klagen over de IB groep is net zoiets als klagen over het weer.....

Het heeft totaal geen zin
pi_41646595
gewoon doodbellen. Ik moest uiteindelijk 9 keer bellen om eens die kloothomels duidelijk te maken dat ik NIET bij inholland wou studeren
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_41646626
kheb nog steeds geen kutcent gevangen van die lullo's... tis inmiddels september en ik heb augustus nog niet binnen, terwijl ik al een half jaar vantevoren alles geregeld had

daar werken echt idioten... volgens mij uitzendkrachten die elke week worden gewisseld voor nieuwe
pi_41647353
waarom heb ik nooit last van die rare praktijken?
Je moet gewoon normaal doen, en niet van die afwijkende scenario's volgen

altijd dat ge-emmer
Als een griekse halfgod op de berg van Olympus terwijl de zon constant met mijn gezicht meedraait.
  zaterdag 9 september 2006 @ 14:40:33 #15
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_41647378
Maandag gewoon langsgaan op het IB Groep kantoor en je papieren meenemen. Ik zou me er in ieder geval niet druk om maken als je zeker weet dat je goed gehandeld hebt.

O en SeoOfLove, neuken?
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_41647531
Ja inderdaad, ga ik ook doen. Ik hoop alleen dat ze niet moeilijk gaan doen.
Zoiets hebben ze ook bij mijn vriend geflikt, toen zeiden ze:
"Betaal eerst die kortdurende schuld uit, dan kunnen we daarna eventueel terugstorten."
Geeez....
  zaterdag 9 september 2006 @ 14:48:03 #17
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_41647553
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 14:47 schreef FrigginHell het volgende:
Ja inderdaad, ga ik ook doen. Ik hoop alleen dat ze niet moeilijk gaan doen.
Zoiets hebben ze ook bij mijn vriend geflikt, toen zeiden ze:
"Betaal eerst die kortdurende schuld uit, dan kunnen we daarna eventueel terugstorten."
Geeez....
Je moet nooit geld betalen.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_41736450
schopje.... heb je al iets kunnen bereiken bij de ibg TS?
pi_41737100
Gewoon bellen hoor
pi_41737230
Ja nou ja ... bereiken.

Ik ga dus eens langs (zonder kettingzaag maar met grote vriend) om eens te vragen waar ze mee bezig zijn.

"Nou je hebt je toch uitgeschreven in mei? Dan moet je je opnieuw bij school inschrijven."

"Heb ik ook gedaan, en op tijd."

"Oh. Nou dan gaan we het nog een keer proberen. Je begint met een nieuwe opleiding?"

"Nee, dezelfde, maar moest me opnieuw inschrijven."

"Als je met een nieuwe opleiding begint dan moet je..."

"Het is geen nieuwe opleiding."

"Ja maar zo zien we het wel want je hebt je uitgeschreven. Dus je moet aangeven dat je weer met school begint..."

"Heb ik in Augustus doorgegeven. Toen kreeg ik bericht dat ik stufi kreeg, en wel in September."

"Nou daar kan ik niks van vinden. Dan heb je het verkeerd gedaan. Heb je een wijzigingsfomulier opgestuurd?"

"Natuurlijk. Of krijg ik zomaar uit de lucht studiefinanciering?"

"En toch heb JIJ de fout gemaakt. (insert vage reden en weer wat over wijzigingsformulieren bladiebla) Nou ik zet gewoon neer dat je vanaf 1 sept stufi krijgt en de kortlopende schuld is weg."

"Okee en bedankt, he "

"In Oktober krijg je stufi."

"Oktober?"

"Ja want je begint toch met een nieuwe opleiding en je bent te laat ..."

"Nou dat klopt niet hoor, ik heb het op tijd aangevraagd en me op tijd ingeschreven."

"Uhm ja. Ik kan niks doen want uit mijn gegevens blijkt blablabla. En hoe kom je in godesnaam aan die OV jaarkaart dan? Heb je die gehouden sinds mei?"

"Nee, die heb ik 2 september opgehaald. Ik heb toen ook stufi toegekend gekregen!"

"... Okee NU snap ik het. Maar toch wordt het Oktober. Je hebt toch een foutje gemaakt."

"Ja wat dan "

"Wijziginsformulier is verkeerd ingevuld blijkbaar."

"Oke (zal wel) maar bedankt."

Oktober pas geld! En wat kan er nou fout gaan aan een wijzigingsformulier als je duidelijk invult welke school, welk jaar, opleiding je weer start? Ze willen gewoon niet toegeven.
pi_41737304
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 15:11 schreef FrigginHell het volgende:
<<<knip>>>
Ohhh wat ernstig! Hier word je terecht moedeloos van zeg Iets anders weet ik hierop niet te zeggen
pi_41737373
Wees blij dat je wat krijgt kiendjes in afrika gaan dood van aids.
pi_41737413
GRMBL ja. Opeens klinkt de kettingzaagmethode een heel stuk aantrekkelijker... in combinatie met een goede bivakmuts.
pi_41737448
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 15:16 schreef tonks het volgende:
Wees blij dat je wat krijgt kiendjes in afrika gaan dood van aids.
Kindjes gaan hier dood aan kanker... kan ik weinig aan doen helaas
Weetje als ik die stufi op tijd had gehad, kon ik nog doneren
pi_41737456
ja en als aids niet bestond dan hadden ze geen aids, wat is je punt?
pi_41737556
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 13:20 schreef FrigginHell het volgende:
En IB kennende duurt het weer 4 weken voordat ze dat bezwaar ook maar aanraken, en nog 2 weken voordat ze het beantwoorden.
Minstens

Ik ben al bijna een half jaar bezig met een aanvullende beurs en het einde is nog lang niet in zicht.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_41737563
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 15:11 schreef FrigginHell het volgende:
Ja nou ja ... bereiken.

Ik ga dus eens langs (zonder kettingzaag maar met grote vriend) om eens te vragen waar ze mee bezig zijn.

"Nou je hebt je toch uitgeschreven in mei? Dan moet je je opnieuw bij school inschrijven."

"Heb ik ook gedaan, en op tijd."

"Oh. Nou dan gaan we het nog een keer proberen. Je begint met een nieuwe opleiding?"

"Nee, dezelfde, maar moest me opnieuw inschrijven."

"Als je met een nieuwe opleiding begint dan moet je..."

"Het is geen nieuwe opleiding."

"Ja maar zo zien we het wel want je hebt je uitgeschreven. Dus je moet aangeven dat je weer met school begint..."

"Heb ik in Augustus doorgegeven. Toen kreeg ik bericht dat ik stufi kreeg, en wel in September."

"Nou daar kan ik niks van vinden. Dan heb je het verkeerd gedaan. Heb je een wijzigingsfomulier opgestuurd?"

"Natuurlijk. Of krijg ik zomaar uit de lucht studiefinanciering?"

"En toch heb JIJ de fout gemaakt. (insert vage reden en weer wat over wijzigingsformulieren bladiebla) Nou ik zet gewoon neer dat je vanaf 1 sept stufi krijgt en de kortlopende schuld is weg."

"Okee en bedankt, he "

"In Oktober krijg je stufi."

"Oktober?"

"Ja want je begint toch met een nieuwe opleiding en je bent te laat ..."

"Nou dat klopt niet hoor, ik heb het op tijd aangevraagd en me op tijd ingeschreven."

"Uhm ja. Ik kan niks doen want uit mijn gegevens blijkt blablabla. En hoe kom je in godesnaam aan die OV jaarkaart dan? Heb je die gehouden sinds mei?"

"Nee, die heb ik 2 september opgehaald. Ik heb toen ook stufi toegekend gekregen!"

"... Okee NU snap ik het. Maar toch wordt het Oktober. Je hebt toch een foutje gemaakt."

"Ja wat dan "

"Wijziginsformulier is verkeerd ingevuld blijkbaar."

"Oke (zal wel) maar bedankt."

Oktober pas geld! En wat kan er nou fout gaan aan een wijzigingsformulier als je duidelijk invult welke school, welk jaar, opleiding je weer start? Ze willen gewoon niet toegeven.
Als ik je verhaal zo zie, lees ik dat IB gewoon een fout heeft gemaakt en proberen onder uittelullen door te zeggen dat je wijzigingsformulier niet goed is ingevuld.

Apart, eerst zeggen ze dat je je niet hebt ingeschreven en nu ineens dat je wijzigingsformulier verkeerd is ingevuld

Of begrijp ik het verkeerd:?
pi_41737569
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 15:19 schreef tonks het volgende:
ja en als aids niet bestond dan hadden ze geen aids, wat is je punt?
Hetzelfde als de jouwe natuurlijk!
pi_41738260
walgelijke bureaucratische rotzooi. geef dat geld gewoon verdomme en tyf op.
  dinsdag 12 september 2006 @ 16:35:32 #30
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_41739683
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 13:35 schreef FrigginHell het volgende:
Tsja... ik kan er slechts over dromen... staat niet zo leuk een geweldsdelict als je gaat solliciteren
Gewoon op je CV zetten; Ervaring met tuingereedschap
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')