Ja nou ja ... bereiken.
Ik ga dus eens langs (zonder kettingzaag maar met grote vriend) om eens te vragen waar ze mee bezig zijn.
"Nou je hebt je toch uitgeschreven in mei? Dan moet je je opnieuw bij school inschrijven."
"Heb ik ook gedaan, en op tijd."
"Oh. Nou dan gaan we het nog een keer proberen. Je begint met een nieuwe opleiding?"
"Nee, dezelfde, maar moest me opnieuw inschrijven."
"Als je met een nieuwe opleiding begint dan moet je..."
"Het is geen nieuwe opleiding."
"Ja maar zo zien we het wel want je hebt je uitgeschreven. Dus je moet aangeven dat je weer met school begint..."
"Heb ik in Augustus doorgegeven. Toen kreeg ik bericht dat ik stufi kreeg, en wel in September."
"Nou daar kan ik niks van vinden. Dan heb je het verkeerd gedaan. Heb je een wijzigingsfomulier opgestuurd?"
"Natuurlijk. Of krijg ik zomaar uit de lucht studiefinanciering?"
"En toch heb JIJ de fout gemaakt. (insert vage reden en weer wat over wijzigingsformulieren bladiebla) Nou ik zet gewoon neer dat je vanaf 1 sept stufi krijgt en de kortlopende schuld is weg."
"Okee en bedankt, he "
"In Oktober krijg je stufi."
![]()
"Oktober?"
"Ja want je begint toch met een nieuwe opleiding en je bent te laat ..."
"Nou dat klopt niet hoor, ik heb het op tijd aangevraagd en me op tijd ingeschreven."
"Uhm ja. Ik kan niks doen want uit mijn gegevens blijkt blablabla. En hoe kom je in godesnaam aan die OV jaarkaart dan? Heb je die gehouden sinds mei?"
"Nee, die heb ik 2 september opgehaald. Ik heb toen ook stufi toegekend gekregen!"
"... Okee NU snap ik het. Maar toch wordt het Oktober. Je hebt toch een foutje gemaakt."
"Ja wat dan
![]()
"
"Wijziginsformulier is verkeerd ingevuld blijkbaar."
"Oke (zal wel) maar bedankt."
Oktober pas geld! En wat kan er nou fout gaan aan een wijzigingsformulier als je duidelijk invult welke school, welk jaar, opleiding je weer start? Ze willen gewoon niet toegeven.