abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41738818
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 13:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik zie helemaal niet dat de omgekeerde weg wordt gepredit. Het moet van beide kanten komen, en daar kun je toch weinig op tegen hebben.
Daar heb ik wel wat op tegen. Althans, op de manier waarop jij dat bedoelt.
pi_41738890
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 16:07 schreef nikk het volgende:

[..]

Daar heb ik wel wat op tegen. Althans, op de manier waarop jij dat bedoelt.
Hoe bedoel ik het dan?
pi_41739036
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 16:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe bedoel ik het dan?
Dat Nederland zich moet bewegen naar de Islam toe, zodat we elkaar ergens op die weg kunnen ontmoeten.
pi_41739324
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 16:15 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat Nederland zich moet bewegen naar de Islam toe, zodat we elkaar ergens op die weg kunnen ontmoeten.
Nederland kan helemaal niet bewegen. Mensen zullen dat moeten doen en dan zal het idd van meerdere kanten moeten komen.
pi_41739467
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 16:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Nederland kan helemaal niet bewegen. Mensen zullen dat moeten doen en dan zal het idd van meerdere kanten moeten komen.
Ik zal een burka kopen voor mijn vriendin
pi_41740474
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 16:23 schreef SCH het volgende:

[..]

De plannen die de PvdA voorstelt gaan over Nederland. Maar wat probeer je te zeggen? Dat de Nederlanders nog een stukje naar de Islam moeten opschuiven?
pi_41741449
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 16:57 schreef nikk het volgende:

[..]

De plannen die de PvdA voorstelt gaan over Nederland. Maar wat probeer je te zeggen? Dat de Nederlanders nog een stukje naar de Islam moeten opschuiven?
Nog een stukje? Alsof er uberhaupt opgeschoven is. Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. Het gaat om binden. NIet om schuiven. Het gaat er veel meer om open te staan en minder aan verwijdering en negatieve beeldvorming te doen.

Ik kan me op dit moment nog steeds veel te goed voorstellen dat jonge moslims denken: tief maar op, jullie moeten me toch niet. In plaats van die Wilderiaanse toon zal het wat neutraler moeten.
pi_41741605
Wat een onzin weer. Er zijn genoeg NLders die gewoon goede contacten hebben met moslims. Dat de media en de overheid geen idee hebben waar ze mee bezig zijn moeten ze niet op de burgers afschuiven. Daarnaast maken bepaalde groepen moslims het ook niet makkelijk om te binden en zijn er groepen die dat niet willen. Nou, laat dat dan mooi ipv de boel te gaan forceren.
pi_41741616
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 17:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Nog een stukje? Alsof er uberhaupt opgeschoven is. Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. Het gaat om binden. NIet om schuiven. Het gaat er veel meer om open te staan en minder aan verwijdering en negatieve beeldvorming te doen.
Vanuit de Nederlandse kant moet acceptatie komen voor de Moslims. Niet voor de Islam an sich. Hoe moeten Nederlanders zich uberhaupt binden aan de Islam? Door de plannen van de PvdA, door speciale regelingen te maken op basis van religie?
quote:
Ik kan me op dit moment nog steeds veel te goed voorstellen dat jonge moslims denken: tief maar op, jullie moeten me toch niet. In plaats van die Wilderiaanse toon zal het wat neutraler moeten.
Tja, en zulke Moslims kan ik missen als kiespijn. Gedraag je je normaal dan kunnen we vrienden worden, verwacht alleen niet dat ik me ga aanpassen aan een religie waar ik helemaal niets mee heb.
  dinsdag 12 september 2006 @ 19:35:41 #160
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_41745659
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 17:26 schreef SCH het volgende:

Tuurlijk kun jij je dat voorstellen. Maar is het proefballonnetje een imam-opleiding apart te subsidieren daarvoor de juiste oplossing?

De verschillen tussen bevolkingsgroepen worden met dat plan juist benadrukt; dat is onverstandig.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_41746429
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 19:35 schreef hace_x het volgende:

[..]

Tuurlijk kun jij je dat voorstellen. Maar is het proefballonnetje een imam-opleiding apart te subsidieren daarvoor de juiste oplossing?

De verschillen tussen bevolkingsgroepen worden met dat plan juist benadrukt; dat is onverstandig.
Theologie opleidingen worden ook apart gesubsidieerd, het wordt zo gelijk getrokken.
pi_41746555
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 17:32 schreef nikk het volgende:

[..]

Vanuit de Nederlandse kant moet acceptatie komen voor de Moslims. Niet voor de Islam an sich. Hoe moeten Nederlanders zich uberhaupt binden aan de Islam? Door de plannen van de PvdA, door speciale regelingen te maken op basis van religie?
Volgens mij wil de PvdA precies, wat jij in je 2 eerste regels zegt. Ik wel in ieder geval.
quote:
Tja, en zulke Moslims kan ik missen als kiespijn. Gedraag je je normaal dan kunnen we vrienden worden, verwacht alleen niet dat ik me ga aanpassen aan een religie waar ik helemaal niets mee heb.
Maar je hoeft je toch ook niet aan te passen of vrienden te worden. Gewoon normaal met elkaar omgaan. Is met de kahtolieken en de gereformeerden ook gelukt. Na Abraham Kuyper heeft het ook een poos geduurd, en na de kromstaf ook, dat heeft zo even zijn tijd nodig. Ik heb ook niks met de islam of het katholicisme maar zelden problemen met die mensen. Zelfs als ze mijn geaardheid niet accepteren, ook dat staat ze vrij.
  dinsdag 12 september 2006 @ 20:14:43 #163
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41747189
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 19:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Theologie opleidingen worden ook apart gesubsidieerd, het wordt zo gelijk getrokken.
Maar moeten die opleidingen dan ook gaan voldoen aan de eisen die er geleden voor een Theologie opleiding?

Ik denk het niet de PvdA kennende.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41747939
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 20:14 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Maar moeten die opleidingen dan ook gaan voldoen aan de eisen die er geleden voor een Theologie opleiding?

Ik denk het niet de PvdA kennende.
Die theologie opleidingen zijn er al lang.
  dinsdag 12 september 2006 @ 20:40:11 #165
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41748165
even voor de duidelijkheid. ik ben absoluut geen bosfan, wat misschien wel eens uit mijn vorige posts is doorgeschemerd.

maar ik zie in dit plan eigenlijk meer een subtiele oproep voor moslims om zich meer aan onze samenleving te gaan binden. lees het nog eens goed. zonder wouterbos bril, wat best wel een opgave is.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_41748240
zoals het is dus!!!
  zondag 17 september 2006 @ 13:29:37 #167
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_41886377
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 19:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik bedoel: Je zult die imam-opleiding -binnen- die bestaande theologieopleidingen moeten laten plaatsvinden. Daar heb je dan geen extra subsidies voor nodig.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  zondag 17 september 2006 @ 13:36:23 #168
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41886638
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 19:35 schreef hace_x het volgende:

[..]

Naast hetgeen SCH al zei, het lijkt me wenselijker om mensen hier deugdelijk op te leiden dan de hele tijd maar van die aartsconservatieve plattelands-saudi's binnen te halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')