FOK!forum / Klaagbaak / Stadsdiscriminatie door de NS
BadKeukenTegelzaterdag 9 september 2006 @ 09:39
In de grotere plaatsen zoals Zwolle, Assen en Lelystad staan (nog) steeds nog maar 1 NS-station p.p. terwijl het daar in de spits vaak stervens druk is.
Dan tour ik eens wat door het land heen en dan zie ik tot mijn stomme verbazig dat kleine kutplaatsen zoals Veenendaal, Santpoort, Sneek, Soest en Helmond (binnenkort 4) er allemaal een stuk of twee tellen.
Wat een krom tyfusbeleid, laat de NS eens stations aanmaken daar waar het nodig is en niet voor iedere boerderij een station plaatsen.
Isegrimzaterdag 9 september 2006 @ 09:40
1 NS-station p.p.? Per persoon? Lijkt me wat overdreven.
BadKeukenTegelzaterdag 9 september 2006 @ 09:40
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 09:40 schreef Isegrim het volgende:
1 NS-station p.p.? Per persoon? Lijkt me wat overdreven.
P.p. staat in dit geval voor per plaats.
Isegrimzaterdag 9 september 2006 @ 09:45
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 09:40 schreef BadKeukenTegel het volgende:

[..]

P.p. staat in dit geval voor per plaats.
Aha!

Ik snap ook niet zo goed waarom Sneek (Snéék!) twee stations moet hebben... Met rentabiliteit zal het weinig van doen hebben, want er stapt nou niet vaak iemand in of uit op Sneek Noord.
Nataliezaterdag 9 september 2006 @ 09:46
Om Assen nu stervens druk te noemen, dat valt best mee, hoor

Maar inderdaad. Er ligt al jaaaaren een plan klaar voor station Assen-Noord. Maar ja, dat past weer niet in het bestemmingsplan en zo, hè. En voor je het weet ben je 8 jaar verder en is ie er nog steeds niet. En dat terwijl de wijk waar ie naast zou komen een van de grootste is, en waar veel mensen wonen die naar Groningen reizen voor werk/school. Het zou een uitkomst zijn.
Rewimozaterdag 9 september 2006 @ 09:47
Santpoort-Noord en Santpoort-Zuid zijn twee aparte plaatsen
BadKeukenTegelzaterdag 9 september 2006 @ 09:59
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 09:47 schreef Rewimo het volgende:
Santpoort-Noord en Santpoort-Zuid zijn twee aparte plaatsen
Dat had net zo goed één centraalliggend station kunnen worden.
Nataliezaterdag 9 september 2006 @ 10:00
Santpoort Centraal
Aliceyzaterdag 9 september 2006 @ 10:01
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 09:40 schreef Isegrim het volgende:
1 NS-station p.p.? Per persoon? Lijkt me wat overdreven.
Het idee van een prive-station staat me eigenlijk best wel aan.
BadKeukenTegelzaterdag 9 september 2006 @ 10:02
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 10:00 schreef Natalie het volgende:
Santpoort Centraal
Neen, gewoon Santpoort.
Hyperdudezaterdag 9 september 2006 @ 10:05
Als een station er al is kost het natuurlijk iets minder dan een station wat je nieuw moet bouwen.
Sjakie01zaterdag 9 september 2006 @ 10:06
Heeft Sneek er 2? Te gek voor woorden! Die zouden er nog niet eens 1 mogen heben.
allsystemshaltzaterdag 9 september 2006 @ 10:07
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 10:02 schreef BadKeukenTegel het volgende:

[..]

Neen, gewoon Santpoort.
Santpooort Binnen Buiten Haven (oh nee das almere)
Isegrimzaterdag 9 september 2006 @ 10:15
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 10:01 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het idee van een prive-station staat me eigenlijk best wel aan.
Ik vermoed dat het de reistijd nogal zou verlengen.
Aliceyzaterdag 9 september 2006 @ 10:19
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 10:15 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het de reistijd nogal zou verlengen.
Hoezo? Alleen ik een prive-station he, verder niemand.
heiden6zaterdag 9 september 2006 @ 10:19
In Helmond wonen misschien meer treinpaupers?
Cassiuszaterdag 9 september 2006 @ 10:21
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 10:06 schreef Sjakie01 het volgende:
Heeft Sneek er 2? Te gek voor woorden! Die zouden er nog niet eens 1 mogen heben.
Heeft Sneek er niet zelfs 3? (Thialf, alleen bij evenementen)
Hyperdudezaterdag 9 september 2006 @ 10:22
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 10:21 schreef Cassius het volgende:

[..]

Heeft Sneek er niet zelfs 3? (Thialf, alleen bij evenementen)
Thialf is toch in MaastrichtHeerenveen?
yosanderzaterdag 9 september 2006 @ 10:25
Volgens mij was/is Zwolle wel van plan om een tweede station in Stadshagen (de nieuwste wijk van Zwolle) te realiseren.
SuperRogierzaterdag 9 september 2006 @ 10:32
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 10:25 schreef yosander het volgende:
Volgens mij was/is Zwolle wel van plan om een tweede station in Stadshagen (de nieuwste wijk van Zwolle) te realiseren.
Nog niks van gehoord, maar de ligging van de huidige vind ik wel gunstig
Isegrimzaterdag 9 september 2006 @ 10:36
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 10:22 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Thialf is toch in MaastrichtHeerenveen?
Idd
descendent1zaterdag 9 september 2006 @ 10:42
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 10:25 schreef yosander het volgende:
Volgens mij was/is Zwolle wel van plan om een tweede station in Stadshagen (de nieuwste wijk van Zwolle) te realiseren.
Klopt; maar langs dat station gaat alleen t Kampertreintje; geen intercitys o.i.d.
Lucifer_Doosjezaterdag 9 september 2006 @ 11:06
Hilversum, Hilversum Noord, Hilversum Sportpark is ook zo kansloos. Net als Bussum Zuid en Naarden-Bussum. Dat kunnen dan wel weer 3 stations minder worden wat mij betreft.
Nataliezaterdag 9 september 2006 @ 11:16
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 10:19 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hoezo? Alleen ik een prive-station he, verder niemand.
Doet me denken aan de Qliner hier in Assen. (Zoiets als de Interliner, voor mensen die 'm niet kennen). Het schijnt dat die bus speciaal een rondje door Assen-Zuid maakt omdat daar een of andere hoge functionaris van Arriva woont, die met dat ding naar z'n werk wil.

Hoezo privéhalte?
4EverBlackEyedzaterdag 9 september 2006 @ 11:16
Nee, barneveld dan: die heeft er ook 2: barneveld Noord en barneveld Centrum

Binnenkort rijden de treinen (connexxion) tussen amersfoort en barneveld Noord om het kwartier en tussen Barneveld centrum ieder halfuur.

De meeste mensen gaan nog altijd naar barneveld centrum of ede -wagenigen en niet naar barneveld - Noord. Maar die verbinding is er ineens omdat ze zoon gaar transverium hebben.
Cassiuszaterdag 9 september 2006 @ 11:21
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 10:22 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Thialf is toch in MaastrichtHeerenveen?
Hey mên, het is vroeg
MouseInteractivezaterdag 9 september 2006 @ 11:25
Gelukkig hebben we hier station Den Helder Zuid
kiepautozaterdag 9 september 2006 @ 11:30
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 11:06 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Hilversum, Hilversum Noord, Hilversum Sportpark is ook zo kansloos. Net als Bussum Zuid en Naarden-Bussum. Dat kunnen dan wel weer 3 stations minder worden wat mij betreft.
Zo kansloos zijn die stations in Hilversum niet, Noord zit bij het Mediapark en Sportpark zit bij een aantal scholen.
LoggedInzaterdag 9 september 2006 @ 11:44
Rotterdam

Hier hebben we zat treinstations
NordicBluezaterdag 9 september 2006 @ 11:51
Het kleine gehucht genaamd voorschoten (waar ik vandaan kom) heeft een station
Leidschendam en wassenaar niet
Lucifer_Doosjezaterdag 9 september 2006 @ 11:55
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 11:30 schreef kiepauto het volgende:

[..]

Zo kansloos zijn die stations in Hilversum niet, Noord zit bij het Mediapark en Sportpark zit bij een aantal scholen.
Noord kan ik me dan nog enigzins voorstellen, maar Sportpark en "Centraal" zo kort op elkaar is wat overdreven.
Sapstengelzaterdag 9 september 2006 @ 13:08
Apeldoorn krijgt er ook twee bij . Maar nog steeds hebben we op het 'centraal' geen officieel NS loket en geen pinautomaat . Maar ik hoop wanneer de verbouwing klaar is wel.
Urvinzaterdag 9 september 2006 @ 13:29
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 11:51 schreef NordicBlue het volgende:
Het kleine gehucht genaamd voorschoten (waar ik vandaan kom) heeft een station
Leidschendam en wassenaar niet
Je hebt toch Leidschendam-Voorbgr bij de Zoetermeer stadslijn?
admiraal_anaalzaterdag 9 september 2006 @ 13:33
Zelfs haagsche vinexwijken als leidschenveen en ypenburg hebben elk hun eigen NS-station gekregen en Leidschenveen heeft nu ook zijn randstadrail-station dus hier niet te klagen, duurt nog wel even aantal maanden voor alles loopt maar tis er wel
remlofzaterdag 9 september 2006 @ 13:55
Arnhem heeft nu 4 NS stations, 3 in Noord en nu ook 1 in Zuid.
Willy84zaterdag 9 september 2006 @ 14:01
Amsterdam Muiderpoort
Sloterdrijk
Lelylaan
Zuid/WTC
Rai
Amstel
Bijlmer
En het machtige Centrale station
Ben ik iets vergeten Miss hoort Duivendrecht er ook bij. Is officeel een andere gemeente vandaar dat er geen A'dam voorstaat.
En er komen er nog een paar bij geloof ik
Siece park ofz
Holendrecht
Hemboog ofzo
m021zaterdag 9 september 2006 @ 14:02
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 10:06 schreef Sjakie01 het volgende:
Heeft Sneek er 2? Te gek voor woorden! Die zouden er nog niet eens 1 mogen heben.
Ooit van de Sneekweek gehoord? Komen mensen vanuit het hele land op af. Zou een beetje jammer zijn als er geen treinverbinding was...
Fisherzaterdag 9 september 2006 @ 14:29
Wij hebben nieteens 1 station hier
arneauxzaterdag 9 september 2006 @ 14:30
NS heeft inderdaad een opmerkelijk beleid betreffende het plaatsen van Stations. Laan van NOI is zon raar station bijvoorbeeld.
LoggedInzaterdag 9 september 2006 @ 14:32
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 14:02 schreef m021 het volgende:
Ooit van de Sneekweek gehoord?
nee?
-roys-zaterdag 9 september 2006 @ 14:38
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 14:30 schreef arneaux het volgende:
NS heeft inderdaad een opmerkelijk beleid betreffende het plaatsen van Stations. Laan van NOI is zon raar station bijvoorbeeld.
Ik snap niet wat daar vreemd aan is, met een ministerie, hoofdkantoor van Siemens, NWO en nog aantal grote kantoorpanden in de buurt,
Sirolfzaterdag 9 september 2006 @ 15:22
Er zit ook best een verschil tussen 1 station met 10 perrons of 5 stations met 2 perrons... Dan heb ik liever dat eerste (dan rijden treinen tenminste een beetje door en staan ze niet elke minuut weer ergens stil )

Hier in Haarlem zit ik ook 20 minuten in de bus voordat ik bij het station ben. Maarja, als ergens geen spoor ligt kan je ook zo moeilijk een station maken.
Surveillance-Fietszaterdag 9 september 2006 @ 15:25
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 09:46 schreef Natalie het volgende:
Om Assen nu stervens druk te noemen, dat valt best mee, hoor

Maar inderdaad. Er ligt al jaaaaren een plan klaar voor station Assen-Noord. Maar ja, dat past weer niet in het bestemmingsplan en zo, hè. En voor je het weet ben je 8 jaar verder en is ie er nog steeds niet. En dat terwijl de wijk waar ie naast zou komen een van de grootste is, en waar veel mensen wonen die naar Groningen reizen voor werk/school. Het zou een uitkomst zijn.
Assen krijgt een 2e station! bij het TT-surcuit Assen zuid dus. En niet Assen noord waar 14.000 mensen wonen
Acrylzaterdag 9 september 2006 @ 15:28
zaandam heeft er ook 2
freddygonzaleszaterdag 9 september 2006 @ 15:34
Wij krijgen in Utrecht binnenkort station Utrecht-Zuilen erbij

Klote dat ik tegen die tijd niet meer met de trein ga
swollywoodzaterdag 9 september 2006 @ 15:39
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 10:25 schreef yosander het volgende:
Volgens mij was/is Zwolle wel van plan om een tweede station in Stadshagen (de nieuwste wijk van Zwolle) te realiseren.
10 jaar terug hadden ze het al over een station in Zwolle-Zuid, maar daar is niets van terecht gekomen.
wobbelzaterdag 9 september 2006 @ 15:39
Zelfs Almelo heeft er 2
Memento-Morizaterdag 9 september 2006 @ 15:41
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 09:45 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Aha!

Ik snap ook niet zo goed waarom Sneek (Snéék!) twee stations moet hebben... Met rentabiliteit zal het weinig van doen hebben, want er stapt nou niet vaak iemand in of uit op Sneek Noord.
zeer zeker wel hoor er stappen altijd aardig wat mensen in en uit op noord
Isegrimzaterdag 9 september 2006 @ 16:55
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 15:41 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

zeer zeker wel hoor er stappen altijd aardig wat mensen in en uit op noord
Niet als ik erin zit.
NiTiNzaterdag 9 september 2006 @ 17:17
Almere heeft er 5 en volgens mij komt er nog een 6e.

Vanuit weesp richting lelystad gezien, (S) = Sneltreinstation.

1 Almere Muziekwijk,
2 Almere Centrum (S)
3 Almere Parkwijk
4 Almere Buiten (S)
5 Almere Oostvaarders
en in de toekomst:
6 Almere Poort (S) (dat zou dan op 1 komen)
wobbelzaterdag 9 september 2006 @ 17:35
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 17:17 schreef NiTiN het volgende:
Almere heeft er 5 en volgens mij komt er nog een 6e.

Vanuit weesp richting lelystad gezien, (S) = Sneltreinstation.

1 Almere Muziekwijk,
2 Almere Centrum (S)
3 Almere Parkwijk
4 Almere Buiten (S)
5 Almere Oostvaarders
en in de toekomst:
6 Almere Poort (S) (dat zou dan op 1 komen)
een sneltrein = intercity?
maar een intercity mag toch maar 1 keer per stad stoppen?
Urvinzaterdag 9 september 2006 @ 17:36
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 17:35 schreef wobbel het volgende:

[..]

een sneltrein = intercity?
maar een intercity mag toch maar 1 keer per stad stoppen?
De intercity Haarlem - Heerlen/Maastricht, stopt een aantal keer in A'dam
Remcozaterdag 9 september 2006 @ 17:39
Almelo de Riet
Djeezzaterdag 9 september 2006 @ 17:46
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 09:46 schreef Natalie het volgende:
Om Assen nu stervens druk te noemen, dat valt best mee, hoor

Maar inderdaad. Er ligt al jaaaaren een plan klaar voor station Assen-Noord. Maar ja, dat past weer niet in het bestemmingsplan en zo, hè. En voor je het weet ben je 8 jaar verder en is ie er nog steeds niet. En dat terwijl de wijk waar ie naast zou komen een van de grootste is, en waar veel mensen wonen die naar Groningen reizen voor werk/school. Het zou een uitkomst zijn.
Waar zou dat station moeten komen dan ? Bij het winkelcentrum Marsdijk ? Zou wel ideaal zijn, aangezien we daar tegenover wonen.
Djeezzaterdag 9 september 2006 @ 17:50
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 11:30 schreef kiepauto het volgende:

[..]

Zo kansloos zijn die stations in Hilversum niet, Noord zit bij het Mediapark en Sportpark zit bij een aantal scholen.
En Hilversum Sportpark zit vlakbij het astmacentrum, zodat de astmapatientjes makkelijker elk weekend naar huis kunnen.
Urvinzaterdag 9 september 2006 @ 17:57
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 17:50 schreef Djeez het volgende:

[..]

En Hilversum Sportpark zit vlakbij het astmacentrum, zodat de astmapatientjes makkelijker elk weekend naar huis kunnen.
Ze komen dan iig niet in ademnood mochten ze de trein willen halen
Sjakie01zaterdag 9 september 2006 @ 18:22
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 14:02 schreef m021 het volgende:

[..]

Ooit van de Sneekweek gehoord? Komen mensen vanuit het hele land op af. Zou een beetje jammer zijn als er geen treinverbinding was...
He, ja verdomd! Elk klein kut dorp dat een zomerfeest heeft zou een eigen station moeten hebben.
m021zaterdag 9 september 2006 @ 18:47
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 18:22 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

He, ja verdomd! Elk klein kut dorp dat een zomerfeest heeft zou een eigen station moeten hebben.
Het is een van de belangrijkste zeilevenementen van Nederland.
Renezaterdag 9 september 2006 @ 18:50
Groningen mag er ook nog wel hier en daar een bij krijgen.
Gelukkig komt er nu Groningen Europapark, maar Groningen west mag ook wel! Hoogkerk het liefst
Rewimozaterdag 9 september 2006 @ 18:59
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 18:22 schreef Sjakie01 het volgende:
He, ja verdomd! Elk klein kut dorp dat een zomerfeest heeft zou een eigen station moeten hebben.
Nou dan hoeft er geen discussie meer te worden gehouden over Santpoort
swollywoodzaterdag 9 september 2006 @ 19:01
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 18:50 schreef Renesite het volgende:
Groningen mag er ook nog wel hier en daar een bij krijgen.
Gelukkig komt er nu Groningen Europapark, maar Groningen west mag ook wel! Hoogkerk het liefst
Als ze dat dan doen bij de spoorwegovergang van het oude dorp naar Plan Zuid op de plek waar eerst Heeneman Rubber/Hofland Deltaflex zat, dan kan ik bijna bij mijn pa voor de deur uitstappen
Renezaterdag 9 september 2006 @ 19:08
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 19:01 schreef swollywood het volgende:

[..]

Als ze dat dan doen bij de spoorwegovergang van het oude dorp naar Plan Zuid op de plek waar eerst Heeneman Rubber/Hofland Deltaflex zat, dan kan ik bijna bij mijn pa voor de deur uitstappen
Voor mij 2 minuten fietsen
Surveillance-Fietszaterdag 9 september 2006 @ 20:03
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 18:50 schreef Renesite het volgende:
Groningen mag er ook nog wel hier en daar een bij krijgen.
Gelukkig komt er nu Groningen Europapark, maar Groningen west mag ook wel! Hoogkerk het liefst
Tja der ligt genoeg rails daar maarja ze willen der niet stoppen
Superk0ekiiezondag 10 september 2006 @ 20:30
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 09:39 schreef BadKeukenTegel het volgende:
In de grotere plaatsen zoals Zwolle, Assen en Lelystad staan (nog) steeds nog maar 1 NS-station p.p. terwijl het daar in de spits vaak stervens druk is.
Dan tour ik eens wat door het land heen en dan zie ik tot mijn stomme verbazig dat kleine kutplaatsen zoals Veenendaal, Santpoort, Sneek, Soest en Helmond (binnenkort 4) er allemaal een stuk of twee tellen.
Wat een krom tyfusbeleid, laat de NS eens stations aanmaken daar waar het nodig is en niet voor iedere boerderij een station plaatsen.
Ja idd..bij me moeder in De Meern gaan ze ook al 2 stations bouwen terwijl dat ook niet zon grote plaats is..
maarja, das het zelfde domme gedoe als dat ze zeggen dat ze personeel te kort komen terwijl ze hier met z'n 5en tegelijk controleren.. en laatst ook met me vriend naar leeuwarden gegaan met de trein op amsterdan zegt een man van de ns dat die trein naar leeuwarden ging bleek die naar groningen te gaan..dus wij op amersfoort overstappen op een andere trein waarvan ze zeiden die gaat naar leeuwarden..bleek die ook naar groningen te gaan..dus wij overstappen op zwolle héhé eindelijk de goeie..stomme rot mensen bij de NS..
crossoverzondag 10 september 2006 @ 20:36
Mja, Helmond 4 stations.. terwijl Eindhoven er twee heeft.
Gewoonikzondag 10 september 2006 @ 20:49
Assen pauper gat
Djeezzondag 10 september 2006 @ 22:39
quote:
Op zondag 10 september 2006 20:49 schreef Gewoonik het volgende:
Assen pauper gat
Maar wel veel gezelliger dan Leeuwarden!
Robin2130zondag 10 september 2006 @ 23:02
Dordrecht heeft ook 3 stations.

Dordrecht
Dordrecht Zuid (waar geen hoer in of uitstapt)
Dordrecht Stadspolders

en dan Rotterdam:

Rotterdam Lombardijen
Rotterdam Zuid
Rotterdam Stadion
Rotterdam Blaak
Rotterdam Centraal
Rotterdam Noord
Rotterdam Alexander
Rotterdam Bergweg
Rotterdam Kleiweg
Rotterdam Hofplein
Rotterdam Wilgenplas
Hoek van Holland Haven (valt onder gem. Rotterdam)
Hoek van Holland Strand (Gem, Rotterdam)

Aardig wat
Carportzondag 10 september 2006 @ 23:11
Bergweg, Kleiweg, Hofplein en Wilgenplas zijn geen NS-stations meer. Sommige stations bestaan zelfs helemaal niet meer.
Robin2130zondag 10 september 2006 @ 23:19
quote:
Op zondag 10 september 2006 23:11 schreef Carport het volgende:
Bergweg, Kleiweg, Hofplein en Wilgenplas zijn geen NS-stations meer. Sommige stations bestaan zelfs helemaal niet meer.
Waarom staan ze dasn nog op de planner
Oke, ze kunnen natuurlijk deel uit gaan maken van de Randstadrail.
Ofyles2zondag 10 september 2006 @ 23:33
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 09:47 schreef Rewimo het volgende:
Santpoort-Noord en Santpoort-Zuid zijn twee aparte plaatsen
Tel daarbij Driehuis op, dan telt de gemeente Velsen drie stations.
heiden6zondag 10 september 2006 @ 23:34
quote:
Op zondag 10 september 2006 23:19 schreef Robin2130 het volgende:

[..]

Waarom staan ze dasn nog op de planner
Oke, ze kunnen natuurlijk deel uit gaan maken van de Randstadrail.
Hofplein en Wilgenplas zijn en blijven opgeheven, de rest komt pas in 2007 in gebruik.
Ofyles2zondag 10 september 2006 @ 23:37
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 14:01 schreef Willy84 het volgende:
Amsterdam Muiderpoort
Sloterdrijk
Lelylaan
Zuid/WTC
Rai
Amstel
Bijlmer
En het machtige Centrale station
Ben ik iets vergeten Miss hoort Duivendrecht er ook bij. Is officeel een andere gemeente vandaar dat er geen A'dam voorstaat.
En er komen er nog een paar bij geloof ik
Siece park ofz
Holendrecht
Hemboog ofzo
Duivendrecht behoort tot de gemeente Ouder-Amstel en hoort is officieel niet-Amsterdams.
Robin2130zondag 10 september 2006 @ 23:42
quote:
Op zondag 10 september 2006 23:34 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Hofplein en Wilgenplas zijn en blijven opgeheven, de rest komt pas in 2007 in gebruik.
Dan moegen ze die hoerenplanner weleens aanpassen
Robin2130zondag 10 september 2006 @ 23:44
quote:
Op zondag 10 september 2006 23:42 schreef Robin2130 het volgende:

[..]

Dan moeten ze die hoerenplanner weleens aanpassen
Robin2130zondag 10 september 2006 @ 23:45
quote:
Op zondag 10 september 2006 23:44 schreef Robin2130 het volgende:

[..]
Edit: ik weet t: een zinloze post, maar ben niet meer helemaal wakker
IK drukte per ongeluk op de quote knop ipv de edit knopp
heiden6zondag 10 september 2006 @ 23:46
quote:
Op zondag 10 september 2006 23:02 schreef Robin2130 het volgende:
Dordrecht heeft ook 3 stations.

Dordrecht
Dordrecht Zuid (waar geen hoer in of uitstapt)
Dordrecht Stadspolders

en dan Rotterdam:

Rotterdam Lombardijen
Rotterdam Zuid
Rotterdam Stadion
Rotterdam Blaak
Rotterdam Centraal
Rotterdam Noord
Rotterdam Alexander
Rotterdam Bergweg
Rotterdam Kleiweg
Rotterdam Hofplein
Rotterdam Wilgenplas
Hoek van Holland Haven (valt onder gem. Rotterdam)
Hoek van Holland Strand (Gem, Rotterdam)

Aardig wat
Dan heb je vlak aan de rand natuurlijk ook nog 2 stations in Schiedam en 3 in Vlaardingen.
Snarfzondag 10 september 2006 @ 23:48
Helmond Brandevoort
Helmond 't Hout
Helmond
Helmond Brouwhuis

Heerlijk, als ik in Eindhoven de bus niet zou halen kan ik nog door naar Helmond waar ik de bus naar huis wel haal... 4 stations... ideaal!
Neuralnetmaandag 11 september 2006 @ 00:18
Het is altijd hetzelfde. Iedereen wil het liefst een station in zijn eigen (kleine) gehucht en voor de rest mag de trein pas weer stoppen als hij aankomt op waar ze heen moeten. Allemaal leuk en aardig, maar niet realiseerbaar.

De NS moet rekening houden met miljoenen mensen en een compromis sluiten tussen beperkingen, snelheid en rendabele lijnen. Daarom is het geen kwestie van het vervullen van individuele eigen belangen van consumenten.
BadKeukenTegelmaandag 11 september 2006 @ 12:40
quote:
Op maandag 11 september 2006 00:18 schreef Neuralnet het volgende:
Het is altijd hetzelfde. Iedereen wil het liefst een station in zijn eigen (kleine) gehucht en voor de rest mag de trein pas weer stoppen als hij aankomt op waar ze heen moeten. Allemaal leuk en aardig, maar niet realiseerbaar.

De NS moet rekening houden met miljoenen mensen en een compromis sluiten tussen beperkingen, snelheid en rendabele lijnen. Daarom is het geen kwestie van het vervullen van individuele eigen belangen van consumenten.
Goh. Alsnog zie ik het nut er niet van in dat er in die boerengehuchten wel meer treinstations staan dan hier terwijl het er nog een stuk rustiger is ook. Zwolle, Lelystad of Assen zijn trouwens helemaal geen kleine gehuchten vent.
JDudemaandag 11 september 2006 @ 14:07
quote:
Op zondag 10 september 2006 23:02 schreef Robin2130 het volgende:
en dan Rotterdam:

Rotterdam Lombardijen
Rotterdam Zuid
Rotterdam Stadion
Rotterdam Blaak
Rotterdam Centraal
Rotterdam Noord
Rotterdam Alexander
Rotterdam Bergweg
Rotterdam Kleiweg
Rotterdam Hofplein
Rotterdam Wilgenplas
Hoek van Holland Haven (valt onder gem. Rotterdam)
Hoek van Holland Strand (Gem, Rotterdam)

Aardig wat
Stadion wordt alleen gebruikt bij evenementen in de Kuip, Bergweg/Kleiweg/Hofplein/Wilgenplas is geen NS en HvH ligt een teringeind buiten de stad. Zo lust ik er nog wel een .
BadKeukenTegelmaandag 11 september 2006 @ 14:13
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 14:01 schreef Willy84 het volgende:
Amsterdam Muiderpoort
Sloterdrijk
Lelylaan
Zuid/WTC
Rai
Amstel
Bijlmer
En het machtige Centrale station
Ben ik iets vergeten Miss hoort Duivendrecht er ook bij. Is officeel een andere gemeente vandaar dat er geen A'dam voorstaat.
En er komen er nog een paar bij geloof ik
Siece park ofz
Holendrecht
Hemboog ofzo
Je vergeet Diemen en Diemen-Zuid.
Ofyles2maandag 11 september 2006 @ 17:43
quote:
Op maandag 11 september 2006 14:13 schreef BadKeukenTegel het volgende:

[..]

Je vergeet Diemen en Diemen-Zuid.
Gemeente Diemen, dus dat telt niet. Om het zo simpel mogelijk te maken, tellen we stations per gemeente.
thetteswoensdag 13 september 2006 @ 03:28
Ik stap vaak op in Bovenkarspel-Grootebroek, en 1 station daarvoor ligt Bovenkarspel-Flora

Bovenkarspel telt ongeveer 8000 inwoners denk ik?
Willy84donderdag 14 september 2006 @ 15:29
Ik wou in Amersfoort instappen om een nutteloos ritje te maken richting barneveld (kippenlijn) blijkt die trein maar 1 x per uur te rijden. Zelfs overdag, enkel in de spits is het 2 x per uur.
Nu is dat op A'dam Amstel wel anders. 6 treinen per uur per uur per richting. Wat wel erg makkelijk is.