abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41702485
Wat spannend allemaal Anitra. Wel fijn dat er zo uitgebreid naar gekeken wordt, maar kan me je dubbele gevoelens wel voorstellen. Hopelijk blijkt er niks ernstigs te zijn met Djulian.

Ik vind Jordy er helemaal niet uitzien alsof ie te zwaar is Githa. gewoon een gezonde dreumes! Heb je ook de grafiek gezien? Zit ie gewoon wat aan d ehoge kan van de grafiek of is het echt zo zwaar? Of zit ie ineens veel hoger in de grafiek dan normaal? Misschien dat ze er dan daarom alvast voor waarschuwen ofzow. Maar anders zou ik me er niet al te druk om maken toch.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_41702733
Hier staan de grafieken voor jongetjes online: http://www.ouders.nl/pdf/groeicurve_j_0-4jr1.pdf
pi_41703351
MrBos maakt zich juist zorgen dat Myrthe te licht is. Ze valt inderdaad wel onder de onderste lijn nu, heeft steeds rond de -2 lijn gezeten maar nu er onder (19,5 maand, 85 cm, 9600 gram). Qua lengte zit ze netjes op +1. Maar ja, je kunt er ook geen eten inproppen. En andersom ook niet vind ik, tuurlijk kan je letten op zo gezond mogelijk eten maar als je dat al doet en je kind is toch volgens de curve te zwaar, dan kun je ze toch moeilijk op 'dieet' zetten.. Ach ik snap het CB toch niet zo hoor, vriendinnetje van Myrthe is 5 cm korter en 1 kilo zwaarder, en die vonden ze te licht, terwijl ze over Myrthe's gewicht niets zeiden terwijl ze toch onder de lijn valt. Als ik de lijn kijk voor d'r vriendinnetje dan zat die keurig op gemiddeld. En dat was dus bij hetzelfde CB, zelfde dag, zelfde arts..
  † In Memoriam † maandag 11 september 2006 @ 13:52:05 #29
81992 Githa
pi_41704945
Ach, ik maak me er ook niet al te druk om, Jordy heeft altijd boven de middenlijn gezeten en dat is nu niet anders, alleen is nu zijn lengte iets achter gebleven, wie weet is dat over een maandje weer bijgetrokken... we zien wel.

Ik let iig op met tussendoortjes en verder mag hij lekker eten als hij dat wil. Hij is nu eenmaal ook een goede eter.
pi_41706367
Ach ja joh, Myrthe had nu een dip in het gewicht en Jordy heeft gewoon even een dip in de groei waardoor de verhoudingen even anders uitvallen. Zolang hij nog niet structureel boven de bovenste lijn uit komt zou ik me er niet druk om maken.

Anitra, Fijn dat de kinderarts het serieus neemt en even goed gaat onderzoeken wat er aan de hand is. Beter een keer teveel onderzocht dan te weinig.
pi_41706441
Oh, vergeet ik nog alle tandjeskrijgende kindjes een kusje te geven Naar he, als ze er zo'n last van hebben. Bij Myrthe helpt de dentinox goed, gelukkig. Ze heeft nu alle tanden en kiezen behalve die laatste vier kiezen dan dus hopelijk zijn we er nu heel eventjes vanaf. Ze kwijlt nog wel steeds heel veel, ook als er geen tanden doorkomen.
  † In Memoriam † maandag 11 september 2006 @ 16:44:49 #32
81992 Githa
pi_41710323
Ladybos, wat heeft het CB gezegd over het kwijlen van Myrthe?
Ze hameren er hier zo op alsof hij een of andere enge ziekte heeft waarvoor hij steeds terug moet ter controle.
Ben eigenlijk wel benieuwd.
  Licht Ontvlambaar maandag 11 september 2006 @ 16:51:02 #33
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41710500
Isa kwijlt met vlagen hele emmers... meestal heeft het hier met tandjes krijgen of verkouden zijn te maken. En om me heen hoor ik eigenlijk alleen maar dat het niet prettig is, maar zeer herkenbaar...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † maandag 11 september 2006 @ 17:01:40 #34
81992 Githa
pi_41710823
Jordy kwijlt ook wel veel, maar sinds ik hem meer uit kleine rietjes laat drinken is het wel wat verminderd. Zo is hij uren droog en dan ineens is zijn shirt doorweekt.
Maar eerlijk gezegd vind ik het kwijlen op deze leeftijd geen reden om zijn amandelen te laten verwijderen
Verder heeft hij nergens last van, niet vaak verkouden en ook niet 'roggelig' tijdens het slapen.
Voel me bijna een slechte moeder omdat ik dat niet zie zitten en het CB er zo 'ernstig' over doet.

Was daarom we benieuwd wat het CB over Myrthe te vertellen had
pi_41711018
Als ie er geen last van heeft, en ook geen andere klachten door neus-/keelamandelen zou ik het denk ik ook lekker zo laten voorlopig Githa. Toch een aardige ingreep lijkt me en dan weet je nog niet eens zeker of het kwijlen daarna echt minder wordt. Bovendien hebben/krijgen jullie nog genoeg te verduren met zijn handjes lijkt me, wat ook al bhoorlijk ingrijpend is lijkt me.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_41711362
Githa hier op het CB hebben ze er nog nooit iets over gezegd eigenlijk ! Terwijl Myrthe eigenlijk altijd wel een sliert heeft hangen, het gebeurt maar heel zelden dat ze echt droog is. Ze is nooit verkouden eigenlijk, dus ik kan me niet voorstellen dat het daar mee te maken heeft. Als er tandjes doorkwamen was het kwijlen wel nog wat erger dan anders.
  Licht Ontvlambaar maandag 11 september 2006 @ 20:20:20 #37
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41717292
Isa schijnt op het Kdv al twee weken zonder speen te slapen. Ze hadden haar zo in bed gelegd, omdat ze uitslag heeft rond haar mondje. Dus nu ligt Isa ook hier zonder speen in bed, ze slaapt nog niet... ben eens benieuwd hoe het gaat lopen...

Ze slaapt

[ Bericht 18% gewijzigd door Sjeen op 11-09-2006 20:56:17 ]
pi_41719181
Wat goed Sjeen!
  † In Memoriam † maandag 11 september 2006 @ 21:38:20 #39
81992 Githa
pi_41720549
Isa wat goed!
Gek is dat hé Sjeen, wij verwachten een heel drama in de toekomst als die speen ooit weg moet en deze dame gaat 'gewoon' even zonder slapen
  Licht Ontvlambaar dinsdag 12 september 2006 @ 09:06:32 #40
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41728943
Heel gek inderdaad... En vannacht is ook goed gegaan, ze is wel een keer wakker geworden maar ik kon haar gewoon troosten en terugleggen...

Ben zo trots op mijn grote kleine meid
pi_41729060
Isa wat goed

Noah heeft opeens moeite met z'n speen inleveren 's ochtends... Normaal als ik hem uit bed haalde gooide hij z'n speen in bed, meestal uit zichzelf dus en anders als je het vroeg. Maar nu al een paar dagen wil ie dat niet en als ik het doe is het drama natuurlijk.
©Dumbo
pi_41733957
Isa wat goed....kun je dat Fleur laten zien.....

Ze heeft gisteren ook met verbazing naar een slapend kindje zonder speen zitten kijken, maar ze zei niets....stel je voor....
  Licht Ontvlambaar dinsdag 12 september 2006 @ 20:50:34 #43
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41748537
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 12:57 schreef chacama het volgende:
Isa wat goed....kun je dat Fleur laten zien.....

Ze heeft gisteren ook met verbazing naar een slapend kindje zonder speen zitten kijken, maar ze zei niets....stel je voor....
Volgend weekend... want ook nu is ze weer zonder speen gaan slapen
pi_41749073
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 20:50 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Volgend weekend... want ook nu is ze weer zonder speen gaan slapen
Nou, we zullen zien.... voor vandaag wist ze in elk geval niet hoe snel ze d'r speen moest zoeken. Maar het goede nieuws is dat ze 's middags minder slaapt en nu dus 's avonds beter en eerder in slaap valt......
  † In Memoriam † dinsdag 12 september 2006 @ 23:09:41 #45
81992 Githa
pi_41754210
Hebben jullie nou nooit de behoefte om je kindje dat heerlijk ligt te slapen even wakker te schudden om lekker even te knuffelen
Ik kan het niet over mijn hart verkijgen om hem wakker te maken hoor, maar stiekem hoop ik dat hij nog even wakker wordt
pi_41754284
@ Githa

Ja enorm herkenbaar dat gevoel...
Nu ligt het hier wel anders maar toch kon ik maar even...

Kamertje is maar akelig leeg zo
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  † In Memoriam † dinsdag 12 september 2006 @ 23:15:19 #47
81992 Githa
pi_41754430
Bar, bij jou zal die verlangen helemaal sterk zijn... ik heb het al bij 'alleen maar' de nacht, ik moet er niet aan denken als ik dat verlangen altijd zou moeten hebben met gedachten erbij dat het ook echt niet meer kan.
Wat zeur ik dan hé....

pi_41754746
Je zeurt niet hoor, je bent een moeder die zin heeft om haar ventje te knuffelen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_41755386
Ik heb dat ook vaak hoor Githa. Meestal beheers ik me wel en houd ik het bij verliefd naar d'r kijken Als ze 's nachts huilt en ik d'r overtakel naar onze slaapkamer dan knuffel ik d'r wel altijd even lekker, ze is dan nog zo lekker slaperig dus kruipt dan ook zo tegen je aan

Bar Wat zou ik graag willen kunnen toveren.
pi_41763418
Bar

Het is trouwens inderdaad hier ook herkenbaar. was gisterennacht niet thuis en ik heb toen boven het bedje van Fleur gehangen met de gedacht van wordt maar wakker dan mag je lekker bij mij in bed liggen. Maar helaas ze sliep door en werd vanochtend pas op kwart over zeven wakker. Toen hebben we wel nog lekker een klein uurtje samen op bed liggen kroelen en tv kijken. Heerlijk even een speciaal momentje met haar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')