Wat een nutteloze en onzinnige discussie die enkel rot reacties uit lokt....quote:Op vrijdag 8 september 2006 22:18 schreef AarsemaAns het volgende:
Ik zal het even toelichten, ik zat onlangs op een forum voor Surinamers www.mamjo.com Werkelijk ongelovelijk, ik heb nooit geweten dat het racisme van zwarten tegen blanken zo erg was.
Op een gegeven moment kwam de vraag van iemand van dat forum, als reactie op een topic van dit forum. De vraag was:" Wat hebben WIJ zwarten JULLIE blanken toch aangedaan?
Dus bij deze wat hebben de zwarten de blanken aangedaan?
Nou op een gegeven moment ben ik er toch wel achter gekomen wat nou eigenlijk rasicme is. Een blanke wordt altijd zonder meer beschuldigd van racisme, maar andersom is het nog wel een graadje erger heb ik ondervonden.quote:Op vrijdag 8 september 2006 22:24 schreef Wojworshebn het volgende:
Euhm wie zijn er in jouw verhaal nu de slechterikken dan?![]()
De zwarten gingen naar het noorden dus werd de huid blanker, omdat er daar minder zon was, dus die bescherming niet nodig was... Dus of de blanken nu sneller evolueerdenquote:Op vrijdag 8 september 2006 22:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Knip
Ik verleg mijn grenzenquote:Op vrijdag 8 september 2006 22:33 schreef MisterJ.Lo het volgende:
lol op wat voor forums hang jij wel niet rond![]()
Ja, maar dat is wel erg lang geleden....quote:Op vrijdag 8 september 2006 22:36 schreef Camplo het volgende:
[..]
De zwarten gingen naar het noorden dus werd de huid blanker, omdat er daar minder zon was, dus die bescherming niet nodig was... Dus of de blanken nu sneller evolueerden
Dit zou je zo op stormfront tegen kunnen komen, alleen dan andersom...quote:schaam jij jezelf niet om op een surinaamse site te komen, zeker zoek je een donkere vrouw/man om onze ras te verzwakken.
Wow, en dat op vrijdagavond.quote:Op vrijdag 8 september 2006 22:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De zwarten hebben pech gehad dat hun beschaving trager verliep dan de andere rassen, waarvan de blanken het gunstigste gingen wonen: in vruchtbare gebieden maar waar het toch keihard werken was om het hoofd boven water te kunnen houden. Zwarten had het weer tegen, dat het 1. te warm was om hard te werken 2. dat oogsten mislukten en dat ze zich niet konden settelen. Daardoor ontstonden er in het Midden-Oosten en Zuid-Europa al met behulp van de landbouwrevolutie eerder steden en ontwikkelde mensen zich sneller dan elders ter wereld.
Neem de oorspronkelijke inwoners van Australie en Nieuw Zeeland, die toen ze 'ontdekt' werden tot de primitiefste mensen ter wereld behoorden. De Indianen in Amerika hadden waarschijnlijk te veel pech met natuurrampen waardoor hun voorsprong in de beschaving (Inca's Maya's) verdween. Uitzondering zijn de CHinezen die het in het begin zeer goed deden maar langzaam lui werden en geen interesse had om de wereld te verkennen (ze konden het wel, ze hadden al veel eerder grote schepen dan wij in Europa).. oorzaak: ze hadden niemand nodig om zich te ontwikkelen omdat alle grondstoffen en vruchtbare grond voorhanden was. Door deze houding kwamen ze toch op een achterstand.
De rest is bekend. De Europeanen ontvoerden massaal de zwarten uit Afrika om de 'nieuwe wereld' te exploiteren. Tegelijk stierven hele volksstammen indianen aan ziekten waar die wij van Europa meebrachten naar Noord-Amerika en waar wij immuun voor waren. In Zuid-Amerika rekende de Spanjaarden en Portugezen af met de oorspronkelijken. Het midden-oosten had ondertussen hun voorsprong op Europa zien slinken, door oorlogen, schisma's.. wie zal het zeggen?
Ik zou zeggen: pech... dat is het grootste deel van onze mede aardbewoners overkomen.
Het is niet kansloos, want blijkbaar zijn er heel veel zwarten die denken dat hun de blanken iets hebben aangedaan, want ze voelen zich vreselijk gediscrimineerd.quote:Op vrijdag 8 september 2006 23:04 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Wat een kansloos topic is dit verder trouwens![]()
Dat stelt allemaal geen fuck voor als je niet eens iets te eten hebt.quote:Op vrijdag 8 september 2006 23:04 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Wow, en dat op vrijdagavond.
Maarre, me dunkt dat de 'blanken'/Europeanen toch ook wel hun portie 'pech' hebben gehad, met twee wereldoorlogen, 100-, 80-, 30- en 7-jarige oorlogen, godsdienstoorlogen, nog meer oorlogen, de vikingen, de inquisitie, de contra-reformatie, dictaturen, revoluties, massamoorden en godsdienstwaanzin (ben ik iets vergeten).
en toen kwam de verzorgingsstaatquote:Op vrijdag 8 september 2006 23:04 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Maarre, me dunkt dat de 'blanken'/Europeanen toch ook wel hun portie 'pech' hebben gehad, met twee wereldoorlogen, 100-, 80-, 30- en 7-jarige oorlogen, godsdienstoorlogen, nog meer oorlogen, de vikingen, de inquisitie, de contra-reformatie, dictaturen, revoluties, massamoorden en godsdienstwaanzin (ben ik iets vergeten).
Hier wil ik even de kanttekening bij plaatsen dat de meeste slaven die richting Amerika zijn verscheept gewoon op de al bestaande slavenmarkt in Afrika zijn gekocht. Slavernij bestond namelijk al voordat de Europeanen de Nieuwe Wereld ontdekt hadden, laat staan voordat ze die Nieuwe Wereld hebben geexploiteerd mbv slaven. Ontvoering is wel voorgekomen, maar in de meeste gevallen ging het toch echt om mensen die al slaaf waren en verkocht werden door hun eigen volk.quote:Op vrijdag 8 september 2006 22:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De Europeanen ontvoerden massaal de zwarten uit Afrika om de 'nieuwe wereld' te exploiteren.
Idd, als je vermoord bent wegens ketterij heb je geen zorgen meer om te weinig voedselquote:Op vrijdag 8 september 2006 23:09 schreef slaapkamermug het volgende:
[..]
Dat stelt allemaal geen fuck voor als je niet eens iets te eten hebt.
Nou ja.. ik zou vooral de pest en de Spaanse griep pech willen noemen.. de rest was te voorkomenquote:Op vrijdag 8 september 2006 23:04 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |