abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41634117
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 23:35 schreef koningdavid het volgende:

[..]

en geen mensen meer die gaan happen en ons arrogant vinden enzo
Vind ik wel lekker rustgevend eigenlijk.
AFC Ajax
pi_41634180
Zet er dan in ieder geval 'Kampioenen' achter ofzo.
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_41634243
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 23:34 schreef Erwtensoep het volgende:
Geen titel is stijl!
Ajax heeft weer de trend gezet

met die tt maken ze de naam wel waar ajaxpubliek
pi_41634479
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 20:28 schreef S-Two het volgende:
Ik heb net het nieuwe deel geopend en ik zie nu eigenlijl pas dat "Het grote" ervoor weg is. Sinds wanneer én waarom is dat eigenlijk?
Inderdaad. Evenals de TT. Volgens mij is het idee een keer door M0NTANA als proefballon de lucht in gegooid, en is dat er nu weer ingeslopen oid.

Ik vind het saai. Een leuke TT hoort er simpelweg bij.
pi_41634662
die discussie over een TT.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_41634748
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 23:52 schreef F1Bas het volgende:
die discussie over een TT.
Precies, dat komt er nou van als je er geen hebt.
pi_41635286
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 23:54 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

Precies, dat komt er nou van als je er geen hebt.
En ook als je er wel een hebt
pi_41635565
Niet als je meteen een mooie hebt..
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_41635664
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 22:32 schreef F1Bas het volgende:
http://www.planet.nl/plan(...)tid=755053/sc=e857e5

Interview met Jaap(fimpje)
Vond het wel mooi dat Jaap zei dat er kwalitatief eigenlijk niet zo veel verschil zit tussen AC Milaan en Ajax.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_41635680
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 00:19 schreef Ordinair het volgende:
Niet als je meteen een mooie hebt..
En da's juist het probleem. Alle mooie zijn geweest .
pi_41636013
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 22:32 schreef F1Bas het volgende:
http://www.planet.nl/plan(...)tid=755053/sc=e857e5

Interview met Jaap(fimpje)
De GKV
Houd van een lijntje.
  zaterdag 9 september 2006 @ 00:53:43 #37
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_41636521
quote:
[ am the great Cornholio!! I need TP for my bunghole...
Hehe k heb vanmiddag die film zitten kijken....haha echt geweldig..
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
pi_41636594
Mitea is weer bijna fit
pi_41636767
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 00:56 schreef BliksemSchigt het volgende:
Mitea is weer bijna fit
Het is niet te hopen dat die zware blessures ten koste zijn gegaan van z'n grootste wapen, z'n snelheid. Ik hoop voor hem dat hij nu langere tijd blessurevrij kan blijven, om uit te groeien tot de nummer één linksvoor van Ajax, want het is toch maar behelpen de laatste jaren op die positie.
pi_41636876
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 00:53 schreef Sethje het volgende:

[..]

Hehe k heb vanmiddag die film zitten kijken....haha echt geweldig..
Are you threatening me?

You can take me, but you can not take my bunghole! For I have no bunghole.
Houd van een lijntje.
pi_41636947
Leuk om te lezen.
quote:
Stam: 'Ajax niet minder dan Milan'
Geschreven door Rogier Deelstra op zaterdag, 9 september om 00:47

Jaap Stam ziet ondanks het mislopen van Champions League-deelname genoeg mogelijkheden om een succesvol jaar te draaien. De verdediger vindt de spelers in Amsterdam niet minder dan bij AC Milan. "Ajax kan in de top van Italië meedraaien."

BIj zou oude werkgever PSV, dat hem in de zomer ook benaderde, rommelt het. "Ik weet niet precies hoe het er daar aan toe gaat. Je leest natuurlijk wel wat kranten, maar om eerlijk te zijn kan ik er niet wakker van liggen. Ik ben Ajacied en ik heb het hier fantastisch naar mijn zin. Dit is een fantastische club met fantastische supporters."

In vergelijking met zijn vorige club ziet hij weinig verschillen. "Technisch zijn de jongens hier net zo goed als bij Milan en op het fysieke vlak hebben we heel erg veel getraind in de voorbereiding", verklaart Stam in een interview met Planet Internet.

De uitschakeling tegen FC Kopenhagen doet Stam pijn, maar inmiddels heeft de hele groep die nederlaag al verwerkt. "We zijn vanaf de voorbereiding heel goed bezig geweest en het wordt elke wedstrijd beter. Tegen Kopenhagen hebben we heel erg goed gevoetbald, maar geven we het weg op één moment en een eigen goal."

Volgens Stam kan Ajax nog een heel mooi jaar tegemoet gaan, met kampioen worden als hoofddoel. "Maar we spelen ook nog UEFA Cup en dat is ook een hele mooie prijs. Bovendien kunnen we nog de beker winnen, dus het kan nog een mooi jaar worden."
Bron: Voetbalzone.nl
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_41636981
Waarom lezen als je het filmpje kan kijken
Houd van een lijntje.
pi_41637787
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 01:12 schreef Erwtensoep het volgende:
Waarom lezen als je het filmpje kan kijken
Magoed euhmm..Jagoed euhmm..

Jaap is wel van de uitspraken hoor
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
  zaterdag 9 september 2006 @ 01:45:27 #44
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_41637802
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJAX
  zaterdag 9 september 2006 @ 02:03:45 #45
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_41638252
JOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOODENNNNN
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
pi_41638633
SUPEEEEEEEEERJOOOOOOOOOODEEEEEEEEEEEEEEEEEN OLE OLE OLE
pi_41640726
quote:
UEFA kiest voor Fontein

Van onze Telesportredactie

AMSTERDAM, zaterdag
Maarten Fontein is voor een termijn van drie jaar gekozen in het ECF (European Club Forum) van de UEFA. De algemeen directeur van Ajax volgt Arie van Eijden op en krijgt gezelschap van onder anderen Peter Kenyon (Chelsea), Umberto Gandini (AC Milan), Joan Laporta (Barcelona) en Karl-Heinz Rummennige (Bayern München).

Naast deze groep clubvertegenwoordigers zal Fontein binnenkort ook deel uitmaken van een nieuwe commissie, de zogeheten Strategy Board. Hierin hebben topmannen van de vier grootste competities zitting, alsmede vier afgezanten van de UEFA. Fontein vertegenwoordigt de rest van Europa. De Strategy Board moet waken over de toekomst van het Europese clubvoetbal.

pi_41640735
quote:
Ajax kijkt in China

Van onze Telesportredactie

AMSTERDAM, zaterdag

Ajax heeft de afgelopen jaren verschillende buitenlandse ondernemingen afgestoten. Alleen met het filiaal in Kaapstad gaat de club voorlopig verder. Sinds de directie terugkeerde uit Zuid-Afrika, is de band met Ajax Cape Town zelfs steviger aangetrokken. Begin januari zal het eerste elftal er weer een trainingskamp beleggen.

Tevens onderzoekt Ajax de mogelijkheden op de Chinese markt. Samen met burgemeester Job Cohen maakten voorzitter John Jaakke en algemeen directeur Maarten Fontein onlangs deel uit van een gezelschap dat voor een handelsmissie Peking en Sjanghai bezocht. „Dat was een ongelooflijke ervaring. Ajax is daar enorm populair. We spraken bijvoorbeeld met hooggeplaatste mensen die alles wisten van Huntelaar”, aldus Jaakke.

Begin oktober heeft Fontein, die vijf jaar in China woonde, nog een volgend bezoek op het programma staan.

pi_41640749
quote:
John Jaakke: „We hebben vijf mensen voor onze knieën, maar niemand voor ons hoofd”

ALLE RAMEN OPEN

„Als het spannend wordt, blijf ik juist rustig”

AMSTERDAM, zaterdag
In zijn rol als onbezoldigd voorzitter is John Jaakke (52) begonnen aan een tweede termijn van drie jaar. Hij denkt het nog wel even te kunnen volhouden, in elk geval tot 2012. Zijn energiebron is geenszins opgedroogd. „We zijn op de helft. Het beste moet nog komen.”Na een kennismakingsperiode waarin met name de conservatieve leden van Ajax aan de nieuwe man moesten snuffelen, lijkt hij volledig geaccepteerd. „Ik heb mijn weg gevonden.”

De verdoving is uitgewerkt, de pijn nog voelbaar. Maar na de onvermoede nederlaag tegen FC Kopenhagen ging Ajax opvallend snel over tot de orde van de dag. ,,Als het spannend wordt, blijf ik juist rustig. Het is een slag, niet de oorlog. Op zulke momenten merk je hoe intens de hele organisatie meeleeft. Een dag later zaten er een boel sombere mensen achter hun bureau. Die mensen moet je opkrikken. Gaat de club nu kapot? Nee. Kunnen we een stootje hebben? Ja, we zijn financieel gezond. Neemt niet weg dat wij met onze begroting en potentie natuurlijk altijd mee moeten doen in de Champions League. Maar dit kan een keer gebeuren. Shit happens. Pas als we in een reeks van jaren buitengesloten blijven, heb je een probleem.”

De evaluatie met de ledenraad heeft hij inmiddels overleefd. Jaakke vond het belangrijk om zijn eigen performance tegen het licht te houden en verkoos de openheid van een groepsgesprek. „Iedereen mocht alles zeggen. Er zaten goede en minder goede dingen bij.”

Om met het laatste te beginnen: Jaakke had de breuk met de bestuursleden Klaas Nuninga en Hein Blocks beter kunnen regisseren, in de discussie over het oude logo kreeg hij kritiek en het vertrek van technisch directeur Louis van Gaal verdiende geen schoonheidsprijs. Jaakke kon zich er wel in vinden. Zeker in het laatste geval, stelt hij achteraf: „De aanstelling van Louis is voor mij te vroeg geweest. Ik was in juli begonnen, hij kwam in november. Ik ging af op adviezen van diverse clubmensen. Deels positief, deels negatief. Maar ik was op dat moment voorzitter en dus mede verantwoordelijk. De slechte afloop is een enorme persoonlijke teleurstelling. Het had misschien niet gehoeven.”

Veelzeggend was echter de houding van diezelfde invloedrijke groepering nadat twee derde van het bestuur was weggesneden. Jaakke bood formeel zijn portefeuille aan, maar ze wilden hem niet kwijt. Tijdens de evaluatie kwam naar voren waarom hij zijn werk mocht voortzetten.

„Men beschouwt het als positief dat ik mij als betrekkelijke buitenstaander een positie binnen de club heb verworven. Mijn manier van leidinggeven spreekt hen aan. En in de derde plaats zijn er veel dingen ten goede veranderd die niet altijd zichtbaar zijn voor het grote publiek.”

In de beoordeling ontbrak het ontslag van Danny Blind. „Omdat iedereen achter die beslissing stond.” De publieke opinie keerde zich niettemin tegen de clubleiding toen de hoofdtrainer zelf kenbaar maakte genoeg signalen te hebben ontvangen die wezen op een nakend afscheid. Ajax bleef wijzen op de dag des oordeels. Pas op 30 maart werd Blind verteld dat die evaluatie ook echt na het seizoen zou plaatsvinden.

„Achteraf gezien hadden we die belangrijke afspraak publiekelijk eerder moeten communiceren”, stelt Jaakke. „Voor Danny was dat beter geweest. Want zijn staat van dienst loopt, letterlijk, van hier tot Tokio. Hij was de eerste trainer onder mijn voorzitterschap. Ik was enthousiast. Danny hield een uitstekende presentatie. De raad van commissarissen reageerde ook enthousiast. Maar in de praktijk bleek zijn analyse niet te kloppen.”

Terugkijkend op zijn eerste ambtstermijn betreurt de preses nog drie andere feiten. De rellen tijdens Jong Ajax-Jong Feyenoord hadden grote gevolgen en deden hem pijn. Verder zal Ajax volgens Jaakke moeten zorgen dat er in de toekomst meer succesvolle transfers plaatsvinden. En de vroege vlucht van Rafael van der Vaart en Nigel de Jong had, met een betere begeleiding, mogelijk voorkomen kunnen worden.

„De oorzaak zal voor een deel bij die jongens en hun omgeving liggen, maar daar ga ik niet over. Ik ga over Ajax. En wij zullen meer aandacht aan het mentale aspect moeten schenken. Ik zeg wel eens: we hebben vijf mensen voor onze knieën, maar niemand voor ons hoofd. Vroeger werd je vriendin niet uitgescholden voor hoer, waren er geen glossy magazines en speelden jonge voetballers niet in de ArenA voor vijftigduizend kritische kijkers. In de huidige maatschappij moeten we niet alleen naar de voetballer kijken, ook naar de mens. En als ze Ajax uiteindelijk toch verlaten, moeten ze met plezier weggaan én naar een hartstikke goede club.”

Maar verder overheerst de tevredenheid. ,,Ik vind niet dat ik met veel mensen heb afgerekend. Enkele posities zijn opnieuw ingevuld. Martin van Geel werd technisch directeur en dat is denk ik een uitstekende beslissing geweest. Arie van Eijden had zijn vertrek aangekondigd en is vervangen door Maarten Fontein. En natuurlijk is er een nieuwe technische staf gekomen. Maar de roots van de club zijn behouden en dat is essentieel.”

Het gaat bij Jaakke om de twee v’s: verfrissing en vernieuwing. „We willen veel dingen minder gesloten maken. We hebben de ramen opengezet om een frisse wind binnen te laten. Er moet gebouwd worden. En dan kunnen we beter mét elkaar praten dan óver elkaar.”

Hij refereert aan een hardnekkig misverstand. „We streven naar plezier en professionaliteit in alle geledingen. Mensen verwarren professionaliteit wel eens met verzakelijking. We blijven goed beseffen dat we een vereniging zijn, met talloze vrijwilligers. Maar ook die mensen mag je op hun professionaliteit aanspreken.”

Zelfreflectie dus. ,,Ik wil niet arrogant zijn, maar Ajax heeft de beste jeugdopleiding van Nederland. Daarmee zeg ik niet dat de opleiding ook op het juiste niveau zit. We moeten van buiten naar binnen kijken en niet andersom. Wij hangen bijvoorbeeld het 4-3-3systeem aan. Waarom hebben wij dan zo veel moeite met het opleiden van aanvallers en moeten we er zo veel kopen? Ik meen dat Andy van der Meyde de laatste is geweest. Als de E-pupillen met 10-0 winnen, wil dat niet meteen zeggen dat Ajax de absolute top is. De opleiding is goed, maar kan op sommige punten nog beter.”

De mensenmens, zoals hij zichzelf omschrijft, luisterde bij zijn aantreden goed naar de wijze raad van archivaris Willem Schoevaart. ,,Hij zei: hier hoef je niet zo vaak te zijn, dáár moet je zijn. En hij wees naar De Toekomst, waar het succes van Ajax ligt. Als we dat verwaarlozen, gaat het niet goed.”

Het symbolische gebaar van de club, kort voor de wedstrijd tegen RKC, was veelzeggend. Jaakke betrad het veld, vergezeld door een kleine jongen en een oude man. Toen hij uitlegde dat het ging om een fan van 92 die al voor het zeventigste jaar op rij een seizoenkaart had aangeschaft en een kleuter van vier die net was toegetreden tot de vaste klantenkring, kwam de bindende boodschap over en volgde er een luid applaus. Jaakke wil ook het ledenbestand een betere afspiegeling laten zijn van de diverse groepen die bij Ajax betrokken zijn. „Ajax is meer dan een voetbalclub. Het is een maatschappelijk instituut.”

En daarin was de komst van de betrekkelijke buitenstaanders met een betere balans tussen emotie en ratio noodzakelijk. Jaakke ging de uitdaging aan. Fontein doet nu hetzelfde. ,,Hij zal soms ook tegen de stroom in moeten zwemmen, maar dat heb ik de afgelopen jaren ook heel vaak moeten doen. Op een zeker moment zeiden we: wat willen we eigenlijk? Pakweg 98 procent van de mensen bij Ajax is afkomstig uit het voetbal. Dat is goed. Maar er zijn ook terreinen die een andere aanpak vereisen.”

Over Jaakke werd drie jaar geleden gezegd: hij kent het voetbal niet, maar hij kent mensen. ,,Het getuigde van moed om mij te benoemen. Maar het is een rol die bij me past.”

En Jaakke past inmiddels bij Ajax. „Ik heb het gevoel dat ik er thuis ben. En dat voel ik niet alleen.”

Hij zegt zowaar zinnige dingen.
pi_41641389
die jaakke valt nog best mee als je naar andere clubs kijkt..
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')