Dit vind ik nou niet echt een goed voorbeeld. We hebben het hier wel over MBO (beroepsopleidingen), niet over havo volwassenonderwijs, want dat staat inhoudelijk gelijk aan een havo op een gewone middelbare school.quote:Op vrijdag 8 september 2006 17:23 schreef Litso het volgende:
*Meldt
Ik heb 2 jaar geleden Havo 4 en 5 (N&T) in 1 jaar afgerond daar. Er zaten wel een of twee prutleraren bij maar de meesten waren gewoon goed in hun vak en hielpen je goed als je vragen had, maar lieten je verder voornamelijk zelf bezig. Het hele sfeertje daar was erg fijn, je werd gewoon als volwassene behandeld. De inhoud van de lessen was ook gewoon goed.
En zelfs organisatorisch heb ik eigenlijk niks te klagen
Ik weet het, ik wilde alleen even aangeven dat niet álles aan het ROC klote is iig.quote:Op vrijdag 8 september 2006 18:01 schreef Staaf het volgende:
[..]
Dit vind ik nou niet echt een goed voorbeeld. We hebben het hier wel over MBO (beroepsopleidingen), niet over havo volwassenonderwijs, want dat staat inhoudelijk gelijk aan een havo op een gewone middelbare school.
Oftewel nutteloze post.
nee..nog ff doorgaan en dan mag ik naar Chili..ga daar verder leren...quote:Nog ff doorgaan, mag je naar het HBO!
Ja, goed.. maar dat is niet voor iedereen weggelegd. Daarbij is het van de zotte dat je dat als minimumopleiding zou moeten hebben.quote:Op vrijdag 8 september 2006 22:56 schreef Singa het volgende:
Nog ff doorgaan, mag je naar het HBO!
Dan zit je in het verkeerde topicquote:Op zaterdag 9 september 2006 15:50 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik dacht dat dit het topic was voor positieve verhalen
Da's volgens mij de RUC gedachte ja: succes is een keuzequote:Op zaterdag 9 september 2006 17:17 schreef Maraca het volgende:
Ik zit zelf ook op een ROC en ik vind het wel meevallen.. Alleen mag het tempo wel wat sneller.. daarmee bedoel ik: huiswerk niet gemaakt? jammer dan.. we gaan gewoon verder. Het is wel eens voorgekomen dat mensen keer en keer niet hun huiswerk maken en de docent gaat dan ook niet verder met de stof maar legt het keer op keer weer uit. Aangezien ik altijd braaf mijn huiswerk maak is dit eigenlijk gewoon een straf voor mij![]()
Daarnaast kun je bij ons op school beter spijbelen dan je officieël af te melden. Door omstandigheden kan ik waarschijnlijk niet meer op de woensdagochtend de lessen volgen (hierdoor mis ik 2 uur en ben ik 5 min te laat in de les) en moet ik een brief schrijven naar de hoofd van de school. Op zich wel begrijpelijk en ik ga het ook zeker doen.. maar als ik gewoon niet zou komen opdagen zou ik er niks van horen![]()
Mensen van een andere opleiding op dezelfde school hebben meer klachten. Sommigen hebben geeneens een docent voor een bepaald vak..1 van mijn docenten heeft me ook verteld dat hij helemaal geen les aan ons wil geven.. hij haat het vak en als mijn klas ook maar een beetje vervelend is dan stopt hij ermee..
Ik zit dus binnenkort ook zonder docent want mijn klas is net een kleuterklasje..
Maar goed.. dit is het laatste jaar en dan ben ik weg. Ik zit er nog altijd met het volgende in gedachten: "Ik ga deze opleiding halen op mijn manier.. Ik maak het werk zelf wel, ik zoek de antwoorden zelf wel op, ik regel zelf alles wel. Deze school gaat mijn opleiding niet voor me verpesten.. ik ben nog altijd zelf verantwoordelijk en zolang ik maar boeken heb kan ik ook wel leren."
![]()
yep..groot gelijk.. succes is idd een keuze_O-quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:20 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Da's volgens mij de RUC gedachte ja: succes is een keuze![]()
Ik heb als ouder zijdelings te maken met het ROC waar mijn dochter lessen volgt, en inderdaad is de communicatie en organisatie heel slecht. Brieven met informatie bevatten geen in de brief genoemde bijlagen, of staan vol met informatie die geen betrekking heeft op de studie die de leerling volgt, waardoor je onnodig vaak moet bellen met de administratie voor een uitleg. Roosters zijn nu nog niet bekend, terwijl de stages al begonnen zijn en de werkgever graag de werkindeling wil maken, dit kan pas wanneer men weet op welke dagen er naar school moet worden gekomen. Het werkt allemaal langs elkaar heen en je moet overal achteraan bellen.quote:Op vrijdag 8 september 2006 17:05 schreef MouseOver het volgende:
Naar aanleiding van dit topic kwam bedacht ik weer dat ik eigenlijk nog letterlijk nooit iemand heb gehoord die echt tevreden over z'n MBO opleiding was, zowel tijdens de opleiding zelf als na afloop ervan. Nu kom je ook op andere niveau's wel wat ontevreden mensen tegen maar je hoort bij HBO en uni toch ook wel eens geregeld wat positieve geluiden.
Dit is iets wat ik echt tenenkrommend vind. Het grootste deel van de jongeren volgt een MBO opleiding en juist daarom zou de kwaliteit goed genoeg moeten zijn om deze mensen goed op hun toekomst voor te bereiden. Ze investeren zelf een flinke hoeveelheid tijd erin en naar mijn idee krijgen ze daar erg weinig voor terug.
Dus: ik hoop het mis te hebben. Brand los, wie is wel tevreden over z'n ROC? Wie vindt dat hij er iets leert waar hij later veel aan zal hebben? Wie voelt zich er goed voorbereid op de arbeidsmarkt?
ja..dat klopt..en niet zo'n klein beetje ookquote:Op zaterdag 9 september 2006 19:01 schreef Mainport het volgende:
Bespottelijk dat je er nog geld voor moet betalen ook.
et klinkt als een middelbare schoolquote:Op zaterdag 9 september 2006 17:17 schreef Maraca het volgende:
Ik zit zelf ook op een ROC en ik vind het wel meevallen.. Alleen mag het tempo wel wat sneller.. daarmee bedoel ik: huiswerk niet gemaakt? jammer dan.. we gaan gewoon verder. Het is wel eens voorgekomen dat mensen keer en keer niet hun huiswerk maken en de docent gaat dan ook niet verder met de stof maar legt het keer op keer weer uit. Aangezien ik altijd braaf mijn huiswerk maak is dit eigenlijk gewoon een straf voor mij![]()
Daarnaast kun je bij ons op school beter spijbelen dan je officieël af te melden. Door omstandigheden kan ik waarschijnlijk niet meer op de woensdagochtend de lessen volgen (hierdoor mis ik 2 uur en ben ik 5 min te laat in de les) en moet ik een brief schrijven naar de hoofd van de school. Op zich wel begrijpelijk en ik ga het ook zeker doen.. maar als ik gewoon niet zou komen opdagen zou ik er niks van horen![]()
Mensen van een andere opleiding op dezelfde school hebben meer klachten. Sommigen hebben geeneens een docent voor een bepaald vak..1 van mijn docenten heeft me ook verteld dat hij helemaal geen les aan ons wil geven.. hij haat het vak en als mijn klas ook maar een beetje vervelend is dan stopt hij ermee..
Ik zit dus binnenkort ook zonder docent want mijn klas is net een kleuterklasje..
Maar goed.. dit is het laatste jaar en dan ben ik weg. Ik zit er nog altijd met het volgende in gedachten: "Ik ga deze opleiding halen op mijn manier.. Ik maak het werk zelf wel, ik zoek de antwoorden zelf wel op, ik regel zelf alles wel. Deze school gaat mijn opleiding niet voor me verpesten.. ik ben nog altijd zelf verantwoordelijk en zolang ik maar boeken heb kan ik ook wel leren."
![]()
Ik herken dit helemaal, valt niets op aan te vullenquote:Op vrijdag 8 september 2006 21:18 schreef francis997 het volgende:
Zwaar ontevreden..![]()
echt een rot school..krijgt dingen altijd een dag van te horen. Vergeten dingen.Totaal geen comunicatie..tussen leraar-leerling als leraar-leraar.
Krijg t rooster na ongeveer 2 a 3 weken tijdelijke roosters te krijgen..die de avond van te voren pas bekend worden. Lessen vallen uit. Als het les te noemen is....
lessen boeien totaal niet..lig soms bijna te slapen ..![]()
Tis mbo ict... Ict staat bijna totaal los van de rest van de school..
Dat idee heb ik inderdaad soms wel.quote:Op zondag 10 september 2006 14:59 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
et klinkt als een middelbare school![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |