FOK!forum / Klaagbaak / ITIL
Raydhvrijdag 8 september 2006 @ 13:46
Help,Woensdag aanstaande mijn examen voor ITIL Foundation?
Hoe gaat het te werk <<<

En weet iemand nog proefexamens.Hier op het bedrijf hebben we er ma 2

Tis wel een ontzettende brakke saaie stof
Rev-vrijdag 8 september 2006 @ 13:47
gewoon boek erbij houden tijdens je examen
NordicBluevrijdag 8 september 2006 @ 13:47
wtf is een ITIL?
P-azzvrijdag 8 september 2006 @ 13:47
wat is ITIL?
Biancaviavrijdag 8 september 2006 @ 13:48
Is dat net zoiets als een ODOL?
roelofjanvrijdag 8 september 2006 @ 13:48
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 13:47 schreef P-azz het volgende:
wat is ITIL?
Geloof me, dat wil je niet weten.

* gillend wegrent uit dit topic *
NordicBluevrijdag 8 september 2006 @ 13:49
ITIL , kan je dat eten?
jogyvrijdag 8 september 2006 @ 13:49
ITIL zuigt ballen.

Je krijgt enkel een zooi multiple choice vragen en als je zakt dan krijg je een papiertje voor welk gedeelte je gezakt bent. Droge kutstof inderdaad. Helaas heb ik geen digitale testen voor je .
NordicBluevrijdag 8 september 2006 @ 13:49
Maar wat is ITIL dan
jogyvrijdag 8 september 2006 @ 13:50
Voor de luie homo's onder ons
Megalomaniacvrijdag 8 september 2006 @ 13:50
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 13:48 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Geloof me, dat wil je niet weten.

* gillend wegrent uit dit topic *


ITIL (Information Technology Infrastructure Library) is ontwikkeld als een referentiekader voor het inrichten van de beheerprocessen binnen een ICT organisatie. ITIL is geen methode of model, maar eerder een set van best practices; de beste praktijkoplossingen.(Wikipedia)

Ik heb het ook 2 jaar gehad, het is een HEL.

*gillend wegrent ook*
NordicBluevrijdag 8 september 2006 @ 13:50
TIL staat voor Information Technology Infrastructure Library en is ontwikkeld als een referentiekader voor het inrichten van een ICT organisatie.
Biancaviavrijdag 8 september 2006 @ 13:50
quote:
ITIL staat voor Information Technology Infrastructure Library en is ontwikkeld als een referentiekader voor het inrichten van een ICT organisatie. De trainingen die ontwikkeld zijn behelzen slechts een tweetal sets uit de library en hebben als primaire doel de kwaliteit van de dienstverlening (Service Management) te structureren en te verbeteren. Service Management bestaat uit de sets Service Delivery en Service Support, ofwel het leveren van diensten en het ondersteunen van diensten.
Ik heb niet gelezen wat ik zojuist geplakkerd heb, want het was te saai.
P-azzvrijdag 8 september 2006 @ 13:52
gaaaaaaaaaaaap
Raydhvrijdag 8 september 2006 @ 13:52
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 13:49 schreef NordicBlue het volgende:
Maar wat is ITIL dan
Itil staat voor IT Infrastructue Library

PPfffff word er moe van
Megalomaniacvrijdag 8 september 2006 @ 13:53
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 13:50 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ik heb niet gelezen wat ik zojuist geplakkerd heb, want het was te saai.
iTIl StaaT vOor InfOrmATioN TecHNOloGY inFRasTRuCTuruH lIBrarY en Is oNTWikKeLD alS eEN REfeRenTiEKaDah VOor ut InrIChtUh VaN eeN ict ORGanIsaTIE. Duh TraINiNGuh Die OnTWikKelD ZijN bEhELzuh SLecHTS eEn TweETAL setS uIT Duh LibRAry en HebBUH alS prIMaiRuh dOEl DUh kWALitEIt VAN dUH diENstVErLEniNg (seRVIcuH ManAgeMENt) tuH sTRUCtuRerUH eN TUh vERbETeruH. SErviCUH mANagEmENt BEsTAat uIT Duh sETS sErVIcuH deLIverY en SerVICuh SUppoRT, ofWeL ut LEVEruh VAN dieNStUh EN uT OnderSTeuNUH van DIenSTUh.

bEtAh?
Raydhvrijdag 8 september 2006 @ 13:53
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 13:48 schreef Biancavia het volgende:
Is dat net zoiets als een ODOL?
Nee dat niet.Als dat zo was,was het wel anders geweest
Raydhvrijdag 8 september 2006 @ 13:54
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 13:53 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]

iTIl StaaT vOor InfOrmATioN TecHNOloGY inFRasTRuCTuruH lIBrarY en Is oNTWikKeLD alS eEN REfeRenTiEKaDah VOor ut InrIChtUh VaN eeN ict ORGanIsaTIE. Duh TraINiNGuh Die OnTWikKelD ZijN bEhELzuh SLecHTS eEn TweETAL setS uIT Duh LibRAry en HebBUH alS prIMaiRuh dOEl DUh kWALitEIt VAN dUH diENstVErLEniNg (seRVIcuH ManAgeMENt) tuH sTRUCtuRerUH eN TUh vERbETeruH. SErviCUH mANagEmENt BEsTAat uIT Duh sETS sErVIcuH deLIverY en SerVICuh SUppoRT, ofWeL ut LEVEruh VAN dieNStUh EN uT OnderSTeuNUH van DIenSTUh.
Netjes vertaald
roelofjanvrijdag 8 september 2006 @ 13:58
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 13:46 schreef Raydh het volgende:
Help,Woensdag aanstaande mijn examen voor ITIL Foundation?
Hoe gaat het te werk <<<

En weet iemand nog proefexamens.Hier op het bedrijf hebben we er ma 2

Tis wel een ontzettende brakke saaie stof
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar zo'n proefexamen, ik neem aan dat je daar wat meer praktische vragen krijgt?

Ik krijg alleen maar gortdroge theorie.
Jesse-vrijdag 8 september 2006 @ 14:04
Het VMBO moet ook eens iets doen zonder handen en gelijk klagen
DAMHvrijdag 8 september 2006 @ 14:05
ITIL,, SLAtje toch,, service level agreement ofsow als ik het goed heb onthouden
Roflpantoffelvrijdag 8 september 2006 @ 14:07
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 13:47 schreef P-azz het volgende:
wat is ITIL?
Megalomaniacvrijdag 8 september 2006 @ 14:07
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 14:05 schreef DAMH het volgende:
ITIL,, SLAtje toch,, service level agreement ofsow als ik het goed heb onthouden
Heeft ermee te maken jah(een miniskuul deel weliswaar)
Dromervrijdag 8 september 2006 @ 14:09
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 14:05 schreef DAMH het volgende:
ITIL,, SLAtje toch,, service level agreement ofsow als ik het goed heb onthouden
Da's een hele ITIL-term. Nu de andere duizend of zo nog
DAMHvrijdag 8 september 2006 @ 14:12
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 14:09 schreef Dromer het volgende:

[..]

Da's een hele ITIL-term. Nu de andere duizend of zo nog
Dont push your luck
Rev-vrijdag 8 september 2006 @ 14:13
had er 1 week elke avond 1 uurtje voor geleerd en het nog gehaald
Joenevrijdag 8 september 2006 @ 14:14
Paar jaar terug ook examen foundations gedaan.

In december ofzo wil ik service level management doen.
Raydhvrijdag 8 september 2006 @ 14:14
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 14:05 schreef DAMH het volgende:
ITIL,, SLAtje toch,, service level agreement ofsow als ik het goed heb onthouden
dat klopt.ook nog operational level agreement.change management enz.... al die bedrijfprocessen en goedkeuring..

Gare stof
bassieVLvrijdag 8 september 2006 @ 14:15
ITIL Foundation is wel makkelijk. beetje de plaatjes uit je hoofd leren.
Tinuvavrijdag 8 september 2006 @ 14:16
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 14:14 schreef Joene het volgende:
Paar jaar terug ook examen foundations gedaan.

In december ofzo wil ik service level management doen.
*ril
Raydhvrijdag 8 september 2006 @ 14:19
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 14:15 schreef bassieVL het volgende:
ITIL Foundation is wel makkelijk. beetje de plaatjes uit je hoofd leren.
Oke .....bassie.Ben benieuwd
bassieVLvrijdag 8 september 2006 @ 14:20
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 14:19 schreef Raydh het volgende:

[..]

Oke .....bassie.Ben benieuwd
aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden.
Joenevrijdag 8 september 2006 @ 14:20
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 14:16 schreef Tinuva het volgende:

[..]

*ril
i know , maar het is een goed gewaardeerd papiertje op het cv.
Joenevrijdag 8 september 2006 @ 14:21
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 14:19 schreef Raydh het volgende:

[..]

Oke .....bassie.Ben benieuwd
oh ik had een 9 2jaar terug , 7 avonden geleerd ofzo. iedere keer een uurtje.

2 proefexamens gemaakt.
Raydhvrijdag 8 september 2006 @ 14:25
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 14:21 schreef Joene het volgende:

[..]

oh ik had een 9 2jaar terug , 7 avonden geleerd ofzo. iedere keer een uurtje.

2 proefexamens gemaakt.
Komt goed.2 proefexamens gemaakt.1tje 9 fout.de andere 6.

Tis alleen dan zo'n droge stof wat het vermoeiend maakt
Tellorianvrijdag 8 september 2006 @ 14:27
Waarom open je allemaal topics van deze aard in dit subforum?
Megalomaniacvrijdag 8 september 2006 @ 14:28
Normaliseren takes the cake though.
dujourvrijdag 8 september 2006 @ 14:29
*gaat ook maar gauw weg moet ook nog
SimtekF1vrijdag 8 september 2006 @ 14:36
Easy shit man.
Je krijgt, ik dacht 40 mulitplegok vragen waarvan je er 15 fout fout mag hebben.

Ik heb 'm in 1 keer gehaald, weliswaar met 12 fout.
Maarja who gives a fuck.
Keltievrijdag 8 september 2006 @ 14:36
Procesjes kennen.
Examen voor de foundation is echt koekie.
(Vraag me niet meer hoe en wat, want dat ben ik vergeten.. Saaie kutstof )
Raydhvrijdag 8 september 2006 @ 14:39
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 14:27 schreef Tellorian het volgende:
Waarom open je allemaal topics van deze aard in dit subforum?
OMdat het gare klote stof is.En dat ik het verschrikkelijk vind.Dus klaag er over.Bij deze dus de klaagbaak.
pberendsvrijdag 8 september 2006 @ 17:10
ITIL... hoofdoel: moeilijker maken dan het is
ontwikkeld door: managers
extra handig: het werkt bureaucratisch en onpraktisch

Leve ITIL!
Joenevrijdag 8 september 2006 @ 17:15
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 17:10 schreef pberends het volgende:
ITIL... hoofdoel: moeilijker maken dan het is
ontwikkeld door: managers
extra handig: het werkt bureaucratisch en onpraktisch

Leve ITIL!
Het Zuigt.
Maikuuulvrijdag 8 september 2006 @ 17:37
Whehe ja gek, die beheerder van mijn stage had het ook over ITIL

Zo gaar.

De beste praktijkoplossing is het, maar schijnbaar zijn er geen regels ofzo zo ingewikkeld en gaar
Hounietvrijdag 8 september 2006 @ 17:38
al gehad
Joenevrijdag 8 september 2006 @ 17:42
Ingewikkeld is Itil niet , saai wel.
Finder_elf_townsvrijdag 8 september 2006 @ 20:25
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 17:37 schreef Maikuuul het volgende:
Whehe ja gek, die beheerder van mijn stage had het ook over ITIL

Zo gaar.

De beste praktijkoplossing is het, maar schijnbaar zijn er geen regels ofzo zo ingewikkeld en gaar
Als ITIL iets NIET is dan is het wel moeilijk. Het is wel droog, saai en vervelend. Het iets zoals Duitse woordjes leren, maar dan nog vervelender.
moomoovrijdag 8 september 2006 @ 20:46
ha. wij mochten op school gewoon het boek(of eigenlijk het PDF-je) erbij houden en overleggen, dus ik heb het in één keer gehaald en toen was ik klaar met het vak

waarschijnlijk maar twee lessen gehad.
Joenevrijdag 8 september 2006 @ 20:48
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 20:46 schreef moomoo het volgende:
ha. wij mochten op school gewoon het boek(of eigenlijk het PDF-je) erbij houden en overleggen, dus ik heb het in één keer gehaald en toen was ik klaar met het vak

waarschijnlijk maar twee lessen gehad.
Is dat een GELDIG EXIN certificaat ?
Raydhvrijdag 8 september 2006 @ 20:50
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 20:46 schreef moomoo het volgende:
ha. wij mochten op school gewoon het boek(of eigenlijk het PDF-je) erbij houden en overleggen, dus ik heb het in één keer gehaald en toen was ik klaar met het vak

waarschijnlijk maar twee lessen gehad.
Das dan een stuk beter
Dan dat gare boek.PPfffff
Arizonavrijdag 8 september 2006 @ 20:50
Wij hebben het op school gehad ja. De processen op zich zijn best interessant om dingen van te weten, maar het wordt zoooo droog en saai gebracht.
We kregen tijdens het tentamen gare vragen als:
Welke eigenschappen moet een configuration manager bezitten .
Overigens tentamen gehaald met een 8.6 .
whosvegasvrijdag 8 september 2006 @ 20:55
ITIL heb ik ook een stuk gehad in de HG 1 module van AMBI
Iiid brakke zouteloze stof, heel HG 1 was zouteloos

Moest ik ook nog een herexamen doen, maar de tweede keer had ik HG 1 met een 7
En daarmee m'n AMBI basis diploma
whosvegasvrijdag 8 september 2006 @ 20:56
Bij de nieuwe I tracks krijg je 30 meer keuze vragen volgens mij.
Finder_elf_townsvrijdag 8 september 2006 @ 21:09
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 20:56 schreef whosvegas het volgende:
Bij de nieuwe I tracks krijg je 30 meer keuze vragen volgens mij.
Eerlijk?
Joenevrijdag 8 september 2006 @ 21:10
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 21:09 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Eerlijk?
32 vragen.
whosvegasvrijdag 8 september 2006 @ 22:22
Kijk maar op www.exin.nl
Daar staan ook een paar voorbeeld vragen
Raydhzaterdag 9 september 2006 @ 12:38
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 22:22 schreef whosvegas het volgende:
Kijk maar op www.exin.nl
Daar staan ook een paar voorbeeld vragen
THx
Daar heb je wat aan
Jelle88zaterdag 9 september 2006 @ 23:46
ITIL is veel makkelijker dan het in het eerste opzicht lijkt. Gewoon goed de activiteiten en doelen van de processen in je kop stampen en je bent er. Het is dus enkel een kwestie van door de taaie stof heen bijten

Afgelopen maart gehaald met 3 fouten, had me dus onnodig druk gemaakt
SimtekF1zondag 10 september 2006 @ 00:17
En toch vraag ik me af of je er uberhaupt veel aan hebt.
Ik heb nu bij een aantal bedrijven gewerkt waar ze zich houden aan het ITIL proces maar overal zie je dat ze er een eigen draai aan geven en je uiteindelijk toch nog van alles moet leren voordat je de hele structuur van een bedrijf begrijpt.