abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:49:59 #1
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41610880
Er zijn al meerdere helpdesk-topics volgens mij maar dit spant echt de kroon.

Ik werk op de ICTafdeling en wij krijgen calls doorgezet van de helpdesk. We moeten een zogenaamde "slimme helpdesk" hebben die eerste lijns probleempjes moeten kunnen oplossen en ook goed zouden moeten kunnen omschrijven wat er aan de hand is.
Je raadt het al, dit gebeurt regelmatig niet.
Het erge is dat ze niet eens veel calls goed omschrijven maar echt ook belachelijke spel en taalfouten maken. Iedereen maakt wel eens een foutje maar dit is echt te erg.
Ik quote even uit een call:
quote:
Gbruiker kan niet inloggen. Kunnen jullie miscien even lang gaan om te kijken watt er aan de hand is
OK tel de fouten. Dit is gewoon belachelijk.
In dezelfde call staat dan ook nog eens
quote:
Meneer geeft pcnummer op maar deze nummer klopt niet
Deze nummer??? ???

Om maar te zwijgen over het ontbreken van de nodige telefoonnummers, pcnummers, namen van afdelingen of namen van gebruikers.
Of om de meest domme calls die ze zelf hadden kunnen oplossen maar ze gelijk doorsturen naar ons. (tot zover het "slimme helpdesk" verhaal)

Ik moest dit even kwijt....

helpdesk
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_41611039
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:49 schreef Komakie het volgende:

helpdesk
Nee de tweede lijns is leuk....

mijn call: Gebruiker kan niet inloggen. error: geen verbinding met netwerk. gebruiker heeft de kabels gecontrolleerd en denkt dat het goed zit. Een reboot hielp niet. Zijn account is niet gelocked. Kunnen jullie kijken of de kabels er goed in zitten ?

en gelukkig krijg ik dan het volgende antwoord: heeft de gebruiker al zijn computer opnieuw opgestart? is zijn wachtwoord niet verlopen?????!!!! Eerst onderzoeken voordat je doorzet!!!

mja, lezen van een call is echt te moeilijk voor de nerds....
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:00:20 #3
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_41611157
Proest.. nee oplossingen van 2e cq 3e lijns ICT'ers is om over naar huis te schrijven... en dan als oplossing er in zetten dat ze beter uit haar doppen moet kijken.. nee das handig.. zal het doorgeven.. Zucht
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:01:09 #4
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_41611181
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:56 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Nee de tweede lijns is leuk....

mijn call: Gebruiker kan niet inloggen. error: geen verbinding met netwerk. gebruiker heeft de kabels gecontrolleerd en denkt dat het goed zit. Een reboot hielp niet. Zijn account is niet gelocked. Kunnen jullie kijken of de kabels er goed in zitten ?

en gelukkig krijg ik dan het volgende antwoord: heeft de gebruiker al zijn computer opnieuw opgestart? is zijn wachtwoord niet verlopen?????!!!! Eerst onderzoeken voordat je doorzet!!!

mja, lezen van een call is echt te moeilijk voor de nerds....

Dat klinkt alsof je bij mij zit..dat soort nerds hebben wij ook op 2e lijn zitten
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:01:21 #5
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41611191
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:56 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Nee de tweede lijns is leuk....

mijn call: Gebruiker kan niet inloggen. error: geen verbinding met netwerk. gebruiker heeft de kabels gecontrolleerd en denkt dat het goed zit. Een reboot hielp niet. Zijn account is niet gelocked. Kunnen jullie kijken of de kabels er goed in zitten ?

en gelukkig krijg ik dan het volgende antwoord: heeft de gebruiker al zijn computer opnieuw opgestart? is zijn wachtwoord niet verlopen?????!!!! Eerst onderzoeken voordat je doorzet!!!

mja, lezen van een call is echt te moeilijk voor de nerds....
Gelukkig zit ik op de 3de lijns dus dat scheelt weer
Maar lezen van een call is idd erg moeilijk

Wat ook regelmatig voor komt is dat ze een mailtje doorsturen dat ze van een gebruiker hebben gehad. Maar ja, een gebruiker weet 9 van de 10 keer niet wat er nou eigenlijk aan de hand is. Ipv dat ze nou even bellen naar die persoon om meer uitleg, sturen ze de call gewoon gelijk door naar ons. Waar zijn ze dan voor
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:01:26 #6
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_41611194
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:56 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Nee de tweede lijns is leuk....

mijn call: Gebruiker kan niet inloggen. error: geen verbinding met netwerk. gebruiker heeft de kabels gecontrolleerd en denkt dat het goed zit. Een reboot hielp niet. Zijn account is niet gelocked. Kunnen jullie kijken of de kabels er goed in zitten ?
Die is inderdaad ook om te huilen ja
-=[ Kiteless ]=-=[ To dream of love ]=-
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:03:54 #7
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41611264
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:00 schreef Mickeys het volgende:
Proest.. nee oplossingen van 2e cq 3e lijns ICT'ers is om over naar huis te schrijven... en dan als oplossing er in zetten dat ze beter uit haar doppen moet kijken.. nee das handig.. zal het doorgeven.. Zucht
Nouja, dat vind ik dan nog niet het ergste. Maar een beetje algemeen taalgebruik, het bekijken of wat je geschreven hebt wel klopt en dan ook nog een keer een call zo onvolledig afleveren dat ik er niet eens wat mee kan is gewoon te triest voor woorden
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:04:06 #8
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_41611270
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:56 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Nee de tweede lijns is leuk....

mijn call: Gebruiker kan niet inloggen. error: geen verbinding met netwerk. gebruiker heeft de kabels gecontrolleerd en denkt dat het goed zit. Een reboot hielp niet. Zijn account is niet gelocked. Kunnen jullie kijken of de kabels er goed in zitten ?

en gelukkig krijg ik dan het volgende antwoord: heeft de gebruiker al zijn computer opnieuw opgestart? is zijn wachtwoord niet verlopen?????!!!! Eerst onderzoeken voordat je doorzet!!!

mja, lezen van een call is echt te moeilijk voor de nerds....
Ja idd. die krijg ik ook om de haverklap hahaha.. zet ik m trug. Bril af te halen bij de helpdesk.. zijn ze not ammused.. nu duh.. ik wel zeker?
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_41611333
Hier ook hoor, de vaagste meldingen over "iets" dat "een foutmelding geeft". Los dat ff op .

En over taalfouten maar te zwijgen idd .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:13:59 #10
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_41611526
ja hoor
User stuurt mail, user krijg melding "you don't have permission to send to this recipient";
user had zichzelf op BCC

call komt terug: "het is niet gebruikelijk jezelf op bcc te zetten"; call closed

wtf?
2e lijns
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_41611586
Vage meldingen dienen de eerste lijns zelf uit te zoeken, mits je het niveau hebt.....
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 8 september 2006 @ 11:16:55 #12
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_41611588
3de lijns zijn nog erger want die denken dat ze het ook daadwerkelijk weten...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_41611655
lever als 2e lijns een script aan wat de eerste lijns helemaal moet doorlopen voordat de calls naar jou komen. Is de call dan nog niet compleet is het je eigen schuld (staat niet in het script) of is het niet compleet ingevult en dan gaat ie weer terug naar de eerste lijns.
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:22:40 #14
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41611687
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:16 schreef Netsplitter het volgende:
3de lijns zijn nog erger want die denken dat ze het ook daadwerkelijk weten...
Nouja, ik probeer in ieder geval nog een call uit te zoeken.
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:21 schreef Mangoworks2002 het volgende:
lever als 2e lijns een script aan wat de eerste lijns helemaal moet doorlopen voordat de calls naar jou komen. Is de call dan nog niet compleet is het je eigen schuld (staat niet in het script) of is het niet compleet ingevult en dan gaat ie weer terug naar de eerste lijns.
Voor zover ik weet is dat script er wel. Bepaalde calls gaan ook gewoon weer terug naar de helpdesk.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_41611761
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:21 schreef Mangoworks2002 het volgende:
lever als 2e lijns een script aan wat de eerste lijns helemaal moet doorlopen voordat de calls naar jou komen. Is de call dan nog niet compleet is het je eigen schuld (staat niet in het script) of is het niet compleet ingevult en dan gaat ie weer terug naar de eerste lijns.
Wij werken met Servicecenter, en daar heb je de standaardcalls. Die moet eerst volledig ingevuld worden. Werkt prima zo
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:27:25 #16
111339 whitef0x
toch nie zo blond als gedacht
pi_41611810
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:13 schreef teamlead het volgende:
ja hoor
User stuurt mail, user krijg melding "you don't have permission to send to this recipient";
user had zichzelf op BCC

call komt terug: "het is niet gebruikelijk jezelf op bcc te zetten"; call closed

wtf?
2e lijns
While we live according to race, colour or creed
While we rule by blind madness and pure greed
Our lives dictated by tradition, superstition, false religion
Through the eons, and on and on
pi_41611812
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:04 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Ja idd. die krijg ik ook om de haverklap hahaha.. zet ik m trug. Bril af te halen bij de helpdesk.. zijn ze not ammused.. nu duh.. ik wel zeker?
je moet alleen er voor zorgen dat je call niet te veel ping pong gaat spelen. Gewoon even bellen wil soms wel helpen. Alhoewel je soms ook weer nare gesprekken krijgt...
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:28:12 #18
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_41611831
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:27 schreef whitef0x het volgende:

[..]


sorry.. moest ff
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_41611859
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:22 schreef Komakie het volgende:

[..]

Nouja, ik probeer in ieder geval nog een call uit te zoeken.
[..]

Voor zover ik weet is dat script er wel. Bepaalde calls gaan ook gewoon weer terug naar de helpdesk.
gewoon nagaan of het er is, en anders is een persoonlijk gesprek met de persoon die het doorzet of de team leader ook een mogelijkheid.
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:30:56 #20
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_41611886
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:04 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Ja idd. die krijg ik ook om de haverklap hahaha.. zet ik m trug. Bril af te halen bij de helpdesk.. zijn ze not ammused.. nu duh.. ik wel zeker?
Niet bepaald professioneel...
Zo heb je ook figuren die gaan zitten 'schreeuwen' in CAPS en vele uitroeptekens in de SD tool.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:32:05 #21
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_41611898
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:16 schreef Netsplitter het volgende:
3de lijns zijn nog erger want die denken dat ze het ook daadwerkelijk weten...
Idd.. en dan oplossing geven als volgt:

select max(dtendcon) from oc,ob
where ob.nrkent1 = XXXXX
and oc.nr != XXXXX
and oc.nr = ob.nr
and oc.cdlcoc < '50000'
and oc.dtendcon != NULL
and oc.dtendcon != ''

Tja... leg die maar is uit naar de klant.. die snappen we ook allemaal. maar goed, de ervaring doet het ook wel goed tegenwoordig. Inmiddels wel te vertalen.
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:33:26 #22
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_41611922
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:25 schreef BobRooney het volgende:

[..]

Wij werken met Servicecenter, en daar heb je de standaardcalls. Die moet eerst volledig ingevuld worden. Werkt prima zo
Peregrine ISDM Servicecenter I quess? Niet mijn favoriet. Irritant inconsequent pakket.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:33:45 #23
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_41611930
Ik geloof dat ze tegenwoordig bij sommige bedrijven een taaltest afnemen om zeker te zijn dat je de taal goed beheerst. Is zo te zien ook wel nodig.
En als ze toch bezig zijn: na een cursus van een week, weet je echt niet genoeg om bij een helpdesk te zitten. Maar daar zijn de bedrijven vaak pas veel te laat achter.
(Un)masking for the greater good.
pi_41611940
Elke helpdesk is gewoon hetzelfde trouwens. Alles wat jullie omschrijven komt me zo bekend voor
pi_41611962
Hoe hoger het nummertje hoe contactgestoorder lijkt het vaak wel. Vaak gaat het ontbreken van een niet essentieel gegeven -en dus terugzetten van de call- ten koste van de klant. De reden dat we er allemaal zitten, hoeveelste lijns je ook bent.

Mijn idee is: ook al is de call nog zo brak, oplossen die hap. En daarna: uitprinten die call, opmerkingen erbij zetten en dumpen bij de supervisor.

Met een beetje consequent beleid werkt het ook nog. Moeilijk hè?

pi_41611967
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:33 schreef Dromer het volgende:

[..]

Peregrine ISDM Servicecenter I quess? Niet mijn favoriet. Irritant inconsequent pakket.
Die ja...shitpakket inderdaad...
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:36:25 #27
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_41611980
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:33 schreef Natalie het volgende:
Ik geloof dat ze tegenwoordig bij sommige bedrijven een taaltest afnemen om zeker te zijn dat je de taal goed beheerst. Is zo te zien ook wel nodig.
En als ze toch bezig zijn: na een cursus van een week, weet je echt niet genoeg om bij een helpdesk te zitten. Maar daar zijn de bedrijven vaak pas veel te laat achter.
Bij ons hebben de ze 1e lijns helpdesk eerst naar Zuid Afrika verhuisd en daar toen Belgen neergezet. Dan kun je je lol ook op, hoor.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:37:00 #28
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41611998
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:29 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

gewoon nagaan of het er is, en anders is een persoonlijk gesprek met de persoon die het doorzet of de team leader ook een mogelijkheid.
Ik heb het al gezegd tegen mijn teamleider.
Het is nogal moeilijk om bij de teamleider van de helpdesk te komen aangezien ik in een groot bedrijf werk en ze niet echt luisteren naar het individu. Ik heb al een keer een paar vragen aan haar gesteld maar er werd niet echt wat mee gedaan.

Heb het nu in het teamoverleg tegen mijn leidinggevende gezegd en er waren meer mensen met klachten. Dus nu zou er dan toch eindelijk wel iets moeten gebeuren
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:37:46 #29
111339 whitef0x
toch nie zo blond als gedacht
pi_41612016
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:29 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

gewoon nagaan of het er is, en anders is een persoonlijk gesprek met de persoon die het doorzet of de team leader ook een mogelijkheid.
Een script gebruiken voor een technische helpdesk die een zelfoplossend vermogen behoort te hebben.
En een gesprek met de Teamleader ja daag heb wel iets beters te doen dan dat geneuzel..

Wat is er mis met een telefoon oppakken en zelf te bellen als je niet kunt lezen
While we live according to race, colour or creed
While we rule by blind madness and pure greed
Our lives dictated by tradition, superstition, false religion
Through the eons, and on and on
pi_41612020
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:33 schreef Natalie het volgende:
Ik geloof dat ze tegenwoordig bij sommige bedrijven een taaltest afnemen om zeker te zijn dat je de taal goed beheerst. Is zo te zien ook wel nodig.
En als ze toch bezig zijn: na een cursus van een week, weet je echt niet genoeg om bij een helpdesk te zitten. Maar daar zijn de bedrijven vaak pas veel te laat achter.
Taaltesten zouden ze bij mij ook eens moeten doen, kan 85% van het personeel weg...
En iid, een cursus van week, get real. Een beetje een complexe organisatie kent echt wel een periode van minimaal 3 maanden voor je iemand geheel zelfstandig (en dus geen mentor/guru of andere leuke naam die ze er voor verzinnen) kunt laten werken.
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:41:07 #31
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_41612084
Ach, spelvauten maken we allemaal wel eens toch?
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:41:11 #32
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_41612087
Dat krijg je als er op die helpdesks alleen maar hoofddoekjes zitten
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:42:21 #33
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_41612118
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:38 schreef Legend152 het volgende:

[..]

Taaltesten zouden ze bij mij ook eens moeten doen, kan 85% van het personeel weg...
En iid, een cursus van week, get real. Een beetje een complexe organisatie kent echt wel een periode van minimaal 3 maanden voor je iemand geheel zelfstandig (en dus geen mentor/guru of andere leuke naam die ze er voor verzinnen) kunt laten werken.
Iemand met ervaring in een soortgelijke functie kun je veel sneller zelfstandig laten werken. Belangrijk is wel dat je ook een goede knowledge-base hebt.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:42:53 #34
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_41612132
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:41 schreef jpg97 het volgende:
Dat krijg je als er op die helpdesks alleen maar hoofddoekjes zitten
Je bent in de war met een callcenter...
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_41612198
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:37 schreef whitef0x het volgende:

[..]

Een script gebruiken voor een technische helpdesk die een zelfoplossend vermogen behoort te hebben.
En een gesprek met de Teamleader ja daag heb wel iets beters te doen dan dat geneuzel..

Wat is er mis met een telefoon oppakken en zelf te bellen als je niet kunt lezen
Omdat het je taak niet is? een Technische Servicedesk behoort niet per definitie technisch oplosvermogen te hebben. Als je dingen opgelost wil hebben kun je dat vaak het beste op hoger niveau doen. Ik doe het alleen als ik er niet met de persoon zelf uitkom.
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:47:24 #36
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_41612271
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:36 schreef Dromer het volgende:

[..]

Bij ons hebben de ze 1e lijns helpdesk eerst naar Zuid Afrika verhuisd en daar toen Belgen neergezet. Dan kun je je lol ook op, hoor.
Belgen beheersen het Nederlands meestal beter dan Nederlanders
(Un)masking for the greater good.
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:49:58 #37
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_41612340
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:37 schreef whitef0x het volgende:

[..]

Een script gebruiken voor een technische helpdesk die een zelfoplossend vermogen behoort te hebben.
En een gesprek met de Teamleader ja daag heb wel iets beters te doen dan dat geneuzel..

Wat is er mis met een telefoon oppakken en zelf te bellen als je niet kunt lezen
2e/3e lijns-nerds.. zelf praten met een user.... ze zouden niet weten hoe
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:51:32 #38
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_41612368
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:38 schreef Legend152 het volgende:

[..]

Taaltesten zouden ze bij mij ook eens moeten doen, kan 85% van het personeel weg...
En iid, een cursus van week, get real. Een beetje een complexe organisatie kent echt wel een periode van minimaal 3 maanden voor je iemand geheel zelfstandig (en dus geen mentor/guru of andere leuke naam die ze er voor verzinnen) kunt laten werken.
Exact.
Zo heb ik eens bij de belastingdienst gewerkt, waar we eerst een driedaagse cursus ten behoeve van inhoudelijke kennis kregen. Ja, na die dagen weet je echt een hele wet uit je hoofd. Doe normaal. En al helemaal niet als ze de wetteksten letterlijk overnemen, waardoor je het 5 keer moet lezen voor je snapt wat er staat. En probeer dát maar eens aan je klanten te vertellen.

Vervolgens kregen we computertraining. Waar ze -ironisch genoeg- maar tijd aan besteedden dan aan de de kennis waar je je klanten mee moest helpen. Maar goed. Hun keuze.

Bij het uitzendbureau moest ik destijds zo'n taaltest doen om te checken of ik de taal wel voldoende beheerste. Waarom je dat moet doen, merk je idd pas als je op de werkvloer zit. Kennelijk had niet iedereen zo'n test gehad.
(Un)masking for the greater good.
pi_41612374
Valt mee, maar hoe zou het als klant vinden als een beheerder je belt om te vragen wat het probleem is omdat de SD het niet volledig of duidelijk aangemeldt heeft?
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_41612411
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:49 schreef teamlead het volgende:

[..]

2e/3e lijns-nerds.. zelf praten met een user.... ze zouden niet weten hoe
Dat is eng.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:53:53 #41
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_41612423
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:52 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Valt mee, maar hoe zou het als klant vinden als een beheerder je belt om te vragen wat het probleem is omdat de SD het niet volledig of duidelijk aangemeldt heeft?
dat zou ik prettiger vinden dan wanneer ik zou ontdekken dat het door mij aangemelde incident op en neer gepingpongd wordt omdat iemand te beroerd is even iets na te vragen
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_41612499
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:42 schreef Dromer het volgende:

[..]

Iemand met ervaring in een soortgelijke functie kun je veel sneller zelfstandig laten werken. Belangrijk is wel dat je ook een goede knowledge-base hebt.
Klopt. Maar een beetje ervaring hebben en een NT-knowledge base hebben terwijl je W2K moet ondersteunen (waarom loopt die kl*te-documentatie toch altijd zo achter?) bevordert de boel nu ook weer niet. In een goede situatie, dus wat ervaring en een up-to-date knowlegde base heb je hooguit 2 weken nodig.
pi_41612556
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:53 schreef teamlead het volgende:

[..]

dat zou ik prettiger vinden dan wanneer ik zou ontdekken dat het door mij aangemelde incident op en neer gepingpongd wordt omdat iemand te beroerd is even iets na te vragen
Sluit ik me helemaal bij aan. En vergeet niet dat in flink wat organisaties het tweede contact met de gebruiker op deze manier al niet eens meer dezelfde dag is...
  vrijdag 8 september 2006 @ 12:02:28 #44
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_41612633
Niet voor de eerste keer vraag ik me af wat door dombo's ze aanstellen om hun personeel op te leiden. Neem toch een paar capabele mensen ipv mensen die 'het goed doen op de werkvloer'. Dat wil niet zeggen dat ze ook mensen op kunnen leiden of ook maar íets weten van het maken maken van een instructie.
(Un)masking for the greater good.
pi_41612655
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:53 schreef teamlead het volgende:

[..]

dat zou ik prettiger vinden dan wanneer ik zou ontdekken dat het door mij aangemelde incident op en neer gepingpongd wordt omdat iemand te beroerd is even iets na te vragen
Als iets goed aangemeldt word word het ook niet heen en weer geping pongt. Het is al fout als je een klant moet terugbellen voor meer info...
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  vrijdag 8 september 2006 @ 12:05:34 #46
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_41612725
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 12:03 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Als iets goed aangemeldt word word het ook niet heen en weer geping pongt. Het is al fout als je een klant moet terugbellen voor meer info...
Ja, dat is het zeker.
Dan moet je je toch echt afvragen of je als helpdeskmedewerker wel goed op je plek zit.
(Un)masking for the greater good.
pi_41612789
Ik ben blij dat dat bij ons zo niet is. Gewoon, gebeld worden, gezeik aanhoren, probleem fixen, schouderklopje krijgen.
  vrijdag 8 september 2006 @ 12:11:28 #48
111339 whitef0x
toch nie zo blond als gedacht
pi_41612862
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 12:03 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Als iets goed aangemeldt word word het ook niet heen en weer geping pongt. Het is al fout als je een klant moet terugbellen voor meer info...
Wat me vooral stoort is dat de 2de lijns in veel gevallen niet leest wat er ueberhaupt staat. Verder zullen ze de user echt moeten bellen om te vragen of een oplossin werkt die ze bedacht hadden. Maar zelfs daar is een gemiddelde 2de/3de lijns te beroert voor
While we live according to race, colour or creed
While we rule by blind madness and pure greed
Our lives dictated by tradition, superstition, false religion
Through the eons, and on and on
  vrijdag 8 september 2006 @ 12:12:44 #49
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_41612896
Waar ik nu werk is de helpdesk wel in orde. Het enige jammere is dat je ze steeds achter de broek aan moet om een call verwerkt te krijgen. Het werkt enigzins traag hier.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  vrijdag 8 september 2006 @ 12:13:05 #50
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_41612901
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 12:03 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Als iets goed aangemeldt word word het ook niet heen en weer geping pongt. Het is al fout als je een klant moet terugbellen voor meer info...
tuurlijk.. maar het kan natuurlijk een keer gebeuren. Soms krijg je info van een user die je op het verkeerde been zet (en ja.. users ljken daar een sadistisch genot aan te beleven) en dus kan het gebeuren dat er aanvullende info nodig is.
Niets is vervelender dan een user te moeten terugbellen, met een heel specifieke vraag van de aplicatiebeheerder (en dat zijn 9 van de 10 keer vragen waar wij geen touw aan kunnen vastknopen) warabij het risico ook nog eens bestaat dat je een tegenvraag krijgt van de user.

Bel dan zelf even. Dat voorkomt extra ruis in de communicatie, het probleem is sneller opgelost en iedereen is blij. In plaats daarvan krijg je nu reacties als "ja zeg.. ik ben 2e lijns, ik bel niet met users"
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')