Bron: Telegraafquote:PvdA zoekt klapvee
AMSTERDAM - De PvdA is op zoek naar mensen die tijdens de tv-debatten van leider Bos 'klappen en juichen op het juiste moment', zodat tv-kijkers de indruk krijgen dat hij de winnaar is van de verbale strijd met de andere lijsttrekkers.
Voor dat doel zoekt de partij 'vrolijke en onvermoeibare vrijwilligers', zo staat in een vacature op de PvdA-website. De volgens de sociaaldemocraten per abuis geplaatste vacature is ijlings van de site gehaald nadat GeenStijl.nl er de draak mee stak.
Bron: GeenStijlquote:Officiele Pvda-functie: debielen
Hezbolla heeft GreenHelmetGuy, De Pvda heeft klapvee. Blijkt maar weer dat de werkelijkheid gekker is dan wij ooit zullen kunnen nahoaxen. Check de jongste vacature op de pvda-website. Wouter Bos zoekt publiek tijdens debatten in Hilversum, Den Haag of een andere opnamelocatie. Eisen: Enthousiaste, vrolijke en onvermoeibare vrijwilligers, die klappen en juichen op het juiste moment. De verdiensten: nulll, maar je mag in de schaduw staan van grote heersers als Wouter Bos. Uiteraard roepen we iedereen op om mee te doen. Niet als debiel maar als MOL! Dus geef je gerust op en laat ons even weten zodra je binnen bent... Moehaha! (linktip via jn)
Update: De vacature 'blije mediamanipulator' van de Pvda is inmiddels spoorloos verdwenen.
Je bedoelt de oproep van de PvdA neem ik aan....quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:25 schreef du_ke het volgende:. Echt Geenstijlkwaliteit, weest er trost op
.
Neuh die vind ik niet zo gek er worden heel wat debatten gehouden die opgevuld moeten worden met publiek en dan is het gewoon heel parktisch als een aanzienlijk deel van dat publiek op jouw hand is.quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:26 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Je bedoelt de oproep van de PvdA neem ik aan....
Welke partij is dat wel, of minderquote:Op vrijdag 8 september 2006 10:31 schreef Ippon het volgende:
Wat een fascisten zijn het toch bij de PvdA. Niet vies van propaganda en volksverlakkerij.
Elke partij doet het, alleen van de PvdA weten we hetquote:Op vrijdag 8 september 2006 10:31 schreef Ippon het volgende:
Wat een fascisten zijn het toch bij de PvdA. Niet vies van propaganda en volksverlakkerij.
Dat denk ik ook... Alleen hier kwam het naar buiten en dat was natuurlijk een beetje oenig...quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:34 schreef cappp het volgende:
[..]
Elke partij doet het, alleen van de PvdA weten we het![]()
Propaganda noch volksverlakkerij zijn voorbehouden aan fascisme.quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:31 schreef Ippon het volgende:
Opeens stond het op het internet...quote:Volgens de PvdA betreft het 'iets' dat helemaal niet op de website had mogen staan. Het is er per abuis opgezet en snel off-line gehaald toen weblog GeenStijl er gisteren aandacht aan besteede.
Mediatraining lijkt me van een andere orde dan opzettelijk televisiedebatten door middel van het publiek manipuleren. Strategisch klappen zodat fuhrer Bos als winnaar voor de dag komt voor de kijker...quote:Op vrijdag 8 september 2006 12:03 schreef dVTB het volgende:
Ik vind dat tv-debatten sowieso zonder publiek zouden moeten worden gehouden. Dat er toevallig nu wat van de PvdA komt bovendrijven, wil beslist niet zeggen dat andere politieke partijen zich niet van soortgelijke tactieken bedienen. Zie ook de mediatraining die Balkenende overduidelijk heeft ondergaan. Hij ging ineens lager praten in interviews en hij probeert steeds vaker grappig uit de hoek te komen...
En profiteurs van de onmacht van allochtone vrouwen en de immobilitet van ouderen.quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:31 schreef Ippon het volgende:
Alle partijen doen dit soort dingen, alleen minder openlijk. Dus in jouw optiek zijn dat allemaal fascisten. En toch wel saillant dat een fascistoïde nitwit als jij dat nog immer als belediging ervaart. Vol van zelfhaat zeker? (niet onterecht overigens, maar daar niet van).quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:31 schreef Ippon het volgende:
Zeg dat nu niet, die mensen hebben het ultieme idee dat de partij waar zij voor zien niet aan manipulatie doet en het enkel die vieze voze gemene tegenstanders zijn die dat doenquote:Op vrijdag 8 september 2006 13:57 schreef jogy het volgende:
Best sneu inderdaad. Maar elke partij doet het. maak je daar maar geen illusies over.
Excuus, je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 8 september 2006 14:02 schreef Stippel het volgende:
Zeg dat nu niet, die mensen hebben het ultieme idee dat de partij waar zij voor zien niet aan manipulatie doet en het enkel die vieze voze gemene tegenstanders zijn die dat doen
Alhoewel, bij Matt Herben heb ik sterk het idee dat hij het doet zonder enig klapvee, blijkt dat die mensen dachten dat het ook goed was als ze gewoon achter hun beeldbuis zouden meejoelen en applaudiseren (en stiekem tussentijd toh overschakelen naar SBS6)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |