abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45597503
En terecht dat Zwartboek niet genomineerd is... Ik bedoel; allemaal leuk en wel hoor, maar echt vergelijkbaar met pan's labyrinth vond ik' m niet.
  † In Memoriam † dinsdag 23 januari 2007 @ 15:16:13 #52
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_45597557
Ik vond Zwartboek een stuk leuker, maar dat heeft ook met genrevoorkeur en nationaliteit te maken.
Sheridana +1
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:20:12 #53
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45597692
Leuk voor Ryan Gosling, opvallend dat Smith ertussen staat.

Zoals altijd een boel middelmatige documentaires die een beetje publiciteit hebben gekregen.

Geen Babel bij sound editing en mixing, schandalig natuurlijk.

Heel erg opvallend: de beste film van het jaar is zowaar ook genomineerd voor beste film.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 januari 2007 @ 15:25:04 #54
862 Arcee
Look closer
pi_45597868
Aantal nominaties per film:

8 Dreamgirls
7 Babel
6 Pan's Labyrinth
6 The Queen
5 Blood Diamond
5 The Departed
4 Letters from Iwo Jima
4 Little Miss Sunshine
4 Notes on a Scandal
4 Pirates of the Caribbean 2
3 Apocalypto
3 Children of Men
3 Little Children
2 An Inconvenient Truth
2 Cars
2 Flags of Our Fathers
2 The Devil Wears Prada
2 The Prestige
2 United 93

Dreamgirls heeft de meeste nominaties, maar niet voor Beste Film dus.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  † In Memoriam † dinsdag 23 januari 2007 @ 15:26:30 #55
4571 Sokolsky
pi_45597923
Wel opvallend: bij de top-vier van dat lijstje van Arcee zit een hoop niet-Amerikaans.
Sheridana +1
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:28:20 #56
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45597995
En een hoop goede films ook nog, het valt me allemaal best mee dit jaar.
  † In Memoriam † dinsdag 23 januari 2007 @ 15:28:20 #57
4571 Sokolsky
pi_45597996
Dreamgirls komt dus aan die 8 door drie liedjes, tja... terwijl I need to wake up die categorie moet winnen.
Sheridana +1
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:04:15 #58
16701 scanman01
Today's a good day
pi_45599367
Leuk dat Meryl Streep weer een nominatie heeft

Voor de 14e keer genomineerd al... waarvan dus 2x gewonnen.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_45599813
Hij staat op de FP, inclusief een linkje naar dit topic.

Mist er nog iets? Meldt het snel!
Graag op anoniem
pi_45599902
Click ? Toch niet adam sandlers click toch ?
pi_45600048
Dreamgirls...ik kan met mijn volle verstand niet bevatten wat deze film zo bijzonder maakt dat het zoveel nominaties verdiend?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:23:12 #62
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_45600092
Inderdaad is Dreamgirls winnaar en verliezer. Lijstaanvoerder met 8 nominaties, maar genegeerd bij Regisseur (te voorspellen) en Film (verrassender). Little Miss Sunshine won zaterdag nog de Producer's Guild Award, wat hem verzekerde van een Picture-nominatie (en winst een reële optie maakt). Ik had alleen gedacht dat dat ten koste van Eastwoods film zou gaan. Zoals bij Regisseur dus.
Geen Zwartboek is een stuk minder verrassend dan Volver, misschien is dat ook wel een troost; als een Almodovar niet eens geselecteerd wordt.
Ik heb Blood Diamond nog niet gezien, maar vooralsnog vind ik alle lof en nominaties wat onbegrijpelijk. Ik had liever DiCaprio voor Departed genomineerd zien worden.
Nog een positieve verrassing vind ik de nominatie voor de cinematografie van Black Dahlia. Verder ook weer een leuke categorie, met twee Mexicanen en twee goochelfilms.

Woei.
The short weekend begins with longing...
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:23:53 #63
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_45600119
Kate Winslet
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:24:59 #64
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_45600159
ik vraag me nou af hea, als je nou zo'n oscarpiepel, zit je dan echte en film te kijken en te luisteren en denk je op een gegeven moment, oh dat is wel mooi afgewerkt qua geluid ofzo?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:26:45 #65
30408 California
pi_45600226
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:15 schreef Mainport het volgende:
Mist er nog iets?
Een eindredacteur? .
The Queen beslaat de korte periode na Diana's dood, niet Elizabeths hele leven. United 93 heeft niet twee nominaties voor Regie, zoals je lijkt te beweren . Je kunt even melden dat Zwartboek ernaast gegrepen heeft, maar verrassender is dat ook Volver niet genomineerd is.
Borat voor Screenplay valt vast ook goed op de FP.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:29:51 #66
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45600349
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:24 schreef MikeyMo het volgende:
ik vraag me nou af hea, als je nou zo'n oscarpiepel, zit je dan echte en film te kijken en te luisteren en denk je op een gegeven moment, oh dat is wel mooi afgewerkt qua geluid ofzo?
Aan de nominaties te zien niet.

Mainport, ik heb nog even Zwartboek erbij gezet. Je kan ook even het anp bericht bekijken, daar staat een reactie van de producent.
pi_45600409
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:26 schreef California het volgende:

[..]

Een eindredacteur? .
The Queen beslaat de korte periode na Diana's dood, niet Elizabeths hele leven. United 93 heeft niet twee nominaties voor Regie, zoals je lijkt te beweren . Je kunt even melden dat Zwartboek ernaast gegrepen heeft, maar verrassender is dat ook Volver niet genomineerd is.
Borat voor Screenplay valt vast ook goed op de FP.
Dankjewel.
Graag op anoniem
pi_45600510
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:29 schreef JelleS het volgende:

[..]

Aan de nominaties te zien niet.

Mainport, ik heb nog even Zwartboek erbij gezet. Je kan ook even het anp bericht bekijken, daar staat een reactie van de producent.
Ook bedankt.
Graag op anoniem
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:43:15 #70
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_45600827
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:18 schreef dapluiz het volgende:
Click ? Toch niet adam sandlers click toch ?
Dat is zeker weten de Click van Adam Sandler
Moet het opnemen tegen niet echt vergelijkbare films Pan's Labyrint en Apocalypto.

Verder denk ik dat de oscars allemaal verdeeld worden en dat niemand er meer dan 3 naar huis gaat nemen. Het zou leuk zijn als Peter O'Toole wint, maar dat zeg ik eigenlijk alleen omdat Lawrence of Arabia mijn favoriete film is....
Find hungry samurai...
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:45:37 #71
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_45600927
Niet zo heel verrassend dat Dreamgirls niet is genomineerd voor beste film, 4 van de 8 nominaties zjn voor muziek en geluid, en 2 voor best bijrol. En volgens mij zijn dit nu niet de sleutel ingredienten voor een geweldige film.

Vind de nominaties bij de hoofdrol acteurs wel verrassend. DiCaprio wle voor BD en niet voor The Departed, En Ryan Gosling en Will Smith had ik daar niet verwacht.
De enige die ik in alle nominaties echt mis is Jack Nickleson voor zijn rol in the departed...
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_45601363
Het zou me niet eens verbazen als opeens Letters er met beste film vandoor gaat
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:03:00 #73
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_45601550
Toch denk ik dat er één van die erg voorspelbare awards verrassend naar iemand anders zal gaan en ik denk dan vooral aan acteur. Ik heb het gevoel dat Whitaker niet zo sterk in zijn schoenen staat als iedereen vermoedt, dat daar niet zo veel nodig is om voor een stuntje te zorgen.

Mirren, Hudson en Scorsese lijken me zekerder, bijrol zal ook wel voor Murphy zijn aangezien Nicholson er toch niet bij is, bij film ga ik voor een klassiek Clint-Marty duel met LMS als outsider.

Babel had bij de Globes ook de meeste nominaties en won alleen film en die zie ik ze nu niet winnen, dus dat zou wel eens de grote verliezer kunnen worden, al hebben ze wel een serieuze kans bij Original Score. Bij screenplay wordt het afwachten wat de Writers Guild of America doet.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:04:23 #74
30408 California
pi_45601598
In Best Picture verbaast niks me op dit moment, ik denk dat ze allemaal kans maken. (D.w.z. er is voor elke film een scenario te verzinnen waarin hij zou winnen.)
Dat is nog de spannendste race voorlopig. En dat blijft misschien wel zo tot ze de envelop openmaken, en is er niet zoals soms aan de andere winnaars iets af te leiden.

Ik denk ook dat Whitaker minder stevig staat dan de andere "sure things", maar ik zag DiCaprio als zijn voornaamste tegenstander. Nu die er ineens voor een andere film staat, weet ik even niet wat ik ervan moet maken.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:11:15 #75
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_45601849
Bij beste film denk ik niet dat ze vorig jaar nog eens willen herhalen, met een dark horse mozaiekfilm als winnaar. Toen was er toch wel wat gemor, dat willen ze nu vermijden.

Denk ik.

Als alle Departed - DiCaprio fans nu overstappen naar Blood Diamond - DiCaprio zou dat natuurlijk wel een impact kunnen hebben. DiCaprio is ook een prettyboy die zichzelf heeft omgevormd tot een sterk en vrij geliefd acteur (uiteraard was hij altijd al sterk, maar dit terzijde), terwijl Whitaker toch meer die bijrolacteur is die toevallig op een goede rol is gebotst.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')